Sütött a nap, mindenki jó fej volt, éljenek hát az áprilisi parádézók, akikkel találkozunk két hét múlva is.
A 39. Parkoló Parádén a szokásosnál kevesebb autót láttam a hatvanas és hetvenes évekből. Szerencsére a Nissan 300ZX sem fiatal már, hiszen 34 éve jött ki, és mivel egy opcionálisan biturbó V6-tal szerelt sportautó, évről évre egyre kívánatosabb. Utcán alig látni, úgyhogy remek, hogy kettő is kilátogatott a PP-re.
Kihagyhatatlan ziccer volt az F-250 mellé parkolni ezt a csodás állapotú Minit. Az esemény lényege egyébként az, hogy lehet vándorolni, tehát ha nem találtál jó helyet első körben, érdemes beszélgetni és helyet cserélni, hátha találtok jobb megoldást.
Nyegli sokat dolgozik a tematikus felhozatalon, a PP39 pedig nem szűkölködött a szirénás különlegességekben. Ezt a Golfot azért ma már ott tudnánk hagyni, de a kamerát úgysem.
Felvágós a Magyar Autóklub, hiszen annak idején nem holmi Fiat 500-zal segítették a bajba jutott autósokat, hanem egyből egy sokkal komolyabb Steyr-Puch-hal. Sárga angyal 23 lóerővel 1960-ból.
Erről az autóról külön olvashatsz a Totalcaron (cím: Az igazi bontószökevény), de szuper volt élőben is látni. Megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy pont ezt az amerikai rendőrautót építsd meg magadnak, miután megmentettél egy belga Volvót egy szekszárdi vastelepről. Éljenek hát a megszállottak, mert nélkülük nem történne semmi.
Jól szól a GT-R húzott V6-osa, persze, de ha mellette egy ilyen Fiat Cinquecento Abarth, akkor egyértelmű, mi érdekel jobban. A Fiat volt olyan kedves, és annak idején nem árulta a Cinquecentót ebben a formában, hanem az Abarth elemeket külön lehetett megvásárolni a Sportinghoz. Ez itt elég jól összeállt, és sárgában tökéletes.
Négyajtós kocka Ford Explorert viszonylag olcsón lehet venni, itt viszont Szentkuti Ákos kolléga szemléli meg épp, milyen is egy immár OT-s Eddie Bauer Edition. Masszívan menő, természetesen.
Corvette C7-ből én csak a simát próbáltam, pedig az igazán súlyos durvulás a Z06-tal indul. Azt a kompresszoros motort én a CTS-V-ben padlóztam, úgyhogy azóta is vágyok a C7 Z06 élményre. Ezt rendesen megcsinálták, hiszen az utolsó orrmotoros Corvette platform volt a C7.
Lopakodik a gyönyörű Renault 16, pedig előző este még a találkozón volt a virágpiacon. Az eső elkerülte a PP39-et, így megleptek minket a klasszikusok is.
A Samurai egy életérzés, amit a modern Suzuki Jimny is elég ügyesen hoz. Kicsi, strapabíró, lelkes, így hát kész is az összes kalandra. Ilyen patina viszont nem lesz egyik napról a másikra.
A tavalyi utolsó PP-s galériámban is benne volt, most is itt van, és ha legközelebb is láthatjuk, tippelhettek, bekerül-e majd a válogatásomba. Ez egy csodás Alpine A310, és mindenkinek látnia kell, mik vannak a Hungexpo gyepén, ha elegen tudnak az eseményről.
A miatások nélkül nincs buli, és még olyat is láttam az NB-k között, amilyet Ákos vett nem is olyan rég. Az viszont itt egy vidám NA, picit távolabb a gyári állapottól.
Állítólag ez a Saturn SC1 Coupe úgy elázott, mint Boris Jelcin a reggeli fogmosás után, de aztán kiszárították, hogy megcsodálhassa mindenki, aki esetleg nem találkozott még a General Motors műanyagkarosszériás próbálkozásaival.
Itt-ott lyukas, biztos van más baja is, de nem számít, hiszen ez egy Alfa GT 1600 Junior. A duplavezérműtengelyes középút 1972 és 1976 között, amiből aztán lett Zagato is. Ez nem az, de kéne.
A Vento, ami Amerikában ugyanúgy Jetta volt, nálunk viszont a kilencvenes évek szedán hármas Golfja. Nem vágytam rá soha, de értem, ezekkel a felnikkel pedig pláne krúzolgatnék vele. A korszak Seatjai is egyre dögösebbnek hatnak, hiszen letisztult formák ezek.
