Tökéletes megoldás a magyar utakra

2016.02.11. 07:05 Módosítva: 2016-02-11 07:05:59

Február 11-én Bertold és Marietta neve napjára virradtunk, jó reggelt mindenkinek. A tegnapi özönvíz után ma délre eláll az eső, és az ország nagy részén felszakadozik a felhőzet, még akár a nap is kisüthet. Reggel a hőmérséklet -2 - +3, délután pedig 5 és 11 fok között alakul. Ismerik a zeneiparban használt One hit wonder kifejezést? Azokat a zenekarokat, vagy előadókat nevezik így, amelyeknek egy emlékezetes daluk volt, és utána eltűntek. Mindenki tud legalább két-három ilyet, például ott van Gotye. Tudják, a furcsa hangon sipítozó belga, aki 2011-ben folyt még a csapból is. Viszont a Walk Off The Earth nevű kanadai banda olyan tökéletes feldolgozást csinált neki, hogy még az eredeti is megbocsátható. Ráadásul öten játszanak egy gitáron. Ja, és mielőtt elindítják: a szakállas fazont figyeljék.

Tegnap a Totalcaron

  • Lóerő-hegyek, szöges gumik, és egy befagyott tó. Olvassák el, Vályi Pista beszámolóját a messzi északról. 
  • Retteghet a Quashqai? Az még nem biztos, de a Seat az ő kategóriájában indítja az Atecát

Autóipari hírsaláta

  • Februártól bitcoinnal is fizethetünk a Budapest Taxi szolgáltatásáért. Erre a CoinPay Zrt. rendszerén keresztülnyílik lehetőségünk. És hogy mi az a bitcoin? Az Index cikkéből kiderül. 
  • Megvadul a Land Rover Discovery. A Startech - amely a Brabus divíziója - nagyobb felniket, visszafogott kasznielemeket, és óvatos motortuningot kínál a szabadidő autóhoz. Utóbbi a dízelmotor átprogramozásával 190 helyett 210 lóerőt ígér, és a nyomaték is 420-ról 460 newtonméterre emelkedik. 
  • Franciaország 1000 kilométerny napelemes úthálózat építését tervezi. A paneleket az útpályára rögzítik úgy, hogy az eredeti útfelülethez nem kell nyúlni. A tartósság kedvéért a napelemeket szilikonnal burkolják, így még ellenállóbb lehet, ráadásul a tapadás is megfelelő lesz. A fejlesztő állítása szerint alig 20 négyzetméternyi útfelület képes ellátni egy átlagos családi házat elektromos árammal. (Motorauthority)
  • A Bentley bedob még egy Belugát: a bálnákról elnevezett kiadás lényege  az egyedi megjelenés, ami eddig csak a Flying Spurhoz volt elérhető, ám most a Mulsanne-hoz is megvehetjük. A mély fekete fényezés, a fekete kerekek és díszítőelemek rímelnek hasonló árnyalatú beltérre, ám más, mechanikai változást nem ígér a csomag.  A névválasztás mindenesetre furcsa, de nincs mit tenni, hiszen a bálna már foglalt. (Motorauthority)
  • Telepi tuninggal gyalázzák az 500-as Mercit. A Carbon Motors nevű vállalkozásnál bekapcsolva felejtették az autoklávot, és szénszálba húzták a klasszikus belsejét, de vajszínű és kék bőrt is használtak bőséggel. Az eredmény tipikusan olyan, mint amikor valaki rengeteg munkával, rengeteg pénzért, nagyon igényesen készít valamit, ami egyszerűen ízléstelen. A készítők becsületre legyen mondva, még az olyan apró részletekre is odafigyeltek, mint a gyári Nokia telefon előlapja. Ha egy valóban szép 500-ast akarnak látni, inkább ide kattintsanak. (Carscoops)

