2016.01.02. 07:00 Módosítva: 2016-01-02 08:54:33

Adatlap Isuzu D-Max DC L - 2016

  • 2499 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 163 LE @ 3600 rpm
  • 400 Nm @ 1200 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.5 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • 7 480 300 Ft
Bár a haszonjárművek közül könnyebben kapunk fapados verziót, mint a személyautóknál, rendszerint itt is inkább a karácsonyfa-felszereltség a megszokott. Vajon mi hiányzik egy fapados pickupból?

Az első, ami feltűnt, hogy kopár a kormány. Már annyira megszoktuk, hogy gyakorlatilag mindenben ott a multikormány, hogy fura volt a gombok nélkül. A rádió se a felszereltség része, utólagos készülék szórta a zenét szükség esetén. Filléres cucc, és a gyári rádiók sem szokták az audiofil csúcstechnikát képviselni, így nem látom gondnak a hiányát.  

Az viszont látszott, hogy ez már nem az a klasszikus haszonjármű. Évtizedek alatt jutottak el az autógyártók oda, hogy szerencsétlen sofőrnek nem ártana kényelmes körülmények között dolgoznia, még az alapmodellben sem. Tudjuk, hogy régen minden jobb volt, de azért egy klíma a 35 fokos hőségben megfizethetetlen. És tényleg, ma már alig találunk olyan dupla kabinos pickupot a magyar piacon, amiben ne lenne alapáron a klíma.

Ennél szerényebb felszereltséggel (klíma, villanyablak) csak a szimpla kabinos alvázakat rendelhetjük, de azokat rendszerint felépítménygyártók rendelik, egyedi célokra.

Műszakilag nem sokban különbözik az alapcsomag a fullos verziótól. A D-Maxnál jelenleg egyféle motor van (2,5 literes dízel), egyféle teljesítményszinttel (163 ló és 400 Nm), menet közben kapcsolható összkerékhajtással, hatsebességes váltóval, és persze laprugóval. A tapasztalat azt mutatja, hogy ez a motor, hacsak nem hajókat cipelünk autópályán, tényleg mindenhez elég, még megrakva sem leszünk az országút szégyene.

Mivel az autót flottapartnereknek is mutogatják, biztos úgy érezték, kicsit kevés lesz az alapcsomag, így érdekes extrákat kapott. Az egyik minden kemény (nek látszó) pickupos alapszettjében ott van: távirányítható, 4,3 tonna vonóerejű csörlő (felára nettó 325 ezer forint), ami a kocsi orrába rejtve várja a bevetést. Érdekessége, hogy nem hagyományos drótkötél, hanem jóval könnyebb kevlárkábel tekeredik a kábeldobra.

Nagyon professzionális megjelenést ad a kocsinak, akárcsak a másik érdekesség, ami egy kihúzható , C sínes csomagtértálca. Hasonló technikát találunk a tűzoltókon is, így tényleg profinak tudunk látszani, amikor egy laza mozdulattal kirántjuk, és nem derékig a dobozba fejelve vakarjuk ki az elejében lévő cuccokat. Az importőr szerint (ellentétben a csörlővel, amit gyakran csak a látvány miatt rendelnek) ezt a tálcát már tényleg csak a munkaautókba kérik, és érthető módon nagyon népszerű a dolgozók körében. Igaz, némi magasságot veszítünk a raktérből, de egy nem túl magasra rakott raklap még pont ráfér.

Ha össze akarjuk hasonlítani a konkurensekkel, elég nehéz helyzetben vagyunk. A 2016-os év az új pickupok éve lesz, megérkezett az új Navara a csavarrugóival, közelít az új Hilux, és az L200 is itt toporog a küszöbünkön. Utóbbival hamarosan megismerkedhetünk Fiat orral is. A távoli jövőben ott integet a Mercedes, a Renault, a Lexus, és ki tudja, talán az évek óta fel-fel dobott Dacia is megérkezhet egyszer.

Dupla kabinos, alapfelszereltség Mahindra Goa Mitsubishi L200 Isuzu D-Max Ford Ranger Nissan NP300 Navara VW Amarok Toyota Hilux
Nettó ár 5 299 000 Ft 5 690 000 Ft 5 890 000 Ft 5 975 000 Ft 6 262 992 Ft 6 702 000 Ft 7 455 050,00 Ft
Bruttó ár 6 729 730 Ft 7 226 300 Ft 7 480 300 Ft 7 588 250 Ft 7 954 000 Ft 8 511 540 Ft 9 467 913,00 Ft
Motor 120 LE, 290 Nm 154 Le, 380 Nm 163 Le, 400 Nm 125 Le, 320 Nm 160 Le, 403 Nm 140 Le, 340 Nm 144 Le, 343 Nm
Plató méret                     
Hossz (mm) 1530 1520 1552 1549 1537 1555 1545
Teljes szélesség (mm) 1520 1470 1530 1560 1560 1620 1515
Szélesség a kerékdoboknál (mm) na. na. 1120 1139 1130 1222 na.
Falmagasság (mm) 550 475 465 511 474 508 450
Teherbírás (kg) 1030 1030 1030 1104 1062 952 790
Fordulókör (m) 11,2 11,8 13,1 12,4 12,4 12,95 13,2
Külső méretek                     
Hossz (mm) 5118 5205 5295 5359 5300 5254 5260
Magasság (mm) 1942 1775 1785 1815 1805 1834 1850
Szélesség (mm) 1770 1785 1860 1850 1850 1944 1835
Tengelytáv (mm) 3040 3000 3095 3220 3150 3095 3085
Első terepszög (fok) 36 30 29,4 28 30,4 28 30
Hátsó terepszög (fok) 21 22 22,4 28 25,5 23,6 22
Szabad hasmagasság (mm) 210 200 225 229 219 250 227
Alapfelszereltség                     
klíma x x x - x - x
elektromos ablak x x x x x - -
elektromosan mozgatható tükör x - - x x - -
tempomat x x - - x - -
rádió x x - x x x -

Egy részük, legalábbis rendelés szintjén már létezik, de közben próbálják kiszórni a régebbi modelleket is, így lehetséges, hogy régi és új pickupokat is rendelhetünk még.

Totalcar értékelés - Isuzu D-Max DC L - 2016

Ár-érték arányban közel verhetetlen, és az elismertségi faktor mindenképp mellette szól.

Népítélet - Isuzu D-Max