Mitsubishi Carisma (2001)

Mitsubishi Carisma (2001) törésteszt

2001.06.14. 14:38

Különleges kisugárzása ellenére a Carisma lemaradt a negyedik csillagról, ennek fő oka az volt, hogy a légzsáknak nem sikerült elválasztani a sofőr fejét a kormánykeréktől, ami ugye súlyosabb ütközésnél komoly következményekkel járhat.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 24(71%)

 
   
   

Az elöl ülők térdét is fenyegetik kemény kialakítású szerkezetek, a kormányoszlop párnázottsága nem megfelelő, és az utas oldalán is találunk sérülést okozni képes szerkezeti elemeket. Az oldalsó ütközésnél maximum a karosszéria nyújthat némi védelmet, mivel se mellkast, se fejet védő légzsákot sem szereltek a Mitsu-ba, igaz előbbi extraként rendelhető hozzá. A sofőr mellkasa és hasa erősen az ajtónak és a kartámasznak ütődött, ez az oldalsó légzsák használatával kikerülhető lett volna. A Storchenmühle Air Seat gyermekülések, amik már a Space Star tesztelésénél sem bizonyultak elég biztonságosnak, itt sem teljesítettek jobban. Az ülés kemény anyagánál fogva a csecsemők fejét túl nagy erőhatás éri amikor ütközésnél a támlának csapódnak. Kívülről a gyerekek fejütközési pontján a motorháztető nyújtott bizonyos fokú védelmet, de lehet ez még jobb is.