Ilyen felállással nem bukott volna meg a DeLorean

2021.11.08. 15:44
5 hozzászólás

A DeLoreanről köztudott, hogy a nehéz, rozsdamentes acél karosszéria miatt nagyon hiányzott belőle az erő, amit csak tetézett, hogy egy rendes V8 helyett egy 2,8 literes, 130 lóerős Peugeot-Renault-Volvo motor került bele. Ezen (is) javított egy amerikai tulajdonos, aki a következőt mondta: "még az eredeti motorral versenyeztem egyszer egy mopeddel, és necces volt".

Ez a konkrét példány két évtized után került a San Diego-i Otsuka Maxwell Design kezébe, ami Ferrarik restaurációjával szerzett tapasztalatot, így méltó képességekkel tudta felruházni a DMC-12-t. Az autó darabokra szedése után először is KW Variant 2 coilovereket és Ferrari 348 Challenge-ből származó fékeket kapott, főleg mert ez fért be az eredeti 15 colos felnik alá.

Az eredeti motor ment a kukába, a helyére pedig váratlan helyről, Dél-Koreából jött a megváltás: egy Kia Stinger átalakított, 3,3 literes V6-osa került a DeLorean ülései mögé, amin az eredeti turbókat is Garret T25-ösökre cserélték intercoolerekkel kiegészítve. Az így kapott teljesítmény, ami keréken mérve 487 lóerő, szétkente volna az eredeti váltót, így azt is lecserélték, egy 996.2-es Porsche hatos kéziváltójára; az egészet pedig egy sperrel koronázták meg.

Örömteli, hogy a dizájn nagyjából érintetlen maradt, a belső térben is az eredeti látvány helyreállítására törekedtek, ami alól csak a fekete bőrrel bevarrt, 1980-as Recaro Specialist M ülések és a váltó előtt helyet kapó turbónyomásmérő volt kivétel.

Az autóra még egy napig lehet licitálni, az ár jelenleg 102 ezer dolláron áll a BringaTraileren (ahol az autóról készült képek százai várnak még).



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.