Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Kell félni egy tízéves Mazdától, Hondától?

június 17., 02:29 Módosítva: 2018-06-18 18:01
185

Tisztelt Nepperűző!

Autót szeretnék venni. Nagyjából 5-8e km mennék vele egy évben. Sok autót néztem és teljesen elvesztettem a fonalat a sok rémtörténetet olvasva. Rozsdásodás, láncnyúlás, stb. Sokan azt mondják, hogy egy autón 10 éves korától jönnek elő a komoly gondok.

Egy 2. generációs Mazda 6 vagy egy 7. generációs Honda Accord teljesen megfelelne az igényeimnek. Viszont félek attól, hogy egy 10 éves autóval csak a szívás van. Mekkora az esélye hogy belefutok egy hatalmas szívásba(motor felújítás és nagyobb kiadások) ha a kínálat felső 30%-ából választok (Accord 7-8e € , Mazda 10e €? Megéri inkább gyűjteni egy 5 éves autóra vagy ezeknél még nem olyan nagy a kockázat, nyugodtan meg lehet őket venni.

Válaszát előre is köszönöm,

Karesz

Kedves Karesz!

Nem kell tartani egy tízéves autótól. Az ön által felsorolt autók elég megbízhatóak egy alvázvédelmet csináltatnék rá, azután hajrá. Ha a kínálat felső harmadából válogat, akkor ott a kilométer is kevesebb lesz, és ezeknél az autóknál pont a motor problémáktól tartanék a legkevésbé. A kétliteres Accord vagy Mazda 6 jó választás, én még a Ford Mondeót is belevenném a sorba.

mazda22d 07

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Benzines kombit évi negyvenezer kilométerre

    június 14., 11:45 Módosítva: 2018-06-17 16:24
    202

    Kedves István!

    Benzines nagy kombit szeretnék venni, kb havi 3-4000 km tennék meg vele fele részben városban, de ott is hosszabb távon. A keret max 3,5 millió, illetve 2012-es évjáratnál fiatalabb kell. Ezeknek megfelel pl. a Passat TSI, esetleg Mondeo 1.6 EcoBoosttal vagy egy Avensis 1.6 vagy 1.8 motorral.

    Akár a fenti típusokon kívül is melyik a legmegbízhatóbb ebben a kategóriában, vállalható fogyasztás mellett (max 10l)?

    Köszönöm a válaszát

    László

    Kedves László!


    A keresést évjárathoz kötni az egyik legfeleslegesebb dolog. Ezerszer leírtam, hogy nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. A TSI-t nem ajánlom, elég sok gond van velük, még a legkevésbé problémás a gyengébbik 122 lovas, da azt is csak sűrű (10 ezer km.) olajcserével. A Ford Ecoboost-járól kevesebb rosszat hallani, de én inkább vennék egy szívó benzines autót, abban sokkal kevesebb hibaforrás van.

    bebt

    Az Avensis pont jó erre, de a Mondeo szívó két literese is elég megbízható. Kis szerencsével belefuthat egy Civic kombi 1.8-asba is, annak elképesztő nagy a csomagtartója, és annyit eszik, mint egy dízel.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Kevés az MX-5, négyszemélyes kabrió kéne

    június 3., 09:52 Módosítva: 2018-06-15 07:02
    125

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Tíz éve van MX5 NA-m, amit nagyon élvezek, de kevés a két ülés, és néha az erő is. Napi használósnak egy dízel Kia Ceedet hajtok. Egyikkel sincs baj. Összesen évi 15-20 ezer km a két autó futása. Arra gondoltam, hogy (városon kívülre) csinálnék belőlük egy szép nagy utazó kabriót, városban pedig percalapon használnám a közösségi autókat.

    Melyik lehet az a négyszemélyes nyitott autó, amibe még csomagok is férnek, a cserélendő autóim megbízhatóságát nyújtja, és kb 4 mft-ba belefér? Én a 2002-2009 között gyártott CLK-t néztem, de lehet, hogy szegényes a fantáziám.

    Köszönöm válaszát és fáradozását.

    Üdv,

    Levente

    Kedves Levente!


    Nekem a Volvo C70 jut eszembe elsőnek, szerintem az jobb, mint a CLK, de a CLK se rossz. Ebből mindegy, hogy benzines vagy dízel motorosat vesz, mind megbízható, bár szerintem egy kabrió legyen benzines. Az Audi A4-ből mindenképp kézi váltósat vennék, az elsőkerekes automaták mind Multitronic váltósak, azokat inkább kerülném. A Focus CC is jó lehet, azokkal sincs probléma. Az Opelnek is van egy Astra TT-je, ahhoz nagyon nem kell elkölteni a négymilliót, ebből az 1.8-ast venném leginkább, de a dízel is jó.

    c70 03

    A BMW szintén rendelkezik ilyen nyitott tetőssel, azokból a hathengereseket venném, de még a nem közvetlen befecskendezőseket. Ezeknek az autóknak egy részébe csomagok csak csukott tetővel férnek, mert kemény tetősek, és a tető bonyolult nyitó mechanikája rengeteg helyet foglal a csomagtartóban. Van a csomagtartóban egy térelválasztó elem, aminek a helyén kell lennie, különben nem tudja kinyitni a tetőt. Ez az elem jelentősen lekorlátozza a térfogatot, kb annyi csomag fér beléjük, mint az MX5-be, de a vezetési élmény meg sem közelíti azt. Ha ezzel szeretnének kirándulni, nyaralni menni, akkor választani kell, vagy csomagtartó, vagy kabriózás.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    20 éves helyett biztonságos 20 évest

    június 1., 10:52 Módosítva: 2018-06-06 12:21
    211

    Kedves Becsületesnepper!

    Foglalkoztat a gondolat, hogy 20 éves Megane 1-emet valami biztonságosabb fiatalabb fejlesztésű autóra. A kritériumok aminek meg kellene felelnie:

    - Benzines, legalább 1.6 vagy minimum 90 lóerő.

    - Két ember kényelmesen akár csomagokkal együtt elférjen benne.

    - Elmerjek vele indulni hegynek fel.

    - Passzív és aktív biztonság minél jobb.

    - És, hogy a lényeg is meglegyen a vételárat 400.000 Ft-ban maximalizálom.

    A tippeket előre is köszönöm.

    Tisztelettel Péter!

    Kedves Péter!


