Máté vagyok, a Rapid randira jelentkeznék! - NEPPERŰZŐ

2022. december 23., 16:34 Módosítva: 2022.12.24 16:55
136
Daninak elege lett az öreg Corsából, újabb autóra váltana. A fiatalon is kedvező árú használt válságszedánok között válogat, csakhogy túlzásba vitte az olvasgatást, és most elbizonytalanodott. A tét négymillió forint, ami már egy szemmel látható összeg, nem csoda, ha nem akarja elherdálni. Havonta több, mint kétezer kilométert utazik, ezért dízelt akar, na de melyiket válassza?

Kedves Szerkesztőség!

Eljött a pillanat, le kell cserélnem a szeretett és sokszor kifejezetten gyűlölt 1.2-es C Corsámat egy értelmesebb autóra. Szép volt, jó volt, első autónak tökéletes, de már más lenne az igény.

Havi szinten 2000-2500 km-t megyek, főként autópályán, szóval mindenképp egy dízel lenne a kiszemelt, nem bánnám, ha lenne benne egy tempomat, és ha nem úgy szállnék ki belőle, mint akit vascsővel vertek hátba.

Egyre többször találkozok hahun és egyéb oldalakon a Skoda Rapidokkal, jellemzően az 1.6-os CR TDI motorokkal és nem mondom, hogy nem tetszik.

Sok helyen olvastam, hogy kényelmetlen, "fehér fürdőkád kerekekkel", stb stb., viszont érdekelne az Önök véleménye is a témában. A keretem 4 millió (nagyon maximum), amiből már egész jó felszereltségű, keveset futott, viszont egyen-fehér flottás Rapidokat lehet vásárolni. Ebben az árkategóriában még elérhető az Octavia pár szerencsétlenebb példánya, illetve Korea is támad a Hyundai i30-cal és Kia Cee'dekkel, valamint a Renault szintén flottás-fehér közlekedőedénye, a Fluence (1.5 dci).

Azt hiszem, túlzásba vittem már a keresgélést, minden autóról már azonnal a legrosszabbakat feltételezem, hiszen ha valakinek problémája van az adott típussal, előbb fogja megírni az interneten, mint az, akinél évek óta jó szolgálatot tesz.

A kérdésem tehát ez lenne: szabad-e flottás Skoda Rapidot venni vagy inkább keressek koreai vagy francia alternatívát?

Válaszukat előre is köszönöm!

Máté

Szia Máté,

Jó néhány Skoda Rapidot eladtunk már, és a vele azonos versenyszámban induló Citroen C-Elysée sem kerülhette el a telepet. Én úgy látom, hogy a Citroen esetében nem csak az anyagok mennyiségével, hanem a minőségével is spóroltak a franciák, és ez a Fluence-ra is érvényes. Velük szemben a Skodában némileg kevesebb a szigetelés, és rövidebbek az ülőlapok, vagyis inkább a felhasznált anyagok mennyiségével takarékoskodtak, de ami maradt, az többnyire tartós, jó tapintású, tűrhetően néz ki és az összeszerelés minőségével sincs probléma. Vezetni olyan, amilyet egy Volkswagentől elvárhat az ember: unalmas, viszont a futómű feszes, a fék harap, az 1.6 CR TDI pedig egy bevált konstrukció, sőt a taxisok is többnyire szeretik.

Octaviából ugyanezért az összegért sokat futott, idősebb és elhasználtabb darabok lesznek a velük járó magasabb rizikóval, a Fluence pedig egy rakat fos minden szempontból. Nem csak használni, hanem később eladni is kínhalál, mert a kutyának sem kell, vagy csak nagyon olcsón, hiszen akinek van, az többnyire rühelli, akinek nincs, az pedig nem akar. Újonnan sem lehetett ez másképp, vagyis nem véletlen, hogy a gyártó sem erőltette tovább a típust az európai piacon (meg máshol se). Őszintén, hány boldog arcot láttál már a Fluencében utazni? ... Na, látod!

A koreaiak közül az i30 és a Ceed is jó választás, csakhogy, ha félretesszük egy pillanatra a megbízható üzemet, a koreai dízelek alacsony fogyasztását és az európai szemmel is már-már elfogadható dizájnt, akkor észrevehetjük, hogy az utastérben felhasznált anyagok bóvlik és lekopnak, ezért néhány év alatt elhasznált autó benyomását keltik.

Én biztos, hogy Rapidot vennék ebből a szegmensből, mert elhiteti velem, hogy masszív és azt is, hogy autópályás tempónál sem esik le az útról. Vagyis annak ellenére hordoz német autós géneket, hogy a kínálat aljára szánták. Fontos tudni, hogy az alváz és üregvédelmet érdemes minél előbb megerősíteni, mert az olcsónak szánt modelleken ezt spórolják el először a spúr gyártók.

A flottás múlttól már egy fokkal jobban tartok, mert hiába tartották be a 30 ezer kilométeres szervizperiódust, ez önmagában azért inkább hátrány, mint előny. De jó hír, hogy még így is ki lehet fogni jó állapotú Rapidot, hiszen újkori ára miatt sokat vettek a magánvásárlók is. 

Hajrá!

Kedves Marci,

Nagyon szépen köszönöm a választ, elképesztően sokat segítettél. Az új évet a megfelelő Rapid felkutatásával fogom kezdeni. Természetesen átvizsgálás után kerülhet csak szóba a vásárlás, de köszönöm a tippet az alváz és üregvédelemről, nagyban meg fogja könnyíteni, hogy mi legyen az első, amit megnézek az autón.

További sok sikert és kellemes ünnepeket kívánok!
Üdvözlettel,
Máté

"A lóf*sznak is van vége" - NEPPERŰZŐ!

2022. december 8., 14:17 Módosítva: 2022.12.12 06:14
0
Az eredetileg úgy volt, hogy minden nepperűző elejére írok majd egy rövid és frappáns glosszát, de a jó bornak ugye nem kell cégér, Kitti levele pedig az idei év késői szüretelésű Maison Pois-ja. Hangzásában már-már nyugati színvonalat sejtet, pedig ízében magyarabb, mint a paneltetőn disznóvágás, vagy a ledesített szürke Ignis. 9 millió sorsa a tét.

Kedves Szerkesztőség, kedves Hozzáértők!

Az én drága párom, gyermekem apja jövő január 11-én tölti az 50. életévét. Nem tudom, mi a baj ezzel a számmal, de férfi kollégáim felvilágosítottak, hogy ez egy férfinek igenis kemény időszak. Azt is megtudtam, hogy ilyenkor egy férfi vagy egy új autóra vagy pedig egy extrém kalandra vágyik egy egzotikus nővel. Mivel ez utóbbira nem szívesen adnám az áldásom, ezért jöttök Ti a képbe.

Két hete az én uram elkezdett autókat nézegetni. Jelenleg egy 2013. októberi Peugeot 508 1,6 Active, dízeles autó (nem értek a kocsikhoz, csak tegnap töltöttük fel a hirdetését, amire később térek majd ki) van a tulajdonunkban, ezt szeretné beszámítással lecserélni. Amit konkrétan kinézett magának, az az új Peugeot 508 GT Line, automata váltós, talán 170 lóerős autó, természetesen használtan, mert nagyjából 8-9 milliós vételárig ér a takarónk. Az ő - és egyben az én - drámám ott kezdődött, hogy pénteken felhívott egy kereskedőt, megbeszélték, hogy hétfőn visszahívja, erre elkelt az autó, kedden felhívott egy másikat, szerdára elkelt az autó. A világ összeomlott. Kész van, mint a mateklecke. Már túl vagyunk azon, hogy valaki kib*szásból felvásárolja előle az autókat, ezt követte a neki semmi nem jön össze és a büdös életben nem tudja lecserélni az autót szakasz, most pedig ott tartunk, hogy tegnap fel is töltöttük a mi kocsinkat azzal, hogy mindenki b*szódjon meg, inkább jár a 20 éves Ignisszel, meg amúgy is, a beszámítás sokszor csak hátrány.

A mém szerzői illusztráció
A mém szerzői illusztráció

Na már most, ezt a férfihisztit és szenvedést egyszerűen nem lehet elviselni. Már eldugom magam elől a kispárnákat, nehogy agyonverjem, vele vagy álmában "véletlenül" megigazítsam az arcán. Megértek én mindig mindent, de a lóf*sznak is van vége. Nekem fontos a családi béke, ezért szeretnék én lenni az, aki segít neki hozzájutni álmai autójához még a születésnapja előtt.

Most jöttök Ti a képbe: Tudtok ajánlani a fent említett Peugeot 508 GT Line-hoz hasonló, esetleg még talán jobb autót is, ami használtan 8-9 millió között beszerezhető? A párom elvárásai nagyjából ezek, ahogy kivettem az elmúlt időszakból: legyen fiatal (remélem más területen ezt nem fogja majd később bevezetni, mert pár év múlva én is megszívom), legfeljebb 2018-as, max. 140 ezer km futású, sérülésmentes, a lóereje ha jól emlékszem úgy 160-170 közötti (ezt pontosan nem tudom), meg a saját érdekemből egy automata parkolórendszer is jó lenne, ha lenne benne. A jó Isten sajnos nem áldott meg engem térlátással, így ha párom egy elgyengült pillanatában átengedné a kormányt, és nem csak egyenesen kellene közlekedni, hanem parkolni is kellene, tuti vér fog folyni. Nekem az Ignisszel is két üres parkolóhely kell, hogy megálljak, nemhogy egy ekkora benga döggel. Leginkább ezek a sedan kialakítású kocsik jönnek be neki, azt tudom, bár az új Peugeot-nál (többet nem írom le, jó lesz az pözsónak is, úgyis tudjátok) a kombi is tetszett neki. Az SUV-ktől se zárkózott volna teljesen el, csak hát fontos, hogy a csomagtere nagy legyen, illetve a hátsó utastér is, mivel a 12 éves gyerek már 174 centi, a 3 éves 116, szóval mindegyik valószínűleg jó nagy cula lesz, kell nekik is a hely. Nem mellesleg, amiket nagy nehezen városi terepjárókat megnézett, mind rengeteget zabáltak városon belül, nem tudom, hogy egyáltalán van-e olyan, ami keveset fogyaszt. Jaj, igen, a fogyasztás is fontos, köszi! Nagyon tetszik a Kia Stinger is, csak árban egyelőre elérhetetlen, csak gondoltam, kiindulási alapnak megírom, hátha segít belőni, hogy milyen alternatívák jöhetnek szóba.

