Ugyanaz, harmadáron, más logóval

Alkatrész-anomália

2016.07.12. 14:48
76 hozzászólás

Hiszem, hogy az autós újságírásnak van némi közhasznú feladata is, szóljon ez a pár sor erről. Ha csak egy család költségvetésében sikerül megspórolni több, mint kétszázezer forintot, már megérte.

A legutóbbi Égéstérben hosszasan beszélgettünk az autóipari lehúzásokról. Hétfőn levelet kaptam egy neve elhallgatását kérő Skoda-márkakereskedésben alkatrész értékesítéssel foglalkozó szakembertől. A Skoda-gyár vagy azért, mert vezekelni szeretne a vízforralós 105-ös típusok miatt, vagy mert volt szocialista országban található székhelyéből adódóan fejlettebb szociális érzékkel viszonyulnak az ügyfeleikhez, az 1.4 TSI motorok közismerten gyenge vezérműlánc-problémájára egy gazdaságos szettet hozott forgalomba.

Mint ahogyan az Égéstérben arról beszéltünk, a Volkswagen 1.4 TSI modelljeibe egy komplett vezérműlánc-garnitúra, beleértve a vezérműtengely-elhangoló kereket is, túl van 300 000 forinton, hisz a Volkswagen csak az „okoskeréknek” csúfolt rendkívül bonyolult alkatrészt adja 140 000-ért.

A Skodánál a hasonló motorral szerelt modellekbe létezik egy bűnbánó készlet, amely minden szükséges cserélendő alkatrészt tartalmaz – igen, az aranykereket is. Egyetlen csavar a történetben, hogy mivel Skoda-alkatrészként vásárolható meg, a márkaképviseletek valószínűleg nem adhatnak garanciát, ha Volkswagenbe építik be egyébként ugyanazokat az alkatrészeket. A gyári alkatrészkatalógus képét szerzői jogok miatt nem másolhatom be, de a cikkszámokat igen. Két készlet létezik, a 03C198229C cikkszámú, és a 03C198229B cikkszámú. Volkswagen esetén ezeket az olcsó szetteket, melyek ára nagyságrendileg 85 000-90 000 forint, nem dobja fel a gyári alkatrészkatalógus.

Egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy a pontos beazonosítás végett csak a motor szétszerelése után rendeljük meg az alkatrészt, ha azt egy Volkswagen 1.4 TSI-be vásároljuk, mert kétféle létezik.

Köszönjük meg az információt a kedves anonim hallgatónknak, olvasónknak és éljünk vele. Már akinek szüksége van rá, én majd 400 000 kilométer környékén rápillantok a vezérműláncra az öreg hathengeres BMW-mben.