BMW X3 20d

Harci traktor kezdőknek

2011. január 31., hétfő 06:33
Winkler ugyan már kiette a tortalap közül a tölteléket a sorhatos benzines X3-mal, de milyen is lenne a világ, ha kizárólag élvhajhászok, fogyasztással nem törődők és dúsgazdag emberek laknák? Elidegenedés, még nagyobb irigység és maximális kölcsönös utálat, egyszerűen szükségünk van a zsugorikra, a 16 milliós autókkal is spórolókra és a maximálisan józanul gondolkodókra. Tudja ezt a BMW is, ezért lesz az X sorozat húzómodellje éppen ez a 20d.

Mert, ha szigorúan vesszük és nem úgy gondolunk rá, mint a (nem csak) hazai átlagfizetésből soha meg nem vásárolható álomra, akkor akár a mindenkori Univerzális Jármű billogját is kis híján rásüthetnénk, de szerencsére az X3 még a nálunknál magasabb életszínvonalon élő országokban sem az átlagember autója, így nyugodt szívvel tépkedjük a szőrét ott, ahol mondjuk egy 6 millióval olcsóbb SUV-ot csak simogatnánk. Mert ennyiért legyen tökéletes minden téren – mondom én, Alfát szerető BMW-buzi (ezeréves paradoxon) –, de persze nem az. Ahogy egyik autó sem.

Igaz, döbbenetesen vékony paraszthajszálon múlott.

Az első – és egyben legeltaláltabb tulajdonsága – a mérete. Tessék, próbáljanak elképzelni 4648 millimétert. Pontosan. Ugye, hogy nem könnyű? Vagy – teszem azt – 2810-et, esetleg 2098-at. Előbbi a tengelytáv, utóbbi a szélesség, tükrökkel együtt. Viszonyítási alap nélkül egyszerűen a világ hülyesége méretekkel zsibbasztani az olvasót, sokkal jobban jár, ha azt írom, amit Winkler: 2 centivel rövidebb, tengelytávja 9 milliméterrel kevesebb, mint az előző X5-ösé. Olyat már jó eséllyel mindenki látott, hát tessék azt elképzelni, csak sokkal jobb formában. Na, ekkora az új X3.

Bár a telepi szlengben az X3 formavilága nem meríti ki az ütvefúr kategóriát, de a nagyon lecsó szintet azért megüti. Oldalról nézve, ezekkel a fekete műanyag lökhárító- és küszöbbetétekkel egészen úgy néz ki, mint egy enyhén emelt kombi, semmi SUV-os tahóság nincs benne, az oldalablakok alsó vonala pedig szép ívet ír le, kivételesen nem felfelé, hanem lefelé indulva. Így lesz a tirpák, lőréses Hummerből világos nappali.

Erik Goplen, aki a ma már lassan klasszikussá váló E46-ot is rajzolta, ezúttal sem nyúlt mellé. Bár profitól megszokott természetességgel nyilatkozott hosszú sorokon keresztül a drámai fény-árnyék vonalakról és a fotonok vibrálásáról, szerintem egyszerűen csak szépet akart végre, mint az E46 esetében is. Sikerült, az X3 (F25) jól néz ki, morcos, hosszú orrú és nyúlánk, ugyanakkor olyan elegáns megoldásokat szór a szem elé, mint pl. az oldalindexek külön sajtolt betétje a lemezben vagy a céltalan hullám a csomagtérajtó alján. A klasszikus, cápa BMW-k rajongóit nem hatja meg, de azt hiszem, nem ők az X3 elsődleges felvevőpiaca. Az újra fogékonyakra nézve azonban meggyőző.

Odabent egy dolgot ne keressünk: az igénytelenséget. Bár az X3 nem a BMW modellpalettájának csúcsa, de ettől függetlenül ugyanúgy megcsap benne a prémiumság szele, mint egy Audi Q5-ben vagy GLK Mercedesben. Minden puhán, finoman működik, a felhasznált anyagok szemre-tapintásra hibátlanok, a fém fém maradt, hideg és masszív, a félbőr kárpit (178 100 forint) bőre vastag, feszes, az ergonómiai elrendezés hibátlan, az irgalmatlan átgondoltságnak és a 440 ezer forintos panoráma üvegtetőnek köszönhetően kellemes fényviszonyok uralkodnak a kabinban.

Persze bolondbiztos minden: az akár csak résnyire nyitott ajtókkal való tolatást felejtsük el, az Efficient Dynamicsot képező Start/Stop rendszer kemény mínuszokban, hideg motor vagy túl meleg turbó mellett kiiktatja magát, a tolatóradar hiperérzékeny, az automata távolsági fényszóró pedig végre tökéletesen működik, nem zavarja meg egy-egy jól kivilágított útszéli reklám, ellenben azonnal lekapcsol, ha szembejövőt érzékel. Váltót kapcsolni, autót mozdítani/elindítani nem lehet legalább két végtag nélkül, semmit nem bíznak a véletlenre. Külön jó pontot szerzett a BMW a hipergyors ülésfűtés miatt: alig pár másodperc alatt már érezhetően melengeti derekunkat.