Szóval röviden: A fenti paramétereknek megfelelő kocsikat tudtok esetleg ajánlani? Illetve most így második e-mailes neki futásra jutott eszembe, hogy esetleg tudjátok, hogy mi várható most a használtautó-piacon ebben a gazdasági helyzetben? Mennek majd lejjebb az árak, vagy mindenki felvásárolja a használt kocsikat, hogy újat nem tudnak venni?

Előre is köszönöm szépen!

Üdvözlettel:

Kitti

Kedves Kitti,

A helyzet komoly, a párod fogoly, a kapuzárási pánikból elkövetendő autóvásárlás rabja. De ne aggódj, mert ha téged akarna lecserélni, akkor már megtehette volna, hiszen egzotikus hölgyeket találni most sokkal könnyebb, mint jó autót (és olcsóbb is).

A használtautó-piac jövőjére még mi is kíváncsiak vagyunk, ugyanakkor tisztán látszik, hogy a középkategória árai már elértek egy olyan szintet, amit egyszerűen nem hajlandóak kifizetni az ügyfelek. A 3-6 milliós autók piaca gyakorlatilag megállt, ami azt jelenti, hogy első körben a középosztály fogta vissza a költekezést. Az olcsóbb autók viszont ugyanúgy gazdára találnak, mint korábban, és a hat-nyolc-tízmillió forint feletti verdák is elkelnek. Akinek eddig is szüksége volt autóra, az most is kénytelen megoldani valahogy, a gazdagokat pedig még nem törte meg eléggé a kialakult gazdasági helyzet. Lényeg a lényeg: ha találtok egy megfelelő autót 9 millió körül, akkor vegyétek meg, mert elviszik.

DSC08244

Az ajánlással kapcsolatban nincs könnyű dolgom, hiszen még a leírásod alapján is csak információmorzsák állnak rendelkezésemre. A Stinger említésével viszont arra tippelek, hogy olyan benzines autóban gondolkodik a párod, amiben elfértek, automata, fiatal, jól felszerelt, és megy is, ha kell. A 8-9 milliós árkategóriában Octavia RS-t és Passat B8 R Line-t néznék a 2.0 TSI motorral, illetve fontolóra venném a Kia Proceed 1.6 T-GDI-t is, de ez utóbbi - bár kétségtelenül sokat fejlődött - számomra még mindig bóvli hatást kelt. A Peugeot 508 egyébként nem rossz, sőt az utóbbi idők egyik legszebb autója, de ezt mások is tudják, ezért talál gazdára mindig olyan hamar.

Volkswagen Passat Variant R-Line
Volkswagen Passat Variant R-Line

Ennyiért találni fogtok még Mazda 6-ot, aminek hiába sikerült jól a vonalvezetése tíz évvel (úristen, 10 éves!) ezelőtt, a belseje már akkor is a kilencvenes éveket idézte, ráadásul ugyanúgy rohad, mint elődei. Ezt inkább hanyagoljátok, ahogy az Opel utolsó leheletét, az Insigniát is.

Részemről: VW Passat B8 R-Line, Octavia RS és 508 GT Line a nyerő sorrend, de a kommentelők majd úgyis megmondják a tutit.

________

Kittivel folytattuk a levelezést, és leírta, hogy végül vettek egy 2019-es Peugeot 508 GT Line 2.0 Blue HDI-t, de vajon jól választottak? Döntse el az élet, és a kommentszekció.

03

Címlapkép alapja: Peter Meade / Getty Images

SUV-t akarunk!

2022. november 8., 16:04 Módosítva: 2022.12.14 06:16
0
Nagyra nőni szívás. Ezt én is tapasztalom nap mint nap, amikor nem férek be egy kisautóba. De a vevők arcán is látom a kétségbeesett tekinteteket, amikor a negyvennyolcadik járgányban sem tudják kényelmesen beállítani az üléseket, és fejükkel a tetőt karcolják. Ilyenkor végül egyterűt vagy terepjárót választanak, és esetükben ezt nem is tartom hülyeségnek, pláne, ha vidéki terepen is használják majd.

Kedves Nepperűző!

Családi autót szeretnénk, kifejezetten nagy növésűeknek. Én magam 2 méter magas vagyok, de a feleségem is 1,80 feletti, és 2 kisgyerekünk van. Várhatóan ők sem lesznek alacsony termetűek az idő előrehaladtával, ezért nagy autót szeretnénk, nagy rakodótérrel. Amit tudni kell még, hogy dimbes-dombos vidékre költöztünk, és nincs aszfalt, csak építési törmelékkel töltött út a családi házunk előtt. Többször akadtam már el télen a kis Fabiával. Továbbá a faluba vezető út meglehetősen kanyargós, emiatt sok a kicsúszásos baleset, kisebb karambol, így a biztonság is szempont.

A használat évi kb. 15 ezer km-t jelent vegyesen: napi otthon-oviba táv, de szomszéd városba is rendszeresen beugrós, évi pár alkalommal néhány száz kilométert megtevős nagyobb utak.

A célköltség átírással és első szervizzel nagyon maximum 4 millió forint. Nekem az álom egy manuális váltós kétliteres benzines (nem tudom, merjem-e a 2,2-es dízelt) gen3-as Honda CR-V, a mérete, a 4x4, a biztonsága és megbízhatósága miatt. De a kicsit kedvezőbb árú, megegyező évjáratú Toyota RAV4 is a keresések között van.

Mindkét típus 12-16 éves már, de az áruk meglehetősen borsos. Mire kell nagyon figyelni ezen autók vásárlásakor? A fenti használatot figyelembe véve ár-érték arányban van jobb választás?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel,

Csaba

 

Kedves Csaba!

Abszolút megértem a problémát, hiszen én is nagy növésűnek mondhatom magam. Mi több, tapasztalataim azt mutatják, hogy a kérdés nem egyedi, hiszen sokan küzdenek még hasonló dilemmával az autóvásárlás során. A széles vállúak nem férnek el széltében, a magasak a tetőt karcolják a fejük búbjával, és kormányozni nem tudnak. De nem jobb a helyzet akkor sem, ha túl alacsony az ember, vagy épp keskeny. Előbbiek a pedált nem érik el, vagy ha mégis, akkor a kormányt kényelmetlen mellkassal tekerni. Sajnos az autókat konfekcióméretre tervezik, és minél jobban eltér ettől valaki, annál nehezebb kényelmes üléspozíciót találni a vezetéshez, és ezen a számos irányba állítható ülések sem segítenek minden esetben. De térjünk inkább a tárgyra.

hondacrv20 001

Amióta az eszemet tudom, rajongok a Hondákért. Egyszerűen van bennük valami, amitől sokkal inkább műszernek tűnnek számomra, mint klasszikus értelemben vett gépnek és bevallom, ez imponál. Egy Hondával bármikor el merek indulni bárhova, mert biztos vagyok benne, hogy hiba nélkül megérkezem. Imádom az Accordot, az S2000-et, a Civic Type R-t és számos egyéb típusukat is. Mindezek ellenére azt kell mondjam, hogy a négymillió forint körül elérhető 10-14 éves Honda CR-V nem sikerült túl jól, ahogy elődje sem. Nem, nem a megbízhatóságra gondolok, hiszen Honda szív dobog benne, sokkal inkább a lélekre, ami már kimaradt belőle.

hondacrv20 002

A csúnyán öregedő, kevésbé tartós és kiábrándítóan silány minőségű anyagok viszont még a szenvedély hiányánál is jobban zavarnak a könnyen elfáradó utastérben ülve. De a zavaróan hangos menetzaj, a rozsdásodásra való hajlam és az, hogy átlagos használat mellett is már néhány évesen lelakottnak tűnnek, még kevésbé hozza elő belőlem a birtoklási vágyat. Egy típus esztétikai tartósságát sosem a különösen pedáns tulajdonosok autóiról tudjuk leszűrni, hanem az átlag felhasználókéról.

Minden hozzám hasonló Honda-fanatikustól térden csúszva kérek elnézést, de a CR-V első három generációját annak ellenére is gyenge próbálkozásnak tartom, hogy közben mély tiszteletet érzek a gyár összes dolgozója iránt. Gazdasági érdekekből gyártottak SUV-t, nem pedig szerelemből, és ez minden porcikáján érződik. A 140 lóerős 2,2 literes dízelmotor egyébként kifejezetten tartós és dinamikus, ám rossz hír, hogy ezzel még hangosabb lesz minden utazás. Viszont a kétliteres, 150 lóerős benzines már halkabb, de sokat eszik, ugyanakkor maga az örök élet.

hondacrv20 010

Szubjektív véleményem ellenére a CR-V még mindig a használtpiac sztárja. Ennek oka, hogy a hazai vásárlók elsősorban a megbízhatóságra törekednek, és ebben simán hozza a Hondától elvárt szintet. Az utastér hangulata, a lekopott műanyagok, a könnyen karcolódó felületek mind-mind másodlagos szempontok, ha a túlélés a cél. És a kelet-európai piacokon bizony már régóta csak ez számít a középosztály körében.

Nála csak a RAV4-et szeretik jobban a vásárlók. A Hondát rendszerint egy-két hét alatt szippantja magába a használtpiac vákuuma, míg a benzines Toyotának csupán percei, maximum órái vannak hátra a meghirdetést követően. Utastere egy sokkal jobban összerakott autó érzetét kelti, a szélzaj is kevesebb, és a karosszéria hangszigetelése is komolyabbnak hat. Menet közben csend van, utazni jóval kellemesebb vele.

rav42010 05

Rossz hír azonban, hogy a Toyota korabeli dízelmotorjai kerülendők, viszont a 158 lóerős, kétliteres benzines már közel tökéletes. Én biztos, hogy a CVT váltóval venném, hiszen a fokozatmentes automata szinte bármilyen sebességnél képes a mélybe ejteni a fordulatot, és ez jót tesz a fogyasztásnak is. Városban egy kicsivel 10 liter feletti értéket produkál, utazó üzemmódban pedig 1-2 literrel kevesebbet. Dinamikusnak azért nem mondanám, de tény, hogy harapósabb a Hondánál, cserébe el kell viselnünk a jellegzetes felbőgéseket.

rav42010 13

Félreértés ne essék, a Toyota utastere sem okoz majd extázist senkinek a bágyadt hétköznapokon, de legalább 15 évesen is ugyanúgy néz ki, mint amikor legördült a futószalagról. Nem kopnak feketére a porfestett műanyagok, nem nyúlik szét a bőr belső és a műanyagok sem kezdenek el zizegni. A használt RAV4 évek múltán is őrzi személyautós hangulatát, miközben a CR-V lassacskán elveszíti azt.

