Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Dízel Octavia III vagy benzines Mazda 6?

február 18., 20:16 Módosítva: 2019-02-20 17:40
257

Kedves István

Komoly dilemmában vagyok, szeretnék új autót vásárolni (nekem új). Két típust néztem ki: Skoda Octavia III 1,6 dízel és Mazda 6 benzines 2.0 145 LE, a két autó között azonos felszereltség mellett 2 millió forint különbség van.

A használat során inkább városi használatban lenne az autó. A fenntartása során a Mazda kitermeli-e a vételárban lévő különbséget?

Üdvözlettel: Tamás

Kedves Tamás!


Nem írta le az autók korát, így nem pontos az összehasonlítás sem. Ha azonos évjáratokat és futásteljesítményeket nézünk, akkor nincs ennyi különbség az autók között. Máshogy kell feltenni a kérdést, mire használná az autót, mennyit megy vele évente, és ér-e ennyit önnek az autó? Ha zömében városban fogja használni az autót, részecskeszűrő eltömődhet, egy ideig lehet tisztítani, de idővel csak a csere segít. Ha rövid távokat tesz meg vele, akkor a motor se tud rendesen bemelegedni, az állandó hideg vagy relatív hideg üzem ezt a folyamatot felerősíti.

A0D6453

A fogyasztás a dízel mellett szól, viszont a magasabb szervizköltségek ellene. Ha jellemzően városban szaladgál, és nem megy sokat, akkor mindenképp a benzinest választanám. Ha egy típusnak magasabb az ára vásárláskor, az jellemzően magasabb értéket fog képviselni eladáskor is, hacsak ki nem derül az adott modellről, hogy tele van típushibákkal, de ezeknél a modelleknél erről nincs szó.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még
  • 2000-es évek eleji francia kupét szabad?

    február 12., 20:59 Módosítva: 2019-02-20 17:40
    291

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Gondolom a márkák presztízse miatt, de gyakorlatilag "nincs áruk" a 2000-es évek eleji francia kupéknak. Mióta kipróbáltam egy VTS-t azóta motoszkál a fejemben, hogy kéne venni.

    Xsara VTS lenne a kiszemelt (2.0 lenne az igazi, de jöhet az 1.8 is), viszont felötlött bennem, hogy mi van még ezen a környéken (500 ezer Forint), mert hát abból azért nem túl nagy a választék és itt terelődött a figyelmem a Megane Coupe-ra. Jóval több van belőle, de nem tudom, hogy melyik motorral érdemes nézegetni, illetve, hogy van-e olyan változata ami egy lapon említhető egy VTS-el (vezetési élményt tekintve).

    Nem versenyautóra van szükségem, de a céges KIA Ceed fájdalmasan unalmas. Szóval a lényeg, hogy vehetők-e ezek, vagy inkább drágábban egy VTI?

    A segítségét előre is köszönöm!

    Tisztelettel:

    Zoltán

    Kedves Zoltán!


    Én kifejezetten kedvelem a Xsara VTS-t, de csak kétliterest vennék, annak van értelme, az tényleg jól megy, abban kap igazi élményt. Ugyanaz a motor megvan a 306-os Peugeot-ban. A Megane Coupe-ból is volt kétezres, az is vicces. Ezek elég ritka madarak, de megéri várni rájuk.

    pug306s16-06

    A Saxo VTS és a Peugeot 106 is nagyon jó, ezekben csak 1.6-os motor van, de igen fürge kis autók. Sajnos ezekből a jó nem fog kijönni 500 ezerből, kicsit még tenni kell hozzá, de érdemes kicsit többet áldozni rájuk.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kis/közepes családi autó hárommilióig

    február 11., 11:04 Módosítva: 2019-02-12 21:01
    360

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Feleségemmel gyereket várunk, így szükségesnek látszik a kis, kétajtós VW Up lecserélése egy olyan autóra, amivel egy gyerekkel és újszülöttnek való nagy babakocsival is tisztességgel el lehet boldogulni. Nehezíti a döntést, hogy az autót viszonylag szűkös garázsban tartanánk, így nagy kombik nem nagyon jöhetnek szóba.

    Az autót kb. havi 500 km autópálya (vidéki családlátogatás) mellett városban használnánk, tehát fontos szempont hogy hosszabb utakon, nagyobb sebességnél is megállja a helyét. Egyelőre a 2011-12-es Honda Jazz-ek jöttek szóba, azonban nem tudom, ez az autó sztrádán mennyire állja meg a helyét, illetve el fogunk -e férni benne hárman a babakocsival, hétvégi cuccokkal együtt.

    Ön mit javasol, maradjunk a Jazznél vagy nézelődjünk nagyobb ferdehátúak, esetleg a garázsba még beférő, magasabb felépítésű városi SUV-ok irányába?

    Köszönettel,

    SzD

    Kedves SzD!

    A Jazzbe simán el fognak férni, a babakocsi lötyögni is fog a csomagtartóban, az iker babakocsi is lazán belemegy (próbáltuk már), meglepően nagy hely van benne mindenhol, és nagyon jól variálhatóak a hátsó ülések is. Nemrég jártam egy 1.2-essel egy hétig, még az is könnyen ment 140-150-el az autópályán.

    02-uj-003

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Merjek 315 ezerrel dízel BMW-t venni?

    február 10., 17:06 Módosítva: 2019-02-20 17:40
    794

    Tisztelt Nepperűző!

    Tudom, hogy állapotot veszünk, nem kilométerállást! Egy ismerősöm második tulajként birtokol egy E60-as 25d-t, amit pár hónap múlva el akar adni. Merjem 315 ezer valós, többnyire autópályázós kilométerrel erre cserélni családi okok miatt beszűkült Ignisemet, vagy inkább egy újabb Prius Plus/másik autót nézzek helyette?

    Mindent tudok a BMW-ről, mit cseréltek rajta, mi ment tönkre, volt-e törve, de megérné közel 2 millióért?

    Kedves Kérdező!


    Merhet BMW-t venni, 315 ezer ennek a motornak semmi. Az autópálya-kilométer szinte olyan, mintha wellness-be menne az autó, meleg olajjal, állandó fordulaton, részterhelésen megy a motor, ilyen körülmények között gyakorlatilag nem kopik, és nem is kormolódik el. Nem írta, mennyi idős az autó, de egy ismert előéletű autó akkor is megérhet ennyit, ha az első évjáratokból való autóról beszélünk.

