Amatőrök pusztítják a luxusautókat

2015.11.10. 12:03
59 hozzászólás

Amióta minden ember zsebében ott lapul az okostelefon és az információt megosztani sosem volt könnyebb, azóta szinte heti rendszerességgel kerülnek elő az autópusztító videók. Az indítékok jellemzően három csoportba oszthatók:

1. A vásárló/ügyfél elégedetlensége

Ez esetben az autóra leginkább sok pénzt költő ügyfél gondolja úgy, hogy a márka részéről nem a megfelelő bánásmódban részesült. Hogy vélt vagy valós sérelmek állnak a háttérben, az a mi esetünkben mindegy, a közös nevező minden esetben az, hogy nagy nyilvánosság előtt, lehetőleg a márkához köthető helyszínen okozzon látványos kárt az autóban. Ha kell, akkor akár többször is. Ezt leginkább az az üzletember maxolta ki, aki több autószalon előtt is szétverte M6-os BMW-jét, egyszer mi is láttuk. De vizsgáljuk csak meg figyelmesen!

Látszik, hogy emberünk nem ért igazán a típushoz és inkább a látványra és a hosszú show-ra ment, mintsem az okozott kár mértékére. (Leginkább ebben térnek el a másik két csoport szereplőitől.) Az eszközválasztás 10/8-as, főleg a fejsze mondható ideálisnak, hiszen ugyanazt a munkát el lehet vele végezni, mint a falbontó kalapáccsal, ellenben nem csak horpasztja, hanem át is vágja a lemezt. Szóval hiába veselkedik neki a göndör, szőke nagydarab és veri végig szisztematikusan az M6 oldalát, mindez inkább látványos. A kisebbik már rafkósabb és jó helyen kapisgál, hiszen a hátsó lámpát mindjárt az elején beveri, bár aztán erőpazarlás még egyszer odavágni neki, ráadásul látszik, hogy nagyon rosszul áll kezében a szerszám, meg is ijed, amikor az oldalüveg berobban és beejti a beltérbe. Ez veszélyes, mert megsérülhet a művész. Közben a kalapáccsal visszafelé is megdolgozza a bódét, szintén feleslegesen, hiszen egy rendes ütés éppen elég ahhoz, hogy az egész elemet cserélni kelljen. Ellenben a fényszóróra elég későn döbbent rá, pedig – és ez az autószétverés aranyszabálya – az első ütést mindig oda kell mérni, ahol a LED illetve az Intelligent feliratokat látjuk. A videót megnézve látszik, hogy nem csak egy helyen akartak haknizni az autóval, ezért több elemhez hozzá sem nyúltak, pedig ha M-es BMW-ben akarnánk kárt okozni, akkor érdemes a szénszálas tetővel kezdeni. Ahhoz pedig a fejsze ideális.

Eszközválasztás: 10/8
Technikai megvalósítás: 10/4
Hatékonyság: 10/5

De vajon okosabb volt-e első csoportunk következő résztvevője?

Elsőre azt mondanánk, hogy nem, eleve rossz az elképzelés. De ha türelmesen megfigyeljük, akkor azonnal feltűnhet, milyen sokat segít a gyakorlat és a jó kondíció! Valamint azt is vegyük észre, hogy egy magas loftos (az ütő dőlésszöge) fával (ami archaikus megnevezése a leghosszabb nyelű ütőknek) szinte ugyanolyan hatást érünk el, mint az ideálisnak mondott fejszével! A golfütő praktikus, ha utóbbi nincs kéznél, hiszen a fej nehéz, rendkívül nagyot lehet vele lendíteni, ugyanakkor maga a szerszám könnyű és szakértő kézben használva bizony átszakítja a lemezt, mint a pinty. Valamint egy pillanat alatt el tudjuk játszani, hogy semmi közünk az egészhez, csak éppen arra jártunk. Technikából jeles, szakmai ismeretből elégtelen. A fényszórókat messze elkerülte, pedig látványos show-elem lehetett volna, az üvegek túl kézenfekvőek, de látszik, hogy a több rétegben zajszigetelt S-Klasse-üveg nem robban atomjaira, mint a BMW-é.

Egy esetben szívás mindez: ha megfeledkezünk arról, hogy páncélozott autót rendeltünk.

