Ha beröffen az öreg vas

2010.04.21. 16:22
156 hozzászólás


Teljesen spontán jött az ötlet, rutinos OT Expo-járó barátunktól kaptuk a tippet: csináljunk hangversenyt pontozással! Hiszen a legjava csak most jön, mikor a sok csillivilli verdát beindítják a csarnok előtt. (A galériában Papp Tibi fotói, folytatódhat a fotó-topik).

IMG 7802

Nem kellett kétszer mondani, azonnal került sörpad és összeállt a szedett-vedett, természetesen maximálisan részrehajló és korrupt szakmai zsűri is. Tagjai: én, a lelkes és örökké vigyorgó Csikós, Simon Laci a két lábon járó lexikális tudás, jó barátunk Hosszú, autószerelő és tán az egyetlen ember az országban, aki a minap talált két, gyári csomagolású Nysa hengerfejet is a műhelyben, Peti, hivatásos BMW buzi és autószerelő, valamint Noszvai András, a rendezvény főszervezője.

Ez a rikácsoló társaság aztán egymást túlkiabálva igyekezett pontozni az alig-alig üzemmeleg autók-motorok kipufogó- és motorhangját 1-től 5-ig, ahol, értelemszerűen, 5 volt a személyenként adható maximális pontszám.

Ezt természetesen nem tartottuk be, hiszen az öt szám tetszőleges kombinációi is előkerültek. Amíg azonban valamennyire objektíven pontoztunk, addig az alábbi pontszámokat kapták a kigördülő autók, melyek ezen a kapun át távoztak a csarnokból. (A maximum 30 pont volt). A hivatalos jegyzői szerep Angélánknak jutott:

Wartburg 353WR: 28 pont
Fiat 500: 0 pont (nem indították)
A közelben elhaladó egyhengeres dízel traktor: 13 pont
NSU Prinz: 0 pont (nem indították a startzónán belül)
Ezeröcsi: 28 pont (pofánk leszakadt)
Trabant 500: 8 pont (nem indult, de igyekeztek)
NSU: 22 pont
NSU motor: 0 (nem indult)
Citroen Traction Avant: 29 pont (azonnal beröffent, finoman, kultúráltan járt)
Tatra 12: 30 pont (kis schwimmelés után fél fordulattal elkapta a majd 90 éves motor) + pont járna az indexelésért
Pedálos Moszkvics: 14 pont (az imitált hang egész élethű volt)
Ezerkecske: 25 pont (szimpla Koppány rezóért levontunk 5 pontot, dupláért járt volna)
Pannónia: 0 pont (nem indították)
Pannónia TLT 1956: 26 pont
Matra 530LX: 22 pont (az 1,7-es, négyhengeres V-motor hangja mindenkit meglepett)
Opel Ascona: 23 pont
Ferrari 250GT: 29 pont (itt csak én adtam 4-est, gyönyörű a hangja, de tizenkettő egy tucat :)
Volvo 780: 23 pont
Audi Quattro S1 replika: 30 pont + pont a négy gumicsíkért
Mazda RX-7: 24 pont
Audi UrQuattro: 22 pont + pont a sofőr prezentációjáért
Mercedes C126 500 SEC: 26 pont (a fémes, német V8, szeretjük)
Porsche 928: 25 pont
Austin Healey Sprite: 24 pont
Peugeot 205 GTi: 20 pont
Citroen SM: 22 pont
Subaru XT: 24 pont
AWO 425: 20 pont
Riga: 22 pont
Opel Kapitän: 26 pont (csodásan finoman jár a gyári motor)
Alfa Montreal: 25 pont
Alfa 75 3.0 V6 America: 28 pont (imádtuk)
Mini pickup: 22 pont
A borzalmas Panther akármi: 22 pont
Opel Kapitän 2: 25 pont
Fiat 126p: 24 pont
Corvette: 23 pont
BMW E28: 26 pont + pont a finom gumiillatért
Zöld Mini hydrolastic: 21 pont
Opel Meriva: -5 pont
Kék Mini: 11 pont
Skoda 130 RS replika: 30 pont (semmi Skoda nem volt benne, csak a fémes üvöltés)
Elmegyógy és Intézet szolgálati Käfer: 30 pont
Rolls Royce 20/25: 30+ pont (a 76 éves autó hangtalan úgy, hogy rá volt húzva a szivító)

Tie-nak pedig köszönjük az operatőri munkát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.