    IMG 1231

    A fenntartási költségek tekintetében viszont már egyértelműen a Prius felé billen a mérleg, mert egy jól karbantartott BMW esetében is lesznek drágább történetek a sima szervizek esetén is, mivel az alkatrészek árai és a karbantartás arra az emberre van szabva, aki azt a kocsit húszmillióért vette, és nem arra, aki kettőért. A Prius-ban lényegesen kisebb a kockázat. Tudja, akinek majma van, legyen pénze banánra. Attól, hogy az a majom öreg, még neki is banánra van szüksége, nem etetheti zabbal.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Dízelek és hibridek harca

    január 14., 16:25 Módosítva: 2019-01-28 17:30
    286

    Eddig sok sok tanácsodat olvastam, de nem nagyon volt olyan kérdés, ami a dízel/hibrid típusokat szembesítette.

    Jelenlegi 1.4 Octavia Tour-t cserélném napi 140 km (90% autópálya 10% város) utazáshoz. A cél/álom mint mindenkinek: megbízható, keveset fogyasztó és elviselhető fenntartási költségekkel bíró autó. Illetve, ami nagyon fontos, hogy a mentetzaj ne szűrődjön az utastérbe, mivel sokszor autóból dolgozok (olykor a feleségem vezet).

    A keretem 3 millió körül van. A blogot olvasva és népítéletet nézelődve több fajta is tetszik. Auris Hibrid, Octavia dízel, vagy kombi A4-es dízel. Vezetési stílusom inkább dinamikus, mivel én is hozzád hasonlóan mindig rohanok.

    Köszönöm előre válaszát

    Kedves Kérdező!


    Ha a dinamikus közlekedés fontos, akkor a hibrid nem jöhet szóba. Nekem is Prius-om van, keveset eszik, szeretem is, de a dinamikus jelzővel nem lehet megvádolni. Mindegy, hogy nyomod vagy sem, az nem megy, csak helyet változtat, és autópályán a 150 körüli tempón már érezni, hogy megcsinálja, ha muszáj, de azt már nem annyira kedveli.

    dgb

    Az Octavia is jó autó egy óriási gödörrel a hátuljában, és már ebben is megfelelő utazási komfort lesz, de az Audi jobban szigetelt, és tényleg érezni rajtuk azt, hogy melyik modellt hova pozicionálták a piacon. Az Audi A4-esből 2.0 CRTDI-t venném, az egy nagyon jól összerakott, nagyon jó minőségű autó. Én elsősorban a kézi váltósat preferálnám, mert a kettőstömegű lendkerék olcsóbb, mint a váltófelújítás. Ha automata kell, akkor csak a DSG, nem a Multitronic.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mazda 3 kontra Lexus IS - mit vegyek?

    január 13., 08:25 Módosítva: 2019-01-21 08:34
    222

    Tisztelt Becsületesnepper!

    A véleményét szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban (természetesen). Első autó lenne ugyan, de ilyen-olyan forrásokból már került a lábamba eddig pár tízezer kilométer. A keret 1,3 M forint lenne + egyéb költségek. A kinézett autók:

    - Lexus IS 200 első generáció. Ebből inkább a sportváltozat érdekel, de nem zárkózom el az Executive-tól sem, főleg, hogy abból több elérhető.

    - Mazda 3 1.6 vagy 2.0 literes motorral. Erről tudom a rozsdásodást, illetve 9 évig volt a családunkban egy 1.6-os 2008-as 3-as, így elég jól ismerem és szeretem. A kétliterest nem ismerem, ez főleg az erőtöbblet miatt érdekel.

    Az IS200 nagyon megtetszett az utóbbi időben, olvasgattam is fórumokon róla, a 3-as pedig a benzines etalon nálam (egyelőre). Önnek melyikről mi a véleménye, illetve a három közül melyik lenne a jobb választás ebben az árkategóriában?

    A segítségét előre is köszönöm!

    Bence

    Kedves Bence!


    A Lexus IS 200-ban van egy nagyon jó sorhatos motor, jó futómű, kitűnő váltó. A motorban lévő százötven ló nem túl sok száraz körülmények közt, de hátul kapar, és a Sport felszereltségűekben van sperdifi, ami télen ad némi lehetőséget a mókára. A baja, hogy hátul kicsi a lábtér.

    420A9568

    A Mazda 3 szintén jó autó, a kétlitereseknél előfordulhat magas olajfogyasztás, az 1.6-osokra ez nem jellemző. A rozsda a Mazdánál nagyobb probléma, de a Lexus-nál is előfordul. A családi 2008-as Mazda 3-asuk az első széria végéről való volt, de ön 1,3 millióért akar autót venni, annyiért sok olyat fog látni, amelyik már itt-ott rozsdásodik. Egyikkel sem nyúlna mellé, én annak alapján döntenék, hogy melyikből találnék rozsdamentest, illetve mennyire számít, hogy télen megy-e keresztbe.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Egymillióért szabad Smartot?

    január 7., 21:56 Módosítva: 2019-01-14 17:48
    251

    Kedves Becsületesnepper!

    Szeretnénk a közeljövőben autót venni. Elsődleges felhasználási módja ingázás lenne egy kb. 25 km-re levő munkahelyre, egy személynek. Felhasználó a feleségem, aki nő, így tetszik neki a Smart Fortwo.

    Az autó főként közúton közlekedne, kicsit vidéki városban. Érdemes erre a felhasználásra ilyet venni?

    A keret mindenre max. 1 000 000 ft. Úgy láttam, ebből évjáratban 2008 körüli már akad.

    Esetleg Ön mit ajánl az adott célra?

    Köszönettel: Sándor

    Kedves Sándor!


    A Smartot, nem tartom igazi autónak, de még a Smartguru Laci szerint sem az, az egy motoros eőkabát. Én nem kedvelem, mert buta váltója van, kelletlen a motorja, és az egésznek játék benyomása van. A testvéremnek évek óta van valamelyik motorral, ő viszont nagyon szereti. Ha ebben a méretben gondolkodunk, akkor a Toyota IQ jut elsőnek az eszembe, csak sajnos az félmillióval drágább, de nem félmillióval jobb. Itt olvashatja a Smart, IQ összehasonlító tesztünket.

