2008.06.26. 09:05
83 hozzászólás

 

Érdekes, vagy talán szociálpszichológusok és marketingesek számára annyira nem is, zavar mutatkozott a Mátrixban, mikor kézhez kaptam a szlovák/cseh új Superb katalógusát és árlistáját.
Mivel tesztautóink esetében mindig a magyarországi árat adjuk meg alapul, így rá is kerestem a minket olyannyira szerető PoHu honlapján a Superb Ambition árára.
Kicsit meglepett, hogy a regadóval terhelt országban 7 121 000 forintba kerül, ami lényegesen kevesebb, mint amit a katalógusban feltüntetett cseh és szlovák árakból átszámoltam.
Ilyenkor általában megszólal a vészcsengő, valamit biztosan elnéztem.
De nem, 2.0 PD TDI DPF, Ambition…stimmel, azaz nem.


Egyszerűen arról van szó, hogy a magyarországi Ambition-szint nem ugyanazokat az extrákat tartalmazza alapáron, mint amit a kezemben lévő cseh/szlovák katalógus szerint kéne. Többek között az igen fejlett AFS-t (Adaptive Frontlight System) sem. Ha annak a plusz költségét (289 200 Ft) hozzáadtam a listaárhoz (7 121 000 Ft), akkor már majdnem jó voltam, de jött még ehhez a 32 400 forintos fényszórómosó (másutt szintén benne van az árban) és a 44 400 forintos esőérzékelő ablaktörlő. Így már minden klappolt, de a kérdés maradt.


Miért van ez?
Nem tartom magam teljesen lámának marketingkérdésekben, hiszen csináltam ezt a munkát egy darabig. De erre csak egyetlen kézenfekvő, talán nem is igaz kérdéssorozat jutott eszembe.
Ennyire átlátnak már a vásárlókon a marketingesek? Tudják, hogy ilyen autók esetében három „extra” mellé teszi a pipát (vagy X-et) a vásárlók 80 százaléka : 18-as felni, Black Magic fényezés és „típusjelzés nélkül”?
És ha igen, akkor Magyarországon miért más a specifikáció? Ugyanabban a térségben élünk, nagyjából hasonló színvonalon.
Önök szerint?