Kémfotókon a Dacia Sandero utódja

2019.10.10. 17:51

Bár egyszer már átesett egy nagyobb átalakításon, a Dacia Sandero alapjaiban mégsem változott a 2007-es bemutató óta. Ez jól látszik például a tetővonalon, és az ajtók felső részének kialakításán, ami ma is ugyanolyan, mint tizenkét éve. Ám az utód más lesz a kémfotók alapján.

A korai teszt-prototípust persze alaposan befóliázták, sőt, a fólia alá is kerültek távtartó idomok, hogy a formát se lehessen kivenni, de mindent így sem lehet teljesen eltakarni. Kilógnak például a kilincsek, amelyek a most használt felfelé billenthetők helyett – azok még a 2-es Clio örökségei voltak – kifelé húzva működtethető fogantyúk, mint az aktuális Renault-kon. Ugyanakkor nem veszik át az utolsó két Clio megoldását, ahol a hátsó kilincseket az ablakok sarkába rejtették: itt négy fogantyú látható.

Az másik látványos változtatás az ablakkeretek eltérő jellege: a prototípuson jól látszik, hogy már nem a tetőlemez síkjáig futó, vastag kereteket használnak, mint jelenleg, hanem sokkal vékonyabbakat, a tetőperem burkolatai pedig a karosszéria, és nem az ajtó részei. Ez is az utolsó két Clio generáción jelent meg így. Emellett a hátsó ajtók kivágása is más, mint volt. Magyarán, bár az autó arányai és mérete látszólag keveset változik, valószínűleg a karosszéria teljes egészét lecserélik. Hogy a formaterv alatt teljesen új lesz-e a Dacia ötajtós modellje, vagy valamelyik újabb Clióból vesznek át kész megoldásokat, azt egyelőre nem tudjuk, de a 2007 óta ismert alapoktól szinte biztosan elbúcsúzik a márka.

Valószínűleg motorokból sem a Renault levetett megoldásait használják majd: ahhoz, hogy hozzák a 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot, a legújabb technikára lesz szükség. Így várhatóan itt is az 1 és 1,33 literes benzinmotorokat használják majd, amelyeket a Renault és a Mercedes közösen fejlesztett. Itt azonban várhatóan megmarad az ezresből a szívó változat, amely a maga 65 lóerejével épp elégséges lehet a forgalom ritmusának követéséhez. Potenciális spórolási lehetőség még, hogy kitartanak az ötfokozatú váltók mellett az egyszerűbb típusok esetében.

Az új Sandero várhatóan 2020-ra készül el, bár azt egyelőre nem tudni, hogy már tavaszra elkészül-e, vagy csak ősszel mutatják be, de a jelenlegi modell bemutatásával tovább már nemigen lehet várni.