    IMG 0052

    Ha az anyagi keret megengedi, akkor inkább IQ-t vennék, ha nem, akkor inkább egy Toyota Yaris-t vennék. Ezért a pénzért, biztos, hogy nem 2008-ast fog kapni, de minden szempontból nagyságrendekkel komolyabb autó, és azt szoktam mindig mondani, hogy nem évjáratot veszünk, hanem állapotot.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Nem tudok szabadulni a vágytól: Lancia Thesis kell

    január 6., 20:38 Módosítva: 2019-01-09 10:26
    715

    Kedves Becsületesnepper!

    Nyilván jellemhiba, de nem tudok szabadulni a vágytól, hogy egy Lancia Thesis birtokosa legyek. Van ennek a típusnak ajánlható motortípusa, olyan jellemzője, amire nagyon oda kell figyelni? Ugye, jó esetben is tizenéves darabot vásárolhatok csak.

    Évente 40 ezer körül megyek, sokat autópályán, s az Adria is az úti célok között van nyaranta. Különösen érdekelne, hogy ezzel az autóval a dízel mizéria után egyáltalán behajthatok-e Bécsbe, vagy Milánóba?

    Válaszát előre is köszönöm!

    üdv, Géza

    Kedves Géza!


    A Thesis vásárlása abszolút érzelmi kérdés, és ez a jellemhiba bennem is megvan, nekem is teszik az autó, de nem mertem megvenni, majd megnézem a többiekét a Parkoló Parádén. Nekem személyes tapasztalatom nincs vele, ebből a gyávaságból adódóan, így csak azt tudom mondani, amit hallottam róluk. A motoroknak jellemzően nincs bajuk, a JTD-k kifejezetten jók, inkább elektromos problémákról hallottam.

    auto/LANCIA/THESIS 2002-/XLARGE/01fs

    Itt van néhány népítélet, hátha az segít. Még nincsenek kitiltva a dízelek nyugatról, szerintem még eltelik néhány év mire ez bekövetkezik. Egyelőre Frankfurtban tudok fél éven belül a kitiltásról, de még nincs meg a pontos időpont, sem a lebonyolítás.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hóautót akarok!

    január 1., 11:04 Módosítva: 2019-01-03 06:19
    607

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Tanácsodat kérem, hogy milyen ütni-vágni való első hóautót vegyek.

    Az alapos és gondos karbantartás magadásán kívül szeretem, ha egy autót az olcsósága miatt nem kell félteni.(karc, padka, meghúzás).

    Hóautó lévén a teljes lezúzás eshetőségével tisztában vagyok.

    Hátsó/összkerekes autót szeretnék, amivel vidéki városomban havon-jégen-esőben üres és kieső utakon kísérthetném a sorsot. Szárazon egyáltalán nem kínoznám, mert azért megszakadna a szívem.

    Jó eséllyel én lennék az utolsó tulaja utána a bontóban végezné.

    A keret kb 500 ezer Ft, az ár felfelé lefelé is mehet. Mérnökfizunál ez már csak így megy. Érvényes műszakis példányt szeretnék. Mellékesen 190 cm-hez.

    Kocka-Lada?, szíjas vagy 1500-ös, E36 Compact, sedan esetleg? 316, 318, 320i? Justy4x4?

    Maximum addig szeretném megtartani amíg műszakiképes és városba eljárkálnék munkába vele, ami akár több (5) év is lehet. Lehetőleg a legkevésbé rozsdás és mókás típust keresem. Évi 10 000 km-t megyek.

    Köszönöttel: Á.Sz.

    Kedves Kérdező!


    Összkerekesről lebeszéllek, először hátsóssal kell megtanulni menni. Ha már a hátul kaparóssal úgy mész, hogy mindig az történik, amit te akarsz, és kalandmentesen mész gyorsan keresztben, akkor jöhet az öszkerék.

    maxresdefault

    A Ladát nem ajánlanám, mert az csak akkor alkalmas csapatásra, ha kapott már egy tengely- meg némi hengerfej-átalakítást, szériaállapotában elég gyengécske. Tudom mit beszélek, hat évig jártam fel egy kockával a Mátrába, utána egy 318IS-sel és egy 325i-vel. Az enyémnek meg volt csinálva a motorja, de az akkor sincs annyi lóerős, mint egy széria 318 IS. Ha pedig annyi lóerős, akkor annak csak a motorja milliós tétel, viszont az meg üzemórás lesz. Nálunk a legkézenfekvőbb az E36-os BMW. Azt még relatív olcsón lehet szerezni, bár a nagy motorosok ára már felfelé mozog.

    maxresdefault

    Motorok közül a 18 IS-t ajánlanám, száraz úton kevés, de vízen és havon elég jól mozgatja az autót. Jó sper kell bele, az megint 150-200 ezer, attól függ milyet teszel bele. Amit a neten árulnak, azt úgyis fel kell újítani. Egy normális állapotban lévő 318IS még széria állapotában is jobb lesz, mint egy faragott Lada, és nem is hullik szét. Neked nem is kell szép, hiszen úgyis felteszed majd a korlátra. Nem lenézlek, hogy nem tudsz vezetni, hanem mindenki felrakja, aki ezzel próbálkozik. Kilinccsel előre!

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mozgássérült-szállítót kétmillióig

    2018. december 9., 08:55 Módosítva: 2018-12-12 06:26
    56

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Szüleim számára, két méter magas mozgássérült utas napi szállítására keresünk autót. Fontos szempont, hogy az utas korlátozottan tud előre hajolni, csak egyenes háttal képes mozogni. Ezért a ki- és beszállás szokott vízválasztó lenni. A célra eddig használtak Reanult Kangoot és Fiat Qubot, viszont a családnak elege lett a "dobozos" jellegből, a Fiat pedig élhetetlenül gyenge motorral volt szerelve (1.4-es 72 LE benzines).

