8000 lóerővel milyen fánkot rajzolsz?

2015.12.01. 08:41
Szép reggelt az év utolsó hónapjának első napján, december 1-jén, az Elzák, Arnótok, Elígiuszok, Noellák és Oszkárok neve napján. Az ország egészén borongós időben telik ez a kedd, néhol viharossá fokozódik a szél és úgy általában sok lesz ma a csapadék. A mai a magyar rádiózás napja. Ebből az alkalomból álljon itt egy jelenet a világ egyik legismertebb rádiósa, Howard Stern önéletrajzi filmjéből.

On air

  • Május 8-án startol/tér vissza a Top Gear a BBC-re. A Clrakson-Hammond-May-trió utáni Top Gear Chris Evans vezetésével forog éppen. Egyelőre annyit tudni róla, hogy 16 részes lesz majd. (roadandtrack.com)
  • Aligha létezik nagyobb távolság két autós szubkultúra között, mint ami a drag és a burnout közé befér. Az egyik a maximális tapadásról szól, a másik az éppen elégről; a drag egzakt és brutális, a fánkozás szubjektív és művészi. Nehéz köztük metszéspontot találni, de ezzel a 8000(!) lóerős Holdennel azért sikerült megerőszakolni mind a két műfajt egyszerre. 
  • Mit csinálnál egy MX-5-tel, ha sosem menne le a nap? Az ilyen csak elméleti kérdés lehet, kivéve ha Zach Bowmannek hívnak, a Road and Track újságírója ugyanis nyáron komolyan feltehette magának a kérdést. Norvégia leghosszabb napján, 19 órás egybefüggő napfényben hajthatta a négykeréken guruló Nirvanát. A gyönyörű képanyaggal feldolgozott tesztet itt találod: Discovering the Brilliance.
  • Bár ez is csak egy tucat hülyegyerek nyers sportautót tör videónak tűnhet, számtalan tanulságot rejt. Mindenekelőtt igazolódik a sejtés, miszerint ha egy Mustangot sokan néznek egyszerre, ott előbb-utóbb törik a fém. Alapigazság még, hogy egy Shelby GT500 potenciális tömeggyilkos. Amatőr kézben a mészárlás egyetlen, padlóig elküldött kövér gázra van, és azt se felejtsük el levonni a látottakból, hogy egy amerikai piacos pickup bizony nagyon kemény.
  • Ha már úgy alakult, hogy ma a teljesítményé a főszerep, ezt a videót még ajánlom a V12-es hangját kedvelő közönségnek. Limitig hajtják a padon az Aventadort, de egy Lamborghini a pokolban is szépen szól. (GTspirit.com)

Tegnap a Totalcaron

  • 55 képen szedte össze Iván a Milánói Motorkiállítás legszebb hoszteszeit. A csajos lapozgatót itt találod.
  • Az Audi bemutatta, mivel vennék vissza jövőre a Le Mans királya címet a Porschétól. Az új R18-cal együtt az is eldőlt, hogy a házon belüli konkurenshez hasonlóan ők is csak két autóval lesznek ott a 2016-os 24 óráson.

TC-retró

12 éve, hogy nálunk járt a Panda, amit senki sem bánthatott. Mint Szellő István egy néniknek fenntartott szeretetotthonban, úgy érezte magát nálunk - kezdi Karotta a ma 12 éves tesztet

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A nap képe

Nézze meg jól ezt a nagy kerekű piros monstrumot. Igen, azok ott a hátán tényleg emberek, ez ugyanis egy négy keréken járó szállás/kutatólabor/repülő parkoló, az Antarctic Snow Cruiser. A szerkezetet minden elemében az Antarktiszra tervezték. 1940-ben meg is érkezett oda, majd egy bakikkal tűzdelt kezdet után tolatva indult neki a végtelen hó- és jégmezőnek. A küldetése rövid lett, az USA háborúba lépésével nem volt pénz a projektre, így a tudósok magára hagyták. 1958-ban egy másik csoport látta utoljára, egy évvel azelőtt, hogy 1959. december 1-jén, ma 56 éve Washingtonban aláírták az Antarktisz-egyezményt, amely azóta is védi a kontinenst a legapróbb környezetkárosítástól is. A jármű - amelyet a képen épp az Antarktiszra rakodnak - elképesztő történetét itt dolgoztuk fel hosszabban: Harmincnégy tonna vas nyomában