    Szépen feladta a leckét a 400 ezerrel! A figyelmébe ajánlanám a Volvo 850-est, az egy elég megbízható konstrukció, és kis szerencsével ki tud fogni egy nem annyira leélt darabot. Peugeot 406-ból is lehet találni facelift utáni példányt, az még jól is tud kinézni. A 2001-ig gyártott Nissan Primera se elvetendő, ha nincs elrohadva.

    fv

    Ha szerencséje van belefuthat egy Toyota Avensis-be is ennyiért. Nagy passzív biztonságról ebben az esetben nem beszélhetünk a keret szűkössége miatt, de aktív biztonsági elemként javasolnék egy vezetési tréningen való aktív részvételt.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Futárautót 2-300 ezerig

    május 31., 11:07 Módosítva: 2018-06-06 12:21
    144

    Kedves Nepperűző!

    Ételkiszállításhoz keresek benzines autót városba maximum 300 ezer forintig. Kiszemeltjeim az első generációs Swift, bakancs Micra? Renault Twingo vagy ha nagyon sikerülne kifognom egy Yaris. Van még ötleted, esetleg ezek közül melyiket felejtsem el?

    Köszönettel,

    Sándor

    Kedves Sándor!


    Ha sikerülne kifogni egy Yaris-t ennyiért, az nagy eséllyel egy hulla lenne. A Twingót én nem erőltetném, akkor már inkább egy Clio. A bakancs Micra nagyon jó, de szerintem egy kicsit drágábban fenntartható, mint a Swift. Én a Swiftben gondolkodnék elsősorban, ahhoz minden fillérekért van, csak ne legyen rozsdás. Motorok közül az 1.3-as változatokat keresném, nem eszik többet, mint az ezres, de sokkal kulturáltabb járása van.

    IMG 3813

    A Micrában a legjobb eltölteni az időt, az a leginkább autószerű ezek közül. Én még elgondolkodnék a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 D-n is, igaz, hogy dízel, de gázolaj párán elvan, és agyonüthetetlen, Ha folyamatosan megy akkor meleg is lesz a kocsi, sokkal jobban tolerálja a rövid távokat, mint a modern dízelek.

    Nem mellesleg van egy tökélesen témába vágó cikkünk, ajánlott olvasmány: Melyik a legtartósabb futárautó?


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Suzukiról váltanék, érdemes?

    május 24., 09:50 Módosítva: 2018-06-01 06:27
    196

    Tisztelt Nepperűző,

    jelenleg egy 2003-as Suzuki Swift II-t hajtok, 4 ajtós, 1.3-as 84 LE-s motorral szerelt példány. Imádom az autót, újkora óta ismert előélete van, a fenntartása fillérekbe kerül, de elgondolkodtam, hogy le kéne cserélni egy kényelmesebb, biztonságosabb autóra. Alapvetően városban járok vele, ugyanakkor előfordul, hogy egy-egy hosszabb útra többen is beülünk (pl. síelés), emiatt, illetve mivel számomra a sedan AZ autó, csak sedan jöhet szóba. Leginkább a VW Jetta illetve a Skoda Rapid fogott meg, de emellett nézegetem a Ford Focusokat is, illetve a japánokat (Mazda 3, Toyota Avensis/Corolla/Auris) és a Hyundai-okat (i40 és Elantra) se zártam ki a listáról. 2010 utáni benzines autóban gondolkodom, 3 millió forintig.

    A kérdésem egyrészt az, hogy a lóerő/tömeg arány mennyire fontos? A Suzukinál ez az érték 0.1 (845 kiló mellé 84 lovacska társul), a legtöbb kompakt sedan viszont ezt az értéket nem igazán éri el (95-110 LE 1200-1400 kiló mellé). Mivel a Suzuki sem egy versenyautó, ennél gyengébb autóra semmiképpen nem szeretnék váltani, tehát olyan gyorsulása és tempó tartása legyen, mint a Suzukinak. Jól sejtem, hogy ez az arány ami alapján a legjobban összehasonlíthatóak az autók dinamikája?

    Másrészt pedig mennyivel kerül többe a felsorolt autók fenntartása egy ilyen Suzukihoz viszonyítva? Mik azok, amikre ezeknél az autóknál oda kell figyelni vásárlásnál, és van-e ezek között olyan, amit Ön semmiképp sem ajánlana? Hasonló megbízhatóságot szeretnék, mint a Suzuki, ami még a -20 fokban is pöccre indul, és soha nem hagyott még cserben.

    És visszatérve a tárgyban feltett kérdésemre, érdemes a jó öreg Suzukit lecserélni a fenti autók valamelyikébe, ha számomra a megbízhatóság a legfontosabb, és az autót használni szeretném, nem pedig szervizben tárolni?

    Köszönettel,

    Zoltán

    Kedves Zoltán!


    A Swift tömeg, lóerő arányát azért nem lehet elérni, mert manapság már nem lehet akármilyen autót forgalomba helyezni, eladni meg pláne, mert senki nem venne olyan autót, aminek a merevsége a sörösdobozéval vetekszik. Itt látható az ön Swiftjének a töréstesztje. Érdemes megnézni, hogy az autó az ütközés pillanatában úgy vált alakot, mint a tehénsz@r a földet érés pillanatában.

    Ellenpéldaként itt van az i40 töréstesztje, ami már nem is a teli elejével ütközik, hanem csak félátfedéssel, tehát nagyobb az egyik oldalt érő erőhatás, de az utasfülke mégis megőrzi az alakját. Ez azért van, mert az egyik csokipapírból, a másik anyagból van, tehát súlya is kell legyen. A legújabb autókban már sok nagyszilárdságú acélt használnak fel, ezért ismét kezdenek fogyni az autók, de így se lesznek olyan súlyban, mint a Swift, cserébe, ezekben nem hal meg azonnal.

    IMG 8798

    A fenntartása mindnek több lesz, mert semmit sem lehet olyan olcsón üzemeltetni, mint egy ilyen Swiftet. Érdemes lenne a kopó alkatrészek és a gumik árát megnézni a webáruházakban, akkor kap egy nagyjábóli képet arról, hogy mi vár önre. Én leginkább valami japán, koreai szívó benzinest vennék, vagy Focus-t, azokon nem kell turbót cserélni, mert nincs bennük.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kicsi lány, nagy autó

    május 17., 11:10 Módosítva: 2018-05-25 07:16
    158

    Kedves István!

    Segítségét kérném párom első autójához. Nemsoká meglesz a jogsija és kellene egy munkába járós autó. Párom 156 cm, de méretét szeretné kompenzálni az autó méretével, így nem tipikus női autó kellene.