Csikós a Hidegindítóban

Ijesztő és gyönyörű dolgokat lehetett látni a párizsi Rétromobile-kiállításon február 4-től 8-ig. Például a világ egyik első tévés közvetítőkocsiját, amely 1955-ös gyártása ellenére ma is úgy néz ki, mintha a jövőből pottyant volna ide. Hihetetlen mellesleg, hogy az ember jövőképe mennyire a hülyén áramvonalasított kreténségekre izgul rá még mindig, 60 éve ugyanúgy, mint ma. A teherautó egyébként Philippe Charbonneaux munkája - iszonyú híres formatervező volt akkoriban. Na meg kicsit lejjebb a Bugatti Type 40C, igazi art déco-stílusban, szóval ilyet nem lát mindennap az ember. A többség egy élet során, még képről sem. Voltak dolgok, amiktől az ember agya a köldökén távozott. 

Közlekedési koffein

Reggel 6:30-ig sem az Útinform, sem a Rendőrség, sem pedig az MTI nem adott ki közlekedéssel kapcsolatos hírt. Vezessenek óvatosan, és mielőtt messzebbre indulnának, nézzenek rá az előző három oldalra.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Az autó, amire semmi szükséged, de vágysz rá

Vaughn Gittin Jr. akart egy játszós autót. Bárki másnál ez valami olcsó, hátsókerekes, hegesztett diffis bontószökevényt jelentene, de emberünknek beletartozik a munkaköri leírásába, hogy egy gyári támogatású Mustanggal indul driftversenyeken. Épp emiatt a követelmények sem voltak hétköznapiak: a gép drifteljen aszfalton és laza talajon egyaránt, és bírja az ugratókat. A két felhasználási mód ennél messzebb nem is lehetne egymástól, de ahol a pénz nem akadály, ott máshogy készülnek az ilyen dolgok. Az ideális alapot egy Ford F-150 jelentette, a 3,5 literes, V6-os turbó motorral és hatsebességes automata váltóval. A futóművet a King Shox szállította, és ez az autó legérdekesebb része: a pneumatikus rendszerre egész alacsonyra engedhetjük a bódét, minimális dőlést engedve neki, de akár fel is emelhetjük, és ilyenkor egy trophy truckhoz méltóan reptethetjük. A motor teljesítménye maradt a gyári 365 lóerő, ám bukócső, versenyülések, spéci gumik, és egy drift-kompatibilis kézifék került az autóba. Tegye fel a kezét, aki nem egy ilyennel játszaná ki a magyar kátyúkat.

Forrás: Jalopnik.

Totalcar retro

Tizenkét évvel ezelőtt jelent meg az V-ös Golf tesztje. De vajon milyen volt az autó, aminek a rendkívül sikeres negyedik generációt kellett váltania?

Egy kép a végére

Mad Mike Whiddett a Mazdára esküszik, azon belül is a wankel motoros változatokra. Legutóbb őrült, négyrotoros, ikerturbós MX-5-ösével lett népszerű beszédtéma, hiszen a driftautó több mint 1000 lóerős. Szerintem viszont mégsem ez a legérdekesebb autó a garázsában, hanem a MADBUL fantázianevű RX-7-es. Ebben szintén bolygódugattyús motor dolgozik, ám turbók nélkül, viszont 12000-es fordulaton. Ilyenkor a négy túlpörgetett mackósajt 650 lóerőt sikolt ki magából, és a szívócsövek hosszáról sokat elárul, hogy a légszűrők már csak a gépháztetőt kivágva fértek el. Így néz ki élesben:

Ma a Totalcaron

Hogy legalább nagyságrendileg legyen fogalmunk a számokról, múlt csütörtökön, délután 12:35 és 13:35 közt megszámoltam, hányan hagyják figyelmen kívül az utasítást adó táblát. Egy óra alatt százheten kanyarodtak le a forgalmas Szentendrei útról a díszburkolatos szakaszra úgy, hogy szabályosan hajtottak tovább, tizenhat autós viszont balra fordult. Ha akkor is ott álltak volna a közteresek, akkor ebben az órában akár 800 ezer forint is összejöhetett volna a büntetésekből.

Csapda, vagy nem? Mai cikkünkben a Flórián tér kötelező haladási irányú utcáját néztük meg. 

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, Párizs, London, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.