Ne ezen spóroljon!

Teszt: Volvo XC60 Momentum D4 aut. - 2012.

2012.06.15. 06:12

Adatlap Volvo Xc60 Momentum D4 aut. - 2012

  • 1984 cm3-es,soros 5 hengeres dízel
  • 163 LE @ 2900 rpm
  • 400 Nm @ 1400 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 11 210 000 Ft
Szoktuk szeretni az XC60-at, de van ennél a motornál és felszereltségi szintnél jobb választás is. Nem is sokkal többért. Milyen XC60-at ne vegyen?

Általában szoktuk szeretni az XC60-at, többünk szerint ez az ideális Volvo. Ennek a konkrét példánynak is minden esély megadatott, hogy értelmes dolog süljön ki belőle, de ezzel a motorral és felszereltséggel nekem nem adta ki.

A most próbált XC60 fronthajtású. Olyan hajtási befolyással az első kereken, mint azt a kettes Golf GTI-ben képzeljük, amit utólag megbolondítottak egy V6-os turbódízellel. Még hármasban is rángatja a kormányt egyenetlen talajon, mit kölyökkutya a zoknit a szertelen vágtatás közben, elálló füllel. Pedig az új motor, ami egy kis átszámozást követően a D3 helyére jött, igazából öthengeres. Hiába, a marketing osztály túljárt a logisztikai és kereskedelmi osztály eszén: a felirat szerint D3, a valóságban D4. Genetikailag sok közös vonása van a D5-tel, hengerszám, furat, ilyesmik, de itt a löketen spórolták meg azt a 400 köbcentit.

Soros, öthengeres, kétliteres, turbó, 163 LE, és 400 NM: imádni való, nyomatékos, meg minden, na de a vezérlőszoftvert nyugodtan hozzáhangolhatták volna a fronthajtásos rendszerhez. Eleve hiányzik a hátsó hajtás, melynek zegzugos járataiban korábban kis newtonméterek százai nyargalhattak a hátsó féltengelyekkel esedékes első meghitt randira.

Most közel lehetetlen olyan kimutathatatlanul kis gázt adni, hogy ne bólogatás legyen a vége. Valahol a gázpedál potméteréhez hozzárendelt értékkel lehet a gond: 10%-nyi lenyomásnál sokkal-sokkal több üzemanyagot és levegőt tol. Egyszerűen hiányzik a csordogálás a tömeggel-érzés, amiért annyira szeretem a Volvókat használni. Ez csörtetni akar, átmenni mindenkin.

Előnye is van, hogy hátul nem hajt, például keveset eszik, vegyesben nyolc liter fölött evett valamivel, de a nyolc simán benne van – induláskor lenulláztam, de akkor volt már benne kilométer. Tisztán városon kívül hihető a hét liter, persze nem vadállat módjára kinyomva a szemét, csak szőrmentén, ami mindent egybevetve egy ekkorának tűnő hadihajótól igencsak bámulatos adat. Jézusom! 7 liter egy ekkora kombitól, leírva is örömet okoz.

Totalcar értékelés - Volvo Xc60 2008 Momentum D4 aut.

Kicsivel 15 millió alatt is meg tud állni az XC60-azás, de kicsit túllógva, értelmesebb, az autót élhetővé tévő extrákkal sokkal boldogabb lesz vele. Mert boldog lesz vele, az biztos.

Népítélet - Volvo Xc60 2008 Ocean Race T5 FWD