1925 SEAL: oldalkocsis motor pepitában

2021.07.17. 10:29
5 hozzászólás

Egyszerre autó és motor az 1925-ös SEAL, amelynek neve valójában rövidítés: Sociable Economical And Light (Barátságos Gazdaságos És Könnyű). A moutó (autor?) a manchesteri Seal Motors Ltd.-nél készült, és a két járműforma előnyeit ötvöző családi motorbicikliként próbálták eladni, de sajnos az autó kényelme és a motor gazdaságossága sem győzte meg a publikumot.

A koncepció tulajdonképpen egy oldalkocsis motor pepitában: az irányítás és az utasok a kocsiban foglalnak helyet, míg maga a motor csak a... motort és a hajtást hordozza. A korai modellek még kormányrudas megoldást használtak, 770 köbcentis JAP V2-es motor. Szíjhajtás és Sturmey Archer bolygómű hajtotta őket, ám a későbbiekben rendes kormánykerékkel, 980 köbcentis JAP motorral, háromsebességes sebváltóval és lánchajtással fejlesztették őket tovább. A Bonhams szerint két-, három- és négyüléses verziók is készültek belőle, a most eladott darab az utóbbi típusba tartozik, két felnőttnek és két gyereknek jut rajta/benne hely.

A szerkezet 254 kilogrammot nyom, fénykorában 3,9-4,7 litert fogyasztott 100 kilométeren, de az igazi előnye az éves szinten alig 4 fontos útadó volt. Bár pontos adatok nincsenek, a felsorolt hibrid előnyök ellenére valószínűleg nem sok készült a SEAL-ből, a képeken látható modellt licitre bocsátó Bonhams két ép példányról tud. Előzetesen 6,7 - 8,4 millió forintra taksálták az eladási árat, végül 9,7 millióért ment el. Némiképp igazolja az árat a kielégítő állapot, és az, hogy egyenesen az Egyesült Királyság Nemzeti Motorbicikli Múzeumának kollekciójából származik.

Via Hagerty.com

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.