    Csak példaként írom, hogy az én 7gen Accordomba már komoly tortúra a ki- és beszállás a családtag számára az alacsony üléspozíció miatt. Sajnos szinte egyáltalán nem ismerem a szóba jöhető egyterű-SUV-crossover piacot, ezért kérem a segítségét, hogy milyen típusokat lenne érdemes kipróbálnunk, amik a méret mellett autóként is jól/legalább tűrhetően funkcionálnak. A ráfordítható összeg nagyjából 1,5-2 millió forint.

    Köszönettel,

    László

    Kedves László!


    Egyterűekből az következőkön gondolkodtam: Avensis Verso és Toyota Previa késői évjáratai, Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan, de szerintem a legjobb ennyiért egy S-Max vagy egy 2006-tól gyártott Galaxy lenne.

    bg

    SUV-vonalon a Honda CRV, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Toyota Rav 4 jut eszembe. Ezek nem túl nagyok elöl sem, így egy mozgásában korlátozott kifejezetten magas ember számára elsőre nem tűnnek optimális választásnak, viszont megbízhatók. Egy próbát megér, de ezért én inkább az egyterű-vonalat erőltetném.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Ön mire cserélné a Fabiáját?

    2018. december 7., 13:27 Módosítva: 2018-12-16 00:20
    407

    Tisztelt Becsületesnepper,

    Olyan autót keresek, amellyel 2-3 ezer kilométeres utakat is kényelmesen megtenni egy, legfeljebb két nap alatt. Az évi tervezett futásteljesítmény kb. 40 ezer kilométer, ebből kb. 25 ezer masszív autópályázás 2-3 ezer kilométeres etapokban.

    A keretem nagyjából 1,5 millió forint. Az alábbiak fontosak:

    - megbízható autó legyen, ne rohadjak le vele sehol (van egyáltalán bátran ajánlható dízel, vagy csak benzines?)

    - ne fogyasszon 6-7 liternél többet autópályán 130-as tempónál (van egyáltalán ilyen benzines?)

    - legyenek méretei, kényelmes első ülése (185 cm, 120 kg)

    - kombi vagy egyterű lenne az ideális, kutyaszállítás miatt

    Ha egy bizonyos szögből nézi ezt a kérdést, akkor akár úgy is hangozhat, hogy majd egyszer mire cserélné le a beszerzőkörutas Fabiáját. :)

    Köszönöm,

    /M

    Kedves M!

    Már lecseréltem a Fabiát egy A3 1.9 PDTDI-re, 105 LE, és átkerült a Fabiából a hosszú váltó, így 3000-es fordulatnál a korábbi 140 helyett 180-al megy. Nyilván a hosszú áttétellel vesztettem a gyorsulásból, de 5,5 litert eszik átlagban, pedig jellemzően 150-160-al megyek. Egyszer Németországban megnéztem: sík úton gps szerint 203-al tud menni. Ha hasonló felhasználásra kellene a kocsi, én vennék egy 2005 előtt gyártott Passat kombit vagy A6-os Avantot a 131 lovas PDTDI-vel, hatos kézi váltóval. Elmegy hat liter alatt, el fog benne férni, megbízható, nem kerül vagyonokba a fenntartása, és még halad is.

    IMG 1219

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kombit városba kétmillió körül

    2018. december 6., 14:25 Módosítva: 2018-12-16 00:20
    211

    Kedves Becsületesnepper,

    főleg városi használatra keresünk kombit, esetleg suv-ot (a kutyabox is elférjen). A városi használat miatt benzinesben gondolkozunk, a mostani 2009-es BMW 520d helyett. Eddig a Passat a legszimpatikusabb, de az 1.8 motorokról sok rosszat hallottam, esetleg a 2.0 FSI?

    De persze valami egész más is lehet, nem ragaszkodunk a német vonalhoz.

    Köszönettel, Gergely

    Kedves Gergely!


    Az 1.8 TSI valóban nem jó, nagyon sok zabálja az olajat, és kb. egymillióból lehet megcsinálni, attól függően, hogy mekkora a baj, de ez lehet több is. A 2.0 FSI jobb, de az igazán jó a 3.2 FSI, azokkal tényleg kevés baj van, már ha Passatról beszélünk.


    Városba minek a SUV, értem én, hogy divat, de racionális indokokkal nem tudjuk a létüket városban igazolni. Jellemzően ezt a kategóriát a hölgyek szokták előtérbe helyezni, de ezeknek a csomagtartója általában kisebb, mint egy kombié. Én inkább egy 1.6-os szívó benzines Ford Focus-on gondolkodnék, azokból is van kombi, és a kutyabox azokban is elfér.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Sportosabb automata másfél millióért apának

    2018. december 5., 11:07 Módosítva: 2018-12-08 22:43
    521

    Helló Nepperűző,

    meguntam a Focust munkába járáshoz és szeretnék egy fickósabb, sportosabb autót, amiben már van egy kis fun faktor is. Nem akarok versenypályán crossozni ezzel, vagy gyorsulni az éjszakában. A család szeretné, hogy apa ne költse a kasszát az autó fenntartására, ezért a megbízhatóság is ott van a fontossági faktorban. 2000-től azért ne legyen öregebb.

    A benzineseket favorizálom, nem járok annyit autóval, hogy dízel számításba jöjjön. 3 ajtós autóval nem akarok számolni, mert ha anya autója elromlik, akkor a családban ezzel kell majd közlekedni (ezért is lenne fontos az automata). Évente kb 10-12 ezer km-re használnám.

    Ami megtetszett nemrég, az a Corolla TS, de az nincs automatában.

    Milyen lehetőségeim vannak? Tudnál segíteni szűkíteni a kört?

    Üdv

    Attila

    Kedves Attila!


    Olyan nem nagyon van, hogy ennyi idős, automata is, sportos is, a két fogalom ebben a kategóriában kizárja egymást. Ekkor még általában a hagyományos olajos automaták voltak, amik megbízhatóak, de nyúlósak, döglöttek. Pont a dinamikát ölik ki a menésből, üvöltene a motor, és nem történne semmi, kanyarból kigyorsítás dettó.

    corollats 11

    Sokat gondolkodtam a kérdésen, de nem jutott eszembe semmi értelmes, ami ötajtós, van benne fun faktor, és automata is. Ennek a halmaznak nincs metszete. Marad a Corolla TS, mert az apának jó, és anya megtanul kézi váltósat vezetni, a Földön pár milliárd embernek megy, neki is fog.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Octavia vagy Passat?

