Eldöntjük a nagy kérdést. És ön?

2014.03.11. 15:33
27 hozzászólás

Totalcar, 2014. március 11. Ez megy most a levelezőlistán. Csak hogy lássák, néha van időnk foglalkozni az igazán fontos dolgokkal is.

Szimós Zsolti
E21-re 14"-os felnit milyet érdemes keresni? Mármint van nekem ez a pókhálós BBS 13"-ban, pontosan olyan jó lenne egy mérettel feljebb. Egyáltalán van olyan?
E30-ra találtam hasonlót, de annak 30-as az ET-je, míg az enyém 13-as. A többi típusnál meg az osztókör más.
Persze egyelőre csak hangosan gondolkodom, mert még azért van dolog ezen kívül. Lassan neki is látunk így, hogy már nem fagyunk meg a műhelyben.

DSC 0866

 

Pista
Bandinak lesz tippje, de a pókhálós BBS örökké a legmenőbb lesz. Ezüst falc, arany közép, like.

bmw325i_05.jpg

Perkó Rudi
Pista +1

Bandi
Miért szeretnél pont 14-est? Tök komoly a kérdés, nem ugratás.
Mert szerintem ezeken a vén szarokon a lehető legbénább méret, nincs is belőle normális felni. Igen, az E30-on volt olyan kétrészesnek kinéző pókhálós, kupakos, grafitszürke középpel, az talán elfogadható, de rendesen alá kell pogácsázni, hogy normálisan nézzen ki és el is férjen a féknyereg. Az E30-as söröskupak-felni sem fordul el, ha nem pakolsz alá.

e30 fele 15os
Az E30-féle 15-ös

Azért is gondolom, hogy a 14 béna, mert se hús, se hal. Azon nem fogunk szerintem összeveszni, hogy optikailag egy 13-as felni valami jó húsos 205/60-nal néz ki a legjobban, a 6" széles pókhálós szerintem atom és annyira gyári, hogy még talán a prospektusban is megtalálod. Mellesleg nemrég még röhejes áron lehetett kapni, most nem tudom hol tart.

gyari13
A gyári 13 colos felni

Viszont ha túl puhának érzed, túlságosan úszik az autó vagy nagyobb féket akarsz, akkor a 15-ös a jó választás, 195/50-nel vagy 205/45-tel. Kicsit veszítesz az old-school kinézetből, de sokat nyersz kormányreakcióban, és szép nagy féktárcsák is felférnek alá. Volt is egyébként gyári szerű, pókhálós, kilátszó csavaros 15-ös BBS-ből még az E21-hez, talán 6,5 és 7 col szélességben, ET 13 környékén, az büntet és jó menni vele. Hajtottam egy 323i-t ilyen kerekekkel, azok voltak a szép idők.

gyari15
És a gyári 15 colos

Persze el tudom képzelni, hogy ilyet ma már csak aranyárban. A következő legjobb választás az E30 15-ös kupakos pókhálósa, az 7" széles és ET24. Ilyenem volt a 02-n, kicsit puha felni, évente kellett egyengetni, de könnyű és finom menni vele. E21-re kicsit még pogácsáznám, de az alá már nem kell sok, hogy jól nézzen ki.
Remélem, sikerült teljesen összezavarni. Persze mind csak személyes vélemény.

Pista
Bandi rulez!

Konczjani
Enyimen ilyen vót ni:

1983-BMW-320i-e21-Wheel

Hlács Zoltán
Nekem is pókhálós volt (1981, E28, 520i). Bár, hogy mekkora? Gondolom 14", a fene se emlékszik már pontosan.

Bandi
Koncz úr, mindig is sejtettem, hogy mercikupés félrelépésed ellenére jó ízlésed van.

Konczjani
BMW-met naponta megsiratom. Mercikupém nem hivalkodó, nem csicsás, inkább cuki.

Szimós Zsolti
Danke srácok, különösen Bandi. Meg lettem győzve, marad a 6Jx13, csak ki kell pucolni és gumit rá.
Illetve van egy darabom abból a fajtából, amit Koncz úr mutatott.
Viszont a télihez meg majd keresek acélt, mert az enyém menthetetlen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.