2008.08.10. 13:16
21 hozzászólás


A vasárnapi első program is a gyújtogató tűzoltókkal kezdődött, azzal a különbséggel, hogy ma egy Trabant és nem Lada volt az áldozat. Így ezt nem is néztem végig, hanem egy ígéretes Kispolszki felé vettem az irányt.

A külcsín sok esetben túlszárnyalja a belbecset, különösen könnyen előfordul ez az autótuning területén. A Polszkit körüljárkálva azonban olyan részletmegoldásokra lettem figyelmes, ami egyre inkább azt a benyomást keltette bennem, hogy ez a gép igen igényesen, és komoly műszaki átgondolások alapján készült, így néhány szót váltottam a tulajdonosával.

Az autóban az utastérbe építve egy hathengeres, 2 literes, turbófeltöltésű BMW motor dolgozik, amely fékpadi mérések alapján több mint 400 lóerő teljesítményt ad le. A motortuning megint csak gyakran a nagyotmondás területe, ám mivel Gyetvai Miklós megemlítette, hogy Havassy Péter műhelyében történt a motor beállítása, elhiszem neki. A teljesítménynek ez még messze nem a felső határa, egyfelől a folyamatos fejlesztések miatt, másfelől ott lapul az autóban egy nitrós palack is, amely további 150 lóerőhoz képes juttatni az amúgy sem vérszegény motort. A tulajdonos a nitró bevetésével még vár egy kicsit versenykörülmények között, úgy tűnik szokni kell a 400 lóerő teljesítményt a nyolcszázvalahány kilogrammos kasztniban.

A kézifék kialakítása nagyon hasonlít a raliautókban szolgálóéra, ám funkciója itt egészen más. Csak az első kereket fékezi, a futam előtti gumimelegítésre használják. Az autót persze gyorsulásra építették, ám kialakítása annyira azért nem belterjesen dragos, előnyös a súlyelosztása és kormányozhatónak is tűnik. Olyannyira így van ez, hogy még hegyi felfutó versenyeken is indult az autó, persze a gumi itt igen kritikus kérdéssé válik. Előre a kialakításból fakadóan kicsi, hátulra pedig csak nagy kerék megy fel.

Óriási élmény lehet ebben Polákban ülni, szinte az ember hóna alatt van a motor, az ajtón kivezetve egy óriási kémény funkcionál kipufogóként, ami tovább fokozza a hangélményt. Nem csoda, hogy csak zajvédelmi fülesben ajánlatos használni. A lendkerék közelsége számomra némi aggodalomra adott okot, de Gyetvai Miklós megnyugtatott, hogy van ott egy eléggé erős lemez, lendkerékrobbanás esetére. Én azért remélem, annak a lemeznek soha nem kell bizonyítania.