    2018. december 4., 09:52 Módosítva: 2018-12-08 22:43
    488

    Tiszteletem!

    Autó vásárlás előtt állok, kb 2 millió forint körül. Két típus jött szóba, ezen belül mindenképpen benzines. 2009 vagy utáni Skoda Octavia 1.2, 1.4 TSI vagy pedig Volkswagen Passat VI.

    Ön szerint melyik típust kellene jobban erőltetnem /motor, évjárat, km/ és milyen buktatókra figyeljek? Ez a két típus fogta meg nagyon a figyelmem.

    Válaszát előre köszönöm!

    Kedves Kérdező!

    Ez a két autó nagyon jó tud lenni, de nem ezekkel a motorokkal. Az 1.2 TSI egy vödör csavar, az 1.4 TSI-ből a gyengébb nem olyan rossz, de a jó sem ilyen, kockázatos. A Skodából még 2009-ből ki tud fogni 1.6-os szívó benzinest, az teljesen jó. Tudom, hogy gyenge, és a TSI-k erősebbek, dinamikusabbak, de ebben nincs kockázat. Ha ezt nem talál, akkor a japán szívó benzines vonalat kellene erőltetnie.

    22175686 1468030 2181e700be6847b2c9c57ed39b0b30bd wm

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Vettem egy E46-ot, most vennék helyette valami ésszerűt

    2018. december 3., 13:03 Módosítva: 2018-12-06 06:27
    587

    Tisztelt Nepperűző!

    Tavaly áprilisban BMW fanatikusként megvásároltam a kínálat tetejéről (szervizkönyves, jó állapotú) egy kézi váltós, sorhatos benzines E46-ot, amit imádok és óvok (októbertől áprilisig napi ingázásra nem is használom a hideg és a rövid távok miatt).

    Mivel ez az autó az év 350 napján teljesen indokolatlan az én igényeimnek (amik a következők: napi 14 km ingázás (2*7km), évi 1-2 külföldi nyaralás 3-4 fővel, évi 1-2 élményautózás az osztrák hegyekben) fájó szívvel ugyan, de a lecserélésén gondolkozom.

    Az alábbi autókat néztem ki helyette: Mazda3/6, Ford Focus mk2, Kia Ceed.

    Szeretném, ha megmaradna némi vezetési élmény a következő autómban is (sportosabb, de nem sportfutómű, nem steril, visszajelzés-mentes kormányzás), ezért túl unalmas autót sem szeretnék.

    Ezek közül melyiket ajánlaná, esetleg van valami másik titkos favoritja, amit ajánlana az előbb említettek helyett?

    Köszönöm válaszát,

    Ákos

    Kedves Ákos!


    Azt nem írta mennyi pénzért szeretne autót venni. Mazda 3-ból a 2009-től gyártottakat venném, azok kevésbé hajlamosak a rozsdásodásra. Az előzőekből is ki lehet fogni rozsdamenteseket, de meg kell nézni rendesen, és utána üreg és alvázvédelem rá. Műszakilag elég kifinomult autó, nem jellemző rá a meghibásodás, szerintem az 1.6-os benzines motor lenne a legjobb választás.

    420A9769

    A Focus szintén jó választás, ez kevésbé rozsdásodik, és szintén az 1.6-os benzinessel venném. A Fordoknak hagyományosan jó a futóműve, ezért még kap valami vezetési élményt is, ha elkezd sietni. Ha beleakad egy Focus ST-be, azzal különösen jól járna, azt venném leginkább. A Ceed is ajánlható, mert megbízható autó, de az egy közlekedő edény, a szempontjai szerint az előző kettőben több örömöt fog találni.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Prémiumot négy-ötmillió körül?

    2018. december 1., 20:55 Módosítva: 2018-12-06 06:27
    1301

    Kedves Nepperűző!

    A család bővülése miatt muszáj lett elgondolkoznom, hogy szeretett E90-es BMW-met nagyobb autóra kellene cserélnem. Mindig is szerettem a kicsit magasabb értéket és kényelmet nyújtó autókat, s jelenleg is szeretnék azok közé az apukák közé tartozni, aki ha elviszi a fiát a bölcsibe az anyukák megjegyzik miből szállt ki.

    A keret 3,5-5 millió körül lebeg (inkább maradnék az aranyközépút 4M-nál). A lehetséges kiszemeltek: BMW 5 F11/F10, Volvo XC60 (2008-2016), Mercedes E-osztály W212 (2009-2016).

    A kérdésem az lenne, hogy melyek azok a motortípusok a fenti modellekhez kapcsolódóan, amelyekkel lehet hosszabb távra tervezni? Érdemes egyáltalán ebben a kategóriában nézelődnöm?

    Preferálom a benzines motorokat, de nem tartózkodom a dízeltől sem (viszont nem szeretnék porrá égni az autópályán). A rendszeres szervizelés nálam alap, a BMW árfekvésével tisztában is vagyok, azonban a másik két modell számomra még ismeretlen. Mennyire lehet "zsebbe" nyúlós ezeknek az autóknak a fenntartása? Esetleg Ön milyen alternatívákat ajánlana?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel,

    Gergő

    Kedves Gergő!

    F10-es, F11-es BMW-t nem vennék, nagyon drága szervizelni, és szinte eladhatatlan. Volt néhány ismerősömnek, és egyikük három évig árulta a jó autót jó áron. Az XC60-nal még egyáltalán nincs tapasztalatom. Talán a Mercedesekről hallani a legkevesebb rosszat a három német prémium közül. Hogy mennyire lehet a fenntartásuk zsebbe nyúlós? Iszonyatosan. Belenyúl egy automata váltó felújításba, az ebben a kategóriában általában 500 ezertől kezdődik, de lehet hétszámjegyű összeg is.

    DSC 6263

    Mindig azt szoktam mondani, meg kell nézni a gumik, kopó alkatrészek, váltó felújítások árait, és el kell dönteni, hogy nem kifizetni tudom-e, hanem mosolyogva ki tudom-e fizetni, mert nekem drága autóm van. Én hagynám ezt a kategóriát, és vennék egy hibrid Lexus-t, annak a javítása is lehet drága, de én abban kevesebb kockázatot látok.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Egymillióig ingázó napi száz kilométerre?

