Hiába elegánsak, a kukában végzik

2016.01.19. 15:39

Hiába sikeres Kínában, úgy néz ki, a Buicknak nincs sok mozgástere a General Motorson belül. Hiába készítettek két igazán kellemes megjelenésű tanulmányautót, egyikből sem lesz sorozatgyártmány, méghozzá a Cadillac miatt.

A Buick és a GMC márkákat igazgató Duncan Aldred azt mondja, két probléma is van az Avenirrel, amelyet eredetileg gyártásra szántak. Egyrészt a nagy szedánok iránti kereslet csökkenése sem kedvez a típusnak, de a nagyobbik gond, hogy ezen a szűkülő piacon a Cadillac épp most mutat be újabb modelleket. A GM vezetése pedig attól tart, hogy az Avenir túl sok vásárlót vonna el a CT6-tól. „Pedig üzleti szempontból is megállná a helyét...” - mondja Aldred. Ugyanez áll az idén bemutatott kupéra, az Avistára is, annyi kiegészítéssel, hogy a nagy kupé piaca még szűkebb lenne, bár a márkaigazgató szerint a gyártás feltételei adottak.

Aldred szerint a márkának nagy szüksége lenne egy látványos, érdekes csúcsmodellre, amely javítana az arculatán. Jelenleg a választék néhány arctalan nagy szedánból és SUV-ból áll – köztük három átcímkéeztt Opelből: a Mokkát Encore, az Insigniát Regal néven kínálják, és létezik Buick Cascada is, ami még nevében sem különbözik a német rokontól. Ez utóbbit szánták afféle arculatpolírozó rétegmodellnek, de az Astra alapú keménytetős kabrió nem épp az az álomautó, aminek a birtoklásáról tömegek ábrándoznának.

A döntésben egyébként az a fura, hogy Kínában egy tágas és elegáns Buickkal valószínűleg nagyot lehetne kaszálni, hisz ott a márka máig élő nimbuszát már az utolsó császár, Puyi megteremtette az 1930-as években, míg a Cadillac csak másodhegedűs lehet az Audi, a VW és a BMW nagykcsijai mögött.