Érdekességek a 18. Pozsonyi Nemzetközi Autószalonról

2008.04.19. 01:30
7 hozzászólás


Április 16-20. között került sor immáron tizennyolcadszor a Pozsonyi Nemzetközi Autószalonra. Maga a dolog nem is lenne érdekes, hiszen sosem szokott kilógni az ilyen jellegű közép-kelet-európai rendezvények sorából. Posztkommunista kiállítócsarnokok a Duna-partján, tömegnyomor, S-Klasséban feszülő hülyegyerekek, Kia Ceed-ekben izzadó családapák, joggingruhás egybenyakak a Maseratik és Ferrarik körül megmondva egymásnak a tutit és a rengeteg kacat, amiért vérre menő harc folyik mindaddig, míg perverz karácsonyfaként távozhat a boldog ingyenvadász, hogy otthon rádöbbenjen, mennyi szemetet is vitt haza.
Volt azonban egy-két érdekesség, amit most megosztanék Önökkel, mivel jóbarátom, Tibor, aki egyébként fotós, hogy-hogy nem arrajárt a sajtónapon, amikor még aránylag látni is a tömegen keresztül valamit a kiállított autókból.

A sajtónapban egyértelműen a legjobb dolgok az unatkozó, megnyúlt arcú hoszteszek, akik egy-egy üres percben pontyszerű tekintettel merednek maguk elé, formás csomagtartójukat a motorháztetőn pihentetve. Ilyenkor egész emberiek. A következő napon úgy is fel kell venniük a plasztikmosolyt és görcsbe rándulni négy napra, így hát ne irigyeljük őket, kemény meló lehet ez is. Csapjunk a lecsóba.

Klasszikus beetető kép, de vannak dolgok, amik mellet nem lehet egyszerűen csak úgy elmenni. Sajnos a képen elbújt két huncut kisgyereknek csak a feje látszik. És kattra nagyobb lesz!


Gondoltak már arra, hogy vannak elvetemültek, akik egy Phae Bentley Flying Spurt ilyen színben kérnek? Pénzért?


Az új Škoda Superb akár a Nagy "Káeurópai" Álom is lehetne. Vajon aláfűt-e megint a Passatnak? Árban bizonyosan máshol lesz, mint elődje.


A rend őrei ezentúl a 2 literes common-rail halk nyomatékhullámaitól szedálva sarcolhatják az autósokat.


Állítólag ilyen lesz az új Delta. Nem érzik úgy, hogy Lanciáék kicsit kifogytak az ötletekből?

Ez a Toyota FJ bízik abban, hogy lesz még itt hó. Csak nehogy csalódjon


Nincs szalon Gallardo nélkül. Tavaly óta már helyben is kapható, nem kell Bécsig buszoznia a szegény vásárlónak.




Nyuszimuszi és a Ford GT. Talán a fizikai kontaktus elősegíti a nyáltermelést és jótékonyan hat a nyalókára? Az biztos, hogy egy kiadós gázfröccsnél dárdaként odaszegezné tarkóját a fejtámlához.



Ragazzo della Via Gluck. Most azonban hiába vörösödik a maranellói csődör feje, a szigonyos kenterbe veri formából.



Cats in the Cradle. Állítólag ezek is Jaguarok mostanság. A lányok vajon tudják ezt?



Nem jól áll a Maybach szénája. Hiába a név, egy előző generációs S Mercedest senki nem fog az újabbnál jóval drágábban megvenni. Talán ha kirukkoltak volna az Exelero szériaváltozatával... Ezzel a kínai orral pedig ez az 57 S akár egy Daewoo Chairman is lehetne, hiába állnak mindig vigyázzba a kerékkupakok.





A nagyon sok kicsi, sárga ember úgy látszik, komolyan gondolja. A Brillance rövidesen elkezdi forgalmazni a BS4-es középkategóriás szedánt, a BS6-os luxuslimuzint és a BC3 kupét. Minőségük egyelőre szálkás, formaviláguk felemás és ugye, azok a francos dögök csak nem akarnak úgy törni, ahogy kéne. Áruk azonban megkérdőjelezhetetlenül alacsony. Hogy ez elég lesz-e? Majd a nép eldönti. Jómagam majd akkor, ha sírva adják rám az inget.






Kis felüdülés az LP640 Roadster, ami mellett a szőke, depressziós ördög helyett inkább Angus Young-ot tudnám elképzelni iskolaruhájában, csapzottan szólózni. Ördögvilla kötelező.



Hoppá! Egy premier. Na vajon mi lesz az? Dobunk-e hátast a Passat CC láttán?



Sajnos nem. A Volkswagen ezt a CLS konkurensének szánja. Önök szerint? Én inkább tenyerembe temetem arcom. Egy újabb hangyász.




Valaminek a szépe egy SLR Roadster mellett. Az Über GT, amin összekapott a McLaren és a Mercedes, és Barbie. Már csak a rózsaszín Vitara hiányzik.




Minek jöttél aranyos hintóval? Minden vajda álma lenne a Spyker C8 Laviolette belseje. Ajánlom gyorsan gyűjteni, mivel a kis holland gyártó alatt is húzogatják a szőnyeget. A Swarovski-kristályokkal kirakott mamuszforma D12 SUV sorozatgyártására irányuló terveik (szerencsére) sikerrel nem, pénzkiadással viszont jártak, így most az Audi motoros C8 és C8 Laviolette kell, hogy kihúzza őket a posványból. Már csak a gyönyörűen megmunkált váltórudazat miatt is kár lenne értük.




Egy igazi "drivers car", a Wiesmann GT. A BMW V8-as 367 lóerőt ad le a hátsó gumihengerekre. Mostantól már akár fagyban is, hiszen ez már a keménytetős változat.




Mosler MT900S. Amerikai vas a jobbik fajtából. A Corvette LS6-os blokkja 435 lóerős és a 998 kilogrammos kasztnit röhögve lövi ki a sztratoszférába. Konkrétan 3,8 másodperc alatt százra. Ja, az erősebbik verzió 600 lóerős. Stílusos módja az öngyilkosságnak.



Mint mindig, most is az egyik pavilonban helyezték el a közelmúlt amerikai cirkálóit. Az ezekből font csokorral és egy valódi Sting Ray sidepipe-al köszönöm meg figyelmüket.