Mozgásban a szupersportkocsi, ami tényleg érdekes

2021.03.16. 12:05
4 hozzászólás

Több ízben is megénekeltük már Gordon Murray T.50 XP2-es prototípusát, de eddig vagy csak képeket és rajzokat láthattunk róla vagy mellette állva beszélt róla maga a főmérnök, és magyarázta el a különböző aerodinamikai és egyéb zaftos technikai megoldásokat. Most viszont végre a Top Gearből ismerős dunsfoldi tesztpályán is megjáratták a T.50-est, igaz, egyelőre kesztyűs kézzel bántak vele.

gma-t50-pruebas-soymotor

Olyannyira kímélték a tesztfázis elején lévő Cosworth-motort, hogy a tervezett 12 100-as fordulatszám-tartományból csak háromezret használtak, ennyi volt most a limit. Természetesen a beltér is félkész állapotban van még, a burkolat nélküli műszerfalon vezetékek tekeregnek és a gombok is csak fel vannak hányva rá, de amikor Murray beül, és beindítja az autót, hiába a maszk, a szemein látszik, hogy büszkén, kedvesen elvigyorodik.

A T.50 nem csak a tucat-sportkocsik között, de az autótörténetben is rettenetesen fontos, mert a dolgok jelenlegi állása mellett ez lehet az egyik utolsó olyan hagyományos sportautó, ami még mentes akár a hibrid, akár a teljesen elektromos technológiáktól, kizárólag belső égésű motort használ, abból is csimborasszónak ígérkezik.

A kétmillió fontos autón még rengeteget kell dolgozni, de úgy tűnt a 16 fős csapat többsége bizakodó, Murray kimondottan izgatottnak tűnt a tesztkör után. Külön piros pont a videó végén beúszó “9100 RPM to go” felirat, ami annyit tesz: “még 9100 fordulat/perc és kész”.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.