Eszközválasztás: 10/8
Technikai megvalósítás: 10/8
Hatékonyság: 10/4

A kínai Quattroporte-tulaj felbérelt három melóst, de nem végzett jó munkát. HR-téren van még mit tanulnia, hiszen a négy ember közül egynek áll jól a kezében a kalapács (melynek feje ráadásul túl kicsi, súlya alig). De túl nagy hangsúlyt helyeznek az üvegfelületekre és ugyanúgy elhanyagolják a beltér megdolgozását, mint a többiek. Nagy hiba, hiszen ha már be van törve az oldalablak, akkor elég egy apró koccintás az LCD-óracsoportnak vagy a középkonzol nagy kijelzőjének és ugrott másfél misi.

Eszközválasztás: 10/6
Technikai megvalósítás: 10/2
Hatékonyság: 10/3

De valahol igazságtalanok vagyunk velük, hiszen az első csoport célja nem a büntetés, hanem a demonstrálás, elégedetlenségük hangos mutatása, szóval ne várjunk tőlük tisztességes, rendes pusztítást, ahhoz már szükséges az a szintű indulat és hirtelen harag, amelynek segítségével az internet sztárjai lehetünk.

2. Az alkalmazott bosszúja

A második csoportba tartoznak azok, akik talán a legtöbb szimpátiát ébresztik az emberben. Hiszen a ki nem fizetett kisember bőrébe mindannyian bele tudjuk élni magunkat a gonosz főnökkel szemben. Nagy tévedés azonban azt hinni, hogy a kétkezi szakértelem meghozza gyümölcsét, hiszen láthatjuk, hogy az nem minden. Ilyenkor ismerszik meg a hidegvérű profi, aki – ellentétben a berzerkerré váló másiktól – hidegvérrel, céltudatosan és nagy hatásfokkal pusztít.

Elsőként a klasszikus lila köd esete. Remekül indul, de produkció hamar kifullad, ellaposodik a történet.

A markoló pazar eszköz, szinte várjuk a nagy csattanást, amikor az elején megindul, emberünk azonban határozatlan, habozik. Mintha menet közben döbbenne rá, mennyire meg fogja szívni mindezt, de már nem lehet kiszállni és tisztességből végig kell csinálni. El is indul kifelé, ledönti a kis kerítést, de úgy látszik ott ugrik be neki, hogy a drága munkagépet még sem kéne elvinni. Rosszul használta ki azonban a helyzeti előnyt, ebben nagyon sok bennmaradt, pedig a gólhelyzet adott volt.

Eszközválasztás: 10/9
Technikai megvalósítás: 10/2
Hatékonyság: 10/2

A Profi. Nem is lehetne másképpen jellemezni a Caterpillar homlokrakodó pilótáját. Az eszközválasztás mesteri, a kerekekre szerelt - tapadást elősegítő – láncok csörgése pedig ad az egész produkciónak valami heroikus, rabszolga-láncletépő hátteret. A gép önmagában nem pite, ha jól tippeljük, akkor ez bizony egy 9XX-szériás Caterpillar, amely legkönnyebb változatában is 13,6 tonna, plusz ehhez jön a minimum 10 köbméteres kanálban tartott sóder. És ez ebben a zseniális, amitől az ismeretlen főszereplő ridegebb, mint Darth Vader, a pillanat, amikor megtartja magának az áldozatát, fogást keres és talál rajta és kegyetlenül, szenvtelenül és megalázó alapjáraton bünteti és nyomja a talajba a fehér Mercedes CLK-t. Kár, hogy nem a kemény betonon áll. Ritka szerencsés együttállás, ezerből egyszer adatik meg. 

Eszközválasztás: 10/10
Technikai megvalósítás: 10/10
Hatékonyság: 10/10

3. A bosszúálló nők

Talán a legveszélyesebb kategória. A megcsalt vagy más módon megbántott nők a legveszélyesebbek. Fizikumukból adódó hátrányukat rendkívüli elszántsággal és merészséggel kompenzálják, szinte fanatikus módon vetik magukat a prédára, ráadásul pontosan tudják, mik a fájó pontjai egy férfinak és egyáltalán nem biztos, hogy ezt a lábunk között hordjuk. Legutóbb ez a megcsalt kínai hölgy állt bosszút a tárgyon, mely szerinte minden baj okozója volt, Kínában pedig egy ilyen BMW nem olcsó.