    Elvárás a klíma, szervó és hogy biztonságos legyen. Mindenképp benzines szedán kellene, min 1,6-os motorral. Az autó napi 50-50km-t menne országúton. A keret kb. 250-300.000 Ft lenne rá. A szerelés nem gond megoldom, de azért ne kelljen minden hétvégén bütykölnöm. Nekem jelenleg egy '97-es Toledo 1.6 Magnus-om és egy '91-es 2.0 Accord Exi-m van, így hasonló méretű és kaliberűt keresnék neki is.

    A kiszemeltek:

    - Mercedes 124 (félek ennyiért csak lomok vannak)

    - Toyota Carina E (úgy tudom motorikusan elpusztíthatatlan, csak a kaszni rohad)

    - VW Vento (hasonló a Toledóhoz, sajnos rozsda ugyancsak)

    - Mazda 626

    - BMW E36 (ennyiért csak rohadt lomok vannak, a családba van egy gyönyörű felújított)

    Önnek mi a véleménye, esetleg mit tud még ajánlani?

    Sajnos a keret nagyon behatárol, de bízok benne, hogy van alternatíva.

    Várom mielőbbi megtisztelő válaszát!

    Tisztelettel: Attila

    Kedves Attila!


    Azt előre bocsátom, hogy ennyiért szép autó nem nagyon lesz, ezt mondja el a párjának. A felsorolt autók közül a 124-esre és az E36-ra kb. nulla esélye van, ennyiért tényleg csak olyan van, amire azonnal rá lehet borítani félmilliót, és még akkor is csak jobb lesz, nem jó, szép meg pláne nem. A 626-os Mazda jó autó volt mechanikailag, csak az a fránya rozsda.

    IMG 5150

    A Ventónak is a rozsda a baja, amúgy egy szög egyszerű autó, de a japánok motorja, váltója sokkal jobb, a kezelő szervekről nem is beszélve. A Carina a legszimpatikusabb nekem ebből a felsorolásból, és ez a legmegbízhatóbb is. A rozsdára természetesen itt is oda kell figyelni, de a Toyoták nem voltak annyira rohadósak. A motorjuk is elég golyóálló, a hengerfejnél érdemes hallgatózni, hogy a vezérműtengelynek ne legyen hangja. 300-ért már, találhat olyat, ami nem rossz, persze makulátlan nem lesz ez se.

    1

    Én megpróbálkoznék még a 97-ig gyártott Corollával is, bitang tartós konstrukció volt, és kapnak belőle szedán formát, ami inkább adja a nagyautós érzést. Szerintem ez volt a valaha gyártott legjobb Corolla. Ültem olyan taxiban, amiben mesélte a tulaj, hogy 880 ezer kilométer után kezdett recsegni a kettes szinkron a váltóban, de egy bontott váltóval ment tovább.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Első autót egymillió környékén

    május 14., 09:36 Módosítva: 2018-05-17 17:53
    1

    Tisztelt Nepperűző!

    Autóvásárlás előtt állok. A keret a fent említett összeg, illetve az ezen felüli szerviz, átíratás, és hozadékai. Mivel sokat vezettem a családi 1.9 PD-t tetszenek az ezzel a motorral szerelt autók, ezek közül is leginkább az ARL jelzésű, viszont korábbi cikkekből az jött le, hogy egy sima TDI megbízhatóbb lehet. Böngésztem az itthoni kínálatot, a legtöbb ilyen már a 300.000 km-t közelíti, azonban ez nem tántorít, a miénket 450 ezerrel adtuk el.

    Másik oldalról viszont szívesen választanék benzineset is. Az E46-os BMW formája számomra elég megnyerő, kifejezetten 320Ci-t találtam (M52TUB20), ami nagyon tetszett, viszont ezek is koruknak megfelelő futásteljesítménnyel rendelkeznek (remélhetőleg). Ez az ár mennyire tükrözi a valóságot?

    Fenntarthatóság szempontjából gondolom egy BMW drágább lenne, viszont én úgy gondolom, hogy egy szebb autó járna ezért.

    Érdekelne, Önnek milyen tapasztalata van az említett autókkal kapcsolatban, milyen buktatói lehetnek, illetve mi az, amit még ajánlana?

    A várható éves futásteljesítmény 25.000 km körül alakulna, javarészt autópályán.

    Válaszát előre is köszönöm,

    Márk

    Kedves Márk!


    A régi adagolós 1.9 TDI megbízhatóbb az egyszerűbb befecskendezés miatt, de a PDTDI-nek sincs baja. Már sok ilyen átment a kezem között, de még sosem kellett PD elemet cseréltetnem vagy javíttatnom. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy nem tud elromlani, mert az autónak két rendszám közti része bármikor elromolhat.

    IMG 9126

    Az egymillióért kapható E46-osok legnagyobb problémája a rozsda, és ennek a javítása is kerül a legtöbbe. A legtipikusabb rozsdásodási helyek a hátsó sárvédő és a hátsó lökhárító találkozási helye, illetve az első sárvédő ívek, de a küszöböket, ajtók alját is alaposan meg kell nézni. Itt találja meg ezeket képen. Az M-es motokódú hathengeresek elég megbízhatóak, de olajfogyasztása lehet ezeknek a motoroknak. Ha BMW mellett döntene, próbáljon meg egy olasz importos autót keresni, mert azok sokkal kevésbé vagy egyáltalán nem rozsdásak. A Ford Focus II-esek is jók, ebből inkább a benzineseket venném.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Városi szaladgálósnak Daihatsu Sirion, Trevis?

    május 1., 00:04 Módosítva: 2018-05-17 06:18
    107

    Tisztelt Becsületes Nepper!

    Városi használatra 10-50 km-es távokra keresek autót, Toyotát szerettem volna, de ráakadtam a Daihatsu Sirion (2005-2009), Trevis (2005-2009) kettősre. Viszonylag jó árban és állapotban kínálják őket.

    Kérdésem, mennyire Toyota a Daihatsu? (alkatrészek, megbízhatóság, állítólag Toyota motor van bennük). Mivel viszonylag ritkák érdemes-e velük foglalkozni vagy várjak még a kedvezőbb Yaris vételre? Esetleg öregebb Avensis (2001-2002)?

    A keret max 1 millió forint. Csak benzines autó jöhet szóba!

    Válaszát előre is köszönöm!

    Kedves Kérdező!

