Teszt: Renault Fluence Exception 1,5 dCi

A régi-új ismerős

2010. február 16., kedd 06:51 |
Furcsa jelenségre lettem figyelmes, miközben mászkáltam a városban. Mivel szinte minden héten megyek valahova tesztautóval, így nem szokatlan, ha nézik a kocsit.

De most nézi a kutas, nézi, és odajön megkérdezni, hogy ez mi. Mert először azt hitte, Mégane vagy valami furcsa Clio. Valóban, a kocsihoz közeledve és benne ülve folyamatosan volt bennem egy olyan mintha érzés.

Válogatok a képek között, oldalról benéz Papp Tibi. Nézi-nézi a változó képeket, és azt mondja: ezt az autót már vezettem. Következő képen másik nézetből: mégse, ezen van szárny. Ekkor szörnyű gyanú ébredt bennünk, és összenéztük a két képet.

Nos igen, ez ugyanaz az autó, csak a magyar bemutató és a hozzánk kerülés között villámgyors fészliftként került rá egy szárny. Ettől még nem lett négy féklámpánk, mivel a szabályok miatt ilyenkor a hátsó szélvédő mögöttit kikötötték. Érdeklődésemre kiderült, hogy az amúgy nem széria hátsó szárny meg az oldalsó spoilerek valahogy lekésték a kocsit a bemutatón.

Mivel a téli idő megkívánta, elég sokszor kellett lemosnom a szélvédőt. Minden egyes mosás után még fél percig hallatszott, hogy a rendszer hol az egyik, hol a másik fényszórót mossa le. Ettől irtózatosan gyorsan elfogyott a mosófolyadék, jobban örültem volna, ha külön gombra rakják ezt a funkciót.

A tesztautóban lévő 1,5-ös dízel motort már számos modellben dicsértük, igazából majdnem mindegy, milyen a teljesítménye, szinte minden variációban egy jól sikerült motornak tűnik. Nem egy V8 Big Block, de a városban szaladgáláshoz, hétvégi telekjáráshoz olcsóért pont megfelel. Hideg reggeleken ugyan hangos kerepeléssel adja tudtunkra létét, de miután bemelegedett, minimális rezgéssel és hanghatással teszi a dolgát.

Elsősorban városban jártam vele, így 6 liter körül jött ki a fogyasztás átlaga, ami több mint a gyár által megadott, de hát tudjuk, mennyire hihetünk a gyári adatoknak. Meg a kocsiban is kevés volt még a kilométer, így még javulhat is ez az érték. A hatsebességes váltó simán járt, nem csoda, hiszen Papp Tibi már bejáratta. Alul kicsit kelletlen, de azért jól lehetett követni a város forgalmát.

Az alapfelszereltségen kívül már mindegyik Fluence modellhez jár a kulcs nélküli rendszer, ami a Renaultnál megszokott, névjegykártyánál kicsit nagyobb lapban valósul meg. Ennek megvan a helye a középső konzol alján, de a bedugás nem feltétlenül szükséges, anélkül is elindíthatjuk a kocsit. Ha mégis bedugjuk, akkor kireteszeli a kormányzárat és feléled a műszerfal-világítás.

Ez a kocsi az olyan mintha dolgok gyűjtőhelye, a műszerfal tetején trónoló kijelző úgy néz ki, mintha besüllyeszthető lenne, de valójában nem. A rádió információin kívül ez egy Tomtom navigációt tartalmazott, amelyet furcsa megoldásként egy Bluetooth távirányítóval lehet vezérelni.

Ettől, amikor a telefont össze akartam hergelni a rendszerrel, zavar támadt az erőben. Ugyanis első keresésre csak a Tomtom látszott, így ahhoz próbáltam kapcsolódni, sikertelenül. Végül a kézikönyv segítségével aktiváltam a külön a rádióhoz tartozó kihangosítót, és úgy már sikerült a kapcsolatot létrehozni. Sajnos a navigáció se a Megyeri hidat, se az M6-ost nem ismerte fel, de mint kiderült, csak a frissítés hiányzott.

A frissítéshez szerencsére nem kell szervizbe menni, ez az adatokat kivehető SD kártyán tárolja, amit a saját számítógépünkön keresztül is tudunk kezelni és bővíteni a Tomtom Home-mal, amit a rendszer javasol is.

Mikor rákérdeztem a Reanult-nál, hogy mi is a konkrét felszereltség, kiderült, hogy egy hibridet kaptunk. Ugyanis ez egy Exception felszereltség, felhúzva Privilége-ig. Ezt így ebben a formában tuti senki nem fogja megrendelni, ha egy kis esze van, hiszen a két felszereltség között pontosan 100 000 forint a különbség. Így az Exception 4 690 000 Ft-os listárára, ha csak a navigációt számoljuk, mely a magasabban széria, már 50 000-rel feljebb vagyunk. És ez csak a listaár, ennél úgyis csak olcsóbban kapnánk meg.

Ha más márkáknál nézzem, akkor egy hasonló motorral rendelkező, 4 ajtós Ford Focus Titanium felszereltséggel 5 971 000 forint, míg egy új, 1,7-es CDTi Astra Cosmo felszereltségben 6 190 000 forintért van listaáron, így elég jól sikerült belőni az árát a versenytársak alá.

Renault Fluence 2010 Exception 1,5 dCi Renault Fluence 2010 Exception 1,5 dCi

A Totalcar értékelése:

Olcsó, jól összerakottnak tűnik, ezzel motorral egész jó választás

Népítélet:

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

h i r d e t é s

Totalcar áruház

vezetőkar fej
RENAULT CLIO 1.9 DTi Dobozos 2000-2001
3488 Ft
fogasszíj készlet
RENAULT SCÉNIC 1.9 dCi egyterű 2005-2013
35372 Ft
hosszbordás szíj
RENAULT LAGUNA Grandtour 2.0 dCi Kombi 2007-2013
8624 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The Hungarian BMW is beautiful
This design has far more character than what the designers at BMW ever achieve. Will it ever go into production? We all know the answer.