A rohadt életbe. Rosszkor jött ez a betegség. Még a habpatronokra alapozott nitrót sem tudtam beszerelni a Balenóba, örültem, hogy egyáltalán ott tudtam lenni.
Pedig kiszámoltam mindent, felkutattam a szakirodalmat. Elvégre a kéjgáz sokoldalú vegyület. Nagy segítségemre voltak például a kezdő bódulatkeresők tutorial-oldalai a weben, olyan tanácsokkal, mint sose használd állva, mert pofára esel. Továbbá nem tanácsos közvetlenül a szifonból szívni, mert lerobban a fejed. Amúgy egy patronban hat gramm nitró van, hetven baros nyomáson. Fejben már megvolt az összes megoldás, bár az adagolással még voltak gondjaim.
Egyébként a nitró önmagában nem sokat ér, elvégre a dinitrogén-oxid csupán extra oxigént szolgáltat az égéshez, komoly teljesítménynöveléshez több benzin is kell. A rendes nitrórendszerek ezt a benzint is beadagolják a motorba, továbbá ott a hirtelen táguló gáz annyira lehűti a levegőt, hogy javul a motor töltése is. Elsőre persze jó ötletnek tűnt egy szódásszifonba benzint nitróval felbuborékosítani, de inkább elvetettem. Csak abban bízhattam volna, hogy a Baleno túldúsít padlógázon.
De ott egye meg a fene! Nitró nélkül megyek. Gyógyszer be, fekvés, fekvés...háromig. Csak összeszedtem magamat valahogy, kocsiba be, irány Tököl. A felkészítés kimerült egy mosásban, bár további jelentős könnyítést hajthattam volna végre egy porszívózással. Mindegy, a 15 kilós gyerekülést meg pár lomot kihajítottam belőle. Volt vagy négy óra, mire kiértem, javában mentek a futamok.
Csikós már az első teljesen elbizonytalanított. Assur mindenkinek elkeni a száját a Volvóval! Ajajj. Talán mégis otthon kellett volna maradni. Erre jön a második biztató infó: Dani is a Swifttel.
Most mi lesz?
Bandi rögtön lecsap rám. Próbálom kimozogni a helyzetet, a 02-es bömös már a teljesítmény-tömeg összehasonlításban is veszélyesnek tűnt, ráadásul a rafkós Bandi kisebb kerekeket rakott hátra. Tapasztalatszerzés céljából inkább Assurt választottam, hogy lássam, hogy is működik a dolog. Semmit sem tudtam, mire kell figyelni, hogyan rajtoljak, mik a jó váltási pontok. Csak nyomtam.
A Suzuki kettesben lazán megfutja a százat, pörög is, mint az állat, meg hosszú a fokozat. Utána hármasban is meglepően jól megy, és nagy előny, hogy csak két váltás van 400-on. A motor ereje fönt nagyon megjön, szinte érezni, hogyan kap egyre nagyobb dózist az egyhatos. Pedig nem feltűnően erős: 99 ló (egyes források szerint 98), ellenben a nyomatéka meglepően kevés: 127 Nm. egy 1,6-osból azért illenék kijönnie 140-150 Nm-nek. Igaz, 910 kilóhoz minek?
Mindegy, béna rajttal, pattogó első kerékkel is megette a kis Baleno a Volvót. Aztakurva, ez tényleg megy! Igaz, nem egy egetrengető idő, 18,9. De hát az ember tudja, hol a helye. Aztán megkérdeztem Winklit, hogy milyen időket megy a Cougar – tizenhét-valamennyiket. Hová izmozzak én?
Maradt Bandi a bömössel, akit meglepően könnyen elvertem, ám kiderül, nem vette a váltó a hármast, újra nekifutottunk. Na, itt már kaptam két tizedet. A rajtom se volt jó, még nem éreztem az egész dolgot.
Aztán vívtam még kicsit Dani Swiftjével. Egy érthetetlenül elcseszett menetet megnyertem egy századdal, őszintén én sem tudom, hogyan, de a Baleno nagyon belehúzott a végén. Utána még mentünk párat, és az egyik menetben sikerült elérnem a legjobb időmet, ami csak 41 ezreddel rosszabb Bandi legjobbjánál.
Ja, a legjobb menet Karottával volt, aki azt hitte, az Avensisszel vagyok. Aztán a rajtnál esett le neki, hogy nem. Persze nem a Corollával, hanem a Priusszal hívott ki. Amúgy utólag kiderült, hogy gyakorlatilag a rajtnál bukta el azt a fél másodpercet, amivel kikapott.
Hogy elégedett vagyok-e?
Nézzük, akik legjobb ideje jobb az enyémnél :
- Sipos Mazdája
- Karotta Corollája
- Göbi Bogara
- Pista Volvója
- Prokee VW-motoros Trabija
Legyünk realisták: velük egyszerűen nem vagyok egy ligában.
Előttem volt még Bandi 1,8-as BMW-je, őt meg lehetett volna fogni, ha jól összerakom a dolgokat, meleg a gumim és jól rajtolok. De csak így, mert a BMW nettó idői egészen jók voltak, tényleg sok mindennek kellett volna összejönnie. Majd jövőre, nitróval. Vagy mással.
Legnagyobb meglepetésemre a Cougar és Sipos Mercije is mögém került (ha a legjobb időket nézzük), ami azért nem egy rossz eredmény, ugye? Mégis ki kellett volna állni ellenük.
Legjobb időm (ezzel lettem hetedik):
Elért eredményeim:
Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.