    2018. november 25., 21:36 Módosítva: 2018-12-04 07:03
    589

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Eljött az idő életemben, hogy autót vásároljak. Valami olyat, ami valahol az aranyközépúton van a fogyasztás és a menés között. Igen, tudom, kecske kontra káposzta eset, de hátha nem sport autót akarok 4 literes fogyasztással, csak annyit, hogy könnyeden előzzem meg az előttem lévő távolsági buszt és ne egy élet-halál harc legyen.

    Talán abban egyet értünk, hogy valamilyen dízel lenne az ideális erre a távra, ami közút és autópálya, attól függetlenül, hogy a benzineseket kedvelem jobban.

    Kiszemeltek: ...hát elég jól elástam magam, minél többet böngésztem a hahut, annál jobban. Kezdetekben német prémiumok, elején Audikkal, bevallom ebben a keretben félek tőlük, tán okkal. Aztán egyszer csak Alfákat kezdtem nézni, de nem ismerem őket. Néztem még Mazdákat, Fordokat, de itt is vannak bajok. (pl. rohadások)

    Szívesen hallgatok meg konkrét tanácsot vagy csak akár útmutatást ebben a zűrzavarban.

    Üdvözlettel, köszönettel: Imre

    Kedves Imre!


    Az Alfákat nem erőltetném ebben az árkategóriában, sok bennük a kockázat. Az Audi szerintem egy jó irány, nem kell tőle félni. Ha elég a kisebb hely is, akkor elég egy A3-as, ha kicsit nagyobb hely kell, esetleg csomagtartó is, akkor egy A4 vagy A4 Avant. Motorok közül az egyik legmegbízhatóbb az AFN kódú 110 lovas motor, de az A3-asban a széria végén már megjelent a 130 lovas PDTDI is, az is nagyon jó motor, és ehhez már van hatsebességes váltó is. A VW-csoport más autóiban (VW, Seat) is megtalálja ezeket a motorokat, azokat is bátran ajánlom. Dinamikus közlekedéshez is elég az erejük, de nagyon kedvező a fogyasztásuk.

    bet

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Élményautót kétmillióig

    2018. november 11., 09:28 Módosítva: 2018-11-26 07:07
    361

    Kedves István!

    Párom nem mondott határozott nemet arra, hogy tavaszra beszerezzek egy második autót, élményautozás céljából. Ez egyet jelent a startjelzéssel, hogy belevethetem magam az autókeresésbe :). Ő azt hiszi, hogy veszek egy MX-5-öt és a téma le van tudva. Tényleg tetszik az MX-5, de nem vagyok teljesen biztos abban, hogy az lenne az ideális választás.

    Ami biztos, hogy 2 üléses kabriót szeretnék, de egy far- vagy középmotoros autónak jobban örülnék.

    A rendelkezésre álló keret max. 2 millió, esetleg kicsit több, de csak akkor, ha valamelyik autó nagyon megtetszik. Ennyiért Toyota MR2-ket és kicsit többért Porsche Boxstereket találtam.

    Ha orrmotoros, akkor még a CLK, az Alfa Romeo Spider és a Z4 is szóba jön, bár számomra a CLK kicsit unalmas külsejű.

    Tudom, hogy rengetegen esküsznek az MX-5-re, hogy az a tökéletes élményautó, de nem szeretnék elhamarkodottan döntést hozni, főleg, hogy nem ismerem a teljes palettát.

    Tehát azt szeretném kérdezni, hogy ezek közül melyik autót ajánlaná, melyiket nem, és hogy mindezt miért? Mely egyéb màrkàk modelljeit érdemes még figyelembe venni?

    Tanácsait előre is köszönöm!

    Üdvözlettel:

    Péter

    Kedves Péter!

    Mindig jövünk az MX-5-tel, és ez nem véletlen. Az ön által felsorolt autók mind gyengébbek egy valamiben, az élményben. Ezt nehéz megfogalmazni, de aki ült már MX5-ben az tudja, ennyire olcsón, nem lehet ekkorát autózni. A jó autózáshoz fontos a kis súly, ezek mind nehezebbek, mint a Mazda. Egyiknek sem olyan az egyensúlya, egyikben sincs annyira megbízható motor, olyan pontos váltó, olyan jó futómű, és egyikben sincsenek ezek akkora összhangban, mint a Mazdában. Ha egy autóból csak a kínálat aljából tud választani, mint a Boxster esetében, akkor azt a típust felejtse el, ott rengeteg akna lehet.

    1200px-3rd Mazda MX-5 -- 06-14-2010

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Első autónak E39-et?

    2018. november 8., 11:08 Módosítva: 2018-11-11 10:15
    396

    Tisztelt Becsületnepper!

    Tudom sokan keresnek ilyesmivel, de nézve a korábbi előadásod, így gondoltam rákérdezek. Vásárolni szeretnék E39-et vegyes használatra. Az igazság szerint kitétel az hogy ne hagyjon ott lehetőleg sehol, benzines legyen, illetve ne egy rozsdakupacot sikerüljön vásárolni.

    Gyakorlatilag 400.000-2.000.000 között vannak ezek a példányok, motortól felszereltségtől függően, így nem igazán tudom azt sem hogy mi a reális ára mondjuk egy max 2.5 benzines fl előtti/utáni modellnek. Nézegettem az E46-ot is de egyrészt kisebb, másrészt könnyebb talán belefutni egy lerúgott példányba.

    A fő kérdésem az lenne, hogy mik a buktatók, hol nézhetem be nagyon, ha egy ilyen autót szeretnék, illetve mi az a reális ár amennyiért valóra válthatom az elképzelésemet.

    Válaszod és segítséged előre is köszönöm!

    Üdvözlettel: Péter

    Kedves Péter!

    Egymillió forint környékétől már lehet venni tényleg jókat. Én inkább a nagyobb 525, 528, 530-asokat keresném kézi váltóval. Egy automata váltó javítás már ezeknél is tud 500 ezer lenni, ami az autó értékéhez képest már elég rendes összeg. A rozsda az egyik komoly problémája ezeknek az autóknak. Ez jellemzően a géptető élén, küszöbökön, ajtók élein, emelési pontokon, tankajtó környékén fordul elő. Képekért kattints ide.

