Puritán, de nem nyeli el a pénzed

2021.07.04. 16:41
19 hozzászólás

Első és nem az utolsó német autóm - Ford Focus C-Max

61933

Jó drága a szervíz, de 20 000 km-ként van előírva. Az teljesen átlagos dízeleknél. A 40 000-es szervízen elöl féktárcsát kellett cserélni, de az a dízelmotor súlya, meg az autópályás fékezések miatt (TILTSÁK KI A KAMIONOKAT A BELSŐ SÁVBÓL!!!) nyugodtan kivállasodhatott ennyi idő alatt, viszont úgy tűnik, hogy a mostani garnitúra megéri a 100 000 kilométert. (Update: nem érte meg, 90.000-nél cserélni kellett, most vadiúj).

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

A korábbi Vitarához képest: 1 lépés előre, meg egy jó fél hátra... - Suzuki Vitara

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Sajnos, nem mindenben érzem az előrelépést. A beltér minősége változott - nem pozitív irányban. Ez igaz az ülésekre (tömöttség, anyaghasználat), ami korábban műanyaggal el volt burkolva, ezen a meztelen horganyzott lemez látszik (csomagtartó zárszerkezet), még könnyebben karcolódó anyagok, stb...

Ugye a GLX kulcs nélküli rendszerrel rendelkezik. Ha a mobiltelefon és a kulcs neadjisten az ember ugyanazon zsebébe keveredik, 10-ből 8-szor nem nyílik az ajtó, és/vagy nem indul a motor. Olyan is van, hogy az ajtó kinyílik, beszállok, bekötöm magam, és indítanék, ámde nem megy. 

Puritán kis gömböc, ami nem nyeli el a pénzed - Opel Corsa

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Röviden az autóról: Fapad fapad, papíron Swing felszereltség, bár nem tudom ezen az autón mit takarhat a "felszereltség", mindenesetre van benne zárható kesztyűtartó, elektromos fényszórómagasság-állítás és az ülésmagasság is állítható. 3 ajtó, fehér szín, egérszürke kárpit, C14NZ kemény 60 lóerővel.

Röviden a tapasztalataimról: Nem romlik el rajta semmi, tönkretehetetlen, iszonyatosan megbízható, szerethető autó. Télen úgy fűt, mint a pokol és megfelelő időjárás esetén még egy picit megy is.

Használtan, háromszázért

Szervizigényes szerelem, szerelők szeretője  - Fiat Multipla

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Mindig vágyódtam, egy kívül kicsi, belül nagy, egyedi járgányra.

Úgy adódott, hogy megláttam egy jónak ígérkezőt.

Bíztam az eladó által választott szerviz korrektségében, a vezetett szervizkönyvben, illetve a tapasztalataimban.

...

Így a 11 éves, "megkímélt" állapotú, vezetett szervízkönyves, előző tulaj által 600.000 forintot ráköltött autóra még 3 kilót rádobtam.

Hülye vagyok, na...

Karotta és a Multipla

Zseb Ferrari - Alfa Romeo 147

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A kocsi nem tervezett vétel volt, csak egy ráérő barátom sorra vásárolja a neki régóta tetsző BMW-ket (E39 540i, E36 320 coupe, E64 645 i cabrio), s a negyedik, szaladgálós kocsi nem fért el már a mélygarázsban.. Úgy döntöttem, h feláldozom magam, elhozom, s majd én eladom, az udvarban úgyis jobban elfér. :-) 

Már 15 éve se volt könnyű kifogni az igazit

Korábbi merítések a Totalcaron

Német ipari hulladék
El nem tudom képzelni, mivel érdemeltem ki ezt a szíváshalmazt. Senkinek nem ajánlom, hogy elhiggye ezt a "1.9 TDI vagy PD TDI, mindegy, csak olaj, meg víz legyen benne és lemegy a térképről" dumát.
Szerethető egy új Lada?
A technika faék egyszerűségű, szinte semmi sincs benne, ami gyakran és drágán romlana el. A motorja mondjuk lomha.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.