Olaj a javított váltóba

2015.07.07. 16:36

Tisztelt Olajdoktor!

W168 A190 MB kocsim manuális váltója csapágyas lett. Találtam hozzá bontott váltót, amit gyári váltóolajjal töltöttünk fel, mégis 20e km után ez is megadta magát. Most a régi váltómat felújítottam itthon. Aki rakott már össze legó kamiont, annak szerencsére nem nagy feladat szerelni ezt a váltót. A váltóban ami csapágy rossz, vagy kicsit is gyanús volt azt kicseréltem, a szétszedett váltó minden alkatrészét alaposan eltakarítottam a nem kevés apró fémforgácstól.

Napokon belül menne fel a kocsi alá a váltó, de elbizonytalanodtam az egyébként nagyon drága gyári olajjal kapcsolatban. Ráadásul a szerelés közben tapasztaltam, hogy a fogaskerekeken látszanak a kilométerek, na nem vészes, de látszik. Ön milyen olajat javasol a váltójába? Maradjak a gyári olajnál?

Kedves Levélíró!

Sajnos ehhez a váltóhoz mindenképp MB 235.10 szabványnak megfelelő olajat kell használni, így nem sok mozgástere van. A gyári olajon kívül az Exxon Mobil Gear Oil MB 317 felel még meg ennek a szabványnak.

De valószínűleg ez ugyanaz az olaj, csak az Exxon Mobil lehet a gyári beszállító, és ha már ő gyártja a gyári olajat, akkor ad el belőle a saját neve alatt is. Nem hiszem egyébként, hogy az olaj gyenge védelmet nyújtott volna, inkább azt gondolom, hogy a bontott sem volt jó állapotban.

Üdv, Olajdoki