Ennek a Patrolnak nincs ellenfele

2017.03.19. 17:55
15 hozzászólás

Múlt hétvégén jutottam el oda, hogy végre sikerült megnéznem a Grand Tour első évadának utolsó részét. A rész végén Hammond kiált versenyezni a Porsche 918 Spyderrel egy Nissan Patrolnak látszó tárgy ellen. Erős jelenet, lezárták a kétszer ötsávos Sejk Zajed út egyik felét, ez tulajdonképpen Dubaj ütőere. Ott áll napjaink talán legkeményebb sportautója, benne mindennel, amit a Porsche tud az autógyártásról. Vált a lámpa, és a Patrol  elmegy  a 918-nak. Súlyosan.

Már a nyitókép is annyira groteszk, hogy titkon mindenki tudja, itt a Porschénak esélye sincs. Aztán feltűnnek a húsos Hoosier (amúgy utcai) draggumik, meg hogy a Patrol szinte hátsó keréken távolodik. Ebben a világban persze nincs olyan, hogy elég lóerő, ezt már pár éve is láttam, amikor a város iparnegyedében átrendezték a belső szerveimet egy 850 lóerős Nissan GT-R-rel.

BylHTF5iTdWT4f-lDtre5A

A Patrol komoly tuningot kapott, sőt, itt inkább már autóépítésről lehet beszélni, hiszen a mérnökök kibeleztek egy Nissan GT-R-t, majd mindent beépítettek a terepjáróba, ráadásul mindezt a Nissan csinálta, Japánban. A motor, a transaxle váltó, a a futóművek, a fékek, minden ment át a Patrolba, tényleg csak egy üres kaszni maradt, még a beltér egyes elemeit is átpakolták a sportkocsiból. Már ez is elég erős lett volna, de természetesen a tuning sem maradhatott el. A motor lökettérfogatát már Dubajban 4,1 literre növelték, az összes belső alkatrészt kicserélték, majd két akkora turbót raktak rá, hogy egy óvatlan pillanatban simán beszívhat egy elefántcsordát.

Nissan-Patrol (1)

Az első mérések alapján 1900 lóerő jött össze, de az utcai használat kedvéért több fokozatban állítható a motorvezérlés, így unalmasabb napokon vissza lehet fogni 1300 lóerőre. A rendszer amúgy 1600 lóerővel működik biztonsággal, hosszú távon, jelentsen ez akármit is. Az nem derül ki, hogy ezt hagyományos, kúton kapható benzinnel, vagy versenybenzinnel éri-e el, de mindenhogy beteg.

A Patrol 800 méteren, állórajttal több mint 330 km/órát megy, de az építők számításai szerint ennél nem érdemes tovább nyomni, mert 340 körül elemelkedik. Hiába, a bakancs szétszteroidozva is bakancs marad, féltéglákkal nem lehet gyorsan hajtani. A beltér legviccesebb látvány, hiszen ott vannak a Patrol gyári ülései, az utazóbőröndnyi könyöklő, de a kormány, a középső kijelző, a váltó boksz és a váltó előválasztója is a GT-R-ből jött. Ezen túl csak egy bukócső van a beltérben, semmi más nem utal arra, hogy szupersportkocsikat aláz. A tulajdonos (aki mellesleg a királyi család tagja) egyedül arra panaszkodik, hogy a sleeper jelleget szerette az autójában, de a Grand Tour óta mindenki tudja, hogy hol a trükk.

Képek: 1320 Video.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.