Nagy kár, hogy ennyire elrontotta az eszközválasztást. A kis kalapács erre a melóra szinte teljességgel alkalmatlan, hiszen itt nem az elnyújtott kínzás, hanem – mint a kettes csoport esetében is – a minél rövidebb idő alatti minél nagyobb károkozás a cél. Valószínűleg nem volt más kéznél, a nehézgépekhez pedig a nők ritkán értenek, de szinte borzongató elképzelni, mire lehetett volna képes a felbőszül amazon egy tisztességes Fiskars-fejszével. Ettől eltekintve a hatékonysága nem rossz, hiszen egyedüliként püfölte a műszerfalat és a fényszórókat is.

Eszközválasztás: 10/2
Technikai megvalósítás: 10/7
Hatékonyság: 10/6

Mindent összefoglalva tehát megállapítható, hogy az a jó autópusztító, aki megfelelő eszközzel, műszaki ismeretekkel felvértezve, kiforrott, begyakorolt technikával lát neki a bosszúállásnak.

Ha nem tudjuk megoldani gépesítve és nincs más segítségünk (sav, kromofág – bár az új már nem olyan jó, mint a régi), akkor lényeges, hogy a pusztítóeszköz kezünknek megszokott, általunk ismert szerszám legyen. Ha nincs más, akkor mindenképpen a fejsze az ideális. Minél hosszabb nyéllel, éles pengével, lötyögéstől mentesen.

Kezdjük a fényszórókkal! Szépen, hangosan törnek és drágák. Utána járjuk körbe az autót és lehetőleg minden karosszériaelemre sózzunk oda egy kiadósat. Nem elég, ha hajlik-horpad a lemez, lehetőleg szakadjon is át. A hatásfokot jelentősen növeljük, ha két lemez találkozását vagy valami csodás fény-árnyék domborítást verünk telibe.

M-es BMW-nél vagy 911 GT3 RS-nél okvetlenül szakítsuk be a tetőt! Előbbinél szénszálas műanyag, utóbbinál vékony magnéziumlemez. Az új hetes tetőkerete pedig nagy mértékben tartalmaz drágán javítható karbon merevítőket, essünk nekik bátran! Az i-sorozattal nyert ügyünk van: ez egész abból készült.

Dolgozzuk meg a karosszériát, de a szükségesnél több időt ne töltsünk vele! Utána jöhetnek az üvegfelületek, célszerű a sofőroldali ablakkal kezdeni, hogy később a beltérbe benyúlva (óvatosan!) kicsit megdolgozzuk az óracsoportot is. Itt precízen dolgozzunk, pláne, ha nem látunk klasszikus műszereket, hanem csak egy nagy, sötét LCD-kijelzőt! Elég egy jól célzott ütés és minimum 2-3000 euró ugrott azonnal! Hasított bőr a kárpit? Egy mozdulatot megér, ahogy a tetőablak is, pláne, ha panoráma! iDrive? MMI? Command? Csapjon oda a kezelőszervnek!

A jó művész nem ijed meg a munkától, ne tegyék önök sem! Hajoljanak le és a fejszét a kipufogórendszerbe beakasztva tépjék meg rendesen. Vigyázzanak, hiszen sok kipufogóvég nem valódi, érdemes alánézni az autónak. Ha megoldható, akkor a légrugók tömlőit is meg kéne dolgozni mind a négy sarokban. Semmiképpen ne feledje kitépni a szelepeket, nehogy véletlenül lábon el tudják vinni az autót. A fejsze élét állítsa bele a vízhűtőbe, levegős Porschénál verje addig a géptető zárját (hátul van, hölgyeim!), amíg fel nem tudja tépni. És ha egyszer feltárult a motortér, akkor nincs megállás.

Érdemes a szélvédő mögötti szenzortornyot is megdolgozni, ahogy az éjjellátót a maszkban, illetve a távolságtartó/követőradar-fejeket is. A visszapillantó tükröket ki ne hagyják! Amióta kis kamerákat rejtenek, azóta még drágábban pótolhatóak.

És mindenképpen kérjenek meg valakit, hogy HD-ben, fektetett képpel vegye fel az egészet. Csak úgy ér valamit, ha később mindig szembejön annak, akin így akart bosszút állni.

UPDATE: a technika ördöge megkeverte a videókat, most már rendben van minden, elnézést!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.