    Mint autók, nincs velük probléma, de a Daihatsuval és minden ilyen ritka autóval az a probléma, hogy a ritkasága okán nem minden kopó alkatrész létezik utángyártottban. Egy ismerősöm beleszaladt abba a problémába, hogy egy Daihatsu Applause-hoz nem talált égen-földön hátsó fékdobot, a gyári meg horror pénzbe került, az autó árához képest különösen.

    te

    Abba is gondoljon bele, hogy honnan szerez kaszni alkatrészeket mondjuk a Trevis-hez, ha netán összetörné. Nézze meg a kopó alkatrészeket, hogy egyáltalán léteznek-e hozzá utángyártottban, illetve mennyibe kerül a gyári, utána döntsön. A Yaris sokkal biztosabb választás szerintem.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Senator vagy E38?

    április 28., 19:40 Módosítva: 2018-05-04 17:52
    305

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Elfogultságom egészen biztosan hajmeresztő, de mindenféleképpen szeretnék egy E38-ast, vagy egy Opel Senatort, ha már úgy állok anyagilag. Gyönyörű autóknak találom ezeket. Észak-Németországban élek, itt is vásárolnám. Napi használatra lenne, évi egyszer-kétszer haza is mennék vele, de alapvetően nem mennék vele sokat a mindennapokban.

    Benzinesre gondoltam. Manuális váltó felé hajlok, ez nagyban csökkenti a találati esélyem ha jól sejtem. Azért jó, ha nem egy 4.4 literes motor van benne, mert nincs benzinkutam. Érdekelne, melyikből melyik motorral szereltet érdemes venni, mikre kell figyelni ezeknél a típusoknál.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdv: Balázs

    Kedves Balázs!


    Arra kell nagyon figyelni, hogy ne legyenek elrohadva, mert azt rendbe rakni kerül a legtöbbe. Különösen Senatort lesz nehéz találni, mert azok akkor is ritkák voltak, mikor még gyártották őket. Az autók üregvédelme sem volt a csúcson akkoriban, ezért azóta elvitte őket a vasoxid, és szinte mind a kukában van, de ha sokat megy utána vagy szerencséje van, akkor találhat normálisat. Mindenesetre ne vegye meg anélkül, hogy szakember nem látta alulról.

    bmw740i2000 (66 of 75)

    A BMW esetében leginkább a kis motorosokból fog kézi váltósat találni, mert úgy tudom (lehet rosszul), hogy csak a 28-as és a 35-ös ki V8-at gyártották kézi váltóval a hetes sorozatban. Itt is figyelni kell a rozsdára, mert ez is öreg már. A motorokkal nem lesz baj, ezek még elég megbízhatóak.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Melós/szabadidő autó 500-600ezer környékén

    április 26., 11:52 Módosítva: 2018-05-03 18:56
    119

    Üdv.

    Segítségét szeretném kérni a következőben:

    500-600 ezer környékén keresek egy olyan benzines (nem muszáj keveset fogyasszon) kombit, amely egyszerre tágas pakolható melós autó és takarítás után szaladgálós, kirándulós, hölgybeültetős jó megjelenésű személyautó. 2005 előtti Mondeót találtam eddig a legközelebbinek, de kíváncsi vagyok a véleményére!

    Köszönettel!

    Kedves Kérdező!

    A Mondeo jó ötlet lenne, tényleg tágas, már ki is néz valahogy és a benzinesek megbízhatóak is. Annak a Mondeónak a rozsda a legnagyobb baja, az ajtók alján, sárvédőíveken, küszöbökön célszerű körülnézni. Sajnos tartok tőle, hogy 5-600 ezerért nem fog épkézláb Mondeót találni, legalábbis én nem láttam még ennyiért jót. Nézzen meg egy párat a drágábbak közül, hátha szerencséje lesz.

    auto/FORD/MONDEO 2000-/XLARGE/03rsw

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Autót esernyő helyett

    április 25., 11:13 Módosítva: 2018-05-17 06:18
    145

    Kedves István!

    Azzal kezdem, hogy igazából nincs szükségem autóra. Sokat sportolok, gyalogolok, futok, bringázok... a munkahelyre is. Rosszabb időjárás esetén buszozok. Néha mégis szükségét érzem, hogy elkerüljem a tömegközlekedést, ezért jó lenne valami a fejem fölé, esernyő helyett. Tizenhárom éven keresztül Alfákat hajtottam, az olasz vonal bejön nekem. Milyen olasz autót javasol pár százezerért erre a célra?

    köszönettel:

    András

    Kedves András!

    Pár százezerért nem vennék Alfát, annyiért nagyon nagy a rizikó. Én elgondolkodnék egy kettes Fiat Puntón, az egy egyszerű konstrukció, és nem is elromlós fajta.

    DSCN6455

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Alfa Romeo 147-ből melyiket?

    április 21., 07:53 Módosítva: 2018-04-25 17:45
    498

    Kedves István!

    Egyetemista vagyok, első saját autómat szeretném megvásárolni. Két éve vezetek egy 2003-as Renault Clio 1.2 16V autót. Mindenképpen Alfa 147-t szeretnék :), sokat informálódtam a típus után, kaptam hideget - meleget. Kérem segítsen, hogy ezen típusból melyik évjáratot, melyik motorvariánsát érdemes megvásárolni.

    Az autó napi használatra kell, évi 10 ezer km-re. A keret 600 ezer forint + a számoltam az esetleges felmerülő költségekkel.

    Köszönettel,
    Adél

    Kedves Adél!


    Én se beszélem rá a 147-es Alfára, sőt, elég drága hobbi tud lenni, ha mellényúl, és itt mellé lehet. Ha pisztolyt tartanak a fejemhez, és ilyet kellene vennem, akkor egy 1.9-es dízelt vennék. Ha évi 10 ezret megy, akkor dízel kellene a legkevésbé, csak a benzines Twin Spark motorokban egyáltalán nem bízom. Tudom, hogy kis pénzért szexi kocsit lehet kapni, de nem véletlenül kerülnek ezek ennyibe.

    alfa-romeo-147 12 4

    Egy ilyen válasz után mindig szoktam levelet kapni valamelyik Alfa rajongótól, hogy mennyire hülye vagyok ehhez is, de a piacon nem csak Alfa buzik jól karbantartott autói vannak, azokkal pedig nagyokat lehet szívni. Régebben, amikor még vettem, beszámoltam Alfákat, itt gyulladtak ki a kontrol lámpák a telepen állás közben, úgy hogy egy métert sem mentem velük, sorban fosta el magát mindig valami, és egy szerelőtől sem hallottam, hogy vegyél Alfát, mert az jó.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Autót anyámnak 600 ezerig

    április 20., 11:08 Módosítva: 2018-04-23 06:12
    173

    Tisztelt Nepperűző!