Tavaly volt lehetőségem elég sok időt eltölteni egy X3-asban, így elég élénken élt még emlékezetemben ahhoz, hogy össze tudjam vetni. Abban – főleg hátul – volt némi helyhiány, ami ugyan nem volt kimondottan markáns, éppen csak annyira, hogy a kényelmetlen feszengés közepette egy X5-be vágyódjon az ember. Itt erről szó sincs, mindhárom dimenzióban bőven van helyünk, hátul pedig immáron a kimondottan nagy lábúak is kényelmesen elférnek.

A csomagtartó 550 litere emberes, ám azt azért kimondott smucigságnak tartom, hogy 2011-ben 58 400 forint felárat kérnek a ledönthető üléstámlákért, ejnye. Ha már a kritikus résznél tartunk, akkor kicsit belekarcolnék az ülésekbe is, pedig eddig egyik BMW-ben sem volt velük bajom. Talán éppen ezért volt furcsa, hogy a 184 ezer forintos sportülések ülőlapja egyszerűen szűk volt, és egyáltalán, a megszokottnál jóval többet kellett cibálni és húzni a különböző karokat, molyolni a deréktámasz vezérlőjével ahhoz, hogy megtaláljam a helyem. Bár tény, hogy legutóbbi BMW-próbám óta sikeresen elértem a kerek 100 kilót, de ez ne legyen már gond, ilyen autót nem csak 47 kilós könyvjelzők használnak. A kevesebb – ebben az esetben – biztosan több, ezt a pénzt költsék másra.

Az iDrive rendszerről már alig-alig esik szó a tesztekben, ez jó jel, mert azt mutatja, hogy a dolog kiforrott és bevált, szerintem az egyik legkönnyebben kezelhető ilyen rendszer. A bluetooth-összelövése pillanatok műve, az USB-vel sem tököl sokat, ráadásul fel is ismeri az összes telefon-, ill. pendrive típust, ami érdekes módon másoknak nem mindig sikerül. USB-aljzatból amúgy kettő is van, de a kesztyűtartóban lévőn keresztül csak a saját profilok, illetve a szoftverfrissítés és egyéb – az autóval kapcsolatos – személyre szabott beállításcseréje, átvitele lehetséges.

A hifi szépen szól, tárolóhelynek nem vagyunk híján, előttünk a hosszú, széles orr, köröttünk pedig 1800 kiló anyag. Ez nem kevés, ezért is lehetnénk kicsit szkeptikusak azzal, hogyan birkózik meg a kis kétliteres turbódízel mindezzel és az összkerékhajtással.

A háromliteres, soros hathengeres turbódízellel az előző egy elszabadult betontömb volt, önmagához képest meglepően kedvező fogyasztással, finom motorhanggal és kimagaslóan jó dinamikával. Nem volt probléma megkedvelni alig pár kilométer alatt. Azóta azonban változtak a dolgok. Például rohamléptekkel fejlődött a dízel-technológia.

Nincs tíz éve, hogy csodájára jártunk az E39 (kettővel ezelőtti 5er) háromliteres, 184 lóerős és 390 newtonméteres turbódízelének, 2011-ben pedig ott tartunk, hogy egy kerek literrel kisebb, két hengerrel kevesebbet felvonultató motor tud ugyanannyi lóerőt és 380 newtonmétert egy 1800 kilós SUV-ban úgy, hogy közben átlagban 7,5 liter körül fogyaszt (a gyártó szerint 6,1). Ez azért elég kemény ellenérv mindazoknak, akik szerint már nincs hová fejlődni. Ezek szerint van.

Azonban egy dolgot nem tud a négyhengeres motor, és ezt főleg alapjárat közelében és terhelésen használva vesszük észre: kulturáltan és szépen, de főleg halkan járni. Egy BMW-hez egyszerűen méltatlanul hangosan kerepel, ha kiforgatjuk, akkor csörög is, ez a traktorhang már évekkel ezelőtt ciki lett volna egy HDI Xsarában is, itt pedig pláne az. Érdekes módon a 120d-ben nem volt ilyen kellemetlen, vagy csak átgondoltabb volt a zajszigetelés. Egyenletes tempóval gurulva azonban vállalható dünnyögéssé halkul, akkor jó, nincs fintor az arcon. A futómű zajai tökéletesen kiszűrték, de lehet, hogy csak az A oszlop-gigatükör duó közeléből érkező szélzaj nyomja el őket. Ez a nagy test hátránya, tanuljunk meg együtt élni vele.

Ez talán az egyedüli rossz tulajdonsága, hiszen sem erejére, sem fogyasztására nem lehet panasz. A váltókart sport módba bökve, vagy hirtelen a gázra tiporva – 1,8 tonna ide vagy oda – olyan vehemenciával rántja felénk a horizontot, hogy mindenkiből kicsal egy elismerő gesztust. Nyomatékmaximuma 1750–2750-es tartományra korlátozódik, 4000-nél adja le csúcsteljesítményét és 8,5 másodperc alatt van százon. Nem rossz.

