Mennyit érhet egy keveset futott, de itt-ott törött hibrid Toyota?
Balló Marci vagyok, a KRAFT Autó tulajdonosa, és úgy látom, hogy eladáskor sokak számára jelent kihívást a helyes árképzés. Küldd el az autód adatait, rendszámát és minden lényeges tulajdonságát, én pedig segítek belőni a meghirdetési árat.
Szeretnék élni a lehetőséggel, hogy megtudjam, mennyir ér most a 2018-as évjáratú Toyota Rav4-em. 2.5 hybrid, Active style felszereltséggel, bordó színben. Végig szakszervizben (Toyota Mayer) volt szervizelve, vizsgáztatva. 50.000km van benne, Cvt váltó, szinte alap minden rajta, fekete szövet beltérrel.
Sajnos volt törve pár helyen, de szépen megjavították. Sérült volt a jobb eleje, ekkor lökhárító és sárvédő csere történt. Hátul szintén volt sérülés, egy sötétben hirtelen előugró villanyoszlop miatt, szintén cserélték a lökhárítót. A bal oldal sem úszta meg, annak a sárvédője és az ajtaja lett cserélve, és a küszöb is, egy sikertelen parkolási manőver miatt. A fényezésen van pár karc, kisebb, nagyobb, illetve a motorháztetőn 2 horpadás, lehulló vadgesztenye miatt, ezek nincsenek javítva. Belül teljesen ép, semmi hiba.
Csak gyári felszereltség, semmi extra nincs benne. Garázsban csak szervizben állt. Főleg hétvégi autóként volt használva, mert céges autót használunk. Mostani élethelyzetünkben egyáltalán nincs rá szükség, ezért gondolkodom az eladáson, de elbizonytalanodtam, mert a sok eladó hasonló autó sokkal többet futott, de ez meg volt törve párszor. Nem ismerem a piacot, nem tudom hogy érdemes beárazni, ebben szeretném a segítségedet kérni.
Köszönettel,
Attila
Kedves Attila,
Köszönöm leveled. A tapasztalatom az, hogy a hibrid Toyoták esetében a sérülésmentes és kevésbé eseménydús előélet sokkal inkább számít, mint a kilomterfutás, ugyanis a vásárlók pontosan tudják, hogy ezek általában a végtelenségig elmennek különösebb probléma nélkül.
Vagyis az alacsony kilométerfutás némileg kompenzál majd, de a jelenleg is meglévő, valamint a korábbi sérülések, amelyek javítása szerencsés esetben jól sikerült, sajnos sokkal jobban fogja érdekelni a vevőjelölteket. Ráadásul az alapfelszereltség sem az, amire túl nagy lenne a kereslet ebben az árkategóriában, ugyanis aki ötmillió feletti összeget készül elkölteni, többnyire már szeretne egy szebb fényezést, egy különlegesebb utasteret, vagy érdekesebb extrákat.

Én azt gondolom, hogy figyelembe véve a leírt hibákat, az előéletét, a felszereltségét, és azt a tényt, hogy a negyedik generációs RAV4 piaca jóformán elpusztult az MK5 érkezésével, én első körben 6 990 000 forintért hirdetném meg a hazai használt autós Tinderen, aztán meglátnám, mi történik. A javításokat mindenképp elmondanám a leendő vevőnek - és az adásvételibe is leírnám - a személyes találkozáskor, hogy később ne érjen senkit meglepetés.
Üdv,
Marci