Jó a dízel Lamborghini!

2012.09.02. 14:22
32 hozzászólás

Olvasónk levele következik, köszönjük!

Goldner

Minden lehetséges. De tegyük hozzá, itt csak a nyomaték számít. A hengerek száma ugyanis nagyjából egységes: egy.

Gépész vagyok, így a gépek szeretete, csodálata mélyen bennem van.  Legyen az labdaadogató, varrógép, vagy éppen a lentebb szereplő vasak.  Mert ezek vasak a javából. Ráadásul az átlagéletkoruk nagyjából annyi, mint kiscsaládom éveinek összessége.

Lamborghini

Mivel a kontinens Bajorországban élek, így a számomra nem megy ritkaságszámba a különleges gépek összejövetele hétvégenként. Nem egyszer évente, hanem a nyári szezonban rendszeresen. Mindig máshol, mindig más. Így csöppentünk ebbe a dornheimi traktortalálkozóba is alig 15 kilométerre tőlünk. Így még a déli grillezés előtt elkápráztattam kisfiamat - aki mint minden zsengekorú - rajong a gépekért. És végre én is megsimogathattam pár korosabb masinát. Nem vagyok újságíró, blogom  sincs, ezért inkább beszéljenek helyettem a képek. (Na persze profi fényképész sem vagyok, profi gépem sincs, és még ráfoghatom a fényeket a korai időpontra is, a nap még viszonylag alacsonyan volt bla bla….)

Porsche Diesel S 2

A porschék valóban átlagon felüliek voltak. Állapotban és fényezésben egyaránt. Ugyanis nem festve voltak, hanem ragyogó tükrösre fényezve, simogatva.

Itt nemes egyszerűséggel kort, gyártót, állapotot  figyelmen kívül hagyva amit nálunk traktornak hívnak  azoknak itt bulldog a nevük. Egyszerűen.  A képeken szereplők nagy része egyhengeres, léghűtéses dízel. Ami alól persze akadtak kivételek, főleg hengerszámban, de az igazi unikum  mégis a dédpapa korabeli Lanz gőzgép volt.  Kortörténetük a matuzsálemi 1921-es gyártási évvel felvonult Lanz-cal kezdődött, de az 1979-es Eicher-nél fiatalabbat nem találtam.

A kakukktojás (legalábbis a dízel fiúk közül kilógott ) a gőzhajtású, minden elemében öntöttvas, és tisztán mechanikus  1921-es gyártási évű mezőgazdasági Lanz a közönség kedvence volt, érkezésétől, indulásig. Ezen talán nincs is mit csodálkozni. A videók is magukért beszélnek. Hozzáfűzném még, hogy a gépgyártás, eme kellően korai szakaszában Herr Robert Bosch már kivette az ő szeletét a tortából.
Tisztelettel: Szalai Norbert

Norbertnek üzenjük, hogy van ám idehaza is hasonló! Ha ennyire megszeretted, akkor mindenképpen látogass el egyszer a Traktormajálisra. Érdemes.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.