A németek megvédenék a dízeleket

2015.10.29. 07:14
Hűvös a reggel október végéhez közeledve, 29-én. Ha hinni lehet a szakembereknek, akkor azonban ma már néhány fokkal többet mérhetünk, mint az elmúlt napokban. Ne feledjük felköszönteni Nárcisz nevű ismerőseinket, ők ugyanis névnapjukat ünneplik ma. Most pedig kávét a kézbe, szemeket megdörzsölni, itt a Hidegindító!

Autóipari hírsaláta

  • Megosztja az Európai Unió tagállamait a dízelbotrány. Az eddigi javaslatok alaposan megszigorították volna a károsanyag-kibocsátás mérésének szabályait, az Európai Bizottság azonban most enyhít az előterjesztésen.
  • Bár két év múlva már valós körülmények között mérnék a nitrogénoxid-emissziót, a határérték túllépését egyelőre rugalmasabban kezelik a vártnál. A kilométerenkénti nyolcvan milligrammos uniós normát 2019-ig hatvan százalékkal haladhatják meg a gyártók, majd húszszázalékosra kell csökkenteniük ezt a többletet.
  • Az EU egyes tagállamai kiállnak a dízelek mellett. A németek például alaposságra intik a döntéshozókat. Kiemelik: továbbra is piacon kell tartani a dízelmotorokat. A spanyolok pedig attól tartanak, ha hirtelen szigorítanák a követelményeket, az nemcsak a gyártókra róna terheket, hanem az ország gazdaságát is visszavetné. Dánia ezzel szemben támogatja a keményebb intézkedéseket. (autonews)
  • Fontos hozzátenni, hogy itt egyelőre csupán javaslatokról, előterjesztésekről van szó. Az EU malmai lassan őrölnek, de addig is erre a linkre kattintva elolvashat mindent, amit a dízel-gate-ről eddig írtunk.

Anno – október 29.

  • 1863-ban ezen a napon alakult meg a Nemzetközi Vöröskereszt.
  • Borisz Paszternak 1958-ban mondott le a Nobel-díjról. Ha másképp dönt, száműzik hazájából az orosz szerzőt.
  • 1960. október 29-én megnyerte élete első profi mérkőzését Muhammad Ali. Tunney Hunsakert verte egy hatmenetes összecsapáson.
  • A Forma-1-ben Japán Nagydíjat rendeztek 1995. október 29-én. Ide Michael Schumacher már úgy érkezett, hogy korábban bebiztosította második bajnoki címét. Ennek ellenére nem vett vissza, és Szuzukában is nyert a Benettonnal.

Totalcar retró

  • Napra pontosan tizenkét évvel ezelőtt egy csecsemő teherautóról írtunk. A Fiat Seicento Van előtt egy emberként hajolt meg a szerkesztőség.
  • A tévében pedig éppen tíz évvel ezelőtt láthattuk Winkler Róbert tesztjét a Seat Leon 2,0 PDTDI-ről.

A TC hasábjain

Tegnap

  • Szerdán vendégünk volt Károly, vagyis inkább Karcsi: az Opel Karl menetpróbáját itt olvashatja, ha lemaradt.
  • A Tokiói Autószalon is pörög, a helyszínről Csikós Zsolt, itthonról pedig Andróczi Balázs szolgáltatja a legfrissebb tartalmakat. Itt mindent megtalál.

Ma

Közlekedési koffein

  • Ismét zavartalan a forgalom az M5-ös autópályán. Szeged felé, a 85-ös kilométernél történt anyagi káros baleset, de most már teljes szélességében járható a pálya. (police.hu)
  • A 86-os főúton Egyházasrádócnál az 58-as km-nél kigyulladt két kamion. A főutat lezárták, áll a forgalom. (utinform.hu)
  • Aszfaltoznak az M1-es autópályán Bicske előtt a 40-es km-től, a külső sávot lezárták. Napközben a forgalomtól függően torlódás lehet. (utinform.hu)

Cukor

  • Az alábbi videó a mesés Oroszországba, az önbíráskodás egyik fellegvárába kalauzol minket. Minden bizonnyal elhangzik benne az örök érvényű „Rám mertél dudálni, köcsög?” emberbaráti jelmondat helyi megfelelője. Aztán a Beetle sofőrje leszorítja

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A nap száma

Ma ünnepli hatvanadik születésnapját Roger O'Donnell, a Cure billentyűse. A zenekar lassan negyvenéves, Boys Don't Cry című számuk 1979-ben született.

A nap képe

Mick Doohan (b) és Daryl Beattie (j) között dőlt el a világbajnoki cím 1995-ben, a gyorsaságimotoros-világbajnokság ötszáz köbcentis géposztályában. Doohan 33 pontos előnnyel lett bajnok, de a második hely Beattie pályafutásának legjobb eredménye. Mindketten ausztrálok.