Az oroszok még mindig tudnak élni

2016.01.28. 08:04 Módosítva: 2016-01-28 10:06:53

Jó reggelt mindenkinek január 28-án, Károly és Karola napján. Ne tévessze meg önöket a késő őszi időjárás, sajnos még mindig épp csak túl vagyunk a tél felén. Az Időkép szerint északon, északkeleten tartósan borongós marad az idő, máshol a szélnek köszönhetően felszakadozhat a felhőzet. Három is tizenöt fok között alakulhat a hőmérséklet, fronthatásra nem számíthatunk. Induljon a nap Ludovico Einaudi Fly című művével, aminek semmi aktualitása, csak szimplán tökéletes:

A Totalcaron tegnap

  • Csikós a Fiat Lineát használttesztel. Ilyen az olasz csoda öt év és 169 ezer kilométer után. 
  • Ha ön is félti a vezetés élményét az önvezető autóktól, olvassa el Winkler publicisztikáját, talán más megvilágításba kerül a dolog. 
  • Hírszerkesztőnk, Andróczi Balázs pedig az új, négyhengeres Porschéról írt, ami nem is annyira új. 

Autóipari hírsaláta

  • Hasít a Hyundai Európában: a városi kisautók kategóriájában nemrég lépték át az egymilliós eladási határt. A sikerek az i20 népszerűségére vezethetők vissza, különösen a nem rég bemutatott Active kivitelt és az egyliteres turbómotort kedvelik a vásárlók.
  • Várakozásokon alul teljesített a Ferrari. A maranellói cég a tavalyi negyedéves 664 millió helyett idén 685 milliót hozott, ám így sem teljesítette a befektetői és elemzői várakozásokat. További részleteket olvashat a Portfolio.hu-n. 
  • Ön sem tudja, mi hiányzott a nappalijából? Itt a Porsche hangszóró! A membránokat egyenesen a 911 GT3 kipufogódobjába költöztették bele, és az egészet ráültették egy esztétikus talapzatra. A hangszóró teljesítménye 200 watt, és akár bluetooth-on is párosíthatjuk vele telefonunkat. Az egyetlen probléma az árazása: 892 ezer forintnyi dollárt kérnek érte. (CarScoops)
  • Jövőre jöhet a tüzelőanyagcellás Mercedes GLC. Az autóról a gyártó fejlesztési igazgatója, Dr. Thomas Weber beszélt, és ez lesz a Mercedes első ilyen modellje. Olcsó persze nem lesz, legalább húszmillió forintba kerül majd a kompakt SUV. (GtSpirit)

Programajánló

A tiszteletreméltó szent őrültek köztünk élnek, ezt eddig is tudtuk, de amit a Magyar Régi Vitorlázórepülő Klub tagjai véghez vittek, az egy új szint. Megépítették Louis Blériot repülőgépét, a Blériot IX-est, amellyel 1909 július 25-én átrepülte a La Manche csatornát, tette ezt első levegőnél nehezebb gépként. Az építők megszállottságát mutatja, hogy még a háromhengeres Anzani motort is megépítették, és ha minden igaz, a kész gép repülni fog. Addig is február 5. és 7. között a Vigadó földszinti termében bárki megnézheti közelről délelőtt 10 és este 7 óra között.  

Közlekedési koffein

  • Az Útinform szerint baleset sehol sem lassítja a forgalmat, viszont az útburkolat az ország több pontján nedves, esetleg a korábbi takarítás miatt sónedves. Vezessenek óvatosan, a folyamatos információkért pedig kattintsanak.

A nap hőse

Az a csodálatos az internet végtelen sztyeppéin, hogy mindig előkerül valami, amire az ember nem számít, én néhány napja Boosted Boris munkásságán akadtam fent. Emberünk egy üveg vodka és elmaradhatatlan usankája kíséretében közvetít - nem csak - Oroszország autós kultúrájáról. Ahogy Facebook-oldaláról kiderül, ő az egykori Propaganda és Mezőgazdasági miniszter, most pedig a CCCP-nek dolgozik, azaz a Communist Car Community of People-nek. Egy szem GoPróval felszerelkezve vág neki a Nürburgringnek, vagy épp a egy végtelen hómezőnek. Utóbbiról szól a legfrissebb videója, az elvtársak egy BMW E36 M3-mal, egy Mazda MX-5 NC-vel, és csak hogy igazán autentikusak legyenek, egy Ladával driftelnek. Nem is ettől lesz azonban igazán szórakoztató, hanem Boris akcentusától és egyedi előadásmódjától. Figyeljék csak: 

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Ezt nehéz lesz kimagyarázni

Pár napja írtunk Blake Wilkeyről, aki 800 lóerős buggyjával huligánkodott egy egészségeset San Diego utcáin. Amit akkor csak sejtettünk, most beigazolódott: nem zárták le az utcákat, és a rendőrség most bizonyítékként kezeli a videót, amit azóta 700 ezren láttak. Tekintve, hogy Wilkey körbedriftelt egy autópálya-lehajtót, és egy békés kertvárosban ugrott tizenmétereseket, valamint kigyalult némi növényzetet is, joggal vádolhatják vandalizmussal és felelőtlen vezetéssel. 

Totalcar retro

Hat éve jelent meg Gulyás Gusztáv és Vályi Pista összeállítása a német prémiummárkák rivalizálásáról. Technika, szabadalmak és vívmányok a marketing árnyékában. 

Ma a Totalcaron

Szétcsúszott a Kia-orr, az a gond. Ami a  Ceednek  irgalmatlanul jól áll, az  Optimán elegánsan egybeforr, az a 2016-os Sportage-en darabjaira hullott. A hűtőrács abszurdba hajló méretnövekedése a legotrombább BMW-orrlyukakat is megszégyeníti, és ami még nagyobb baj, a ködfényszórók paneljei és a fő lámpatestek teljesen különálló szintekre kerültek, ezzel optikailag háromemeletesre hizlalva az amúgy is tekintélyes orrot. A legszerencsétlenebb húzás az egyesek által  macanosnak mondott, szerintem inkább tribecás, homlokra csúszott szem. Egy alapos fészlifttel simán ki lehetne plasztikázni, de így egy csodálkozó óvodás jut róla eszembe, nagy, fekete cumival a szájában.

Stump András Kia Sportage-et tesztel, kattintsanak