A legnagyobb problémát azonban most mégis inkább a négymilliós keret jelenti, mert megbízhatóságuk miatt a piac eleve magasabbra árazta őket mint egy átlag Hyundait, vagy Opelt. Erre jön rá mostanság az általános drágulás is, szóval ezért az összegért jelenleg jó, ha a kínálat közepéről tudnak majd válogatni.

Mindent figyelembe véve én a RAV4 mellett döntenék, de ha nem számít, hogy érzésre egy kicsit gagyi lett, akkor a Honda is jó választás. Figyelni csupán az általános dolgokra kell, vagyis, hogy ne legyen törött vagy visszatekert, és legyen ellenőrizhető az előélete. Terepjáró jellege révén érdemes felemelni és ellenőrizni a padlólemezt, mert ha sokat jártak vele terepen vagy földes utakon, akkor komolyabban is rozsdásodhat. A Toyotán ez a futóműelemekre és a kipufogóra jellemző inkább, míg a Hondán a padlólemez is hajlamos korrodálni. Hondából a benzines és a dízel is remek, Toyotából viszont csak a benzinest ajánlom jó szívvel. Nem tudok ár-érték arányban jobbat egyiknél sem, anyámnak is ezek közül válogatnék.

Most pedig jöjjön az örök és unalmas végszó: vásárlás előtt mindenképp nézesse át egy szakértővel, mert bár a kötelező karbantartások mindkét típus esetében olcsók, az extra szervizek már lehetnek nagyon drágák.

Kellemes vásárlást kívánok!

Kövesd a szerzőt, Marcit a Facebookon!

3 használtautó 2,5 millióért - melyiket vegyem és melyiket ne?

2022. október 25., 06:14 Módosítva: 2022.11.26 07:14
0

Autót venni sosem egyszerű, ezt tudjuk. A rossz hír viszont az, hogy még az árak is emelkedtek, így a rizikó is jóval nagyobb. Többet dolgoztál a több pénzért, és most drágábban vehetsz akár egy hulladékot is, ha nem figyelsz. Szívás, Dani viszont nem akar menőzni, neki nem számít a vezetési élmény, helyette inkább a megbízhatóságot keresi. Mazda? Opel? Toyota? Te melyiket ajánlanád?

Távolról sincs vége, olvasson még

Vegyek-e 25 éves prémiumot?

2022. október 19., 15:38 Módosítva: 2022.11.23 06:10
740

Balázs azon gondolkodik, hogy vegyen-e 25 éves német ex-prémiumot. A válasz korántsem olyan egyértelmű, mert a vélemények megoszlanak. A többség imádja, és sosem cserélné le másra, viszont legalább ennyien szívtak már vele és biztos, hogy nem ajánlanák senkinek. Én szeretem ezt a szériát, mert egy korát meghazudtoló, remek autó, de a fenntartásához temérdek pénzre, kitartásra és szabadidőre van szükség, na meg egy jó szerelőre.

Tisztelt Nepperűző!

Audi A6 (C5) 1.8 T Quattro (1997) vásárlásán gondolkodom. Kérdésem lenne, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motorok, illetve vásárláskor mikre kellene odafigyelni? Típushibák, mennyire nehéz ilyen régi autót fenntartani, stb., stb...

Válaszát köszönöm,

Balázs

Kedves Balázs!

Az 1997-től gyártott, szappantartónak becézett Audi A6 a maga korában egy remek konstrukciónak számított, és egy tisztességben megőrzött példány a mai napig hozza a masszív, klasszikus értelemben vett jóautó-élményt. Habár a 2001-es modellfrissítés sokat modernizált az amúgy is remekül sikerült dizájnon, sajnos az idők és felhasználók próbáját a többi 25 éves prémiumhoz hasonlóan ez a széria sem viselte túl délcegen és rengeteg az elhasznált, lefosott, visszatekert példány. Kopik az utastér, kifehérednek a kezelőszervek, mattulnak a lámpák, lógni kezd a tetőkárpit, a dízel füstöl, vagy a benzinesekkel karöltve hengerfejes lesz, kopog a futómű. A műszerfal hibalámpái karácsonyfaként világítanak a sofőr arcába, de látszólag ez nem zavarja, hiszen a motor még jár.

1018370

A C5-széria lógó béllel, a legkutyább körülmények között is mozgásban marad, mert még annak a kornak az utolsó mohikánja, amikor a megbízhatóság, ha kisbetűvel is, de a gyártási szempontok között szerepelt. Ezt bizonyítja Papp Tibi története is az A6-tal, bár ő végül inkább eladta. Fontos megjegyezni, hogy a menetkomfort tekintetében egy néhány százezer forintos kotla is kenterbe veri a hasonló áron mozgó, fiatalabb, de nem prémium autók kényelmét.

A rozsdától alapvetően nem kell félni, hacsak nem törték össze korábban, vagy ha mégis, de a javítás szakszerű volt (kivéve az első sárvédőket, amelyek neuralgikus pontok minden kortárs VW-csoportos autónál, de a dobbetétet kivéve és mögüle a retket kitakarítva megelőzhető a gond - a szerk.). Én is a feltöltött 1,8-as benzinmotorral vásárolnám, vagy sokkal inkább a legendásan megbízható 1.9 TDI dízellel, de a Quattro-hajtáshoz nem ragaszkodnék, mert túlságosan leszűkíti a ma már így is szegényes kínálatot, és egy hiba esetén óriási költség lehet a javítás is. Nem beszélve az összkerékhajtásnak köszönhető magasabb fogyasztásról. De nincs ez másképp a futóművel sem. Gyári alkatrészekkel - amitől olyan jó egy A6 - nem éri meg szervizelni, az utángyártott pedig vagy nem bírja a strapát, vagy közel sem lesz olyan szédületes az utazás. Ha jó autót akarsz, akkor a karbantartás drága, de megoldhatod olcsón is, csak akkor pont az A6-élmény veszik majd el lassacskán. Ezzel kalkulálj!

1018387

A néhány évvel ezelőtti tesztünk beszámolója szerint a mobile.de kínálatában még 2600 eladó példány szerepelt, de ma már csak 800, és nincs ez másképp a hazai piacon sem (89 db). A kelet-európai piac vákuuma hat év alatt felszippantotta a kínálat kétharmadát, mert vannak országok, illetve közösségek, ahol máig presztízsnek számít a valaha szebb napokat látott luxusautó. És itt most nem feltétlenül hazánkra gondolok, mert itthon már a szappantartót követő C6 széria sem számít tekintélyt parancsolónak, hiszen az első példányok abból is 18 évesek.

1018452

A hazai kínálat ötszázezer és kétmillió forint között helyezkedik el. Értelemszerűen érdemes a jobbak, vagyis az ismert előéletű, karbantartott darabok közül választani, és vásárlás előtt átnézetni egy szakértővel. Mindennapi használatra csak feltételes módban ajánlom, mert már nagyon öreg, és bármikor elfosódhat rajta bármi, ami szakszerű javítás esetén szinte biztos, hogy nem lesz olcsó, sem gyors. Abban is biztos vagyok, hogy egy szép állapotú, nagymotoros, jól felszerelt szedán hamarosan youngtimer lesz, és úgy érzem, hogy a széria ára most van a legalján. Nemsokára elválik a szar a májtól, az olcsóbb libakergetők mennek a levesbe, a jobbak ára pedig elindul az egekbe.

Kövesd Marcit Facebookon!

Péter franciázni szeretne - élvezni fogja?

2022. szeptember 26., 06:04 Módosítva: 2022.11.17 06:20
254

Péterék hetek óta tipródnak a következő családi autó kiválasztásán. A finisben voltak épp, amikor a barátok tanácsára nem vették meg a Prince-motoros Citroen C4 Picassót, de ezzel igazából jól jártak. A kérdés viszont az, hogy kell-e rettegni a csigaevő egyterűektől, és helyettük ugyanazért a pénzért egy idősebb, többet futott és unalmasabb németet választani?

Kedves Nepperűző,

Hetek óta képtelenek vagyunk dönteni, mi legyen a következő családi autónk. A szitu: 3 kislánynak kellene hely a hátsó üléseken, Németországban élünk (az autót is itt fogom megvenni), de sokat utazunk Magyarországra, és hétvégente is mindig telepakolnánk barátokkal, bringákkal, hátizsákokkal, családtagokkal.

A vásárlásra szánt keret kb. 7000 euró, az eddig szóba jött modellek:

- Renault Espace

- Citroen C4 Grand Picasso

- Peugeot 5008

Hetente kb. 100 km-t használom városban az autót. Mindegyikből olyat keresünk, ami lehetőleg nem kerülte meg a földet 2x, és nincs lelakva. Szerencsére a mobile.de-n akad jó pár, ami megfelelne a szűrőinknek.

Már majdnem meg is vettünk egy C4-et (1,6 benzin, manuál váltó, 120 LE), de az itteni autós ismerősök nagyon lebeszéltek a francia autókról, és mind azt mondták, hogy csak német autót szabad venni, akár kicsit több (160-200k) kilométerrel.

Tényleg ennyivel megbízhatóbb, olcsóbban fenntartható egy Volkswagen Sharan, Caddy Life vagy egy Touran? A Volkswagenek belső kialakítása nem tűnik annyira kreatívnak, mint a francia autóké. A fotók alapján sokkal több rakodótér, belső tárolóhely van a francia típusokban, és az ülésrendezés is szimpatikusabb.

Persze a műszaki megbízhatóság és fenntarthatóság felülírja az esztétikai szempontokat.

