Toyota Picnic (1999)

Toyota Picnic (1999) törésteszt

2001.08.31. 15:30

A Toyota Picnic valamivel kisebb méretű, mint a kategóriában tesztelt többi modell, de még így is stabil második helyezést tudhat magáénak az Espace mögött.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

A különbség a lábak gyengébb védelméből adódik. A legtöbb problémát a lábak környékén észlelték a tesztelők, erősen deformálódott a lábtér, agresszív szerkezetek fenyegették a térdeket az egyáltalán nem párnázott kormányoszlop környékén és az anyósülésen helyet foglaló utas lábait is fenyegette egy műszerfalat tartó konzol.
A Picnic magasságánál fogva jól veszi az oldalsó ütközéseket, de a sofőr mellkasán magas terhelést mértek, amiből sérülésveszélyre lehetett következtetni.
Az NCAP tesztelői dicshimnuszokat zengtek a vezető napellenzőjén elhelyezett háromnyelvű, veszélyekre figyelmeztető címkéről, de hozzátették, hogy még jobb lett volna az utas oldalán is elhelyezni egyet.
A Toyota nem javasol a vásárlóknak külön gyermekülést az autóhoz, de a teszthez szolgáltatottak jól teljesítettek, leszámítva, hogy az idősebb bábuval kipróbált ülés nem rögzítette eléggé a gyereket a frontális tesztben. A rögzítéshez adott instrukciók megfeleltek a célnak.
A fejütközési pontok kialakítása átlagos, leginkább lábsérülésekkel kell szembenézni a Picnic áldozatainak. Szervokormányzás, vezető és utasoldali légzsák és överő-határolós biztonsági övek vigyázzák alaphelyzetben az utasokat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.