Van az a pénz, amiért a 993 kabrióba is kerül turbó

2021.02.09. 08:10
7 hozzászólás

Nem jött rosszul a pénz a Porschénak, ezért megvalósították a mücheni kereskedő ötletét. Olyan modell született, ami előtte sokáig nem létezett.

Jómagam beérném egy random kisorsolt 911-essel is, de aki olyan szerencsés helyzetben van, hogy válogathat, neki sincs könnyű dolga. Lehet sportos túragép vagy eszeveszett gyors kabrió, esetleg kőkemény pályagép. Mégis akadnak olyan kombinációk, amikre igény van, de még nem léteznek. Sokáig ilyen volt a 911 Turbo kabrió is.

Fritz Haberlnek, a müncheni Porsche kereskedőnek még az 1993-as Genfi Autószalonon tetszett meg a 993 kabrió formája, ezért hamar megkereste az igazgatótanácsot azzal az ötlettel, hogy a vászontetős 911-ből is kéne Turbo. Limitált szériás modellt képzelt el, de a Porsche körül ekkoriban már szorult a hurok, így a fejlesztésre egész egyszerűen nem volt pénz.

Sehol nem volt még Cayenne és Macan, ami talicskával hordta a financiális hátteret egy újabb 911-re. A Porschénak viszont tetszett a gondolat, ezért arra jutottak, hogy elkészítik a 993 Turbo Cabriolet-t, egy feltétellel: Haberlnak legalább 10 darabot kell rendelnie belőle.

Nem volt akadály, ezért a Porsche Exclusive nekiállt faragni a 993 kabrió alá az előző generációs (964) 911 Turbo motorját. Szerencsére a szerkezeti változások ellenére a korábbi 380 lovas, 3,6 literes boxermotor simán illeszkedik a 993-asba is. Széles karosszériát készítettek a Turbo kabrióknak és a bálnafarok hátsó szárnyat is rápakolták.

14 darab ilyen Turbo kabrió készült végül és most épp az eladó, amit Michael Schumacher mendzsere, Willi Weber rendelt magának. Fekete színben, fekete felnikkel, fekete bőr belsővel, irgalmatlan mennyiségű karbon betéttel az órák körül, a kormányon és az ajtókárpitokon, de a vászontető végül barna lett. Kérésére a RUF-tól érkezett bele a kuplungpedál nélküli 5 sebességes váltó.

Míg egy egyszerű kabrió 993-asért 1995-ben 150 800 német márkát kértek, addig ez a spéci turbós legalább 240 300-ba került. Már a kezdetektől gyűjtői darab volt és úgy is bántak vele. Több mint 25 év alatt 8200 kilométert tekertek bele és, ha van 911, amire igaz, hogy olcsóbb nem lesz, akkor ez egész biztosan az.