A kérdésem az volna, hogy ön melyiket ajánlaná nyugodt szívvel, a stresszmentes (már amennyire egy ezer km-es út stresszmentes 3 kislánnyal) autózáshoz.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv,

Péter

Kedves Péter,

Köszönöm levelét. Én alapvetően nem zárkózom el a francia autóktól, mert ugyanúgy akadnak jobban és rosszabbul sikerült modelljeik mint minden más gyártónak. A franciás előítéleteknek hála az áruk gyakran jóval kedvezőbb mint az egekbe magasztalt japánoknak vagy németeknek. Ez az értékvesztés vásárláskor előny, mert ugyanazért a pénzért fiatalabbat, kevesebbet futottat és modernebb autót lehet megszerezni. Eladáskor viszont hátrány, mert az átlagosnál jobban zuhan az áruk, és az évek múlásával sokkal kevesebbet érnek majd. A felsorolt típusok közül is könnyedén lehet jót találni, csak nem mindegy, hogy melyik motorral és váltóval vásárolja meg.

Renault Espace (2002-2015)

Figyelembe véve méreteit, az Espace inkább egy garzon, mint családi egyterű. Megbízhatóságukat tekintve pedig alvázszám helyett ma már egy helyrajzi számot is megérdemelnének, annyi helyet foglalnak egyre gyakrabban a szervizek udvarán. Remek harcos volt, és a Renault extra sokáig tartotta kínálatban, de mégiscsak egy 2002-es modell. Én 7000 euróért már valamivel fiatalabb technikát kívánnék jó érzéssel. Nyilván vannak még rajongók, akik sok odafigyelés és szeretgetés árán túl vannak vele több százezer kilométeren, de három kislánnyal, családdal és biciklikkel én valamivel fiatalabb konstrukciót keresnék.

IMG 9040

Például a 2009-től gyártott Grand Scénicet. Valamivel kisebb mint az Espace, de azért még így is joggal hívhatjuk óriásinak. Fiatalabb is, aminek előnyeit - például a biztonság terén - nem kell hangsúlyoznom. Az 1,6 literes dízellel, vagy az 1,4-es turbós benzinessel vásárolnám. Létezett belőle sima 1,6 szívó is, ami most a szent grál autós körökben, de azzal azért át kell gondolni majd minden előzést. Az automatát hanyagolja, jobb a békesség.

grandscenic0903

Citroen C4 Grand Picasso (2006-2013)

Ó, az a panoráma-szélvédő mekkora találmány! Sokak fejét elcsavarta már, és joggal, mert óriási élmény vele utazni, hát még kicseréltetni, amikor felpattan egy kavics, és bereped. A C4 Grand Pikachu kényelmes, tágas, és sok belőle a jól felszerelt példány. A típus számtalan egyedi megoldással is büszkélkedik, mint például a két első ajtóra helyezett klímapanel vagy a középre pakolt műszerfal. A problémák nem a jól bevált HDI motorokban, sokkal inkább az utastérben használt anyagokban keresendők.

P9084267

Sajnos a korral nemesedik mondás esetében nem igaz, mert az idő múlásával a C4 inkább széthullik. A klíma gombjai lekopnak, a kárpitok lógni kezdenek, a műszerfal tárolórekeszeinek fedelét nem lehet lecsukni, a hátsó árnyékoló rolók mechanikája tönkremegy. Elsősorban manuális váltóval érdemes megvenni és dízelmotorral, vagy a hagyományos automatával - volt ilyen -, mert a bólogatós robotváltó sokat elvesz a használati élményből. Az 1,6 literes benzines gyenge, és emlékeim szerint ez a BMW-vel közös fejlesztésű VTI, ami sajnos egy ipari hulladék, a haveroknak ebben igaza volt. Egy kevésbé elhasznált (gyerekhordozó családi autóból nehéz ilyet találni), manuális váltós HDI viszont még sokáig remek autó lehet, nem kell félni tőle. Az 1,8 literes, 16 szelepes benzines szintén bírja a strapát, de ritka. Ha ilyet talál, ne féljen tőle.

Peugeot 5008 (2009-2016)

Ha nem lenne Grand Scenic, akkor én ezt választanám, de még mindig a manuális váltóval és a HDI motorral. Az 5008 utastere bírja messze a legjobban az éveket, és érzetre is sokkal kifinomultabb mint az előző kettő - bár nyilván ezzel nem ért majd egyet az, akinek Citroenje vagy Renault-ja van, de nem baj. A három felsorolt autó közül általában az 5008 talál gazdára elsőként a használtpiacon, és ez azért nem lehet véletlen.

DSC03785

A Volkswagen témához érve meg kell jegyeznem, hogy a Touran és a Caddy Life valóban remek konstrukció, de ennyi pénzért nem kap majd belőle olyat, amibe szívesen beleül. Sharanból pedig főleg nem, hiszen az az egyterűek között ő a király, ezért az ára az egekben van már évek óta. Jó hír viszont, hogy a Seat Alhambra mindenben megegyezik vele, és az ára is valamivel kedvezőbb.

Titkos tippem pedig a Toyota Verso, ha feladja az esztétikum iránti vágyait és fontosabbnak tartja a biztos üzemet, mint a kreatív utasteret. Az 1,8 literes benzines egy gondozásmentes motor, csak az olajat ne felejtse el időben lecserélni és hiba nélkül működik még néhány évtizedet.

Sok sikert kívánok a vásárláshoz!

Üdv,

Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

Megvehetem az automata Hondát - ismerőstől?

2022. szeptember 23., 13:13 Módosítva: 2022.09.27 06:21
38

Tisztelt Szerkesztőség!

Van egy kiszemelt, ismerős körből származó, 2008-as, 1,4-es, 270 ezer km-t futott, automata váltóval rendelkező Honda Jazz. Második autóként funkcionálna vidéki környezetben, havi max. 5-600 km futással. Kérdés, hogy milyen típushibákkal rendelkezik, amire vételnél figyeljünk, illetve mennyire lehet problémás ekkora futás után az automata váltó.

Milyen költségekkel érdemes számolni ezzel kapcsolatban?

Válaszukat előre is köszönöm.

Üdvözlettel Krisztián

Kedves Krisztián,

egy 14 éves Honda Jazz esetében érdemes felkészülni lelkileg némi korrózióra, valamint egy vásárlás utáni alváz- és üregvédelemre. A motor bombabiztos, de 270 ezer kilométer sosem múlik el nyomtalanul, így nem szabad meglepődni, ha esetleg csipegeti az olajat, vagy épp szivárog belőle valahol.

A CVT váltó esetében fontos, hogy hatvanezer kilométerenként lecseréljék az olajat, különben elfáradhat az indítókuplung, amelynek tünete elinduláskor a rángatás. Ez eddig kétszázezer forint körüli javítási összeget eredményezett, de 2022-től a jövőben szinte bármennyi lehet. :))

Végül egy régi automatát és egy új 1,2-est vittünk el tesztelni
Végül egy régi automatát és egy új 1,2-est vittünk el tesztelni

Én lecserélném a vízhűtőt is, mert találkoztunk már olyannal, amiből hiányoztak a lamellák, ezért hengerfejes lett az autó. A jövőben pedig azt javaslom, hogy ha nem is a gyári Honda olajat használja majd, a gyári kék olajszűrőt mindenképp vegye meg az olajcserék alkalmával (és ha belefér, akkor a gyári olajat is, meghálálja majd.)

Összességében azt javaslom, hogy ha ismert az előélete, jól karbantartották és nincs elrohadva, akkor hajrá. Vásárlás előtt viszont hívjon egy szakembert, és nézesse át, mert ezzel megelőzheti az esetleges jövőbeli kellemetlen beszélgetéseket az ismerősi körrel. Sajnos túl sok “átvert az ismerősöm” sztorit hallottam már…

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

Civic Type R, Mégane RS vagy Dodge Caliber SRT?

2022. augusztus 30., 15:17 Módosítva: 2022.09.05 06:07
273

Tamás azon kevesek közé tartozik, aki az emelkedő benzinárak és a közelgő recesszió ellenére is a százas benya, a padlógáz és a benzinfüst mellett teszi le a voksát. Igazi, veretős élményautóra vágyik, ráadásul nem is fog nagyon mellényúlni. A három példából kettő már önmagában klasszis, hát még ha bekerül a képbe a Focus ST is. Felelőtlenség vagy a legmélyebb, szent autós fanatizmus? Hát persze, hogy az utóbbi, ezt pedig támogatni kell!

Tisztelt Uram!

Szeretnék érdeklődni, hogy ha a mai világban valaki szeretne az összes rémhír ellenére valami olyan autót vásárolni, ami 2-300 LE környékén van, szép a hangja, jó a vezetési élménye, akkor milyen márkák és típusok között lenne érdemes nézelődni? Szemeztem már Mégane RS-ekkel, Dodge Caliber SRT-vel, Civic Type R-rel is.

Nem igazán tudok dönteni

- mit lenne érdemes?

- itthonról vagy külföldről lenne érdemes vásárolni?

- a max. keret 4-6 M Ft.

Ami még fontos szempont lenne, hogy azért ha gond van, akkor javíttatni is lehessen, mert véleményem szerint akárki nem tudja szakszerűen gondozni az ilyen "extrább" autókat.

Segítségét előre is köszönöm!

Ui.: Van egy remek kétéves KIA Proceedem, 1,4-es turbómotorral, mindenre elég, mindent tud, csak AZT nem. Én pedig AZT keresném --» szívesen vennék mellé valami mások számára "irreális" vételt, ami a petrolhead emberek számára is ad pluszt még :))

Köszönettel,

Tamás

Kedves Tamás,

többször olvastam levelét, és harmadjára is szemet szúrt a Dodge Caliber SRT. Nem teljesen értem, hogy miként kerülhetett olyan ikonok kötelékébe, mint a Civic Type R, vagy a Megane RS, de itt az idő, hogy kigyomláljuk a képletből.

Én a Calibert azonnal kukáznám, mert egy erős, de buta amerikai gnóm (hot-suv, vagy mi ez egyáltalán?). Járt már nálunk több alkalommal is, majd eladtuk anyukáknak gyerekeket vagy nagypapáknak nagymamát szállítani. Egy fröccsöntött műanyag belsős, unalmas, linóleum üléses, magas építésű krumpli. Egyszerűen sehogy sem említeném a sportautógyártás évtizedes királyaival egy lapon, csak azért, mert 2,4 literes motorja kapott egy turbót, vagy mert SRT van ráírva.