    Édesanyámnak szeretnék autót választani, és ehhez kérnék tanácsot. Amire használni fogja: naponta elmenni a munkahelyre és vissza, összesen napi 30 km kb. Legfontosabb szempont az alacsony fogyasztás, a könnyű parkolás, az "igénytelenség" (ne kelljen folyamatosan bütykölni), illetve az árkorlát ~5-600.000 Ft. A rövid táv miatt benzines jöhetne szóba, amikre én gondoltam: Renault Twingo I, Peugeot 206, Opel Corsa B/C, Toyota Yaris, esetleg Suzuki Swift.

    Köszönettel:

    Tamás

    Kedves Tamás!


    Ezek közül a legkevésbé problémás a Yaris, abban láncos vezérlés van, tehát még a vezérléscserével sem kell foglalkozni, csak a kopó dolgokat kell cserélni. A Swift második generációjából ennyiért nem kap semmit, maximum valami hullát, de az első generációból a fullost is, de az még golyóállóbb technika, itt egy vezérléscserével több költségre lehet számítani, mert ennek szíjas a vezérlése. Elsősorban 1.3-ast vennék, ennél jóval kevesebbért már klímás, villany ablakos, szervós, légzsákos autókat lehet venni.

    IMG 0019

    Ha már a Renault szóba került, akkor inkább a Cliót javasolnám, mint a Twingót, jobb is praktikusabb is. A 206-osnál a hátsó híd felújítása jelenthet extra költségeket. B Corsát már nehéz találni, mert nagy részük a kukában van rég. Ha talál rozsdamentes példányt az is jó lehet, C Corsából inkább az 1.4-est venném, azzal a motorral van a legkevesebb baj.

    IMG 7860

    Én bevenném a pakliba a bakancs Micrát, az is kivételesen jó autó, és sokkal jobb, mint a Yaris-on kívül bármi itt a felsoroltak közül. Én Yaris és Micra sorrendet állítanék fel, utána Swift, Clio.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Terepjárót munkaautónak

    április 19., 10:44 Módosítva: 2018-04-23 06:11
    262

    Kedves Szakértők!  

    A véleményeteket szeretném kérni terepjárókkal kapcsolatban, mivel teljesen analfabéta vagyok a kérdésben. Nem városi csilli-villi autóra lenne szükségem, hanem munkaautóra a tiroli hegyekbe. Kezdő állatorvosként farmokra kéne kijárnom vele, így olyan márkára lenne szükségem, ami bírja megpakolva is napi tíz alkalommal a hegyi bizarr szerpentineket és a jeges teleket. Fontos lenne, hogy ki-be kapcsolható legyen az összkerékhajtás és sok rakodótér legyen benne a felszereléshez, viszont a hatalmas kaszni hátrány is lenne a szűk utakon, hajtűkanyarokon és kis helyeken való megfordulásoknál. Jelenleg sajnos a 10-15 éves autók árkategóriában tudok gondolkodni. Mivel ebben a korosztályban már rá kell fordítani a felújításokra, így alkatrészárat is figyelembe kell vennem.

    Melyik típust ajánlanátok számomra?

    Olvastam itt a honlapon cikkeket. Elnézéseteket kérem, ha elsiklottam volna a számomra aktuális, már létező cikk mellett.

    Előre is köszönöm a segítséget!

    Kata

    Kedves Kata!


    Nem lett volna nagy baj, ha megírod, hogy mennyi a keret. Ha raktér is kell, akkor valami pickup lenne jó, ott nem baj, ha mocskos lesz a plató, majd leslagozod. A legjobb a Toyota Hilux, az mindent ver, elpusztíthatatlan, de tényleg. A Top Gearben is méltó módon megemlékeztek a típusról. A tálibok, afrikai hadurak, az ISIS és mindenki, aki mostoha helyeken vív háborút, mindenki Hilux-ot használ, mert az nem áll meg soha, és minimális szerszámokkal javítható. Az évjáratához képest drága lesz, de ez nem véletlen. A Mitsubishi L200 is jó lehet, a Nissan Navarának eltörhet az alváza, ha nem mossák rendesen, és kapja a mocskot, azt nem erőltetném. Ezek mind platós kocsik, tehát nem kicsik. de legalább a hajtás és a méretük miatt a fordulókörük is jó nagy. Ha tényleg szűk helyeken kell forgolódni, akkor vagy többet kell tekerni a kormányt, vagy kisebb autót kell venni. Pickup kis fordulókörrel nincs.

    hiluxdct 069

    Az alvázát ezeknek az autóknak rendszeresen mosni kell, mert a felrakódott sár miatt gyorsabban rohadnak el. Ha nem kell a plató, akkor venni kell egy Dacia Dustert, le kell hajtani az üléseket vagy teljesen kiszerelni, és van hely. Nem is drága (mihez képest, de nem tudom a keretet), terepen is ügyes, és lényegesen mozgékonyabb, mint ezek a behemótok. Ha ennyi sincs rá, de elég lenne egy kisebb terepjáró, akkor még javaslom a Toyota Rav4-et, a 2005-ig gyártottat mindegy milyen motorral, 2006-2009 között inkább benzines motorral.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lagunát vagy Passatot?

    április 18., 11:04 Módosítva: 2018-04-24 17:44
    528

    Tisztelt Becsületesnepper!


    Két autó közt vacillálok. Renault Laguna III 2.0dci vagy VW Passat 2.0crtdi. 2008-as évjárat környéke. A Lagunák átlagosan kb. 500 ezerrel olcsóbbak. Rosszabb annyival? Ami a Laguna mellett szól, hogy népítéleten csak pozitívan nyilatkoznak róla. Ami a Passat mellett szól az a neve, illetve a jó barát szerelőm elmondta, hogy nem enged be többet a műhelybe, ha Renault-t merek venni.

    Szóval ha félretesszük az érzelmeket, és csak az ár/érték arányt, illetve a várható szervizköltségeket vesszük figyelembe, akkor melyiket lenne érdemesebb megvenni?

    Kedves Kérdező!


