Szia dobozos

2007.01.16. 08:42

Adatlap Skoda Roomster 1.2 12v - 2006

  • 1198 cm3-es,soros 3 hengeres benzines
  • 69 LE @ 5400 rpm
  • 132 Nm @ 3800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    15.9 másodperc
  • Végsebesség:
    158 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • 3 176 000 Ft
Egyterűnek kis haszongépjármű, kis haszongépjárműnek egyterű. Távol áll a tökéletestől, mégis szerethető. És hárommillió alatt indul az ára.

A Roomster dobozautó. Olyan, mint mondjuk a Berlingo, csak valamivel kisebb. Tisztán érződik rajta, hogy haszongépjármű-tuning, vagyis teherautóból kialakított családi autó, ami, ha valaki elsősorban a minőségre utazik, nem a legjobb ajánlólevél. Ha viszont az ár-érték arány a legfontosabb szempont, annál izgalmasabb a helyzet.

Sokféle ellenfele akad a Roomsternek. Az Opel Merivától a Renault Moduson át a Corolla Versóig egy csomó autóval össze lehet vetni, de szigorúan véve mégiscsak a Berlingo, a Doblo Panorama vagy a Renault Kangoo rokona. A Roomster az új, a nagyközönség számára egyelőre még nem létező Fabia meghosszabbított padlólemezére épül, méretét tekintve valahol a Yaris Verso és a Corolla Verso között helyezkedik el.

Bár kívülről egyáltalán nem látszik, a Roomster teherautó. Meglepően kedves orra, nagy, bamba szemei, már-már művészi kivitelezésű, hatalmas hátsó lámpája és játékos oldalnézete nagyon barátságossá teszik. Kár, hogy ebben a kategóriában a külső dizájn nem annyira fontos, a Roomster ugyanis magasan veri a többi teherautó-egyterűt, de még az eleve személyautónak készült változatok többségénél is sokkal szebb. A képeken sem rossz, élőben még sokkal jobb, legalábbis nekem szerelem volt első látásra.

Bent már nem ilyen rózsás a helyzet. A kormány mind a négy irányba állítható, és a műszerfalat egy széles sávon (ahová elérünk) puha műanyag fedi, ami dicséretes, a többi azonban puritán, sőt igénytelen. Kiábrándítóan csúnya a műszeregység, és rengeteg a kopogós műanyag. Az egész belső téren érződik, azért lett olyan, amilyen, hogy a kedves vevőnek ne kelljen mélyen a zsebébe nyúlnia. Példának okáért a hátsó oldalsó biztonsági övek tokja egy az oldalsó műanyagborításba vájt lyuk, semmi több. Igénytelen megoldás, ha kivesszük az övet, nyomasztóan fest a sorjásan tátongó lik, igaz, a célnak tökéletesen megfelel. A Roomsterben mégis vidám az élet, és ez az ülések csinos, mintás, üde kék kárpitjának köszönhető.

Ha egy kicsit az eszünkkel is körülnézünk, feltűnik, hogy megannyi tárolórekesz van elöl, hátul és a csomagtartóban egyaránt, hogy sok a hely - hátul szinte hihetetlen, milyen bőséges a láb és a fejtér -, és hogy úgy általában mennyire praktikus kis szerkezet a Roomster. A hátsó sor üléseit külön-külön tologathatjuk, dönthetjük, sőt ha a középsőt kikapjuk, a két szélsőt beljebb is tolhatjuk, hogy a hosszú út a két hátul ülő utasnak még kényelmesebb legyen (hasonlóan az Opel Merivához és a Ford C-Maxhoz). A csomagtér már alaphelyzetben is 450 literes, és akár 1780 literig bővíthető. Egyedül széltében érezhető, hogy a Roomster valójában kicsi autó, minden más irányban kényelmesen terpeszkedhetünk.

Totalcar értékelés - Skoda Roomster 1.2 12v - 2006

Kedves formájú, belül kissé igénytelen, de nagyon tágas és praktikus, jól használható autó. Jó az ára is, az 1,2-es motor azonban rémesen gyenge és hangos.