Ford Focus ST (2007) 14

A jó hír viszont az, hogy felsorolásából kimaradt a Focus ST, ami sokkal jobban illik a felvázolt képbe. A Focus, a Civic és a Mégane is annyira, de annyira jó autók, a szó klasszikus értelmében, hogy csak vallási alapon lehet különbséget tenni köztük. Most is van egy ST a telepen, és már az is akkora élményt ad, hogy alig tudunk betelni vele. Az öthengeres turbómotor karaktere fenomenális, a fék sincs alulméretezve, egyedül az első ülések lehetnének egy kicsit alacsonyabban.

IMG 1013

Fenntarthatóság szempontjából én a Civicre szavazok, mert a megfelelő karbantartással mindent túlél, ráadásul a japán szívómotornak felejthetetlen hangulata van magas fordulaton. De ha szívből választanék, akkor számomra csak a Focus jöhetne számításba, hiszen olyan túlvilági hangja van terhelésen, amitől csak rágondolva is borsódzik a hátam. Viszont abban is biztos vagyok, hogy a pályarekordra vágyók a Mégane RS-t favorizálják majd, köztük Karottával az élen, és mennyire igazuk van!

meganers 08

Ezek mind csodálatos autók és beruházásnak sem utolsók, ha sikerül vigyázni rájuk. Azt javaslom, hogy nyugodtan vásárolja azt, amelyik jobban tetszik, vagy nem volt túl sokszor kukára törve. Külföldről az árfolyam miatt most nem könnyű feladat, de nem lehetetlen jót behozni. Én mindenek előtt itthon néznék körbe először a használt kínálatban, illetve a klubtagok között kérdezősködnék.

Külön öröm számomra, hogy az elektromos rolleres fiúk mellett vannak még olyan petrolheadek is, akik sportautókról álmodoznak, és meg is valósítják vágyaikat!

Üdv,

Balló Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

C Vectrát három gurigáért?

2022. augusztus 25., 16:11 Módosítva: 2022.09.28 06:15
444
Tízből kilenc vásárló minden elképzelést mellőzve érkezik a telepre. Két fontos paramétert azonban már mindenki jó előre tud, ami az árkategória és a méret. Őket gyakran kíséri egy barát, egy szerelő, egy rokon vagy egy önjelölt állapotfelmérő. A vásárló tőlük próbál tippeket szerezni legalább a márkákat, vagy a típusokat illetően, akik ilyenkor rendszer a saját álmaikat ajánlják, vagy azt, ami nekik is van. Repkednek a szubjektív vélemények: "az Opel dízel jó, mert Isuzu!", "vegyél Volvót, mert az örök élet!", "Japánt ne mert drága az alkatrész!". A szerencsétlen vevő pedig csak kapkodja a fejét, mert már nem tudja, kire hallgasson.

János automata váltós kombit szeretne városi és autópályás üzemre. Példaként dízel Opelt, valamint egy Volvót ajánlottak neki. A C Vectra hárommillióért banális hiba lenne, hiszen egy félresikerült múmia. A Volvo pedig bármennyire is remek, nem fér bele a keretbe, pláne, ha a fenntartási költségek is számítanak a jövőben.

Kedves Nepperűző,

szükségünk lesz hamarosan saját autóra, és fő szempont az automata váltó illetve a kombi, pakolhatóság szempontjából. Inkább a megbízhatóság a szempont, mintsem a márka. Többször lenne pályán használva hosszabb utakra, mint mindennap, általában heti 2-3x városban bevásárlásra.

A 3 millió a plafon mindennel együtt, és amit ajánlottak az Opel Vectra C 150 LE dízel, viszont ennél nem lenne baj, ha kisebb lenne. A Volvók nagyon tetszenek, és ajánlották még. Nem azonnal kellene az autó, érdemes lehet-e még várni a vásárlással inkább télig?

Segítségét előre is köszönöm!

János

Kedves János,

egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy hárommillió forintért automata dízel C Vectrát vagy Volvót vásárolnék nyugodt szívvel. Utazni persze mindkettő tökéletes lehet, sőt a Volvo egyenesen pazar, de az Opel dízelek minőségéről nem vagyok teljesen meggyőződve, ahogy a Volvóban használt Aisin automata váltó is hajlamos feladni a harcot, és javíttatásuk sokba kerül. Utóbbi esetében további adalék, hogy a Volvókhoz minden típusspecifikus alkatrész rendkívül drága.

A homlokfelület kb. 2,4 négyzetméter
A homlokfelület kb. 2,4 négyzetméter

Tehát a lehetséges hibákat és fenntartási költségeket figyelembe véve egyik sem ideális választás, ha a megbízhatóság - és leveléből feltételezem, hogy az olcsó üzem is - a célok között lebeg.

Jelenleg a 2,5-3 millió forint közötti kínálatban Peugeot 508, BMW 320d, Mercedes C 220 CDI, Opel Insignia, Citroen C5, Ford Mondeo, Renault Megane, Audi A4 és VW Passat szerepel főként. Ezek közül a BMW-t és a Mercedest merném meglépni jó szívvel, ha találnék jó állapotú példányt.

A BMW 320d váltója tartós, autópályán pedig remek vezetni nagy tempóval is
A BMW 320d váltója tartós, autópályán pedig remek vezetni nagy tempóval is

A BMW automata váltói meglepően tartósak, és az M-es kódú motor is elég jól bírja, ha megkapja a kellő törődést. Autópályán rendkívül stabil, jó vezetni akár nagyobb tempóval is. A Mercedes 2143 köbcentis motorja pedig egy a legendás "taxis dízelek” közül, de részben pont ezért óriási rizikó, hiszen sok a visszatekert, ex-repterezős példány. A Passat 2.0 PDTDI még simán lehet jó vétel a DSG váltóval, de esetében számolni kell a hatszögtengely, majd idővel a kuplung/lendkerék cseréjével. A CR TDI lenne a legjobb, de ennyiért inkább csak a kínálat alját kapni, azok lelakottak lehetnek.

A Mercedes C 220 CDI motorja tartós, de az 5G-Tronic váltó már lehet nyűgös
A Mercedes C 220 CDI motorja tartós, de az 5G-Tronic váltó már lehet nyűgös

A többiért sosem adnék szemmel látható összegeket. Szívem szerint pedig hozzáraknék még fél-1 millió forintot és vennék egy Honda Accord 2,2 dízelt, hogy nyugodtan aludjak.

Azt gondolom, hogy mindenek előtt el kell eldönteni, hogy mire használják majd az autót. Városban kényelmes az automata, de a dízelmotor előbb-utóbb hibát produkál majd. Hosszabb utakra pedig érdemes megfontolni a manuális kiviteleket (úgysem kell sokat váltogatni), így kereséskor nem szűkül majd ötödére az amúgy sem bőséges kínálat.

A legjobb választás egy dízel Accord Tourer, de ehhez még gyűjteni kell
A legjobb választás egy dízel Accord Tourer, de ehhez még gyűjteni kell

Fontos, hogy vásárlás előtt mindenképp nézesse át a kiválasztott autót, mert ez pont az az árkategória, amiben már óriásit lehet szívni egy mellényúlás alkalmával. Várni nem érdemes, az árak úgy mennek fel, ahogy talán még soha.

Üdv,

Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

Milyen autót vegyek, ha két év múlva el is adom?

2022. augusztus 20., 16:26 Módosítva: 2022.09.02 06:14
168

Kedves Nepperűző!

Hamarosan gyermekünk születik, és feleségemnek szeretnék autót venni - viszont elakadtam.

Paraméterek:

- a keret max. 10M, de 8M-nak örülök

- kis/közepes méret elég (2. autó egy Ioniq 5 mellé)

- 5 ajtós, esetleg kombi, hogy jól pakolható legyen

- automata váltó előny

- benzines / hibrid

Eddig 2-3 éves Kia Ceed, Toyota Corolla vagy Hyundai Ioniq jött szembe a hahun. 1,5-2 évig fogjuk használni, utána visszakapja a cégautóját, ezért olyat keresek, aminek minimális az értékvesztése. Tovább bonyolítja az ügyet, hogy nem tudom eldönteni, hogy szeptember-március időszakban mikor vegyük meg az autót (ősszel szül a feleségem, de a mostani cégautót márciusig használhatja). Az infláció, autóhiány miatt lehet, hogy érdemes megvenni ősszel az autót?

Kérlek segítsetek. Köszönöm,

Bálint

Kedves Bálint,

Értékvesztéssel mostanság felesleges kalkulálni, hiszen bármit is vesz, az többet fog érni a következő egy-két évben, de kevesebbet nem, az szinte biztos. A Toyota a használt autók aranya, legalábbis befektetési oldalról nézve mindenképp. Én egy újszerű, hibrid Corollára (vagy bármilyen más Toyotára) szavaznék, hiszen azt bármikor el tudja majd adni és a fenntartása is minimális lesz a következő egy-két évben.

DSC03086

Minél később veszi meg, annál többe fog kerülni, és annál kisebb lesz a választék is, szóval én igyekeznék a vásárlással!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

Hedonista BMW-t vagy praktikus Hondát?