    A III-as Laguna valóban fényévekkel jobb, mint az elődje, és a 2.0 dci motor is valóban jó. A 2.0 CRTDI is jó motor, szerencsére abbahagyták a 2.0 PDTDI gyártását, azokkal elég sok probléma volt, nem tudták megismételni a 1.9 PDTDI megbízhatóságát. Szerintem hasonló fenntartási költségekre lehet számítani a két autó esetében. A Passat nekem összerakottabb érzést kelt, de az árában valóban tükröződik a VW embléma európai baágyazódása.

    420A7514

    A szerelők között valóban nem örvend túl nagy népszerűségnek a Renault, nem is minden alap nélkül, de a Cliók például mindig jók voltak, és a III-as Laguna óta valódi fejlődés vehető észre a márkánál. Ha nem csak az árkülönbség miatt venné a Renault-t, hanem tetszik is, akkor nem beszélném le róla.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Erős és megbizható autót napi használatra

    április 15., 07:15 Módosítva: 2018-04-18 17:15
    253

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Szeretnék kocsit váltani, de egyszerűen nem jutok előrébb hónapok óta.

    Amit keresek az egy megbízható kocsi a hétköznapokba és egyben játszótárs a hétvégéken.

    Nem vagyok márka függő, bármi jöhet ami 10 év alatti, hátul kapar vagy összkerekes. A lényeg hogy legyen benne erő és benzin hajtsa. A keret 3-5 millió Ft.

    Válaszát előre is köszönöm!

    SJ.

    Kedves Kérdező!


    Jó lett volna, ha definiálja mit ért erős autón. Valakinek elég erős a százötven ló, valakinek a négyszáz se elég, elég-e a két ajtó, mekkora legyen, stb. A tízéves kor alatti autóknál egyre kevesebb a játékos autó, mindent megöl a villanyszervó, és a butára hangolt elektromos gázpedál. Elsőnek valami BMW jut az eszembe, de ezek közül igazából a tíz év felettiek a jók, amiknek még M-es motorkódja van. Ezekből régi E46 330i-t venném kézi váltóval. Az E46-ban az M3 kivételével nem volt sperrdifi (ki volt az az állat, aki ezt aláírta), az első dolgom az lenne, hogy csináltatok bele egy nyolc lamellás sperrt, onnantól már szépen el lehet úsztatni keresztbe. 2,5-3 millió körül már tényleg jókat lehet venni, és ezeknek az ára szép lassan el is fog indulni felfelé.

    DSC 7512

    Toyota GT86 jut eszembe, azt már lehet venni ennyiért, a 200 ló már alkalmassá teszi arra, hogy jól érezze magát benne. Jó a motorja, jó a váltója, nagyon ügyes a futóműve. Olvassa el a Vályi Pista tesztjét, benne a Karotta videójával, szerintem elég beszédes. Eszembe a Subaru STI, BMW Z4 3.0i M-es motor kóddal, Honda S2000 (ez nekem is van, imádom), Golf R32, Nissan 350Z, BMW M3.

    s2000-48

    Ha egy kicsit jobban körülírta volna a kérdést, jobban tudnék segíteni. Én csúnyán beütöttem a fejem, és valami patent állapotban lévő hátsó kerekes öreg japán szart vennék, mint a Corolla AE86 vagy Nissan 200SX, de én hülye vagyok.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Franciáznék, de nem tudom jó ötlet-e...

    április 14., 00:03 Módosítva: 2018-04-18 17:13
    232

    Tisztelt Becsületesnepper!


    Nagyon kellene egy családi autó, olyan ami kényelmes, tágas és van némi feelingje. Jelenleg egy 1.2 Punto olajevős drágasággal szaggatjuk az utakat. Rühellem. Főleg a Fábiám után, de most kinéztem magamnak egy típust, Peugeot 307 kombi panorámatetős 1.6 benzin. Nem túl gyakran jön szembe ez a verzió, (ilyenkor mindig egy autószerelő mondata jut eszembe: "olyat kell venni amiből sok van") egyrészt emiatt is némi aggódásban vagyok, viszont amitől igazán tartok, az elektronikája. Ez a verzió tele van mindenféle elektromos cuccal.

    Nem akarok vagyonokat költeni, de tisztában vagyok azzal is hogy ez az elromolhat. Mindenképp a faceliftes 2005 és azutáni példányokra vadászok.

    A kérdésem az lenne hogy mennyire ajánlható ez a verda, mi az amire feltétlen érdemes odafigyelni vásárláskor, de más alternatívát is szívesen meghallgatok!

    Köszönettel: Zoli

    Kedves Zoli!

    Én nem tartok tőle annyira, mint az átlagemberek általában. Elektromos nyűgje valószínűleg lesz, mert francia, de egyébként a motorja jó. Ebből is van rengeteg, csak az üvegtetős ritka, az ne törjön be, a kopó alkatrészek simán beszerezhetőek. Ha ne adj isten törne, a kaszni elemeket beszerezni sem bonyolult dolog. Arra figyeljen, hogy minden elektromos dolog működjön, illetve a hátsó híd ne kopogjon, az típushiba sok PSA konszernes autónál.

    tsw

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Hétszemélyes benzines Toyotát, de melyiket?

    április 13., 11:17 Módosítva: 2018-04-18 11:26
    67

    Tisztelt Becsületesnepper!


    Egy viszonylag nagy egyterű vásárlását tervezzük a családdal, osztottam, szoroztam és végül "A" tervként kikötöttem a japánok mellet, azokon belül is a Toyota mellet voksoltam. Én benzinpárti vagyok, a fogyasztás úgymond nem elsődleges szempont (a Fabia maradna városi rohangálósnak) az évi kb. 15 ezres futáshoz ez jobb lenne szerintem. A keret 1,5 M Ft lenne, szervizel, mindennel együtt. A Previa és az Avensis Verso közül kellene választani. Évjáratra nem vagyok finnyás hisz tudjuk, hogy "állapotot veszünk, nem évjáratot".

    Kérdésem: ennyiért, ilyeneket ill. automatát szabad-e ezek közül, szervizigényesség,rozsda, stb. szempontjából melyik a jobb választás? Esetleg más japánt?

    "B" terv: 2. gen. Sharan-Alhambra duó 2.0, 1.8T ugyanezekkel a kérdésekkel.


    A válaszával nagyon megtisztelne!


    Tisztelettel: Péter

    Kedves Péter!


