Kéne átlátszó autó?

2019.11.11. 11:50
6 hozzászólás

A Honda S2000 sokunk bakancslistáján ott van, kötelező legalább egyszer kipróbálni. Az autót egy kétliteres, dupla vezérműtengelyes szívómotor hajtja, amely 240 lóerőre képes 8500-as fordulaton. Nincs semmiféle turbó vagy kompresszor, csak a valamivel  9000 fölé forgó motor . Az autó hátsókerekes, tökéletesen hangolt a futóműve és kiváló a súlyelosztása, így mai napig az egyik  legjobb roadsternek  tartják.

Ezt a bemutatóautót a Honda készítette a kilencvenes évek végén, valószínűleg azzal a céllal, hogy bemutassa az egyébként láthatatlan X-bone vázat, amelynek lényege, hogy a kardánalagút gyakorlatilag az autó gerince, amely összeköti az első és hátsó elemeket, ezzel egy x alakot formálva. Ez a technika tette lehetővé, hogy az S2000 kifejezetten merev legyen a kortársaihoz képest. 

A képeken szereplő példányt Japánban szúrták ki egy típustalálkozón, és azóta a képei bejárták az internetet. Ebben nincs semmi meglepő, hiszen elképesztő mennyiségű munkaórába kerülhetett ezt az autót elkészíteni. Az átlátszó karosszéria átka, hogy a port és egyéb szennyeződéseket, amik bekerülnek a karosszéria elemei közé, nem lehet onnan kiszedni, hacsak szét nem szedjük darabjaira az autót.

Arra vonatkozóan, hogy pontosan miből készültek a lemezek, nincsenek pontos információk. Plexiből készíteni észszerű lenne, hiszen könnyen elérhető anyag, viszonylag kedvező áron, azonban túl strapabíró és olyan helyeken nem tanácsos alkalmazni, ahol szilánkosan törhet. Igaz, egy bemutató darabnál ezek nem is szempontok. 

Ennél valószínűbb, hogy polikarbonátból készült, aminek egyik levédett típusa a Lexan. A polikarbonát átlátszóbb és fele olyan nehéz, mint az üveg, ezen felül pedig rendkívül strapabíró is. Ezek pedig indokoltak egy ilyen minőségű munkánál, ahol minden él pontosan hozza azt, ami az eredeti fém elemek.