Az autós újságírás talán legfontosabb fényképei

2013.10.10. 13:29
50 hozzászólás

Már egy ideje irkálok, fotózgatok errefelé, de egy dolog valahogy kimaradt. Egy bizonyos kép. Az egyik legfontosabb kép. Egy tesztben lehet hadoválni sebességérzetről, kárpitok tapintásáról, kényelemről, de ezek sokszor firkászfüggő dolgok. Még a tényleges adatokat sem lehet mindig teljesen objektíven megítélni. De van egy mérce, amit igen, névszerint a hátsó helykínálatot.

DSC 1609

Na jó, itt is lehet vitatkozni néhány apróságon, például a fejtéren, az ülőlap hosszán vagy az utas térdizületeinek állapotán, mégis azért nagyjából adott a méret. Ennek szemléltetésére az egyszeri autós újságíró általában ugyanazt a képet használja: beül hátra és készít(tet) magáról egy képet. Az egyetlen szükséges kiegészítő adat ilyenkor a firkász mérete.

A minap elkészítettem életem első ilyen képét. Ahogy a Canon egykedvűen villogott, én azon rugóztam, hogy ilyenkor mégis milyen képet kell vágni. Csináltam többet is, hol vigyorogtam, hol komoly voltam, néztem a kamerába vagy csak bambultam magam elé. Nem csűröm-csavarom tovább, igazából ez lett a nyertes végső kép:

hátul 1

Az a baj, hogy egy autó megismeréséhez nagyon fontos ez a kép (ja, a magasságom 185 centi, a többit majd a vasárnapi tesztben), és a kedves olvasót, esetleg potenciális vevőt mégsem kéne elriasztani egy, a hátsó ülésen ottfelejtett darab hússal, amelyik néhanapján cikkek írásából keresi meg a betevőt. Sajnos arra a felismerésre kellett jutnom (többek között mert az autós újságíró valószínűleg nem a legesztétikusabb alfaja az emberiségnek), hogy lehetetlen ténylegesen jól mutatni egy ilyen képen...

Prius+ 2012-10

 Szóval mondom nem lehet, képtelenség, hogy egy ilyen képen bárki...

Prius+ 2012-11

...uhmm...szóval bármelyik újsárgíró jól mutasson, na!

1-Days-12

Úgyhogy kicsit beleástam magam a témába, megnéztem hogyan csinálják a nagy öregek (bocs Bandi, bocs Dani...Pista, te meg őszülsz, tőled nem bocs). Nem mondanám, hogy mindenkinek éveken át csiszolt módszere volna, de azért vannak egyéni megközelítések.

DSC09254

Vegyük például Csikóst. A COTY új hivatalos dress code-jának megteremtője igazi úttörő a hátsó helykínálat és kényelem szemléltetésében, legyen szó mondjuk kevés fejtérről...

DSC06744

...vagy simán csak kevés helyről:

DSC07245

Bandi ezzel szemben a ’Poharazós’ iskola képviselője, ő ugyanis minden autóhoz megtalálja a megfelelő űrméretet, legyen az akár korsó...

DSC 6238

...akár vizespohár...

DSC 6143

...vagy felespohár:

DSC 4844

Ezalól kivételt képeznek a veteránok:

P504-23

Főszerkesztőnk, Papp Tibi kemény ember hírében áll, amit mi sem támaszt alá jobban, mint a tény, hogy a lábteret ősi, távol-keleti harcművészetek különböző stílusain keresztül mutatja be.

Itt van rögtön a Dölyfös Karvaly...

IMG 1123

...a Karmos Lapát...

IMG 3378

...vagy a Véres Kukac:

IMG 2029

Winkler, a szerkesztőség ügyeletes tengelytáv-fetisisztája legalább annyira szeret hátul ülni, mint vezetni, ezért ő leginkább boldog ha hátra veti a sors:

DSC 0518

A szabályt erősítő kivétel a CLS, ami leginkább a nehézkes beszállás okozta nyaktáji görcsnek tudható be:

DSC 0377

 Dani kivétel nélkül mindenütt igazgató vagy mágnás, esetleg valamely nemesi család sarja:

DSC07795

Assur könnyeden élvezi ki a teret...

IMG 3051

...míg Sipi szimplán csak fekszik.

IMG 4580

Pista...hát Pista igazából csak ül...

DSC 3274

...és ül...

IMG 5850

...rendületlenül csak ül:

IMG 0734

 
Nem tudom, tényleg nem tudom, hogyan is kéne ezt csinálni.