2022. augusztus 18., 14:40 Módosítva: 2022.09.16 10:34
0

Tisztelt Nepperűző,

25 éves, frissen végzett egyetemista vagyok, és első autóvásárlásomhoz szeretném a segítségét kérni. A keretem 1,5-2,5 millió forint, és a következő szempontokra próbálok figyelni:

  • - városon (Budapest) belüli használat lenne az elsődleges, főleg munkába járás
  • - havonta 1-2x tervezek hazautazni vidékre autópályán és országúton, egy kanyar kb. 350km
  • - leginkább szedánt szeretnék, de vágyom egy kabrióra is, és talán ősszel-télen jobb áron is hozzá lehetne jutni
  • - automata némi előnyt élvez, fontos továbbá, hogy jól, de legalább vállalható módon fogyasszon
  • - nem szeretnék vagyonokat költeni szervizre és fenntartásra lehetőség szerint

Ezeket szem előtt tartva, hosszabb böngészés után az alábbi listából tervezek választani:

- BMW 318i kézi/automata: talán a legnagyobb várható fenntartási költségekkel ez járna, de röviden az indokom: ez egy 3-as Bömös, illetve ezt a benzinmotort annyira nem is szapulják

- Opel Astra H Twin-Top 1,6 vagy 1,8 benzinmotorral, manuális: egész pofás kabresz, talán nem költöm rá a nadrágomat, de elvileg csavarodik csúnyán

- Honda Accord 2.2 i-DTEC Elegance, manuális: dögös gép, megbízhatónak mondják, fogyasztása sem vészes, bár a dízelmotortól nyilvánvaló okok miatt tartok, plusz lehet nem élvezné a kisebb Pesten belüli távokat

- Honda Civic 1,3 benzines hibrid, automata: habár a külső kicsit snassz, belülről szerintem rendben van, a fogyasztás illetve sokoldalúság talán itt a legkiemelkedőbb, csupán attól tartok, hogy nagyon-nagyon gyenge lesz a teljesítménye pályán, illetve előzni is egészen szeretek

+1: Honda Jazz 1.4 Elegance benzinmotor, automata: kicsit kilóg a sorból ez a városi kis cuki cirkáló, de valamiért egészen tetszik, kompakt, különleges kis járgány, viszont a pályától ezzel is ódzkodnék. Mit gondol ezekről az autókról, melyik mennyire lenne jó/rossz választás? Esetleg más javaslat? Köszönöm kedves segítségét és válaszát előre is :)

Üdv,

Martin

Kedves Martin,

A leírásod alapján számomra egy közepesen erős autós érdeklődésű srácnak tűnsz, aki bár nem teljesen autóbuzi, de semmiképp sem közömbös az autók iránt. Én azt gondolom, hogy ha 25 évesen bármennyire is megfogalmazódott benned a kabrió gondolata, akkor ne vegyél mást, mert később megbánod. Ráérsz még unalmas autókat hajtani, addig pedig élvezd ki nyáresti naplementében suhanást tető nélkül!

BMW 318 kabrió:

A 318i esetében nyilván az E46 szériára gondolsz, hiszen a következő már nem férne bele a meghatározott keretbe. Nem rossz autó, de az 1500 kilós önsúly kontra 143 lóerő nem a legvirgoncabb párosítás. Ezek sokat fogyasztanak és nem mennek jól. Én már akkor a 170 lóerős 320i-t vásárolnám. Az utóbbi befektetésnek sem rossz, ha találsz egy jó állapotú példányt, és sikerül vigyázni rá! (Na jó, egy nagyon patika 318i-t lehet hogy akkor is elvinnék, ha nem a tápláléklánc csúcsa.)

70838

Opel Astra H TwinTop:

Az Opelekkel rengeteget szívunk a telepen. Ha nem a tető, akkor a motor adja meg magát, vagy valamelyik szenzor. Akkor már sokkal inkább egy Focus CC, annak legalább a futóműve jó, és nem is túl problémás széria, ha sikerül egy rozsdamentes példányt találni. Az 1,6 literes a legstrapabíróbb, a 2,0 viszont jól megy. Fogyasztásban nincsenek nagy differenciák. Azt válaszd, amelyikből jobbat találsz!

Honda Accord 2.2i-DTEC

Ezt csak tönkreteszed majd a városi etapokkal. Nagy kedvencem a típus, de nem munkába járásra találták ki. Benzinesben már jobb vétel lehet, ha nem zavar, hogy úgy már 12 litert eszik. Az alap karbantartáshoz szükséges alkatrészeken kívül minden mást aranyárban mérnek hozzá, ezzel érdemes számolni. A 2,5 milliós keretbe az i-DTEC kínálat legalja fér bele csilliárd kilométerrel, és bármennyire is megbízható a típus a komolyabb problémák elkerülhetetlenek 3-400 ezer kilométer felett.

accord20ex08 06

Civic hibrid / Jazz

Ezekkel csak idő előtt kiheréled magad. A hibrid Hondák esetében érdemes az akkupakkcserével is kalkulálni. Sajnos mi már annyiszor megszívtuk vele, hogy ilyet nem veszünk többé. A 340-es EUR árfolyam idejében félmillió forint volt az új utángyártott és garanciális akkumulátor, de a matek azóta nyilván sokat változott. A Jazz megbízhatóság szempontjából remek, de amúgy egy gyenge és unalmas kefires doboz. Szerintem fiatal vagy még hozzá, vagy nem eléggé anyuka jelleg.

Költeni mindegyikre kelleni fog, az automata váltó pedig önmagában garancia a magasabb fogyasztásra. Összességében én a fedél nélküli BMW E46-ra szavazok. Azt a legjobb vezetni, jól is néz ki, és még az árát is tartja (vagy épp lassacskán emeli). Ha mégsem létszükséglet a kabrió, akkor legyen az Accord, de szigorúan a benzinmotorral vagy egy coupe E46!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kedves Marci,

nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ! Abszolút jól ráéreztél az autókhoz való hozzáállásomra, és nagyon nagy segítség olvasni ezt a sok-sok észrevételt és véleményt. Felbuzdulva a javaslatodon maradok a benzines-kabriós vonalon. :)

Még a BMW-s vonalhoz egy kiegészítő kérdésem-észrevételem volna. Találtam kint Németországban, illetve idehaza is egy-két E93 modellt, ami a 3 misit nyaldossa, azok még jobban tetszenek. Viszont az E46 is baromi szép kabrió kivitelben, aggaszt azonban, hogy mi lesz télen a rongytetővel.

Emiatt szerinted nem volna érdemesebb egy pár hónapot még gyűjtögetni, és inkább egy keménytetős E93 benzinest venni? Azt sajnos hallottam, hogy az E93 benzinmotorjai (N-es kódúak) már nem olyan megbízhatók, mint az E46 esetében az M-es motorok - vagy azért nem olyan vészesek?

Köszönettel és üdvözlettel,

Martin

Kedves Martin,

az E93 N-es motorkódos benzinmotorjai nem épp az autógyártás csúcsát képviselik, mi kereskedőként egyiket sem szeretjük. Fontos azt is figyelembe venned, hogy ennyiért a gyengébb minőségű széria aljáról válogatsz majd, ami nem biztos, hogy a legjobb taktika.

Forrás: Wikipedia
Forrás: Wikipedia

Én egységnyi pénzért a lehető legjobb állapotú, legjobb felszereltségű és legkevesebbet futott E46-ra szavaznék mindenképp, már csak a befektetés miatt is. Ráadásul utólag tudsz hozzá szerezni hardtopot is egy kis kutatómunkával.

Ha mégis az E93 lesz a befutó, akkor vegyél egy 320d-t, szigorúan M-es motorkóddal, és majd megnyugtatod magad a kedvező fogyasztással. Azok a dízelmotorok még elég stabilak, és ha sikerül egy ellenőrizhetően nem túl sokat futott példányt találnod (hobbi kabriók között nem lehetetlen), akkor a megfelelő karbantartással még sokáig boldogan autózhatsz vele!

Drukkolok, és majd jelentkezz, hogy mi lett végül!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

A motorbajtól vagy a rohadástól félsz jobban?

2022. augusztus 13., 12:40 Módosítva: 2022.08.17 06:09
0

Kedves Nepperűző!

Egy 2007-es, RF motorkóddal rendelkező (1998 köbcentis, 105 kW-os) Mazda 6 kombi érdeklődésem tárgya. A szóban forgó autó 290 ezer kilométert futott. A kérdésem az lenne, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezik a típusról, és javasolja-e a vásárlását?

Ez az a típus amelyről a MűhelyPRN 48-ban mutatnak be? Ha igen, akkor helytállóak lehetnek az ott elhangzottak a hibás konstrukcióval kapcsolatban? A választ előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Csaba

Kedves Csaba!

Általános autókereskedelmi tapasztalatainkból merítve azt javaslom, hogy az utcán sétálva is kerülje el a típust. Ez a motor újonnan még nem volt rosszabb mint a többi, viszont 15 év és közel 300 ezer kilométer után már minden méter ajándék egy bonyolult dízelmotor kapcsán.

IMG 6495

Ha mégis megússza motorproblémák és komolyabb kiadások nélkül (nem), akkor a karosszéria rohad el körülötte, és ezért lesz totálkáros. Ez a Mazda 6 széria jónak indult, ám idővel kiderült, hogy egy igazi istencsapása. Eladni is közel lehetetlen, az emberek többsége elkerüli, és vesz valami mást helyette.

Ne vegyen ilyet!

Üdv,

Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

Suzuki Kizashit szabad venni?

2022. július 24., 08:03 Módosítva: 2022.08.09 06:10
0

Kedves Marci!

Autóvásárlás előtt állunk a családdal, a jelenleg használt 16 éves Octaviánk sajnos egyre több javítást kér a szolgálataiért, és a törődést újabb hibákkal hálálja meg. A rendszeres nagymamajáratokhoz a két gyerek és a sok csomag miatt az Octaviához hasonló nagy, kényelmes autót keresünk. Elsősorban benzinest, évi 10-12 ezer kilométert megyünk a kocsival. A keret 4 millió forint, amibe jó lenne, ha a használatba vételi költségek is beleférnének. Évjárat, futásteljesítmény másodlagos, a jó ár-érték arány számít.

Az interneten böngészve megakadt a szemem a Suzuki Kizashin. Itthon anno nem volt nagy sikere, ráadásul csak automata váltóval forgalmazták. De itt-ott felbukkan néha egy külföldről behozott, kézi váltós példány. Olyan árban vannak, mint a kortárs Focusok vagy Astrák, de úgy néz ki, ugyanezért az összegért "több autót" kap az ember. Meg szabad venni ezeket? Kell-e tartani a ritkaságától, gondolok itt a szerelői know-how-ra, vagy az alkatrész-ellátottságra?

Ha esetleg nem a Kizashi, akkor mit tud még javasolni? Az újabb Octaviák is tetszenek, de a TSI-kről mindenki lebeszélt. Na jó, ez nem igaz, pont az autószerelőm mondta hamiskás mosollyal, hogy mivel egy építkezés kellős közepén van, és szaladnak felfelé az anyagárak, ő nagyon örülne, ha vennék egy TSI-t. :-)

Válaszát előre is köszönöm!

Ferenc

Kedves Ferenc,

TSI-t tényleg ne vegyen, Kizashit pedig igen. Remek autó, jó párat eladtunk belőle használtan, és egyikkel sem volt soha problémánk. Cascót kössön rá, mert egy váratlan törés alkalmával nehéz lesz majd a Kizashi-bontót elérni, mert nincs. Alkatrész a karbantartásokhoz pedig úgy tűnik, akad, én ettől nem tartanék. Itthon azért nem vette senki, mert Suzukinak túl drága volt, prémiumnak meg túl Suzuki, de ne foglalkozzon vele.

