Elektromos autók a 60-as évekre rajzolva

2021.01.20. 12:45
3 hozzászólás

A EV-k rohamléptű terjedésének ellenére az elektromos átalakítások, a retrofitting még gyerekcipőben jár, nem tart ott, ahol az LS-motorok, nincs hozzájuk bevált kézikönyv, vagy 1000 youtube-tutorial. De mivel a valóság amúgy is túlértékelt, az ausztrál Chasingcars photoshoppereinek munkáin most megnézhetjük, milyenek lehettek volna az elektromos autók hatvan éve.

A BMW i8 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, az i3-mal együtt utód nélkül meg is szűnt, de a tavaly júniusig így is készült belőle vagy 20000 darab. Az 507-es jóval exkluzívabbra sikerült, közepesen ismert sztori, hogy a 252 darabból egy Elvisnek is jutott. A kettő házasítása nem is adott koherens dizájnt, de ebben a középmotoros, Ferrari-verő formában is legenda számba ment volna.

Pont a Datsun Sportsszal összekeverni a Nissan Leafet: perverzió. Utóbbi egy meglehetősen sikeres kompakt - az elektromos autók közül 2018-ban Európában belőle fogyott a legtöbb -, a másik pedig egy kicsi, kétüléses roadster, a Z-sorozat elődje (Japánban Fairlady-nek is hívták). De ha leszámítjuk a C-oszlop erőltetett kettéosztását, egy korrekt, japán Trabantot kapunk, ami egész jó deal.

Elsőre lustaságnak tűnik a Taycan egyszerű, konzervatív elemekre építő átfazonírozása, de a jelek szerint a Porsche-tervezés visszafelé is fontolva haladó műfaj. Az eredmény német kancellár és szőrös boás, brit híresség alatt is adekvát, Gréta büszkén mondhatná rá, hogy tante.   

A horvátok igazából szláv olaszok. A Rimac Concept One átirata alapján legalábbis biztosan, mert a horvát sportkocsi simán elférne egy Lamborghini Miura mellett a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-n. De mivel a dizájn a Ford GT40-n alapul, a párhuzam hibás. Szkúúzi.

A Rivian R1T átirata nincs könnyű helyzetben, mivel már eleve létezik: Bollinger B2-nek hívják. Az egyetlen kapaszkodó a Rivian függőleges, tabletta alakú fényszórója, amit a tervező az International A Seriesről kölcsönzött, igaz, hogy a letisztult formán nem is nagyon volt más, amit át lehetett volna emelni. Az R1T-t a tervek szerint idén júniusban kezdik gyártani, 300+ mérföldes hatótávjával olyanokra lő, mint a Bollinger, a tesztfázisban lévő, elektromos Ford F150 vagy épp a Tesla Cybertruck.  

Árva, fiatal márka lévén, a Tesla esetében nem nagyon volt hova nyúlni inspirációért. A nulláról tervezett terepjáró egy Daihatsu Feroza és egy Cherokee XJ félvér gyerekére emlékeztet, és bár a dizájn hihető, nem hozza azt a tömpe tohonyaságot, amit a Model X. Piros pont a Vissza a jövőbe DeLoreanjéről szemtelenül leemelt ajtókért, ikonról lopni bocsánatos bűn. Gyanús, hogy az avatatlan szemnek fel se tűnt volna, ha a Cybertruckot változatlan formában másolják be.

A retró-Prius az RT40-es Toyota Coronáról kölcsönözte a lámpáit, közöttük viszont hiányzik a széles, fém hűtőrács, mert elektromos autón ugye minek az. A jövőre 25 éves Prius persze mindig egy kicsit furcsább volt a szokásosnál, a jelenlegi, XV50-es generáció sok európai szemének pedig egyenesen ronda, értelmezhetetlen. Ám mivel 1997 óta 120 millió tonna szén-dioxidot spórolt meg nekünk, belefér.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.