Így néz ki néhány perc a pokolban

2014.05.29. 11:31
59 hozzászólás

Alapvetően ez egy autós blog, de ha valaki gépi hajtás nélkül megy igazán keményet, akkor helye van, kijár a tisztelet. Ezen a videón Danny Hart, a huszonhárom éves downhill-ikon mutatja meg, hogy milyen az, amikor versenyre készül. Igen, ez csak egy edzőkör, de már a pálya elején többször megerőszakolja a fizikát, és három perc után már alig hisszük el, hogy nem gyorsított felvételt nézünk.

Ehhez persze rendes gép kell, a Giant csak a legjobb versenyzőinek adja ki Glory prototípusát. Nem lehet róla sokat tudni, annyi biztos, hogy nem 26, hanem 27,5 colos kereken gördül, és minimum húsz centi rugóútja van. Versenytechnika, méregdrága alkatrészekből építve, és szinte biztos, hogy könnyebb 16 kilónál. Hiába csak lefelé gurulnak, ez is versenysport, az irányítást, és kigyorsítást megkönnyíti a könnyű bringa. Például titánrugó került a rugóstagra: az ára akár a hatszorosa is lehet - akár hatvanezer forint - az acél megfelelőjének, viszont a súlya kevesebb, mint a fele.

dh

A villa is légrugós, és ez a bringa legérdekesebb része is: szétszedve inkább hasonlít egy svájci órára, ha igazán jól behangolják, akkor menet közben olyan, mintha végtelen lenne a rugóút. Ez az összeállítás még közel sem a vége a könnyítésnek, vannak versenyzők, akik 13-14 kilós bringákkal mennek, bár ilyenkor már például a felniket versenyhétvégénként cserélik. A Giant egy hónappal ezelőtt bejelentette, hogy apróbb változtatásokkal kiadja kereskedelmi forgalomba a Gloryt, bár nem valószínű, hogy másfél millió forint alatt meg lehet majd kapni. És, hogy miért van alatta 27,5 colos kerék? Könnyebben átgördül az akadályokon, amiből itt azért akad rendesen.

s780 marcello 650 3

Persze az egész semmit sem ér a versenyző nélkül, akiről nehéz lenne megmondani, hogy mennyivel is megy, de elég valószínű, hogy helyenként alulról karcolja a hetvenet. Emberfejnyi sziklákon. Sárban. Egy biciklin.

A downhill szerencsére nincs az erdőhöz kötve, egy kreatív pályaépítő a városba legalább olyan rémálmot tud összehozni, mint a fenti videón, ha nem rosszabbat. A Valparaíso meredek utcáin rendezett futamon egyes versenyzők keskenyebb kormányt raknak fel, hogy elférjenek, ami jól mutatja, hogy milyen helyeken kell átfűzni a bringát. Nézzék meg Marcello Gutiérez körét, én már legalább tízszer láttam, de még mindig nem hiszem el.