Persze ebben kimagasló szerepe van a nyolcfokozatú automata váltónak (671 300 forint), amely remekül osztja be és használja ki a motor erejét. Vajpuhán, észrevétlenül vált bele pontosan a nyomatékmező közepébe, és bár normál állásban (sportban nem) egy pillanatra elgondolkodik, hogy kickdown esetén hármat, négyet vagy ötöt gangoljon vissza, ahogy ez megtörtént, onnantól fogva kegyetlenül végiggyilkolja az egész fordulatszám-tartományon a motort. Az X3 pedig megy, mint a hétszentség. Ráadásul ezzel a váltóval fél literrel kevesebbet is fogyaszt, remek szerkezet, én mondom. (A kisördög mondatja ugyan velem, de kikívánkozik a tény, hogy a Q5 váltója feleannyitól már transmission failure-t jelzett, mint amit ez kapott alig pár nappal később.)

A nagy menés azonban önmagában mit sem ér tisztességes futómű és fékek nélkül. Tesztautónk alatt a teljesen standard futómű dolgozott, ráadásul a 17 colos, kicsit ballonosabb gumikkal szerelt kerekekkel, így trükkös, elektronikusan változtatható karakterisztika nélkül mutathatta meg, mit tud.

És ha azt mondom, hogy az xDrive-val kombinálva meglepően sokat, akkor elhihetik: ez a futómű személyautós szinten is remek. Telós Bandi a világ legnagyobb szkeptikusaként indult anno a nemzetközi bemutatóra és megtört emberként tért vissza, csak ennyit motyogott halkan: szemtelenül jó az a futómű, szemtelenül jó. Mélységesen igaza van, bár van, akinek ez a feszesség zavaró, és hidrós Citroen-úszást vár ilyen test mellett, de nem, nincs igaza, ennek ilyennek kell lennie.

Az xDrive rendszer alapból 60 százaléknyi nyomatékot küld hátra, ráadásul kerekenkét képes osztogatni azt, így olyan tökéletes összhangban van ott alul minden, mint anno Járóka Sándor és Ürmös Sanyi, az ember szinte gerincoszlopában érzi, hogy itt csak tőle függ minden, az autó megcsinálja. Kanyarban, fekvőrendőrön, rossz úton. Feszesen ugyan, de nem kényelmetlenül, a változó áttételezésű kormányszervónak köszönhetően pedig pontosan. A tömeget abszolút nem érezni. Odafigyelni azonban nagyon érdemes, hiszen hiába a jó fék, a magabiztos futómű és a sokszor túlzott biztonságérzetet keltő xDrive: egyelőre nem találtak fel olyan rendszert, amelyik meggyőzi a jeget és a havat arról, hogy ne csússzon. Üzenem ezt minden SUV-májernek, akik száznyolcvannal tépnek el a belső sáv haván.

Akár hülyének is nézhetnének, hogy vezetési élményt emlegetek egy majd' kéttonnás SUV-val kapcsolatban, de vegyék észre, hogy történjen bármi, a BMW-ben még ma is ott a lehetőség arra, hogy teljesen kikapcsoljuk a menetbiztonsági elektronikát. És ez nem lehet véletlen, hiszen csapatáson kívül ez leginkább semmire nem megoldás. Egy kis bajor csibészség, kikacsintás minden márkafanatikus felé, terítőre löttyent sörhab. És az ilyet én kifejezetten szeretem. Főleg, ha egy futómű kikapcsolt DSC és kipörgésgátló (DTC) mellett sem butul el.

BMW X3 20d

Persze pár nappal később komolyabb terepen is megkapta a lehetőséget, de ez egy másik történet, hamarosan láthatják majd, de egy hét együttlét után – ha nem is fájó szívvel –, de mindenképpen megelégedve adtam vissza az importőrnek még úgy is, hogy ebben a konfigurációban 8888 forintba kerül kilója. 16 millió forint pedig nem kevés egy kétliteres, turbódízel SUV-ért. Igaz, az alapára 11,8 millió, utóbbi már kétségkívül barátságosabb, de ha megkérdeznék, hogy akkor tulajdonképpen kétszer olyan jó-e, mint egy Sportage, azt mondanám, hogy nem.

De az egy KIA, ez meg egy BMW. És ezt érezni is, azért kerül ennyibe.

BMW X3 2011 xDrive 20d BMW X3 2011 xDrive 20d

A Totalcar értékelése:

A méltaltanul zajos motor és a kellemetlen szélzaj együtt fél csillagos levonást adnak. Kéne.

Írjon ítéletet!

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

Címkék:

A Totalcar címlapjáról ajánljuk

Amitől a szerelők a falra másznak
Amitől a szerelők a falra másznak
Nem kevesebb, mint 800 kilométer próbaút kellett, hogy előjöjjön az átkozott hiba.
Kacsa vagy Bogár?
Mindkettőt a második világháború előtt készítették, mindkettő olcsó, népautó. Mégis rettenetesen mások.
Nepper Szívódízelek közül mit vegyek?
Kamionos vagyok, dízel kell. Sok autó szóba jön, de nem tudom, mit válasszak. Ön szerint mi legyen?
Egy felhőkarcoló tetején pózolt az új Mustang
Darabokra vágtak, majd lifttel felvittek az Empire State Building kilátójába egy új Mustangot.
Teszt Népautó lett volna a Bogár helyett
Ha egy kicsit észnél vannak, nem a Minié lesz a modern csoda-kisautó cím az ötvenes években. Hanem a Volkswagené.
Jazz dögösebben: itt az új HR-V
A Honda megint rátalált a régi típusjelre, és most is ütős autóra tette.
Azt hitted, a LaFerrari a csúcs?
Házon belül licitálják túl a Ferrari csúcsmodelljét. Jön a következő XX.

