Szesszel is megy, de minek?

2007.11.09. 18:19

Adatlap Saab 9-3 2.0t Bp Vector - 2007

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzin+etanol
  • 200 LE @ 5500 rpm
  • 300 Nm @ 2500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.9 másodperc
  • Végsebesség:
    230 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • 9 895 000 Ft
Mutasd a térképet! Na, először elugrunk a tankolni az M5-ös kivezetőjéhez - itt van a legközelebb E85-kút-, majd letesszük a kocsit a szerkesztőségnél Újpesten. Így a legjobb, talán ha harminc-harmincöt felesleges kilométer az egész.

Dél-Amerikában például nagyon bejött az etanol. Miért is? Mert cukornádból, ami ott bőven nyől, olcsón előállítható, alkalmas az állam kőolajfüggésének enyhítésére, a jól bevált (értsd: vén) konstrukciójú helyi benzines autópark pedig különösebb gond nélkül megemészti. De van-e értelme nálunk az etanolüzemnek?

Egyelőre - szerintem - nincs. Nem mondom, hogy nem is lesz, hanem hogy most még nincs. Nézzük például, mire számíthat, aki vesz mondjuk egy ilyen biopower feliratú Saabot.
Lesz egy szép vonalú, hideg különlegességet és erőt sugárzó prémium-középkategóriás szedánja. A 9³-as tulajdonosa számíthat rá, hogy az emberek jobban megnézik majd a kocsit, mint egy 3-as BMW-t, egy A4-es Audit vagy egy C Mercit, de érezhetően kevésbé fogják irigyelni, egyszersmind utálni, aki vezeti.

Pedig nem olcsóbb. A 320-as BMW 170 lóerővel 8,4 millióról indul, az 1,8T jelzésű 175 lovas 9³-as 8,3-ról. A mi autónk, ez az optimális esetben kétszáz lóerős kétliteres Vector felszereltséggel, sok kényelmi nyalánksággal 9,9 milla. 9,8 millióért kapni mezei benzinnel is kétszáz lovas, szintén kétliteres turbós A4-est.

Mindenesetre amikor az ember körülnéz a kabinban, nem nagyon kívánkozik másik, nagyobb nevű kocsiba. A beltér látványos és kényelmes, az ülések jól tartanak, könnyen testre szabhatók és beléjük sem kell izzadni, mert ahol szépnek kell lenni, ott bőr, ahol viszont szellősnek, textil a kárpit. A Saabok hagyományosan repülősnek mondott vezetői környezete pedig továbbra is lenyűgöző, az éjszaka a felesleges fényeket, műszereket lekapcsoló Night Panel gombbal jókat lehet játszani. Kicsit visszasírtam a meglehetősen jellegtelen középkonzol helyett egykori dízel kombink temérdek gombját, de el kell ismerni, a klíma- és hifivezérlés így könnyebben átlátható.

Hátul a hely épp elég egy magamfajta száznyolcvanegy-két centis, mázsás alkatnak. Az épp elég az ugye nem sok, akad tágasabb hátsó traktusú autó bőven a 9³-asnál, de a korlátozott kalimpálásért a szép környezet, a hátravezetett szellőzés, a könyöklő és az ülőlap alól kiugrasztható pohártartó elegendő kárpótlást nyújt.

A kocsi nagy tempónál is csendes, a hifi szépen szól (bár valami csúnyán rezgett a jobb első ajtóban - bizonyára egyedi hiba). A faltól falig két és felet forduló kormány rásegítésének mértéke jól eltalált, a fékek nem túl hirtelenül, de határozottan fognak, a váltó pontos, a rettenetesen hosszú fokozatok jól harmonizálnak az agilis motorral - tiszta kánaán.

Totalcar értékelés - Saab 9-3 2.0t Bp Vector - 2007

Agresszív külső, kényelmes belső, erős motor, idegesítő orr-ráncigálás. Bónusz: szinte tapintható presztízs, kellemetlen mellékzöngék nélkül. Mellesleg szesszel is megy.

Népítélet - Saab 9-3