Hail to the King, Baby!

2008.11.07. 14:18
77 hozzászólás

 

Steve McQueen (1930-1980)

Bullit-Le Mans-Nagy Szökés. Ez a három dolog ugrik be azonnal, ahogy egyik nagy kedvencem, Steve McQueen szóba kerül. Számomra ő igazi színész, nem amolyan mai nyálhuszár.
Életrajzától eltekintenék, arról olvashat bárki. Amit azonban az életrajzírók előszeretettel felejtenek el, mert valószínűleg nem tartják fontosnak, na az érdekes nekem.

Steve McQueen és a gépek. Legyen az motor (Nagy Szökés, Motor racer), 68-as Mustang 390 GT Fastback (Bullit) vagy a 917-es Gulf Porsche (Le Mans), mindet maga vezette, és nem is akárhogyan! Kitűnő versenyző is lehetett volna, volt érzéke hozzá és szerette. Mihelyst lehetőség volt rá, hogy kormány mögé üljön, azonnal kihasználta. Ohne kaszkadőr.

Melyik mai tinilány-nedvesítő dauerolt „sztár“ pattanna bele a Mustangba, hogy végighasítson fél San Franciscón, elhasználva közben kettőt is a ma már legendás szériából, netán tiporná lemezig a pedált a Mulsanne-on?
A Bullit segédrendezője, Carey Loftin ezt mesélte:

"McQueen hadn't planned on having a stunt driver.The first thing Steve said was, he was going to do his own driving. Well, I wasn't going to argue, so I said, 'okay, fine'." McQueen's stint as a stunt driver didn't last long, however. "He overshot a turn, smoked the tires and everything. It's in the film," said Bud Elkins.

Természetesen a jelenettel maradandót alkottak a filmtörténelemben, hiszen ez volt az első „real“ autósüldözés. És – kezet a szívre – ki mutatott volna jobban egy Fastback-ben vagy a 1961-es Triumph TR6 Trophy Bird-ön? (Egyedüliként Paul Newman jut eszembe).
McQueen szívrohamban hunyt el, Mexikóban. 1999-ben nevét felvették a Motorcycle Hall of Fame múzeumba az Ohio-i Columbusban. Élt, ahogy élt, viharosan, gyorsan, de számunkra maradandót alkotott.
Nem pofázom tovább, akit érdekelnek a részletek és otthonos az angol nyelvben itt elolvashatja Susan Encinas cikkét az 1987 márciusi Muscle Car Review-ből...
Bullit, Le Mans, minden benzingőzimádó kötelező "olvasmánya".

"Lotta people go through life doing things badly. Racing's important to men who do it well. When you´re racing, it’s life, anything that happens before or after is just waiting."