Hozzászólások

  • 2011.01.31 08:35:23pénzállaházhoz

    Nem kéne, tele van elektronikával, csunya, drága.
    Ja és Swiftem van:)

  • 2011.01.31 08:42:36Rekspa

    Uaz!:)

  • 2011.01.31 09:20:53subtotal

    Csak a jegyzőkönyv kedvéért. Az E39 530d 2000 őszétől 193 lóerős volt. Előtte valóban 184.

  • 2011.01.31 09:25:22GYUSZI BACSI

    nagy lépés a BMW-nek, kis lépés az emberiségnek

    hosszú még az út addig, mire visszatalálnak arra az útra, amit egykor elhagytak

    [link]

    na én majd akkor gondolkodom megint BMW-ben (:

  • 2011.01.31 09:39:57Enrico Palazzo

    GYUSZI BACSI:

    Pénz gondolom félretéve rá, már csak a megfelelő modellre vársz? ;)

    M6-tal mi a probléma? Esetleg az M3-mal? Nagyon puhányok? :D

  • 2011.01.31 10:07:02nikkel

    Objektív mértékkel mérve egy Subaru Outback is tud ennyit, kisebb áron. Bár nincs benne ennyi flancos biz-basz, talán éppen ezért is megbízhatóbb.

  • 2011.01.31 10:40:43Alf

    bunkomobil

  • 2011.01.31 10:42:55ÁlKormi

    Kedves István és Róbert,
    Azok a fogyasztók, akik új, felső kategóriás autót vásárolnak, tegyük fel, általában nem a leghülyébbek közül kerülnek ki. Mégis: miért választják legtöbben a dízel autókat?
    Ha elfogadjuk azt a feltételezést, hogy az a -feltehetően nem hülye - ember kiad (általában kp-ben) 16 milliót egy autóra, ő teljesen tisztában van az erkölcsi és fizikai avulás fogalmával és mértékével, ergo pontosan tudja, hogy 3 év alatt hány milliót fog bukni, ha használtan eladja az autóját. Azt is tudja, hogy ehhez mérten mennyit takarít meg az üzemanyagon ezek alatt az évek alatt, ha a benzines helyett a dízel mellett dönt.
    Akkor miért vesz mégis dízelt?
    A válasz az egyéni preferenciákban rejtőzik.
    Ugyanis ha én megveszek valamit egy adott összegért, akkor azt azért teszem, mert hasznosságot (örömet, stb.) jelent nekem.
    Ezzel szemben a tankolásra szánt összeg hasznossága negatív.
    Egy új BMW X3 vásárlása soha nem üzleti befektetés, úgy veszik, mint pl. egy fagyit (=elfogyasztják). Vásárlás előtt persze gondosan mérlegelik, hogy mire adnak ki 16 milliót, de végül úgy döntenek, hogy ez a vétel nekik megéri. És innentől el is felejtették a dolgot.
    A tankolás viszont más kérdés (lehet persze ez is üzleti kalkuláció alapja), de az - ismétlem: nem hülye - vagyonos vásárló nem szeret magának bánatot okozni, ő inkább örömet vásárolna a pénzéért.
    Ha benzint vesz, az MINDIG negatív hasznosság: ezt igyekszik minimalizálni, egyszerűen nem szeret pénzt kiadni egy olyan dologért, ami számára nem hasznos.
    Hát ezért vásárolnak az emberek dízel luxusautókat.

  • 2011.01.31 10:44:04GiXXXer

    Városi kisautó menő anyukáknak.

    Ennyi stexből inkább vennék egy középkategóriást és kettő Dacia Dustert zúzni... :) Vagy egy Lancer Evo-t és egy Dustert, és még maradna tankolni, meg törött kasznielemek cseréjére is pénz... :)
    De még jó, hogy ilyen gazdag országban lakunk, ahol ennyi sok új BMW szaladgál... Hol van itt a recepció :), meg a szegénység, ha képesek vagyunk többezer prémiumkategóriás autót felvenni évente?

  • 2011.01.31 10:53:40Torrente I.

    nikkel:Ehhez képest egy Subaru moslékosdézsa.
    Alf: Te egy szerencsétlen irigy fajankó vagy. Ilyen autót akkor fogsz venni, ha végre túl vagy életed legnehezebb húsz évén és meg lesz a 8 általánosod.

  • 2011.01.31 10:57:59Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus

    áh, nem éleg hivalkodó. lehetne másfélszer ekkora, 20 centis gallytörővel az elején, némi aranyozással..

    vajon ebben van irányjelző? mert ugye az elmúlt 8-10 évben készült német kocsikban nyilvánvalóan nincs.

  • 2011.01.31 11:01:44Torrente I.

