Ne ezen spóroljon!

Teszt: Volvo XC60 Momentum D4 aut. - 2012.

2012.06.15. 06:12

Adatlap Volvo Xc60 Momentum D4 aut. - 2012

  • 1984 cm3-es,soros 5 hengeres dízel
  • 163 LE @ 2900 rpm
  • 400 Nm @ 1400 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 11 210 000 Ft
Szoktuk szeretni az XC60-at, de van ennél a motornál és felszereltségi szintnél jobb választás is. Nem is sokkal többért. Milyen XC60-at ne vegyen?

Általában szoktuk szeretni az XC60-at, többünk szerint ez az ideális Volvo. Ennek a konkrét példánynak is minden esély megadatott, hogy értelmes dolog süljön ki belőle, de ezzel a motorral és felszereltséggel nekem nem adta ki.

A most próbált XC60 fronthajtású. Olyan hajtási befolyással az első kereken, mint azt a kettes Golf GTI-ben képzeljük, amit utólag megbolondítottak egy V6-os turbódízellel. Még hármasban is rángatja a kormányt egyenetlen talajon, mit kölyökkutya a zoknit a szertelen vágtatás közben, elálló füllel. Pedig az új motor, ami egy kis átszámozást követően a D3 helyére jött, igazából öthengeres. Hiába, a marketing osztály túljárt a logisztikai és kereskedelmi osztály eszén: a felirat szerint D3, a valóságban D4. Genetikailag sok közös vonása van a D5-tel, hengerszám, furat, ilyesmik, de itt a löketen spórolták meg azt a 400 köbcentit.

Soros, öthengeres, kétliteres, turbó, 163 LE, és 400 NM: imádni való, nyomatékos, meg minden, na de a vezérlőszoftvert nyugodtan hozzáhangolhatták volna a fronthajtásos rendszerhez. Eleve hiányzik a hátsó hajtás, melynek zegzugos járataiban korábban kis newtonméterek százai nyargalhattak a hátsó féltengelyekkel esedékes első meghitt randira.

Most közel lehetetlen olyan kimutathatatlanul kis gázt adni, hogy ne bólogatás legyen a vége. Valahol a gázpedál potméteréhez hozzárendelt értékkel lehet a gond: 10%-nyi lenyomásnál sokkal-sokkal több üzemanyagot és levegőt tol. Egyszerűen hiányzik a csordogálás a tömeggel-érzés, amiért annyira szeretem a Volvókat használni. Ez csörtetni akar, átmenni mindenkin.

Előnye is van, hogy hátul nem hajt, például keveset eszik, vegyesben nyolc liter fölött evett valamivel, de a nyolc simán benne van – induláskor lenulláztam, de akkor volt már benne kilométer. Tisztán városon kívül hihető a hét liter, persze nem vadállat módjára kinyomva a szemét, csak szőrmentén, ami mindent egybevetve egy ekkorának tűnő hadihajótól igencsak bámulatos adat. Jézusom! 7 liter egy ekkora kombitól, leírva is örömet okoz.

Totalcar értékelés - Volvo Xc60 Momentum D4 aut. - 2012

Kicsivel 15 millió alatt is meg tud állni az XC60-azás, de kicsit túllógva, értelmesebb, az autót élhetővé tévő extrákkal sokkal boldogabb lesz vele. Mert boldog lesz vele, az biztos.

Népítélet - Volvo Xc60

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.