A markolókkal egymásnak eső kínaiaknál nincs durvább

2017.01.03. 08:22

Az év harmadik napján üdvözli önöket a Hidegindító, Genovévák és Benjáminok ünneplik ma a névnapjukat. Hidegfronti hatásra számíthatunk, eleinte délnyugaton, északkeleten és északon fordulhat elő hószállingózás, kisebb havazás. Napközben felszakadozik a felhőzet, helyenként kisüt a nap, de megélénkül a szél, a hőmérséklet -1 és 4 fok között alakul. Ma 48 éves Michael Schumacher, a Formula-1 egyik legnagyobb versenyzője. Hét világbajnoki cím, számtalan pályarekord kötődik a nevéhez, ám egy tragikus síbaleset miatt három éve kómában fekszik. 58 éve annak, hogy Alaszka lett az Egyesült Államok 49. állama, és ma 125 éve született J. R. R. Tolkien, aki a Gyűrűk Ura univerzumával modern mitológiát alkotott. Szóljon most ennek örömére a világ egyik legjobb filmzenéje, aki akár csak egyszer is látta a filmet, az garantáltan sokadszor is beleborzong:

Ez ment tegnap

Tóth Zoltán meghajtotta a Seat Atecát, A Volkswagen mondott egy velőset a villanyautók helyzetéről, a Totalbike pedig lehozott egy - majdnem - bárki számára megvehető 250 lóerős sportmotort.  És megnéztük azt is, mi baj az újlipótvárosi közlekedéssel.

Hírek kávé mellé

Többször írtunk már róla, lényeges újdonság most sincs, de a reggel legszórakoztatóbb 4,5 percét nyújtja a videó, amiben önfeledten tolják egy V8-as Mazda MX-5-nek. Az átépítés ma már nem nagy szám, több cég foglalkozik ilyennel, már az első, bukólámpás széria óta. Ezt most éppen a Flyin' Miata hozta össze, a 6,2 literes V8-as 525 lóerős, míg az autó még mindig alig több 1200 kilónál. Mielőtt a megszállott roadsteresek blaszfémiát kiáltanának, érdemes tudni, hogy a cég meg tudja úgy oldani a motorcserét hogy a súlyelosztás minimálisan csúszik csak el: 52:48 helyett 52,7:47,3-ra. Ez úgy lehetséges, hogy a GM LS motor könnyűfém ötvözet, mögötte pedig egy hatalmas Borg-Warner váltó van, amely kiegyensúlyozza az autót. Most pedig nézzék a videót, a mustangos nyitójelenet egyszerűen fantasztikus:

Végleg befürdött a TEB. Néhány hónapja már írtunk arról, hogy nincs minden rendben a forgalom felett haladó kínai csodabusszal, de most újabb képek kerültek elő róla. Ezeken az látszik, hogy továbbra is ott rostokol, ahol legutóbb megálltak vele, egy sanghaji lap értesülései szerint hónapok óta nem mozdult. Maga a jármű is útban van, de a TEB Technologies, amely a gép mögött áll, azt ígérte, hogy a tesztidőszak végén - tavaly augusztusban - felszedi a városban épített tesztpályát, ez sem történt meg. Arról, hogy ez mikor fog bekövetkezni, nincs pontos információ, egyes források szerint az ötlet mögött álló cég súlyos anyagi gondokkal küzd. Pedig a vágyak nagyra törőek voltak, a TEB az idei év közepén már nem csak prototípust, de valódi szolgáltatást nyújtó buszt is elindított volna.    

161213120240-china-elevated-bus-abandoned-3-780x439

És maradunk Kínában, ugyanis befutott a nap videója is, amelyen az látható, ahogy két rivális építési vállalkozó veszekszik. Indulataiknak nem hangerővel vagy ütésváltással adnak nyomatékot, hanem homlokrakodókkal mennek egymásnak. Először csak két gép, talán a két vezető esik egymásnak, de amikor egyiküket felborítja ellenfele, a munkásai több másik rakodóval sietnek a segítségére. Az, hogy mi lesz a két cég sorsa, nem tudni, de a meglehetősen sarkos Kínában sok jóra nem számíthatnak. Mindenesetre ez várhatóan a nap legabszurdabb másfél perce: 

Erre ne menj ma

A Hidegindító megjelenéséig a következő eseményről adott hír az Útinform:

  • Az M1-es autópályán, Hegyeshalom felé a bábolnai csomópont után a 94-es km-nél baleset történt. A belső sávot lezárták, a gyorsító sávon útszűkületre számítsanak, csak a külső sáv járható.

És Waze

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

  A mai műsor

A szűrők persze pontosan olyanok, olyan szűrőpapírral, menettel, külső mérettel, amit a gyártó megadott, ez az egyik nagy előnyük. Nincs olyan, hogy rá lehetne csavarni, de nem fog elférni, vagy túl kicsi, aztán 6000 km-nél már eltömődik, mert a gyártó kiszámolta, tesztelte, kipróbálta, és ennek megfelelően kérte a beszállítótól. Másrészt a belső égésű motorok kenéstechnikai szempontból nem sokban különböznek, jó közelítéssel mindnek hasonló a kenési rendszere, az olajszűrővel szemben támasztott követelmények szinte azonosak. Nem kell más szűrőpapír, szinte azonos minden motorban, és ha fizikailag jó a szűrő, nem vállalunk nagy kockázatot, ha nem a gyárit vesszük. -  Göbölyös doktor nyakig merül az olajszűrőkben.