    ÁlKormi: Egyet értek veled minden leírtban.
    ....mégis azt kell mondjam , tapasztalatból, hogy egy V8-as benzinessel autózni páratlan élmény, főleg Német utakon. Néha persze én is elgondolkozom, hogy talán jobb lenne egy dízel , de mindig élvezem a 367 lóerőt még akkor is ha többet kell tankolni, kiváltképp városi használatban.
    Ebben az x3-ban, szerintem sincs értelme benzinest venni.

  • 2011.01.31 11:42:31domi0318

    Kicsit OFF, de egy ideje kikívánkozik: annyira nem tetszik ez a "5er, 7er" megnevezés. Ha már egyszer magyarul írsz, akkor írjál már magyarul! Számos formában le tudnád írni az ötös, vagy a hetes szériát. érjen már meg néhány plusz karaktert!
    És még mielőtt bárki belém állna, előre szóltam, hogy OFF!... :)

  • 2011.01.31 12:00:16vimesdoboz

    úristen ommm... hát arra a domra egy diagonálgumis nyitottdiffis megemelt hátulju ezerkecskével felmegyek.

  • 2011.01.31 12:22:24GYUSZI BACSI

    @Enrico Palazzo: az M6-nak nem igazán tetszik a háta, de reménykedem az új 6-os coupeban, az első képek bíztatóak

    az M3 nekem tök semleges, ennyi pénzért már legyek oda érte (:

  • 2011.01.31 12:24:02csuvakka

    Torente I.
    Hát, mit is mondjak, szerintem te vagy az élet császára. Most aztán jól kikommentelted magad.

  • 2011.01.31 12:38:45-Gabi-

    kicsi tahóvagen

  • 2011.01.31 12:39:27GGG77

    200 ló körüli 6 hengeres, benzinessel van (á la 325i)? Mert az kéne!

  • 2011.01.31 12:56:29Kutyafüle

    A lány a hátsó ülésről... az kéne :D

  • 2011.01.31 12:58:25kultúrpesszimista

    Egy újabb érdektelen böszme dög a kivagyi, jólétbe elhízott vastagcsuklósoknak...

  • 2011.01.31 13:20:31szabi1983

    Jó vicc ez a hasonlitgatás a Subaruval. Eddig én is elhittem ezt a subaru maszlagot majd 2010 nyarán kipróbáltam egy nagyon fiatal de elöző szériás forester és elröhögtem magam. Hát azt a szemetet hasonlítjátok ti egy BMW-hez? Olyan a belseje mint egy kinai játékautónak. Az egész kasztni recseg ropog, szét akar hullani. Keret nélküli ablakok ugye. Olyan szűk mint egy kaloda. A boxer meg, na az volt a legnagyobb csalódás. Egyrészt a hangja olyan mint egy bogáré(ez mondjuk egyeseknek előny ha szeretik) alacsony fordulaton nyomaték semmi nagy fordulaton még annyi se de cserébe annyit fogyaszt mint egy Ikarusz. Hát azóta én nem hiszek senkinek ha autóról van szó. Ha belegondolok, hogy majdnem megvettem a sok jó tanácsra hallgatva.

  • 2011.01.31 13:42:17ZF2

    Érdekes egy autó, az előd szerintem nagyon nem érdemelte meg a sikert, E46 alapon elég sok hülyesége volt, amit egy olcsóbb autóban sem néznék el. Cserébe a méretet elég jól eltalálták, de erre pár éve már számos másik játékos is ráérzett, én a Q5 mellett mindenképpen beletenném az XC60ast van olyan erős játékos, mint a GLK...

  • 2011.01.31 13:56:49Tigrisszív

    Végre egy BMW-s cikk, már elvonási tüneteim voltak, nyehehehe... :D

  • 2011.01.31 14:04:41Torrente I.

    csuvakka: Azért te is igyekszel. Bíztató

  • 2011.01.31 14:36:06magam vagyok

    MInek és kinek hoznak ilyen autókat Magyarországra, kinek van pénze ilyet megvenni?????????????? Eszméletlen felháborító!!!!!!!!!!


    Ide a csóriknak ide hoznak ilyen kocsit. felfoghatatlan. Más ennyiből lakást vesz nem kocsit.

  • 2011.01.31 14:53:59satu44

    Ilyen autók szaladgálnak,milliók tünnek el,csúsznak ebből a zsebből abba a zsebbe,dehát Válság van:-)
    Az egyszerű embereknek van válság nem a pénzes rétegnek!

  • 2011.01.31 14:56:43ZF2

    szabi: amit írsz igaz, nem szabad egy tesztre sem hallgatni anélkül hogy magad is megpróbálnád. Lehet hogy a kinkek van erre pénze nem lesz ideje 10-15 autót letesztelni, mégis megéri egy két próba. Sajna amiben és sem voltam biztos (és a kereksedének sem volt, rendszerint fapados kivitelek), arról tesztben se nagyon lehet olvasni. Sajnos...

  • 2011.01.31 15:03:46drdrdrdrdr

    Mílyszegínsíg van, valamibe el kell hordani a fáraccságosan összegyűjtött bodzát a szegín romának!!!!

  • 2011.01.31 15:20:49kultúrpesszimista

    magam vagyok:

    te valamilyen demagóg-képzőbe jártál?! álságos, demagóg a szöveg...

