Teszt: Renault Fluence Exception 1,5 dCi

A régi-új ismerős

2010. február 16., kedd 06:51 |
Furcsa jelenségre lettem figyelmes, miközben mászkáltam a városban. Mivel szinte minden héten megyek valahova tesztautóval, így nem szokatlan, ha nézik a kocsit.

De most nézi a kutas, nézi, és odajön megkérdezni, hogy ez mi. Mert először azt hitte, Mégane vagy valami furcsa Clio. Valóban, a kocsihoz közeledve és benne ülve folyamatosan volt bennem egy olyan mintha érzés.

Válogatok a képek között, oldalról benéz Papp Tibi. Nézi-nézi a változó képeket, és azt mondja: ezt az autót már vezettem. Következő képen másik nézetből: mégse, ezen van szárny. Ekkor szörnyű gyanú ébredt bennünk, és összenéztük a két képet.

Nos igen, ez ugyanaz az autó, csak a magyar bemutató és a hozzánk kerülés között villámgyors fészliftként került rá egy szárny. Ettől még nem lett négy féklámpánk, mivel a szabályok miatt ilyenkor a hátsó szélvédő mögöttit kikötötték. Érdeklődésemre kiderült, hogy az amúgy nem széria hátsó szárny meg az oldalsó spoilerek valahogy lekésték a kocsit a bemutatón.

Mivel a téli idő megkívánta, elég sokszor kellett lemosnom a szélvédőt. Minden egyes mosás után még fél percig hallatszott, hogy a rendszer hol az egyik, hol a másik fényszórót mossa le. Ettől irtózatosan gyorsan elfogyott a mosófolyadék, jobban örültem volna, ha külön gombra rakják ezt a funkciót.

A tesztautóban lévő 1,5-ös dízel motort már számos modellben dicsértük, igazából majdnem mindegy, milyen a teljesítménye, szinte minden variációban egy jól sikerült motornak tűnik. Nem egy V8 Big Block, de a városban szaladgáláshoz, hétvégi telekjáráshoz olcsóért pont megfelel. Hideg reggeleken ugyan hangos kerepeléssel adja tudtunkra létét, de miután bemelegedett, minimális rezgéssel és hanghatással teszi a dolgát.

Elsősorban városban jártam vele, így 6 liter körül jött ki a fogyasztás átlaga, ami több mint a gyár által megadott, de hát tudjuk, mennyire hihetünk a gyári adatoknak. Meg a kocsiban is kevés volt még a kilométer, így még javulhat is ez az érték. A hatsebességes váltó simán járt, nem csoda, hiszen Papp Tibi már bejáratta. Alul kicsit kelletlen, de azért jól lehetett követni a város forgalmát.

Az alapfelszereltségen kívül már mindegyik Fluence modellhez jár a kulcs nélküli rendszer, ami a Renaultnál megszokott, névjegykártyánál kicsit nagyobb lapban valósul meg. Ennek megvan a helye a középső konzol alján, de a bedugás nem feltétlenül szükséges, anélkül is elindíthatjuk a kocsit. Ha mégis bedugjuk, akkor kireteszeli a kormányzárat és feléled a műszerfal-világítás.

Ez a kocsi az olyan mintha dolgok gyűjtőhelye, a műszerfal tetején trónoló kijelző úgy néz ki, mintha besüllyeszthető lenne, de valójában nem. A rádió információin kívül ez egy Tomtom navigációt tartalmazott, amelyet furcsa megoldásként egy Bluetooth távirányítóval lehet vezérelni.

Ettől, amikor a telefont össze akartam hergelni a rendszerrel, zavar támadt az erőben. Ugyanis első keresésre csak a Tomtom látszott, így ahhoz próbáltam kapcsolódni, sikertelenül. Végül a kézikönyv segítségével aktiváltam a külön a rádióhoz tartozó kihangosítót, és úgy már sikerült a kapcsolatot létrehozni. Sajnos a navigáció se a Megyeri hidat, se az M6-ost nem ismerte fel, de mint kiderült, csak a frissítés hiányzott.

A frissítéshez szerencsére nem kell szervizbe menni, ez az adatokat kivehető SD kártyán tárolja, amit a saját számítógépünkön keresztül is tudunk kezelni és bővíteni a Tomtom Home-mal, amit a rendszer javasol is.

Mikor rákérdeztem a Reanult-nál, hogy mi is a konkrét felszereltség, kiderült, hogy egy hibridet kaptunk. Ugyanis ez egy Exception felszereltség, felhúzva Privilége-ig. Ezt így ebben a formában tuti senki nem fogja megrendelni, ha egy kis esze van, hiszen a két felszereltség között pontosan 100 000 forint a különbség. Így az Exception 4 690 000 Ft-os listárára, ha csak a navigációt számoljuk, mely a magasabban széria, már 50 000-rel feljebb vagyunk. És ez csak a listaár, ennél úgyis csak olcsóbban kapnánk meg.

Ha más márkáknál nézzem, akkor egy hasonló motorral rendelkező, 4 ajtós Ford Focus Titanium felszereltséggel 5 971 000 forint, míg egy új, 1,7-es CDTi Astra Cosmo felszereltségben 6 190 000 forintért van listaáron, így elég jól sikerült belőni az árát a versenytársak alá.

Renault Fluence 2010 Exception 1,5 dCi Renault Fluence 2010 Exception 1,5 dCi

A Totalcar értékelése:

Olcsó, jól összerakottnak tűnik, ezzel motorral egész jó választás

Népítélet:

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

A Totalcar címlapjáról ajánljuk

18+ Kacsa vagy Bogár?
Kacsa vagy Bogár?
Mindkettőt a második világháború előtt készítették, mindkettő olcsó, népautó. Mégis rettenetesen mások.
Öreg az izzó, kicseréljük?
Mintha rosszabbul látnék sötétben vezetve, vajon a szemem öregszik, vagy az izzó gyengül? Érdemes az öreg izzót kicserélni újabbra?
18+ Vázlatokon a legdurvább gyári Golf
Összkerék-hajtással és 400 lóerős motorral a kategória leggyorsabb autói közé tartozik.
Ez szívja le Paksot
Magyar fejlesztés a műanyag elemekből épült busz, és ez tíz év múlva sem kormol.
Teszt Radar a pápaszem helyett
Ledobta a szemüveget, mégis mindent lát. Nincs jogsija, mégis a sofőr helyett vezet. Mi az?
A teleobjektív a rendőrség új fegyvere?
Akár hétszáz méterről kiszúrjhatják vele a mobiltelefonálókat, a biztonsági öv nélkül vezetőket – esély sincs elkerülni a büntetést.
Nepper Szabad használt Cruze-ot venni?
Fabiámat cserélném tágasabbra kétmillióig. Nagy szedán és egyterű is szóba jöhet.
Mikor lesz már harmadik rendszám?
Változott bármit a helyzet? Van remény arra, hogy jogszabályi szinten rendet tegyenek a megfelelő szervek valaha is?

h i r d e t é s

Márkaszerviz

Totalcar áruház

olajszűrő
RENAULT 9 1.4 lépcsőshátú 1981-1985
1858 Ft
fagyálló| fagyálló
RENAULT LAGUNA Grandtour 3.0 dCi Kombi 2008-2013
2908 Ft
kapcsoló, tolatólámpa
RENAULT 21 2.0 lépcsőshátú 1986-1989
2122 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Chatted up by a Bentley driver
We’re warming up for the Tokyo Motor Show doing a little carspotting. I have lots of interesting things to show you already, and we’ve only just begun.