    DSC08795

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mazda 3 vagy Honda Civic?

    2018. november 7., 10:55 Módosítva: 2018-11-11 10:15
    135

    Kedves István!

    Jelenleg egy 2006-os Honda Civic 1.8-t használok és nagyon megszerettem. Szeretném fiatalabbra cserélni és mint legtöbb nő társam, nem igazán tudok eligazodni a kínálat sokaságában és a sok megtévesztést is tartalmazható hirdetésben. A kereskedők ill. magánszemélyek nyilván a saját autóikat dicsérik.

    Kérdésem, hogy biztonságosabb vásárlást jelenthet-e egy márkakereskedés? Ami tetszene: 2012-13-as Civic vagy Mazda 3. Melyiket ajánlja?

    Köszönöm válaszát!

    Üdvözlettel: Erika

    Kedves Erika!

    Mindkettőt ajánlom, mindkettő megbízható, jó autó. A Hondát már ismeri, ugyanaz a motor van az újabban is. A Mazdákra régebben jellemző volt az extrém módon való rozsdásodás, de a 2008 utáni generációk ebből a szempontból már lényegesen jobbak. Azt javasolnám, hogy úljön bele mindkettőbe, és figyeljen a benyomásaira, és amelyikben jobban érzi magát, azt válassza.

    DSC05044

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A6 Allroad vagy R Merci?

    2018. szeptember 28., 12:42 Módosítva: 2018-10-30 06:53
    154

    Tiszteletem!

    Szeretném kikérni a véleményét az alábbi két típussal kapcsolatban.

    - Audi A6 Allroad 2.7 T/3.0 TFSI

    - Mercedes Benz R 280

    Mindenképpen benzinest szeretnék, 2008-2012 évjárat közöttit. Pénzt nem írnék, mert szerintem eléggé leszűkítettem. Abban kérném a segítségét, hogy mégis melyiket ajánlaná jobban?

    Motor, váltó, megbízhatóság, esetleg ha írna típushibát az ajánlottról... Sok sok ember mond ezt-azt, így hol egyik felé, hol másik felé billenik a mérleg pl. Audinál tripronic stb.. Rendszeres olvasója vagyok a Totalcarnak, de most írnom kellett, úgy éreztem, jobb megkérdezni profit.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdv.: Roland

    Kedves Roland!

    Nekem az Audi közelebb áll a szívemhez, jobban a magaménak érzem az Audi formatervét, belsejét, de szerintem mindkettő jó amíg jó. Amikor meg rossz, akkor a világ összes pénzét el lehet rájuk költeni. Sajnos nem tudok a típushibákról írni, mert nincs velük semmi tapasztalatom, én úgy kerülöm ezeket, mint politikus a poligráfot.

    Nem éppen éteri jelenség, de nem is akar az lenni
    Nem éppen éteri jelenség, de nem is akar az lenni

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    CVT-s vagy robotizált Jazz?

    2018. szeptember 27., 11:44 Módosítva: 2018-10-10 17:32
    184

    Kedves Becsületesnepper!

    Feleségem 2005-ös 1.0-s Toyota Yarisát szeretnénk lecserélni. Nagyon jó kis autó, kevés km-t futott, mindössze 88000-t. De ő valahogy nehezen boldogul a kuplunggal, és nyáron a forgalomban sokat kell nálunk araszolni (Balaton-part). Naponta kb. 15-20 km-t megy vele. Emiatt 1.4-es automata Honda Jazz vásárlásán gondolkodunk. A keret 1,5-2 millió.

    Amiben nem tudok dönteni, hogy a CVT-s változat vagy az utódja lenne inkább a megfelelő?

    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Péter

    Kedves Péter!


    A CVT váltónál az olajcserére kell odafigyelni, csak a gyári Honda olajat szabad beletenni, semmi mást, mert tönkre megy az indító kuplungja. Ezeket a cseréket maximum 40 ezrenként el kell végezni, ha hosszú távon akarjuk használni az autónkat. Ha elromlik a váltó, akkor nem tudja akárki megcsinálni, célszerszám, és szakértelem szükségeltetik hozzá.

    3,9 méter hosszú
    3,9 méter hosszú

    Az i-Shift váltó egy robot váltó, működésében nem olyan kulturált, mint a CVT, de nem is annyira rossz, mint egy Smarté. Minimális megszokást igényel, és az ember megtanulja kis gázelvétellel simábbá tenni a váltást. Itt arra kell figyelni, hogy 35 ezer kilométerenként be kell állítani a kuplungot gyári számítógéppel. Annyira ez nem jött be a népnek, mert a CVT után visszalépés volt működési kultúrájában, 2011-től, a faceliftes autóknál vissza is tértek a CVT váltóhoz, de azok nem jönnek ki ennyiből.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Audi TT-t nagy embernek

    2018. szeptember 26., 10:30 Módosítva: 2018-10-01 13:08
    119

    Szia István

    Autóvásárlás előtt állok és nagyon tetszenek a 2006-tól jött Audi TT-k. Viszont 192 cm magas vagyok. A kérdésem azon felül, hogy milyen szervizigényük van ezeknek az autóknak az, hogy az én magasságomhoz nem túl pici a belső tere?

    Köszönöm a választ.

    Szép napot.

    Kedves Kérdező!