  • 2011.01.31 15:24:09drmedgaal

    jarjunk biciklivel

  • 2011.01.31 15:28:33magam vagyok

    Kultúrpesszimista, mi az hogy demagóg??? Nem nem demagóg képzőbe jártam, hanem a realitások világában élek. Nézzél magad körül szét aztán rájössz, hogy mi a valóság.

    Egyébként lehet hogy te valami irtó pénzes vagy aztán te leszarod a por népet.


    Realitás!

  • 2011.01.31 15:38:11kultúrpesszimista

    Nézzél magad körül szét aztán rájössz, hogy mi a valóság."

    Én azt látom, nemcsak Bp-en, de járva a vidéket és az országot, hogy egyáltalán nem kirívó jelenség egy ilyen BMW. Sőt. Ennél drágább négykerekűek is feltűnnek az utakon, abszolút nem szökőévente. Nem tudom, miről beszélsz igazán. Ennek köze sincs az anyagi helyzetemhez, a realitáshoz annál inkább.

  • 2011.01.31 15:41:00magam vagyok

    jó engem nem érdekel hol jársz. Én is látom hogy sokan ennél értékesebb kocsival járnak. Biztos sokat melóztak érte, nem érdekel ki mennyit.

    Én csak azt mondom hogy itt nálunk MO-n nem ez az átlagos hogy mindenki ilyennel szaladgál. Az átlag irtó szarul él! Bár ez csak egy meglátás!

  • 2011.01.31 15:45:29kultúrpesszimista

    És ebből a közhelyből mi következik? Hogy egy autós portálon ne írjanak egy BMW-ről egyáltalán? Pláne egy Astonról? Back to the future? Csak a suzuki? Azt szereti?

  • 2011.01.31 15:54:31ZF2

    magam: először tudom maradéktalanul osztani kúltúrpesszimista véleményét, ami önmagában jellemzi a beszólásod :) (gy.k. elég erősen különvélemény, amit megfogalmaztál, legalábbis remélem) De komyolra fordítva a szót, fügetlenül a "magyar valóságtól" (bármit is jelentsen), én nem vagyok kíváncsi Suzuki Dévú összehasonlító tesztekre. Jobban érdekel egy ilyen, mint egy izzadságszakú összahonslító bújtatott reklám (pedig ez is az, nem kicsit). A másik dolog, ha megnézed az eladásokat, a válság inkább azokat vitte el akiknek eddig sem lett volna szabad újautót venniük. Más orságokban lassan a válság előtti szinrte fut fel a piac.

  • 2011.01.31 15:58:03magam vagyok

    Kultúrpesszimista, nem nem csak a szuzit szeretik, nkem soha nem is volt és soha nem is lesz. MIvel ár érték arányban nem tartom nyerőnek. Nekem olasz van, ami tökéletes hibamentes.

    PErsze, hogy írjon autókról, főleg az új autókról, ilyet nem is mondtam. Ha a mondat szerkezetét nyelvtanilag megfigyeled "MInek és kinek hoznak ilyen autókat Magyarországra...." ebben nincsen benne hogy ne írjon, én gyenge magyarságommal erre következtetek belőle. :-)

    Lehet itt osztani meg nem osztani a véleményt,ti ezt én meg azt mondok.!

  • 2011.01.31 17:07:02hüle

    Par napja volt a hiradoban,hogy kigyulladt egy luxusterepjaro nem mondtak milyen marka volt de beigazolodott a gyanun bmw (x6) a sok elektronika bisz basz kepes eletveszelyesse tenni amugy egy jo motoru jo kocsit.Tul gyorsan jonnek ki ezek a modellek nincs ido sokat tesztelni ami persze nem is baj a gyartoknak alkatresz+javitas jo biznisz.

    Az ford focus rs 500 (limitalt szeria) komoly tesztnek vetettek ala.10000km vezette par profi pilota.Oke sok minden kijohet ennyi alatt foleg ha nem kimelik de koszi 10 millas kocsit ne 10000-ig teszteljek.

  • 2011.01.31 17:09:38Jay350i

    szép szép ez az új X3as de valahogy nekem nem áll össze a formája. Az előzőhöz képest persze álom, de valamiért mégis inkább egy X5kéne (valami értelmes benzinmotorral) ha már suv. Bár gondolom ezt a BMWnél igy is akarták elérni, hogy az átlagember azért mégis az X5re (ki-ki az X6ra én nem) vágyjon jobban különben miért is lehetne érte többet elkérni...

  • 2011.01.31 17:54:27zöldi

    "BMW kapásból kapura lőtte minden jómódú fogyasztás-beteg szent tehenét."


    Pistám, ez de szép volt, csorognak a könnyeim :D

    Rá kéne matricáázni az összesre, amit ilyen motorral vesznek.

  • 2011.01.31 18:40:02Mentát

    Magam fatyok!

    Nemm faty magad, ezek a gizdagok eccer úgyis megszíjják mikora forr a dalom lecsap rájukk isszonyú vörös öklével!
    Akor aztán örülhetnek majt ha 1 trabbantban sülyesztik őke-t a duna fennekére.

    Neduddki
    U.I: lehhet hogy a fenek mijatt ki moderálják, de akoris nekünk van igazunnk!