    A Previa és az Avensis közül mindegy melyiket választja, egyformán megbízhatóak. Rozsdásodásra való hajlam tekintetében sincs különbség, ezt az dönti el, hogy a korábbi gazdáik hol használták őket, illetve mosták-e az autók alját. Én évente többször elviszem a saját autóimat alváz mosásra, tél után pedig mindenképp.

    Sok benne a téli extra: ködlámpa, ülésfűtés, VSC
    Sok benne a téli extra: ködlámpa, ülésfűtés, VSC

    A B verziókkal sincs baj, rozsdásodás az alvázon az első ülések alatt a sarokban szokott előfordulni, illetve a kerékíveken elsősorban. Mind jó, de szerintem a japánok jobbak. Ha van bennük automata váltó, az egyszer el fog romlani, hogy önnél vagy nem, az a kérdés csupán. Véleményem szerint a japánokban lévő hagyományos automata megbízhatóbb, mint a Tiptronic.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Focus vagy Fiesta egymillióért?

    március 24., 09:58 Módosítva: 2018-04-14 15:53
    102

    Tisztelt Uram!

    Autóvásárlás van tervben, a keretünk 1 millió forint plusz átírás és szerviz természetesen. Az autó 2 személy részére lenne fenntartva általában, elvétve 4-en utaznánk benne kirándulásokra, nyaralásokra, évi max 8-10 ezer kilométerrel számolva. Kinézet alapján a Ford Fiesta (2006-2007) és a Focus mk II (2005-2006) van képben.

    A Fiestából 1 millióért a felső szegmensből tudnánk választani, Focusból inkább az alsó részéből, viszont az ugye autószerűbb, komfortosabb. Ön melyiket ajánlaná inkább? Mekkora a különbség a két autó fenntartási költsége között? A Focusból az 1.4-es és az 1.6-os benzinest választanám, a Fiestánál viszont nem tudom hogy számít e hogy az 1,3-as láncos, az 1.25-ös és 1.4-es pedig szíjas vezérlésű.

    Illetve még a Mazda 3-asat néztük, csak kérdéses, hogy 1 millióért van-e rozsdamentes. Ön mit ajánlana?

    Válaszát előre is köszönöm.

    Üdv: Gina

    Kedves Gina!

    Én a Focus-t választanám a két Ford közül, az két embernek is kényelmesebb, más az utazási komfortja, és amikor négyen utaznak benne, nincs akkora kényelmetlenség. Fenntartási költségekben nincs számottevő különbség. A Mazda 3 nagyon jó kocsi, de ennyiért szerintem mind rozsdás lesz, kivéve az olasz importból származó autókat.

    focus16d 005

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Insight vagy Prius III?

    március 22., 10:32 Módosítva: 2018-04-07 10:44
    117

    Sziasztok!

    Városi napi 20 km, évi 10-12 000 km-es használatra szeretnék használható autót. 8-9 éves Honda Insight/Civic és Toyota Priusokra bukkantam az általam belőtt 2-2,5M forintos összegben. (Diesel nem, TFSI és ilyen downgrade-es benzinesektől meg nagyon félek).

    Akár 1,4M - 3,4M ig találok Insight-ot/Civic-et, a hármas Priusok 2,1M -től indulnak és látszólag mindegyik jó állapotban van. Legtöbbször 2 éves kor különbségek és némi felszereltség a differencia és konkrétan duplázza az autó árat. Az ilyen olcsóbb ajánlatoknál gyanakodhat az ember?

    A szívem a Honda Insight/Civic fele húz, számomra szebb kívül-belül, általánosan olcsóbban, sokkal magasabb felszereltséggel találok modelleket. Amcsi fórumok viszont tele vannak akkuhibás történetekkel, és drága akku cserékkel, míg Priusok-ról az ember csak jót hall. Rizikózzon az ember és vegyen Hondát aztán majd kiderül, vagy kompromisszumokkal válasszak egy Prius-t az lista aljáról?

    Köszönöm előre is a véleményt, a segítséget.

    Üdvözlettel: Pál

    Kedves Pál!

    A 2,1 millióért kapható hármas Prius a kínálat alja, minőségben is az lesz. Annyiért még bőven vannak jó kettes Prius-ok, az nem az alja lesz. A feleségemnek is Honda hibridje van, semmi baja, de a Prius jobb. Én nem a kínálat aljából vennék hármas Prius-t, hanem a kínálat felső végéből kettest. Lehet, hogy a hármas Prius szebb, nekem is jobban tetszik, de a kettes jobb egy kicsit.

    priusok 01

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Citroên C5 vagy Mazda 6?

    március 21., 10:59 Módosítva: 2018-03-24 10:00
    252

    Tisztelt Becsületes Nepper !

    A véleményére lennék kíváncsi. Bele szabad ugrani egy Citroen C5 2.0 Hdi vásárlásba használtan? 2009-es évjárat 200 000 igazolt km, és automataváltó van benne. Mennyire jó ez a váltó?

    Nem találok róla semmi infót. Összességében nagyon megtetszett az autó. Alternatívaként még gondolkodtam a Mazda 6-on és Mondeón is. Melyik megbízhatóbb?

    Segítségét előre is köszönöm!

    Üdvözlettel:

    Richárd

    Kedves Richárd!

    A 2008 utáni C5 sokkal jobb, mint az elődje. A váltóját én sem ismerem, de úgy kell kalkulálni, hogy akinek automata váltós autója van, az váltót javíttat, akinek manuális, az kettöstömegűt vesz. Kivéve, akinek duplakuplungos váltója van, mert arra mindkettő vonatkozik. A Mazda 6 és a Mondeo is jó, az én lelkemhez ezek közelebb állnak, de ha a Citroen fogta meg, azt is meglehet venni.

    cc5hdi20 12

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Klasszik BMW, de melyik?

    március 17., 11:29 Módosítva: 2018-03-21 18:21
    354

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Szeretnék második autónak egy BMW-t, amelyet hobbi célra, hétvégenként használnék. Volt és van tapasztalatom E46, E39, E60-as típusokkal. A felhasználás jellege miatt inkább benzinest keresek. E39 sor 6 felé húz a szívem. Mivel Németországban használnám, ezert az Euro 4-es motorral szerelt limuzinok érdekelnek. (Kombiban a légrugó ennyi idősen már beteg lehet)

    Több forrásból hallottam, hogy 3 literest keressek, viszont nekem bőven elég lenne 2,5 sorhatos. Milyen tapasztalata van váltó és motor tekintetében? Az 520i-ben lévő 2,2-es sorhat többek szerint kevés, és nem fogyaszt (összehasonlítva 2,5 es 3,0) jól. Ideal 525i limuzin.

