Mazdákkal Orgiában

2007.10.09. 08:20

Adatlap Mazda 2 Te - 2007

  • 1349 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 86 LE @ 6000 rpm
  • 122 Nm @ 3500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.9 másodperc
  • Végsebesség:
    172 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 3 449 900 Ft

Adatlap Mazda 2 Gt - 2007

  • 1498 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 103 LE @ 6000 rpm
  • 137 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.4 másodperc
  • Végsebesség:
    188 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 4 169 900 Ft
Új formájával a Mazda 2 már nem lóg ki a jóképű márkaarculatból, de az egyre bevállalósabb kisautók között nem elég erős karakter.

A legkisebb Mazda elvileg a Sassou tanulmányautóból ered, de a végeredmény jobban hasonlít az előző generációra, mint a jó zsíros ötletekre: alapos közvélemény-kutatással tompították az extrém megoldásokat. Kasztniján a szögletes fenék sportosításán kívül nem történtek drámai változások. Ha nem tökölnek a mindenkinek megfelelni akarással, jól úgy hagyták volna, mint a Fiat az új 500-as tanulmányelődjét, a Trepiunót.

Akkor lett volna zoom-zoom, mert a Sassou formája dinamizmusban ráver a konkurensekre. Igazán kiengedhették volna az utcára, többet érdemelt volna a felhajtás után kiszabott életfogytiglani porosodásnál. De a japánok addig radírozták a Sassou-t, míg csinos Mazda 2 lett belőle. Ez a kompromisszumokkal terhelt, harmonikus kasztni nem sugall semmit, a Mazdánál mantrázott vezetési élményt sem. Így a vásárlóközönség nem korlátozódik az őrült fiatalokra, a Mazda 2 szürkében mindenkinek tetszeni fog, viszont nem lesz belőle kultuszautó. A Sassou bevállalásával az lehetett volna. Tanulmányautókat az utcára!

Mazda Sassou

A 2006-os Genfi Autószalonon mutatták be a Sassou-t, a Mazda mindhárom fejlesztőközpontjára kiterjesztett ötletelés európai eredményét. Féltestvérei a kaliforniai központban született 3 + 1 üléses sportkupékoncept Kabura és a 2005-ben bemutatott négyüléses kategórián kívüli Senku .

A modellek a Mazda fejlődési irányát sejtetik, de hiába teljesen utcaképes mindhárom kasztni, sok jóra ne számítsunk,. A Sassou harapós, gazdáját szerető kiskutyára hasonlító kisautó-sűrítmény. Kifejezetten a városi szingli életformára készült. Formája az új Mazda 2 tervezője, Ikuo Maeda korábbi művéből, az RX-8 -ból ered.

Legnagyobb erénye a súlya: 955 kg, 100 kilóval könnyebb az elődmodellnél. Ha már a formával nem voltak merészek, legalább a tömegével kezdtek valamit. Az autók egyre nagyobbak és nehezebbek, ezért többet is fogyasztanak. A Mazda a legegyszerűbb megoldással élt, visszafordította az idő kerekét, és diétára fogta a kisautót. A kampányban használt zöld színnel a környezettudatosságra utalnak, de a súlycsökkentés a vezetési élménynek is jót tesz.

A karosszériából nagy szilárdságú acél alkalmazásával csak 30 kilót tudtak spórolni, a többi megtakarítást a kipufogórendszer, a kábelezés és a hangszórók átalakításával érték el. Nagyon tetszik a súly- és méretcsökkentés ötlete, ha van gyakorlatban kimutatható haszna, lehet utánozni, és visszavenni az értelmetlenül nagy és kövér autókból. A fogyasztás autópályán, egyenletes 120-as tempónál mindkét kipróbált modellnél 6-7 liter között mozgott. Ettől még nem kell elájulni, de az autó tömeg-teljesítmény aránya kedvezőbb, mint a vetélytársaké.

A kisautók testtömegindexe

    Mazda 2 1.3i 2007   Mazda 2 1.4 2002   Opel Corsa 1.4   Peugeot 207 1.4 16V   Fiat Grande
Punto 1.4 8V/16V
  Toyota Yaris 1.3 VVT-I
saját tömeg(vezető nélkül) (kg) 955 1050 1070 1149 1145 1055
teljesítmény (LE) 86 80 90 90 77/96 87
kg/LE 11,1 13,3 11,8 12,7 14,8/11,9 12,12
gyorsulás 0-100km/h 12,9 mp 13,9 mp 12,4 mp 12,7 mp 13,2/11,4 mp 11,5 mp
ár (Ft) 3.449.900 - 3.140.000 3.581.000 3.040.000 /3.490.000 3.120.000

Totalcar értékelés - Mazda 2 Te - 2007

Talán csak a zörgő kesztyűtartó miatt lehet levonni fél csillagot, mert az ára se vészes, például kicsit olcsóbb, mint a hasonló Fabia.

Totalcar értékelés - Mazda 2 Gt - 2007

Élvezetes kisautó, sportos futómûvel. Ezért viszont zörög. A magas fogyasztás meg a jó motor kellemetlen mellékhatása.