  • 2011.01.31 18:43:05karlov

    Mert az emberek vagy gondtalan gazdagok vagy gondterhelt szegények.Ilyen egyszerű az élet semmi flik-flak...
    Aki gazdag az azt csinál ,azt vesz amit akar.Aki szegény az meg csak azért az mert a gazdag elszívja előle a levegőt.
    Hát kérem ez itt a nagy helyzet,nehogy valaki meg akarja cáfolni ezt az igazságot.
    Ergo soha többet ilyen tesztet,mégis mit képzeltek?!

  • 2011.01.31 18:54:41tüskeböki3

    nem érdekel ki mit mond.

    régen is és most is azt mondtam ilyen kell nekem, ezért fogok dolgozni és fejlődni, hogy mielőbb itt álljon és beülhessek ebbe a csodába.

  • 2011.01.31 19:02:49Solymász

    Szívó benzinesel, kéziváltóval, elektronikus kütyük nélkül (majd én eldöntöm, mikor veszem le a hosszúfényt), a nővel kéne.

    Még egy árpádos rántotthúsos matrica jó lenne a hátuljára, igaz Pistám?

  • 2011.01.31 19:18:05akira2

    Szerintem pedig azért vesznek dízelt a benzines helyett mert a legtöbb botfülű, és nem hallja a különbséget. Vagy ha hallja, se érdekli, mert egyrészt nem olyan rossz a dízel, másrészt nem okoz neki merevedést egy szép hatos vagy nyócas benzines hangja.
    meg mert nem szeret megállni tankolni, olyan sokat megy.
    Aki meg évi 20 ezret megy, annak meg semmilyen premium autót nem kifizetődő vennie, az jobban jár taxival...
    SUV-ot a legritkább esetben vennék benzinessel, kupét meg dízellel. Egy ilyen ritka eset miatt járok én most dízel kupéval... :)

  • 2011.01.31 19:30:42karlov

    tüskeböki3 Még mit nem gondolsz...Nincs átjárás a két kaszt közt a végén még megköveznek bűnös gondolataid miatt....

  • 2011.01.31 19:38:04karlov

    Nem igazán ok a taxi mert én pl vidéken lakom kb 20000km megyek a nem dolgozós autóval és lehet ,hogy nem racionális a döntésem de olyan autót vettem amibe szívesen ülök,persze ez is kompromisszumos megoldás volt de ez mondjuk nem igazán zavar.
    Ilyen autó bérlése meg többe kerülne 20000kmre ,mint az értékveszése.

  • 2011.01.31 21:03:17Skodába születtem

    Szépen forog. Tiszta gymkána :D

    [link]

  • 2011.01.31 22:42:44Pista bá

    ájj de drága

    pedig nagyon ott van

    marad következő kocsinak a forester

  • 2011.01.31 22:47:26Virago_1000

    OMMM:
    "Talán éppen ezért volt furcsa, hogy a 184 ezer forintos sportülések ülőlapja egyszerűen szűk volt, és egyáltalán, a megszokottnál jóval többet kellett cibálni és húzni a különböző karokat, molyolni a deréktámasz vezérlőjével ahhoz, hogy megtaláljam a helyem"

    - kene egy kicsit tornaszni jarni, haver, nem rosszindulatbol irom. Mint ahogy azt be is ismered:

    "Bár tény, hogy legutóbbi BMW-próbám óta sikeresen elértem a kerek 100 kilót, de ez ne legyen már gond"

    Egyebkent meg gratulalok az alfadhoz, szebb auto ennyi penzert nincs. Ilyen gyonyoru formaert barmilyen megbizhatatlansagot erdemes bevallalni - mar ha egyaltalan megbizhatatlanok az Alfak, en nem ismerem oket, csak a szobeszed szerint, amit nem tudom, elhiggyek-e vagy sem.

  • 2011.01.31 22:55:58Virago_1000

    a kategoriabol legjobban Range Rover kene.

  • 2011.02.01 07:31:09DBandesz

    Ennyiből építettem fel a házamat. 3 szoba-nappali-konyha-étkező-fürdőszoba-WC-1500m2 telek. Úgyhogy ez a 16MFt kissé irreális egy ilyen kocsiért.

    Nekem az ára kéne kezicsókolom, aztán gyorsan kinulláznám a feléből a hitelemet, meg még maradna néhány tisztességes kocsira is pénzem.

    - Asszonynak egy gyerekhordó kisköbcentis jószág
    - Egy családi egyterű
    - Egy AE86 csapatni

    Ezt simán futja a nyolc milla. És egyikben sem néznének újgazdag tuloknak.

  • 2011.02.01 08:35:58nza600

    Nekem nem tetszenek ezek a felfújt vattacukor autók. A SUV nem autó. Hanem egy tárgy. Nem terepjáró, mert terepen meghal. Országúton böhöm tégla. És rondák. Megértem azt aki sportkocsit/ kombit/ kabriót/terepjárót vesz. De nem értem meg azokat, akik ilyet (SUV-ot) vesznek. Tesztekben is ezek mennek, meg a marketing is ezeket nyomatja, azt azt autót, amire igazából senkinek sincs szüksége. X3, X5, ML, aztán a koreai csodák,a mai tesztben Mitsubishi ASX... lassan már nem is komoly autógyártó, akinek nincs ilyen mocska.