    Az autót hosszabb távon szeretném megtartani, párommal jókat kocsikázni és nem pedig hülyegyerekeskedni. A keret 5000 euró. Alternatívaként szerepel a 325i Touring is.(5-ös minőségibb, kényelmesebb) Jó irányba nézelődök? Mit érdemes még szem előtt tartani? Milyen típusbetegsége van ezen típusoknak (Pixelhiba, rozsdán kívül)?

    Köszönöm a segítségét!

    András

    Kedves András!

    Én mindenképpen a nagyobb motorosokat venném, elsősorban az 530-ast, mert az már relatív jól mozgatja ezt a nehéz bódét. A kisebb motorral még nehezebben mozog, illetve a futóműve sem teszi alkalmassá semmi másra, mint krúzolásra. Természetesen a 2,2-essel is menni fog valahogy, de azzal tényleg csak egy közlekedő edény lesz, illetve hoszabb távon egyértelműen a nagyobb motorral lesz ára.

    Foto 29.08.16, 18 14 16



    Az 540-es még jobb lenne, és az városban ugyan lényegesen többet enne, de autópályán elvan 10-11 literrel. Tudom, mert volt. A nagy motoros 3-as kupék jobb befektetések, és szerintem élvezetesebb autók is. Az E36-osoknak már most is felfelé megy az áruk, de az E46-os is megállt, illetve szebb darabok ára egy M pakettel, nagy motorral már felfelé megy. A rozsdát és a pixel hibát tudja, az utóbbi semmiség, az előbbi zsebbe nyúlós lehet. A nagy motorok még M-es motorkódúak, azokkal nincs sok baj. Az automata váltó javítás drága lehet, én a kézi váltósat jobban is szeretem, a lendkerék is olcsóbb, mint automatát javíttatni.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    10 éves Priust szabad?

    március 16., 11:04 Módosítva: 2018-04-18 11:27
    277

    Tisztelt Becsületesnepper,

    Feleségemnek keresünk autót munkába járásra és gyerek szállításra. Rövid távokról van szó, ezért benzines a befutó. Így került képbe a Prius 2006-2008-as évjáratokkal (2 milliót tudunk rászánni).

    Szabad-e ilyen évjáratok között keresgélni? Mennyire lehet leharcolt ilyen idősen az akksi csomagja az autónak? Ha az akksival gond lenne a későbbiekben akkor egyben csere vagy cellánként is javítható? Milyen más dologra (rozsdásodási hajlam, mechanikai vagy motorikus) kell odafigyelni egy ilyen idő hibrid megvétele előtt?

    Köszönettel,

    Miklós

    Kedves Miklós!

    Meg szabad venni a Prius-t ennyi idősen is, az akku csomagtól nem kell félni, teljesen jó állapotban vannak jellemzően. Az aksit lehet cellánként cserélni, tényleg nem nagy összeg a javítása. A Prius-okra nem jellemző a rozsdásodás, és műszakilag nagyon megbízható konstrukciónak számít. Ajánlom figyelmébe Stump Bandi korábbi cikkét.

    Toyota Prius

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Ingázáshoz megbízható dízelt

    március 14., 11:43 Módosítva: 2018-03-17 11:30
    256

    Tisztelt Nepperűző!

    Szeretném lecserélni a most már nem túl takarékos, és egyre több sebből és rozsdából vérző Mercedes E 290 TD-met. Napi 90 km-t ingázom, amiből 90% autópálya. Szeretnék egy viszonylag jó fogyasztású (6-7 liter), megbízható autót, aminek probléma esetén nem olyan húzós a szervizköltsége. Dízel, kézi váltós autóban gondolkodom. Nem nehéz a lábam, 130-140-nél nem megyek gyorsabban, de szeretem, ha könnyen és gyorsan tudok előzni. A keret 1,5 millió környéke, az sem baj, ha 1,3 de ha 1,7 kell a jó vételhez az is megoldható. Az alábbi autókra gondoltam:

    - Skoda Octavia 1.9 PDTDI (2004-től az újabb kasznis)

    - Volvo S60 D5 2.4 D 163LE, 6 sebességes

    - Toyota Avensis 2.0 D-4D 126LE, 6 sebességes

    - Honda Accord 2.2 CTDi

    Mit gondol ezekről az autókról? Melyik a legkevésbé problémás autó? Szervizköltség szempontjából milyenek? Ön ebben az árkategóriában mit ajánlana (akár ezeken kívül is)? Rugalmasan állok a dologhoz, egyik autóba sem vagyok szerelmes, a racionális és jó döntést keresem, ebben kérném a segítségét.

    Előre is köszönöm az idejét és válaszát!

    Üdvözlettel:

    Sándor

    Kedves Sándor!

    Az 1,9-es Octaviával sok baja nem lesz, nagyon takarékos, nagyon megbízható autó, nagy helykínálattal. A 2007-ben gyártott BXE motorkódú autóknál lehet csapágy probléma. Ennek a megoldása a hajtókar csapágyak megelőző cseréje. Rosszul hangzik, de nem nagy ügy, egyszerűen és olcsón kivitelezhető javítás.

    IMG 6983



    A Volvo D5-ös motorja szintén nagy kedvencem, és én is kézi váltóval venném, az automata javítása 500 ezerbe fáj, a lendkerék olcsóbb. Gyönyörű hangja van az öthengeresnek, és igen tartós. Egy barátomnak 600 ezer van az S60-asában, és semmi baja. Az Avensis is jó, de ennek az esetleges javítása már többe lehet. Ebből csak a két literest vegye, a 2.2-es nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba. Az Accord motorja jár a legcsendesebben az összes közül. Az első széria kipufogó csonkja hajlamos volt elrepedni, ezt később kijavították. A vezérlésnél előfordulhat lánc nyúlás, a gyári előírás szerint a motort ki kell venni, és márkaszervizben 400 ezer is lehet a számla, de sokszor elég csak a láncot cserélni, és a szerelőm megcsinálja a helyén. A kuplungja nagyon tartós tud lenni, többről is tudok, ahol 400 ezernél még benne van a gyári lendkerék és kuplung. A legolcsóbban fenntartható ezek közül a Škoda, és az eszik a legkevesebbet is, én azt vennék, ha 2007-es BXE, akkor csapágy csere, és lehet menni tovább.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még