Hubraum, hubraum über alles

2009.04.12. 00:16
28 hozzászólás


Na végre, sikerült feldolgoznom a rengeteg matricát, szárnyat, csillogó, nagy felnit és neonszínt. Ideje, hogy azzal törődjek, ami engem érdekel. Először is indítanék egy ZIL-motorral, ami ugyan nem a legszebb, nem a legerősebb, de tudjuk, hogy egy V8 a pokolban is V8, mese nincs.

Persze a sok köbcentiméternél egy jobb dolog van csak: még több köbcentiméter. Említettem már, hogy itt voltak a legszebb lányok?


Na de el az alantas, olcsó trükköktől, ez a Charger nem hazudik. Szuverén vitte magával az egész sort és mikor élőben látja az ember, valahogy nem érdeklik a muscle car-ok gyengéi. Egy igazi tesztoszeron-bomba, minden egyes apró felirat csak tovább fokozza a vágyat az emberben, hogy a két Holley üzemanyag-szivattyút felkapcsolva elfordítsa a kulcsot és megmutassa a sok olaj- és rizskályhának, mitől döglik a légy. Mopar hengerfejek, Edelbrock szívósor, 394 lóerő és a nagybetűs Nyomaték. Buta, alantas, primitív érzelmekre hat, de azt nagyon, én meg hagynám.

 

Mellette a Mustang Fastback is csak játékszernek tűnik, pedig kevés autónak áll jobban a gyorsítócsík, mint ennek.

Nem messze onnan, a bejáratnál áll egy lélegzetelállítóan szép Jaguar E-Type a harmadik szériából. Mikor 1961 márciusában bemutatták, Enzo Ferrari csak ennyit mondott: „A valaha gyártott legszebb autó”. És igaza volt. Persze az egyes széria az igazi, a soros hathengeressel, ami lényegesen könnyebb volt, mint ezen hármas 5300-as V12-ese, de azért néma csodálattal áldoztam a formának és a szépségnek így is. Beléptem a standra és megkérdeztem az ott tartózkodó hölgyet, hogy fotózhatnám-e közelről.
- Semmiképpen, a kordonon kívülről.
- Ja, bocs.

Gondolom kicsinyke vakum villanása negatívan hatna a fényezésre, ezért nem erőltettem tovább a dolgot, inkább a távolban tornyosuló fehér motorcsónak felé vettem az irányt. Nem tettem rosszul, mivel annak árnyékában egy igazi driver's car, egy Wiesmann Roadster lapított. Az MF3 az alapverzió, már ha beszélhetünk egyáltalán ilyenről egy olyan gyártónál, amelyik honlapján nem ad meg árat, de ez nem is csoda, hiszen az individualizmusnak nincs határa, autónként változik a konfiguráció.

A retro forma igazi csúcstechnikát rejt. És sajna utolsó soros hathengeres BMW S54B32 motort is. Már csak a Z4M-ben találhatja meg az, aki nem tudja, milyen csoda is ez és okvetlenül birtokolni akar egyet. Halálom után szívesen felajánlanám ép szerveimet transzplantációra, feltéve, ha most megajándékozna valaki eggyel.

Gondolom aláírtak már hasonló nyilatkozatot a Drag Racing-es srácok is, hiszen világos, hogy egy 650 lóerős, elsőkerekes néhai Ford Fiestában erős pókerpartira hívták ki a sorsot. A kicsi kis gép kétezres blokkja eredeti, minden más azonban profi, amerikai drag-cucc. Kár, hogy elfelejtettem megkérdezni, hány kósza bámészkodót szippantott már be a gigantikus turbótüte.

Közben persze a lelkes lányok sikamlósan kígyóztak végig az ABT minden kiállított autóján, talán annak reményében, hogy végre sikerül a nagy áttörés és felfedezi őket a szakma. Vagy Kovi.

Japán autóból meglehetősen keveset láttam, egyértelműen az európai gyártók domináltak, de azért akadt egy-két szép Skyline R32 és SX is. Tetszett bennük, hogy szemmel láthatóan használják őket, nem csak kiállított dísztárgyak.

De ez mind semmi, az igazi őrület a ki tudja, hányadik számú német különítménynél várt. Konkrétan ez:

A valószínűleg teddy-hengerrel fényezett Barkas simán felvehette volna a versenyt bármelyik öreg Transporterrel, annyira jól nézett ki. A turbó szöget ütött a fejembe, így megkérdeztem az ott sörözgető tulajdonosokat (két fiatal srác), hogy mit jelentsen ez? Motort cseréltek benne vagy mi a szösz? Nem, nem, a turbó csak kamu, az eredeti, kétütemű dörmög a B1000-esben. Ezer kilométert jöttek vele a kiállításra, nem semmi. Hátuljában kis kandalló és faborítás. Szauna talán?

Végül visszamentem a hátizsákomért az O.CT standra, még utoljára körbefotóztam a tavalyi Autós Gyorsasági OB nyertes 400 lóerős Porsche GT3-mat (gyári Porsche Supercup 997-es), aztán kábán kitántorogtam a tavaszi napsütésbe. Szép volt, jó volt, ideje lemennem a garázsba. Ha tehetik, nézzenek ki, van még idejük bőven. Köszönöm a figyelmet.
(Kattintásra galéria nyílik.)

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.