  • 2011.02.01 09:03:26Gatinho

    de azé' tetszene nza900, ha lenne rá zsé, mi? :DDD

  • 2011.02.01 10:30:21DrSzoke

    nza600
    olvasd el a mai felhozatalbol az -Az autozas vege- c cikket.Minden benne van.A marketing altal mestersegesen gerjesztett igeny a kulcsmondat.Amugy tokeletesen igazat adok azoknak akik szerint ez semmire nem valo.Mert telleg.Orszagutra egy hasonlo meretu kombi is eleg,ez oda tul boszme,terepre meg nem mennek vele.Tobb okbol sem.Ha meg lenne is annyi penzem hogy megvegyem,nem lenne szivem osszeb...ni a horgaszcuccaimmal,meg a koves hegyi terep nyujtotta viszonyokkal.Osszegezve sztem ez valoban csak egy kirakatauto /mer fussa/ az osszes "fajtarsaval" egyutt fuggetlenul hogy veset,csillagot vagy 4 karikat tol maga elott.
    Lehet anyazni.

  • 2011.02.01 12:18:37Turbék

    "Ilyenekben" leginkább 20-30 év közötti milliomosfeleségeket/szeretőket/élményhoszteszeket látni. Na azok aztn a tudatos diesel vásárlók. Valszeg azt se tudják, h hogyan kell tankolni...

  • 2011.02.01 13:42:03Bmw_530d

    Nagyon faszán hangzik a 7,5 literes átlagfogyasztás ettől a 2.0-ás 4 hengeres dizeltől, csak ez már majdnem megvolt 10 éve is az az ugyanilyen erős, de jóval kultúráltabb járású 3.0. e39 184 lovas 6 hengeres 530d-nél. Én a mai napig ilyen 99-es 530d-vel járok nyáron városban 8l, télen az ülés-, -ablak, -tükör stb fütés miatt is csak 9l pedig nem nagypapi tempóban járok:)
    Autopályán tempomattal és klimával 6l 130-al tartós menetben. Budapest-Split oda-vissza egy tankkal (70l) :)

  • 2011.02.01 18:38:28Solymász

    nza600
    Én is egy mocsok SUV-val járok. Tágas, mint egy nagy kombi, sőt még tágasabb, a csomagtartó hatalmas, ha leesik a hó jól elboldogul, és remekül kilátni belőle.
    Ez tényleg érthetetlen.

  • 2011.02.01 21:33:26gabroca

    Tehát milyen az ideális autó?
    Keveset fogyaszt, nem túl nehéz és nagy, kényelmes, jó a rugózása, könnyű parkolni és fordulni vele, nincs nagy értékvesztése, nem lopják el éjjel az utcáról, nincs nagy havi részlet, nem zajos. Ezeknek a feltételeknek csak a biciklim felel meg és az ráadásul fitten is tart! Vegyetek azt, nem fogtok csalódni benne.

  • 2011.02.03 20:34:42Inline6

    Akkor is ennyi pénzért négyhengeres autót venni :D
    Vicc. Szerintem, ezt hozzáteszem. Vesz az ember egy prémium autót 16 millió forintért és reggel egy órával hamarabb kel, hogy a környéken lakók ne hallják, hogy igazából egy drága traktora van. Sok tapasztalatom nincs a 6 hengeres dízelekkel sem, de a6-os 2.5 tdi-hez volt szerencsém, de az is egy igazi traktor. Nem való egy prémium kategóriás autóba. A talpam alatt éreztem, hogy rezeg a motor alapjáraton és terhelésnél. Kerek lámpás E merci szintén. Én sor 6 benzinnel járok, na az való egy prémium kategóriás autóba szerintem, vagy igény szerint a V8. Nekem sokkal többet számít a kulturáltság, mint a két literrel kevesebb fogyasztás. Az enyém nem egy fiatal darab, mert 13 éves, a motor konstrukció még öregebb,(28i) de jóval kevesebbet fogyaszt, mint amire számítottam. Nagyváros/rövid táv 12-13l, autópálya Magyarországon 8, Németországban 150-160 9l, a titka, hogy 170-nél forog 3000-et a motor. Ugyanezt a fogyasztást ezzel az autóval is simán lehet hozni, egy 30i vel, ami 80Le-vel több, mint az enyém. Hol sok az annak, aki megengedhet magának egy ilyen autót. A BMW sor6-os dízelekkel nincs tapasztalatom, de szkeptikus vagyok, bár nem meggyőzhetetlen.


h i r d e t é s

Márkaszerviz

Totalcar áruház

fékbetét készlet, tárcsafék
BMW 1 116 i Ferdehátú 2007-2012
10094 Ft
csapágy, csuklós tengely középső csapágy
BMW 5 545 i lépcsőshátú 2003-2010
2554 Ft
szűrő, utastér levegő
BMW 3 335 i Kabrió 2007-2013
5528 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The safest vehicle on the Hungarian market
You really do stumble upon interesting things sometimes browsing the second-hand car ads. Like an old amphibious armoured personnel carrier which can be yours for the price of a small car.