Adalék olajszivárgás ellen? Árt vagy használ?

2023.09.09. 17:20

Tisztelt Olajdoktor,

A mai nap szervizeltem az autómat (Volvo XC90 II D4204T11 2.0 Dizel) és észrevettem, hogy a bi-turbót az intercoolerrel összekötő cső olajos. Még nem hagy foltot az autó maga alatt, de már elég olajos volt a cső kívülről. A motorban 164 ezer km van, ez még a 2016-os verzió, aminél típushiba volt az olajfogyasztás (a lehúzó gyűrűk miatt), az enyém kb. 1l olajat evett meg 10 000 km alatt.

A kérdésem, hogy segít-e ha beleöntöm a LIQUI MOLY Öl-Verlust Stop (300ml) adalékot a motorolajba, illetve okozhatok-e ezzel bármilyen kárt az motorban vagy a turbóban? Illetve mi a véleménye a motorolaj előtti átmosószerekről (LIQUI MOLY Pro-Line Motorspülung)? Érdemes közvetlen csere előtt beleönteni, vagy jobb, ha az ember nem tesz ilyeneket a motorba, gondolok itt a tömítésekre... Válaszát előre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel: Gergely

Kedves Gergely!

A cső tömítettségét érdemes volna ellenőrizni első körben. Az olajszivárgás-gátlót nem érzem megoldásnak, és amúgy sem vagyok feltétlen támogatója az adalékoknak. Ezzel együtt megpróbálhatja természetesen, hátha.

Az öblítő adalékot olajcsere előtt érdemes a motorba önteni, járatni a motort, majd leengedni, stb. De normális esetben erre sincsen szükség, hiszen a motorolaj e nélkül is elvégezte feladatait, többek között összegyűjtötte magába a szennyeződéseket, melyeket az olaj leengedésekor el is tudunk távolítani. De természetesen ezt is megpróbálhatja, ha ezt szükségesnek érzi. A tömítéseket biztosan nem fogja bántani!

Olyan történhet, hogy egyes pontokon a régi lerakódás is “tömít” és ha az feloldódik, akkor megjelenik pici olajfolyás. Ez nem a “mindenképpen így lesz” kategória, de láttam már ilyet főleg öreg autóknál. De ez azért még nem az. Az 1 liter olajfogyasztás 10 000 km-en nem tekinthető kórosnak, ettől sem kell megijednie. Persze bosszantó bármilyen olajfogyasztás, de nem katasztrófa.

Üdv.: Olajdoki