Maybach-Martin, a jövő szuperluxusa?

2011.06.15. 11:46
29 hozzászólás


Pár napja felröppent a hír, mellyel mi is foglalkoztunk, hogy hajszálon függ a néhai, nagynevű luxusmárka létezése.

A Wilhelm Maybach által 1909-ben alapított motorgyártó céget 1997-ben támasztotta fel a Mercedes-Benz, mint saját luxusmárkáját. Ez az évtized kettes számú ballépése volt a Daimler AG részéről, hiszen azon túl, hogy az iszonyatosan veszteséges Chrysler (a rekordévben 637 millió dolláros veszteségét volt kénytelen benyelni a Daimler) mázsás koncként lógott a nyakán, még kerek egymilliárd dollárt is beletolt a Maybachba.

Sokan mind a mai napig foggal-körömmel védik, a valóság azonban az, hogy kínai kezdő formatervezőket megszégyenítő külsejével inkább riasztóan hatott a potenciális vásárlókra. Így – amíg a BMW Phantom-kaszája alatt hullottak a pénzes fejek, a VW pedig a Phaeton-alapú Continentallal lepte el a piacot – a Mercedes erősen a háttérbe szorult. Hiszen mit ér a belbecs valamirevaló köntös nélkül?

maybach-sedan

Dieter Zetsche, a Daimler AG ügyvezető igazgatója szerint: „Nem volt ügyes dolog befektetni egy ilyen kisszériás autómárkába.”

Tavaly 157 autót gyártottak le, 63-at adtak el az Egyesült Állmokban, ez messze elmarad az 1500/500-as számtól, amely mellett akár nyereséget is hozhatott volna.

Jelenleg – Zetsche elmondása szerint – két út áll előttük: vagy simán megölik a márkát, vagy keresnek egy stratégiai partnert a következő generációhoz. Természetesen nem hisszük, hogy eltűnne a Maybach, Zetsche is inkább hajlik a pozitív végkifejlethez.

Egy ilyen kooperációra viszont jelenleg egyedül a David Richards (Prodrive) nevével fémjelzett, valójában kuvaiti befektetőcsoport (és részben még a Ford) által másodvirágzását élő Aston-Martin alkalmas (és mutatkozik hajlandónak).

A kooperációra nagy az esély, hiszen az Aston könnyedén juthatna modern V8-as motorokhoz, vásárolhatna V12-eseket és megkaphatná a remek, hétsebességes automatát. Az még egyelőre titok, hogy mindezért mit ad majd a Daimlernek, de nem lesz kevés, ebben biztosak lehetünk. És valószínűleg veszik majd, mint a cukrot.

Így, 66 évvel a második világháború után bizony megtörténhet az, hogy a brit repülőgépipar egyik nagy beszállítója hasznot húz a német hadiipar legkomolyabb motorgyártójából és viszont.

Rettenetesen kíváncsiak vagyunk, mi sül ki belőle.