A stáb flottájának egy része. Lehet fogadni, hogy a cápa BMW, vagy az Autobianchi került eddig többe. A Škoda nem játszik, hisz piszok olcsó szórakozás.
Van a kettes Golf, és van A kettes Golf. Legalábbis a PP39 kettes Golf versenyét ez nyerte, hiába volt ott a penge rendőrautó is. Bár szemben a Ventóval, ezzel nem mernék messzire menni.
Tudjátok, milyen ritka a W124-esbe az opcionális hétszemélyes lehajtható ülés? Ennyira, hogy akinek van ilyen Mercedes kombija, méltán ünnepelheti.
Mint ahogy az is örülhet, akinek A-rendszámos E30 coupéja van, motortól függetlenül. Láthatóan a legfiatalabbak is értékelik a klasszikus BMW stílusjegyeket.
A benzines TT-k karrierjének vége, az elektromos utódokról pedig nem tudunk még eleget. Ebben az első generációs Quattróban viszont benne van a félcső, láthatóan egyéb módosítások társaságában.
Vezettem 750-es Pandát, és senkit nem lepek meg vele, hogy nem egy rakéta. Cserébe mindenre jó, amit bizonyít ez a menő felniken futó Csepel bringás példány is.
Van az a vicc, hogy a fiatalabb, tehát mondjuk az elmúlt húsz évben épített Nivákat otthon szét kell szedni, majd újra összerakni, ha már az oroszok elfelejtették ezt megtenni. Bármi is a tapasztalatod velük, az nem kérdés, hogy Nivából lehet frankó terepjárót építeni, az arányok pedig nem öregszenek.
Buborékok! Teljes buborékcunami Sipi úr legendás tűzoltóautója mellett. Így még nem láttuk.
Mikor megérkezik a nemesség, hirtelen akad jó parkolóhely. Ez a 911 T rácáfolt a kritikámra, hogy az OT-s közösség kissé szerényen képviseltette magát ezen a PP-n. A tökéletes szín, az ikonikus forma, minden a helyén.
Első generációs Seat Ibiza Turbo. Giorgetto Giugiaro, vagyis az Italdesign formaterve az 1.5-ös Porsche-fejlesztésű motorral, 108 lóerővel. Penge versenytárs egy Fiat Uno Turbo ellen. Mondjuk utóbbi csak 1.3-as, 104 lóerővel.
Az EVO VI sokak kedvenc Lancer rallygépe, nem is véletlenül. Kékben tökéletes, mint ahogy bármilyen más színben is, vagy akár nagyon sárosan. Erre nagyon vigyáztak.
Ahhoz, hogy szemléletesen el tudd magyarázni a környezetednek, miért is előnyös a Wankel motor, nem árt egy felcsapott motorháztető, alatta a nevezett motortípussal.
Szerencsére két korai Mazda RX-7 is benézett a PP-re, így az imádott wankeles hangokból sem volt hiány.
Mutass még egy Favoritot ilyen állapotban. A ferdehátú, ami megmentette a gyárat, itt szerinte úgy, ahogy anno elhagyta. Silver Line, tehát már a VW alatt készült. Mi több, azóta volt az Erőmérőben is!
Nagyon durrogott ez a kék E36, mielőtt megkértük volna, hogy ne tegye. Ennek oka az, hogy egy M50-es hathengeres van benne, megfújva egy Borg Warner S300-as turbóval. A kardán egy X5-ből, a hátsó diffi pedig az E39-es M5-ből jött, így bírja is a játékot.
A Toyota Corolla AE92 coupé formában sok örömet tud okozni, pedig ez már az elsőkerékhajtású generáció 1.6-os motorral és akár 123 lóerővel.
A Renault 8 Gordini egy 89 lóerős veszedelem 1964-ből. Ez talán '66-os, tehát elől már duplalámpás. Nagyon kipróbálnám, hiszen Amédée Gordini tudta, mit csinál.
A négyajtós Ascona B-n valahogy érezni, hogy igazából kétajtósnak tervezték ezt az modellt. Majdnem ötven évvel később persze bármilyen formában menő, hiszen nem maradt túl sok ezekből az Opelekből. Ennek a fehér is jól áll.
A Škoda 120L egy életérzés, a skodás társaság pedig éli is rendesen. Nagyon helyes, mi pedig találkozzunk hát a következő Parkoló Parádén, két hét múlva. Vagyis május 14-én, vasárnap.
2024 első Parkoló Parádéja április 28-án, vasárnap nyitja meg kapuit!
