Teszt: Renault Koleos Bose 2.0 DCi 175 Le - 2012.

Kitölti az űrt

2012. március 24., szombat 07:09
Az előző Koleosról egyetlen emlékeket őrzök: furcsa módon a csomagtartó ajtaja maradt meg bennem. Ugyanis kétfelé nyílt, és ez a platóajtós megoldás – feltehetőleg a pick upokhoz való beteges vonzódásom miatt – nekem nagyon tetszett.

Ez szerencsére nem változott az új modellen se. Ahogy semmi más se, az orrát leszámítva. Ez az autó szinte egy az egyben a korábban tesztelt változat volt, bár lényegesen kevesebb nyöszörgéssel és zörejjel. A csomagtérben találkoztam a kocsi legötletesebb részével, az üléshajtogató mechanikával. A hátul lévő kart meghúzva ugyanis nem csak a háttámlát hajtja előre, de az üléslapot is felbillenti egy rugó segítségével, így síkba simul a raktér. Ami nem kicsi; egy ember simán ki tud benne nyújtózkodni.

Külsőleg az egyetlen változás a krómozott rács az orrán, és beleraktak pár törést a legömbölyített formába, amitől a korábban semleges autó kapott egy kis karaktert. Egyébként, ahhoz képest, milyen nagy batár, még így se igazán tűnik ki a tömegből, bárkit kérdeztem, senkiben nem hagyott nyomot. Viszont egy igen szeles napon az autópályán kiderült, hogy ez a forma szinte teljesen érzéketlen az oldalszélre, ellentétben alacsony költségvetésű unokatestvérével.

A motor kulturáltan morog, csak a reggeli indítás fájdalmas kicsit, de utána már dízelhez képes halkan suhanhatunk. Még autópályán is nyugodtan hallgathatjuk a rádiót, a szélzaj se számottevő. Nem különösebben pörgős motor, 90-nél 1800-at forgott. Pörgetni amúgy se volna érdemes, mert jó dízel szokás szerint se alul, se felül nincs ereje. Azért amikor elérünk olyan 2000 fordulat környékére, egész kellemesen megtolja a 400 Nm nyomaték.

Amúgy magas építése ellenére kellemesen lehetett kanyarogni vele, a kormány se túlszervózott. Összkerékhatjása ellenére komolyabb terepre nem vinném, de talán ez a kategória nem arra van, hanem ha mondjuk hegy tetejére költözünk, télen is feljussunk. Természetesen elektromos differenciálzár van rajta, így a fékekkel trükközget, ha úgy hozza a sorsa. Azért amikor kicsit lementem az aszfaltról, nem akadt fenn sehol egy könnyű kis mezei kiránduláskor. Mondjuk, ha ilyesmi gyakran előfordul, érdemes a gyári 18”-os abroncsok helyett valami komolyabbat feltenni.

Az utastérben folytatódik a semmi extra-érzés, szerencsére se zongoralakk, se műfa nem bántja a szemet, csak némi kevlárszerű burkolat jutott a középkonzolra. A kezelőszerveket kényelmesen elértem, nem kellett hajolgatni. A központi kijelzőn számtalan ujjlenyomat bizonyította, hogy megnézték, érintős-e. Hát nem az, de nem is baj, úgyis messze lenne, és ha megszoktuk a logikáját, nem nehéz irányítani. Bár összehangolhatnák a rendszereket, mert a Tomtom navinak és a rádiónak természetesen renault-s szokás szerint semmi köze egymáshoz. Így az iDrive-szerű kardánboxra integrált vezérlővel csak a navigációt vezérelhetjük, minden másra ott a rádión lévő gombsor.

A modell felszereltsége amúgy új: a neve Bose, ami most épp a legmagasabb a listában, és az audio rendszerre is utal  Nem is szólt rosszul, annak ellenére, hogy jó szokás szerint itt is a pótkerékben lakik a mélynyomó. Ebben a csomagban szinte minden van a metálfényen kívül, beleértve a bőrt és a navit is. A vezetőülés hosszú távon se volt kényelmetlen, bár kicsit több oldaltartása lehetett volna. Az utastérben számtalan tárolót találtam, még olyan helyeken is, mint az ajtó könyöklője, vagy a hátsó utasok lába alatt a Scenicből is ismert csempészrekesz.

Az autó listaára 8 940 000 forint, most éppen kedvezménnyel 8 440 000. A konkurensei között a Hyundai ix35-ös 184 lóerővel és Premium felszereltséggel akciósan is több mint nyolcszázezer forinttal kerül többe. A Citroënnél a C-Crosser Tendance csak benzinesben kapható 8 millióért, de abban például se navi, se tolatóradar nincs és a dízel már 9,1 millió. Kugát Titanium csomagban, 165 lóerős motorral 8,4 millióért kapunk navi nélkül ami még 560 000 forint. A Chevrolet Captiva LT Plusban kampányáron kilencmillió, de csak automatával. Kézi váltóval vagy alacsonyabb felszereltségben már jól hangzik 8,1 millióért, bár se bőr, se navi nincs benne. Egyébként a Renault automatával nem rendelhető a 175, csak a 150 lovas dízel motorral.

Viszonylagos olcsósága ellenére nem egy elterjedt darab, a Népítéletben egyetlen ítélet található, 2010-ben összesen 39-et helyeztek forgalomba, míg ix35-ből például 192-őt, Kugából 111-et. Az említettek közül ennél talán csak a C-Crosserből adtak el kevesebbet, szám szerint 10-et. Úgyhogy, ha az ember olyan összkerekes SUV-ot akar, amiből kevés van, de ennek ellenére mégse tűnik fel vele, a Koleos ideális darab.

Renault Koleos 2012 Bose 2.0 dCi 175 Renault Koleos 2012 Bose 2.0 dCi 175

A Totalcar értékelése:

Ezt az autót a Totalcar még nem értékelte.

Népítélet:

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar áruház

javítókészlet, főfékhenger
RENAULT 9 1.7 lépcsőshátú 1984-1988
2044 Ft
kerékcsapágy készlet
RENAULT FUEGO 2.0 TX/GTX Kupé 1980-1985
25524 Ft
Rúd/kar, stabilizátor
RENAULT MODUS 1.2 Ferdehátú 2004-2013
6052 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

No more BMW for this bloke
Originally priced at slightly over 100,000 Euros, today you can pick up a 2006 BMW M6 for less than one third of that. There are plenty of cars on sale to choose from, many appearing to be well kept, with low mileage to boot. Too nice to be true? Exactly.