    Hogy neked nem kicsi-e, azt egy ülés próbával tudod csak kideríteni, mert egyikünknek a felső teste hosszabb,a másikunknak a lába. Én is hasonló magas vagyok, de szinte mindenben elférek. Alap tétel, hogy ami benne van egy autóban, az el tud romlani, pl. ha automata váltó van benne, az egy nagyobb kockázat, mint a manuális váltó. Ez a kockázat kerülhet akár egymillióba is, ha nincs szerencséd.

    auditt 003

    Magával a típussal nincs tapasztalatom, mert erősen réteg autó, és az ilyet elég kockázatol megvenni kereskedelmi célból, mert lehet, hogy eladom egy hét alatt, de lehet, hogy nézegetem évekig. A konszern más autóiban találkoztam már a TT motorjaival, az 1.8 TFSI-t kerülném nagy ívben, akár 100 ezer kilométer után is tudja zabálni az olajat, a felújítást nem nagyon lehet megúszni egymillió alatt.


    auditt 015

    Általánosságban elmondható a VW-csoport benzines motorjairól, hogy minél nagyobb, annál jobb. A 3.2-es szívó egy jól sikerült motor, utódja a 3.6-os szintén, a 2.5 turbós motorról nem nagyon van információm, de állítólag jó, a 2.0 TFSI-ből láttam már 400 ezret futottat, aminek nem volt semmi baja, meg olyan GTI Golfot is, aminek a motorját 60 ezernél kellett felújítani, de gondolom ebben benne volt az előző tulaj keze is. Jellemzően ezek nem rossz motorok, nyilván megfelelő karbantartás mellett. A 30 ezres olajcserét nagyon elfelejteném, és inkább 15 ezrenként cserélném, ha meg szinte csak városban mész, akkor akár 10 ezrenként. Én megkeresném a vonatkozó facebook csoportot, ott a márka híveinek sokkal nagyobb tapasztalata van, mint nekem.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    VW-belharc: Golf 5 vagy Leon?

    2018. szeptember 25., 11:28 Módosítva: 2018-09-28 12:34
    97

    Kedves Nepperűző!

    Következő autó vásárlás előtt állva, ismét a hirdetések fölé görnyedő, nepperűzőt és népítéletet olvasó, típúshibát kutató éjszakák keserves szenvedéséből fordulok Önhöz tanácsért.

    A kiszemelt két típus Golf V és a második generációs Seat Leon. Szempontként igazából a ferdehátúság és a VW konszern dízel motor jelent meg. Autópályás évi kb 25-30 ezer km re.

    1.9 PD TDI 105 LE mindkettő. Az erre szánt összeg 1,5 millió plusz a kötelező szervizek stb természetesen.

    A Golf az Golf, de a magyar hirdetések közötti szórás hatalmas. Csak 1-esell kezdődő km állás és mind hihetetlenül új és jó.

    A Leon fele a mérlegen, pont talán a hitelesebb hirdetési környezet, és a közel azonos árban fekvő modellek lényegesen nagy futás különbsége.

    Kérdésem az lenne, hogy a kereten belül érdemes-e a két típus közül válogatni? Melyiket tanácsolná ebben az árfekvésben?

    Köszönettel

    Balázs

    Kedves Balázs!

    Kis túlzással a két típus nagyjából ugyanaz, csak más elemek vannak rácsavarozva, mert a VW-csoport egy nagy Lego. Igazából mindegy melyiket veszi, ez a motor nagyon megbízható. Nincs kizárva a 200 alatti futásteljesítmény, de az életkorból adódóan inkább a 200 feletti a reális. Nézzen meg többet mindkettőből, és amelyik a legjobb állapotban van, azt vegye meg.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    A kisautó megy, a nagyobb jön

    2018. szeptember 24., 11:05 Módosítva: 2018-09-27 14:31
    120

    Tisztelt szerkesztőség, Tisztelt István!

    A kis autó megy, a nagy(obb) jön. De melyik?

    Kiszemeltjeim tetszési sorrendben: Mazda 6 (2005-2007), VW Passat (2001-2004), Ford Mondeo (2005-2006). Mindegyiknél a szívó, turbós, 1.8 - 2.0 benzines motor jöhet szóba.

    Tudom, hogy Ön japán párti, így még ha elfogult is, reálisan látja a dolgokat. Ha sikerül kifognom egy szép, rohadásmentes példányt, egy alváz és üregvédelemmel jól meglocsolva 5 évig ép tud még maradni a kasztnija? A 2.0 motornál mennyire gyakori az olajfogyasztás, kell-e ettől félni, miről ismerhető fel ez a gond?

    A Passat nem rohad, az 1.8 turboról nem sok rosszat hallottam, csak ők relatíve régebbiek. Tudom, nem évjáratot és km-t veszünk, hanem állapotot :-) Ezeknél az autóknál mire kell figyelni?

    És a 2.0 benzines Mondeoknál? Fogyasztásban melyik a legjobb, és melyiket ajánlaná, mint legbiztosabb vétel, ha jó példányt találok? Vegyes használatra lesz, viszonylag sok várossal, de a légzsákerdő és a magas felszereltség fontos a család és a kényelem miatt.

    Üdvözlettel: Richárd

    Kedves Richárd!

    A Mazda 6 nagyon jó, de nagyon rohad, igazi kihívás nem rozsdásat találni belőle. Ha talál belőle rozsdamenteset, akkor azonnal üreg és alvázvédelmet kell rajta csinálni, úgy valóban menthető a helyzet. A legjobb egy olasz importból származó kocsi, azokon nincs vagy lénnyegesen kevesebb a rozsda.

    A Mondeónál szintén előfordulhat rozsda, de lényegesen kisebb mértékben, mint a Mazda esetében. Mindkettőben a két literes motornál előfordulhat nagyobb olajfogyasztás. Az olajfogyasztást nem lehet felismerni, mert nem mindenesetben jár füsttel, egyszerűen csak eltűnik belőle az olaj, ilyenkor az eladó igazmondási képességére vagyunk bízva. Ha kereskedő árulja, nem biztos, hogy tud róla, mert akitől ő vette, elegánsan elhallgathatja, nem csak a nepperek tudnak simliskedni. Az 1.8-as motorokra kevésbé jellemző ez a probléma.

    DSC07375

    A Passat 1.8-as turbómotorjánál két kartergáz cső szinte biztosan kelleni fog idővel, mert megeszi őket az olaj. Kb. 30 ezer a kettő, utángyártott nincs, csak gyári. Egyébként nem rossz motor. A kétliteresről mondanak jót is, rosszat is, nekem egyszer volt vele gondom, szintén megnövekedett olajfogyasztás miatt. Az én szívemhez legközelebb egy olasz 1.8-as Mazda 6 állna, de ez fehér holló. Légzsák erdő nem lesz ezekben, jellemzően csak négy van. A fogyasztási adatokról itt tájékozódhat.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még