Így kell lavírozni egy húszemeletes lapáttal

2021.01.10. 09:01
14 hozzászólás

A P. Adams Schwertransporte luxemburgi központú cég két hete osztotta meg az év végi projektjük képeit, amiken egy szélturbina 67 méter hosszú lapátját ügyeskedik át a kanyargós közutakon és kisvárosi kereszteződéseken.

De mielőtt a teherre térnénk, nem hagyhatjuk szó nélkül a szállítóeszközt sem, aminek a pontos meghatározása SPMT, azaz self-propelled modular transporter, ami olyan, soktengelyes szállítójármű, ami akár többezer tonnás rakományt is képes megmozgatni. 

A turbinalapátok legtöbbször üvegszál erősítésű műanyagből készülnek, de egyre elterjedtebbek a karbonból készült verziók is, amik nagyjából 20-30%-kal nyomnak kevesebbet. Az sajnos nem derült ki, hogy a képeken szállított darab miből készült, de a súlya valahol 10 és 20 tonna körül mozoghat, így a nehézséget nem ez okozza, hiszen egy nap, mint nap szállított, közepes méretű markoló is nyom ennyit. (A videó egy másik lapát szállításáról készült.)  

A 67 méteres hossz az, amivel meg kellett küzdeni, a problémás részeket a rakomány vertikális mozgatásával hidaltak át - egyszerűen felemelték a lapátot azokban a kanyarokban, amikben egyébként nem fért volna el. A mögöttes elv tehát nem különbözik a szűk fordulóban megakadó szekrény emelgetésétől, döntésétől, csak a tét nagyobb.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.