Annak ellenére, hogy először futottak neki, nagyon is jól sikerült, nem tűnik nyomi kényszerformának, vagy megnyújtott kisautónak
Annak ellenére, hogy először futottak neki, nagyon is jól sikerült, nem tűnik nyomi kényszerformának, vagy megnyújtott kisautónak

Tízből kilenc építkező szerelő pedig biztos, hogy a TSI-t ajánlja, ami végtére is érthető. Ha tetszik, akkor hajrá, szerintem remek autó, ráadásul nem fog minden sarkon szembe jönni. Én az automata váltóval is tudnám szeretni, de ez egyéni preferencia kérdése. A lényeg, hogy olaj legyen benne meg víz, valamint idővel egy profi alvázvédelem sem árthat neki. Ha ezek megvannak, akkor kimegy a világból.

Üdv, Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

Te mit vennél hárommillióért?

2022. július 14., 17:39 Módosítva: 2022.07.20 07:46
788
Egyre többek számára kezd nyilvánvalóvá válni, hogy egy nyomorult, négyhengeres családi kombi vásárlásához is nagyobb szerencsére van szükség, mint a forintnak az erősödéshez. 2022 közepén a 2010 után gyártott, hárommillió forint körül elérhető benzines kombik kínálatában 35 darab eladó autót találunk, ha szabadjára engedjük vágyainkat és 1,5 liternél nagyobb motorra szűrünk. Háromhengeres, ezres, turbós csettegőből már némileg komolyabb választékra számíthatunk, de valahol mélyen legbelül nem merem ezeket ajánlani.
Nem is olyan régen még 2015-2016 körül gyártott, középkategóriás autót adtak ennyiért, de az euró erősödésével, az inflációval, a háborúval szomszédunkban és az eladó használt autók számának jelentős csökkenésével együtt nőnek az árak. Ma, ugyanazért a pénzért már 5-6 évvel idősebb autóban reménykedhetünk.
András nincs könnyű helyzetben, mert a felsorolt típusok száma első látásra bőséges, de valójában többségükből csak 3-4 darab van eladó.
 

Címzett: Nepperűző

Tárgy: Családi autó kerestetik

Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk feleségemmel, mivel második gyermekünk várható érkezésével kinőjük a jelenlegi autónkat, egy 2003-as Toyota Corollát. Éves szinten kb 10E km-t autózunk, ebből kb. 60% város, 25% autópálya, 15% országút. Fontos, hogy az új autóba beférjen 2 felnőtt, 2 gyerekülés és sok csomag. Nagyon fontos, hogy egy biztonságos, megbízható autót találjunk, illetve jó lenne ha 2010 utáni lenne. Alapvetően valamilyen benzines kombira gondoltunk. A keretünk 3 millió Ft (plusz átírási költségek). Előre is köszönöm válaszát.

Üdvözlettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még

Kicsi garázsba kicsi autót - 1,2 millióig

2022. július 4., 13:20 Módosítva: 2022.07.12 06:56
59
Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk feleségemmel, és a garázs méretei miatt egy kisebb példányban gondolkozunk. A jármű főként hétvégi bevásárláshoz, plusz hetente - két hetente 40 km-es táv megtételéhez lenne elengedhetetlen, amikor is a gyereket visszük nagyszülőkhöz. Jelenleg céges autóval hoznak- visznek munkába, de ez később változhat, de maximum 15 km-es táv oda-vissza. Már autókkal álmodok, mert a jelenlegi árak mellett igencsak nehéz a döntés. Gondolkoztunk már Suzuki Swiften, Honda Jazzen, Ford Fiestán, Yarison és körülbelül az összes autón ebben a kategóriában. Olyat keresnénk, aminek a várható fenntartási költségei a legkevesebbek, mert számunkra az a fontos, hogy eljussunk A-ból B-be, és persze a fogyasztás is baráti legyen. Maximum 1,2 milliónk lenne rá. Mit ajánlana Ön? A fenti példákon kivül is bármire kíváncsiak vagyunk. (Jelenleg is francia autónk van, így nem idegenkedünk azoktól sem, még eddig a 406-osommal voltam legjobban megelégedve, de kezd nagyon kiöregedni szegény).

A segítséget előre is köszönjük! Üdv, Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Kabriót vennék kétmillióért

2022. június 27., 15:18 Módosítva: 2022.07.06 06:09
233
Kedves Nepperűző!

Cabrio vásárlásán töröm a fejem! A keret kb. 2.000.000 Ft. (igazából magamnak vásárolnám, hobbi autónak) Azt azért sejtem, hogy a vezérlést ki kell cserélnem vásárlás után. Két modell között vacillálok, az egyik a Ford Focus, a másik a VW Eos. Mindkettőt 2.0 benzines motorral vásárolnám! Az Eos jobban tetszik és 6 sebességes, de az FSI motortól kicsit félek. Kérdésem az, hogy kell-e félnem az FSI motortól, megbízhatóbb-e a Focus 2 literes benzinese, esetleg ezeket a modelleket érdemes-e 2.0 PD TDI, vagy 2.0 TDCI motorral vásárolni. Ezeknek milyen hátulütői vannak? Vagy ebben az árkategóriában tudna ajánlani valami más, megbízhatóbb modellt, ami ugyanezt az élményt nyújtja? Megtisztelő válaszát várom!

Köszönettel: Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még

Zöldrendszám, 7 ülés, kb 200 km töltés nélkül?

2022. június 18., 12:28 Módosítva: 2022.07.12 06:56
206

Kedves Nepperűző!

Legkisebb gyermekünk is (Nr3) megkezdi a bölcsit, így elgondolkodtunk a családban körbejárt és nálunk kikötött, karbantartott, 2003-as évjáratú Grand Espace cseréjén. Szeretjük, hibáit tudjuk. Viszont budapesti lakosként és úgy, hogy vegyes munkarendben 4-6-8-12 órás műszak, illetve ügyelet is lesz már mindkettőnknek és nagyszülők vidékiek, így még több rohangálás lesz az életünk, ami BKV-val ennyire sem fog már menni.

Gondolkoztunk, mit lehetne csinálni: második autót nem nagyon szeretnénk, mert nincs sehol saját parkolónk (és utcai parkoló amúgy is necces 1 autóval is), illetve a 13. kerületben egyre drágul a második autóra a matrica ottlakóként is. Viszont valami csoda folytán e-töltőpontokból sok van a lakás és a munkahelyeink mellett is. Ezért örülnék, ha a zöld rendszám előnyeit kihasználhatnám 7 üléssel. Ugyanis eddig akárhogy sakkoztunk, akkor volt csak béke hátul, ha felnőtt is volt ott - az Espace erre szuper volt.

A gondom: én a hibridtől kicsit fázok, 2 rendszert szervizelek. De tisztán elektromosból viszont nem nagyon látom a három kisgyerekkel, télen fűtve, autópályán Pécsre/Miskolcra zabszem nélkül lejutó autót. Létezik ilyen? Vagy engedjem el a 7 ülést, vagy vegyek hibridet, vagy maradjon Espace és egy használt e-up/Leaf/akármi városon belülre?

Köszönettel: Kálmán

Kedves Kálmán!

A 7 személy számára elfogadható méretű és kellően nagy hatótávú elektromos autók 24 millió forint körül indulnak használtan. Nem ismerem az anyagi lehetőségeit, de a kérdés alapján arra következtetek, hogy ez több, mint amit autóra kíván költeni. Ha tévedek, akkor vegyen egy Tesla Model X-et, és biztos vagyok benne, hogy örömét leli benne. Ha mégsem egy sirályszárnyas EV-SUV-ban gondolkodik, akkor a következőket javaslom.

IMG 7305

A Grand Espace-t felesleges eladni, mert a használati értéke több, mint amennyit adnak érte manapság. Ha az állapota elfogadható és szeretik, akkor béreljen neki egy garázst a környéken, és használják kifejezetten a hosszabb utakra. A bérleti díj árát megspórolhatja a hétköznapokon használt elektromos autó tankolásán és fenntartási költségein, ráadásul így továbbra is elegendő lesz egy autónak parkolót keresni esténként.

4

Városi használtra a második generációs Leaf és az E-Up! tökéletes lehet, de nagy kedvencem a BMW i3 is. Sokan szeretik a Renault ZOE-t is, aminek tudásához nem fér kétség, azonban számomra egy kerekeken guruló mobil budi hangulatát nyújtja.

DSF7002

Ha mégsem a két autó mellett dönt, akkor vegye meg a legjobb állapotú Prius+-t, és ne féljen a hibrid rendszer fenntartási költségeitől. Remek autó, túlél szinte bármit, bár a zöld rendszám előnyeit nem tudja felmutatni. A gyerekek okán az 5 ajtós Nissan Leafre szavazok az Espace megtartása mellett.

Üdv: Balló Marci

Távolról sincs vége, olvasson még

Ford, BMW, Honda vagy Porsche?

2022. június 8., 11:55 Módosítva: 2022.06.17 06:12
274

A nyár közeledtével rendszerint élénkül a kabriók és roadsterek iránti kereslet, legyen szó használt, vagy új autóról. Ez elsősorban az eladók számára jó hír, mert tavasszal és nyár elején magasabb áron tudják értékesíteni szezonális autóikat, de a vevők is örülhetnek, mert a kínálat ekkor a legnagyobb. Zoli úgy döntött, hogy beáll a sorba, és szeretett Alfa GT-jét sportkocsira cseréli, ami lehet BMW, de az se baj, ha Porsche. A hétvégi szerelemautó mellé szeretne egy rohangászós igáslovat is, ami nem árt, ha bírja a strapát és keveset fogyaszt.

Kérdésével nem is sejti, hogy mennyire célba talált, ugyanis tavaly én is hasonló cipőben jártam. Esetemben végül a Porsche nyert, amit nyár végén eladtam, és azóta is verem a fejem a falba. Figyelem: elfogultság alert!

Távolról sincs vége, olvasson még

Féljek a Toyota-dízeltől, mint ördög a tömjénfüsttől?

2022. június 6., 07:57 Módosítva: 2022.06.30 10:58
528

Kedves Nepperűző!

Családi dízel kombit szeretnék vásárolni, olyan 3 millió körül, elsődleges igény a megbízhatóság és az olcsó szerviz, így mindenképp japán vonalon keresgéltem.

A korrózió miatt a Mazda 6-ost inkább hanyagolnám, így ami szerintem szóba jöhet, az a 2,2-es Honda Accord és a 2,0 vagy 2,2 Toyota Avensis. És a kérdésem a Toyotához fűződik, mégpedig a 2,2-es dízelhez. Rengeteg cikket olvastam, hogy nem szabad megvenni, de még mindig nem tiszta, hogy a 2.2 D4D 150 LE is tiltott motor, vagy csak a 2.2 D-CAT 177 LE? Illetve olyanokat is hallottam, hogy 2010 után már a D-CAT motort is meg lehet venni. Szóval mindenképp kerülni kell, vagy a 150 LE változattal nincs probléma?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

Távolról sincs vége, olvasson még

Tágas kombit külföldre járáshoz, kétmillióért

2022. június 1., 14:53 Módosítva: 2022.08.14 10:14
325

Kedves Nepperűző!

Külföldre járáshoz szeretnék olyan kombit vásárolni, amelynek a lehető legjobb a térkihasználása. A lényeg, 10-12 évesnél ne legyen öregebb, célszerűen dízel, a keret kétmillió forint, plusz-mínusz az apró. Ahogy néztem, a németek (VW-Audi-Skoda) ennél egy nagyságrenddel drágábbak, a Fordot inkább hanyagolnám.

Ami tetszik: J Astra 1,7-es dízellel, illetve Citroën C5, bár azoknak a többsége 1.6 HDI, amit tudtommal kerülni kell.

Ön mit javasol?

Köszönettel és üdvözlettel:

Gergő


Kedves Gergő!

A német autók egy része pont belefér a megszabott büdzsébe, és autópályás menetekre nem is választanék mást. Ideális lehetne a kétliteres CR TDI, de ez már valóban drágább, és az 1,6-os dízellel is sokan elégedetten közlekednek Európa sztrádáin.

volkswagen golf vi variant 1 4i tsi 122cv trendline dsg7v large

Az 1.6 HDI-vel sincs semmi gond, ha szakértő kezek tartják karban, és a C5 kombi is remek autó, bár az életemet nem bíznám rá. A dízel Astrát végképp elengedném, mert néhány kivételtől eltekintve nem egy megbízható technika.

A felvázolt célra mindenképpen a Volkswagen csoport kínálatában keresgélnék, mert bárki bármit mond, autópályás távolságok megtételére a németek a legjobbak. Akár más márkákat is figyelembe vehet (Seat, Skoda), de az 1.2 CR TDI-t hanyagolnám, mert az már nagyon gyenge. Találkozni fog automata váltós (DSG) példányokkal is, de ragaszkodjon a manuális váltóhoz, mert autópályán amúgy sem kell sokat váltogatni, így csak felesleges kockázat lenne az automata. A Passatok drágábbak mint a keret, de egy Golf Variant megfelelhet a célnak.

Sok sikert a vásárláshoz!

Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

Autót keresel a feleségednek? Inkább igyál egy sört…

2022. május 27., 16:37 Módosítva: 2022.05.31 06:15
102

Rendszeresen találkozunk elszánt férfiakkal, akik a távol maradt feleségüknek keresnek autót. Izzadnak a negyven fokos napsütésben, nyitogatják a kocsikat, beülnek, méregetnek, adatokat elemeznek, megtesznek mindent, hogy az asszony kedvére tegyenek, feleslegesen.

Ha sikerül egy minden maszkulin aspektus szerint a feminin igényeknek megfelelő verdát találni, a nőnek tuti nem fog tetszeni valami. Például a motorháztető ívének hirtelen lejtése, a külső tükrök sarkának legömbölyítése, vagy a Henna piros fényezés, miközben ő a Marrakesh vörös árnyalatra gondolt. Tudod, hiszen tavalyelőtt szerdán délután mondta is neked Ibinéni felé félúton. Emlékszel, ugye? Baszki. :-(

Az ilyen történetek vége szinte mindig ugyanaz. Az önjelölt lovag által vadászott és tökéletes állapotú autók közül általában egyik sem tetszik a hölgyeknek, mert más szempontok alapján döntenek, nem ugyanazok a preferenciák. Végül összevesznek és döntésképtelenül elmennek, vagy kiválasztanak egy stílusos betegágyat, mert annak szép formájú a ködlámpa-takarója és ledes menetfénye. Gergő most egy lépéssel előrébb jár, még nem szívatta meg magát az élő show-ban, először online érdeklődik.

Íme levele:

Távolról sincs vége, olvasson még

Merjek-e Mazdát venni?

2022. május 24., 18:20 Módosítva: 2022.05.31 06:15
743

Kedves Nepperűző!

Sajnos olyan helyzetbe kerültem , hogy totálkárra törték szeretett ufó Civicemet, és eközben a gyerek is úton van. Nagyon szerettem a kis Civicet, és sokat is foglalkoztam vele, de nem szeretnék újra ilyen autót venni érzelmi dolgok miatt. Ezért is szeretném a segítségét kérni.

Nagyon szemezek a 6-os Mazdával, főleg a második generációssal. Sajnos nem találok olyan sok információt mint pl. az ufó Civic kapcsán, ezért szeretném kérni a segítségét. Főleg a rozsdásodással kapcsolatban. Azt olvastam, hogy ennek a szériának már jóval jobb az alvázvédelme, de persze ha netalán hozzám kerülne egy 6-os Mazda, akkor alvázvédelemmel kezdeném.

Előre is köszönöm szépen a válaszát! További szép napot!

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor,

részvétem a Civic kapcsán, remélem, hogy senkinek sem esett komoly bántódása. A Mazda-tulajdonosok többsége meg van győződve arról, hogy az általa birtokolt széria már pont nem rozsdásodik. Az első szériás hatosok gazdái pedig büszkén ecsetelik, hogy az ő autójuk már abban a hónapban gyártódott, amikortól nem rohadnak annyira. A gond az, hogy ez mind hülyeség, mert a GH, vagyis a második generáció ugyanúgy hajlamos a korrózióra, mint elődje. Sőt, a jelenleg futó szérián is látjuk a kezdődő jeleket, ötévesen rozsdás a pótkerékdob, a hossznyúlványok, a kipufogó stb.

Én azt javaslom, hogy hamarosan családos emberként ne vegyen GH-t, nézzen inkább helyette egy Avensist vagy Accordot. A felületi rozsda japán autó lévén ezeket sem kerüli majd el, de a mérték messze nem ugyanaz. Inkább költsön majd a babára, mint karosszérialakatosra. Ha mégis a Mazda 6 mellett dönt, azzal mindenképpen számoljon, hogy eladni tortúra lesz, mert sokan félnek a típustól a már ecsetelt problémák miatt.

Üdv: Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

Méregdrága luxust vennék, jó ötlet?

2022. május 18., 11:51 Módosítva: 2022.05.22 15:43
126

Rekordon az infláció, a szomszédban lőnek, a világ forrong, erre Péter egy Business felszereltségű négyéves Ford Kuga tulajaként attól tart, hogy túl drága lesz a kinézett Lexus időszakos szervizelése! Hát ember az ilyen? Peti, ez most komoly?!

A szegényebb átlagpolgárok hasonló gondolatokkal illetik a menőbb autókról álmodozókat. Szinte minden alkalommal hallom a susmorgást, amikor drágább járgányok mellett sétálunk el ügyfeleimmel a telepen. Péternek viszont nemcsak joga előzetesen vizsgálódni a fenntartási költségekről, de igaza is van, hogy a döntésnél figyelembe veszi ezeket. Az irigykedők pedig kénytelenek elfogadni, hogy nem kényszeríthető mindenki Skoda Favoritba, és azt is, hogy nem mindenki csaló, aki megteheti, hogy fasza kocsit vásároljon magának.

Távolról sincs vége, olvasson még

Benzinár-robbanás idején mennyire gáz a gáz?

2022. május 13., 13:45 Módosítva: 2022.06.01 17:20
311

Az üzemanyagárak emelkedésének lehetősége sokakat megijesztett, és elkezdtek alternatív megoldások után kutatni. Akik megtehetik, azok nagy hatótávolságú elektromos autót vásárolnak, a kevésbé tehetősek pedig ugyanezeket választják használtan. Néhány millió forintért szintén megoldást nyújthatnak a hibridek . Végső esetben a dízelek is, a bizonytalanság ellenére, hisz nem tudni, Magyarországon terveznek-e a németekéhez hasonló behajtási tilalmakat a régi dízeleknek.

Itt jönnek képbe az LPG-hívők, akik a jelek szerint mára egyre kevesebben maradtak. Az elmúlt években nemcsak a gáz ára emelkedett drasztikusan, hanem a beépítendő szetteké is, a munkadíjjal együtt. Egy ilyen átalakítás egy átlagos négyhengeres autó esetében 2-300 ezer forint az extráktól függően. A kész rendszert tovább terheli a hatósági engedély és a tervezési díj is, majd kétévente a műszaki vizsga előtti nyomáspróba és tízévente a tartálycsere ára.

László a lányának keres olcsó városi kisautót:

 

Üdvözlöm!

A lányomnak szeretnék egy kis városi, olcsón üzemeltethető járgányt, minél olcsóbban, minél fiatalabbat és minél kevesebbet futottat. Egymillió forint környékén szembe jöttek az LPG-vel szerelt benzines Dacia, Renault, Fiat modellek. Mi a véleménye ezekről, megérik? Mit kell néznem? Mire figyeljek? Most a benzin drágulásakor jobban megéri ? Köszönöm.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hajót húznék, mit vegyek?

2022. április 18., 15:15 Módosítva: 2022.04.20 06:15
244
 

Kedves szakértő!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzád, hogy szeretnék vásárolni egy autót, amivel hajószállítót vontatnék. Olykor 1000 kilométeres távolságon is. A vontatmány 1500 kg körül lenne. Azt szeretném kérdezni, hogy tudnál-e esetleg olyan autótípust ajánlani, amivel megbízhatóan és problémamentesen tudnék dolgozni, illetve az autó megfelelő műszaki állapotban tartása sem kerülne éves szinten milliókba. A vásárlásra szánt keret sajnos elég szűkös, 2-3 millió forint lenne. Válaszodat nagyon megköszönném, és mérhetetlenül sokat segítenél abban, hogy merre induljak el.

Tisztelettel: Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még