Idén az első Parkoló Parádé tematikája az autós túrázás, terepezés, off-road veretés. Ha éled a sarat, a terepen járást, vagy csak tervezed, hogy a jövőben te is velünk lapátolod a homokot majd valahol Afrika alsón, gyere! Várunk minden épített terepjárót, extrém túrára felkészítetett motort, quadot, oldtimert, de ha tevével jössz, azt is megetetjük!
2024.04.28-án, vasárnap lesz a Hungexpo területén.
Belépés: autóval a 6-os, gyalogosan a 3-as kapun, 12:00-tól, jegyet elővételben lejjebb kattintva vehetsz. (így olcsóbb, csak szólunk!).
Idén megjártuk a Bamakót, túléltük a futamot és számtalan új baráttal, elképesztő sztorival lettünk gazdagabbak. A legmenőbb Bamakós autókat most kiállítjuk, ahogy a 2026-os induló autónkról is lerántjuk a haláli leplet. Jön Tibi a Jeeppel, a vontatások szakértője Levente a Cayennel, a W123-as Merci és a többiek, sőt még Nívás Matyi is nagy eséllyel tiszteletét teszi.
A fő téma az off-road és az autós túrázás:
A vadon szavát végül mi is meghallottuk, osztóműveinket a magasba emeltük, de előtte jó lenne egy kicsit ihletet gyűjteni, tapasztalatot szerezni és bandázni veletek, vagyis a mondás most az, hogy: terepek járói, dagonyák gyalázói, portáltengelyes sziklamászók, expedíciós világutazók gyülekezzetek és mutassátok meg magatokat a világnak, ez a ti hívójeletek!
Klubbok és nagyobb társaságok írjatok levelet az rendezveny@mail.totalcar.hu címre és igyekszünk közös helyet találni nektek!
Villám Géza a Budapest-Bamako Rally megálmodója sztorizgatást tart Őrült fazonok, kemény pillanatok, embert próbáló kihívások - címmel. Megelevenedik a Budapest Bamako Rally története, de ismerve őt valószínű, hogy csajozásról és főzésről is ontja majd az igét rendületlenül. :))
Villám Géza fogadott testvérei körében ünnepel valahol az afrikai szavannán.
16:00-tól pedig a színpadon Bunkoczi László, Bunkozi Soma és Szentkuti Ákos
Ákosék a 2024-es Africa Eco Race raid kategóriájában teljesítettek, budapesti indulással egészen Dakarig, több ponton érintve az eredeti Dakar Rally versenyútvonalát. A rendkívül hangulatos Marokkó után Mauritánia sivárságával és Szenegál sokszínűségével találkoztak, de azt is elmesélik, hogyan lehet egy nemzetközi kompon lencsét főzni, miért kell a marokkói éttermesnek a hentestől nyers húst vinni, lehet-e AdBlue-t kapni egy modern dízelbe, van-e internet a világ végén, és hogyan válik a Coca-Cola az egyetlen civilizációs mentsvára az embernek egy 3,5 hétig tartó folyamatos autózás során.
Élményautóztatás a passzázson:
Imádod az érdekes és izgalmas autókat és szívesen beülnél a kedvencedbe egy körre? Sexy autód van és megosztanád az élményt sok csillogó szemű rajongóval? Vár az élményautóztatás a Hungexpo területén!
A jelentkezés lezárult! A jelentkezőknek köszönjük a lelkesedést, mindenkit emailban tájékoztatunk!
Büntetésvégrehajtás bajnokai:
Börtön ablakában kazettájukat visszacsévélve várnak titeket újra nyitott bilincseikkel a BV bajnokai, hogy rabszállítójukkal csapassanak majd körbe-körbe a passzázson veletek. Nagyon lelkesek, a szirénát kérésre tuti felkapcsolják!
Nagyvasak nagy napja:
Ebben még van anyag, vagyis vasból most sem lesz hiány, állandó tűzoltó csapatunk a Szomjoltók is kicsit mozgalmasabbra veszik ezúttal a figurát, és megjáratják a 69-es Mercedes 710-est, de érkezik a KPST parkból a nyerges IFA, sőt egy V8-as Scania is!
Gyerekeknek:
Valójában a PP-n mindenki gyerek még egy kicsit, de a legkisebbeknek most is lesz ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön és persze a Szomjoltóknál is olthatnak igazi tüzet!
Autódoki live
Ingyenes élő diagnosztika és tanácsadás Autódoktorunktól, kollektív pingvinezés nyitott géptetők mellett. Hozott krehácsra ingyenes ráolvasás, szakértő hümmögés évtizedes rutinnal!
Fontos infók
A rendezvényen előre (az alábbi gombra kattintva) vagy a helyszínen megváltott belépővel lehet részt venni. A jegy elővételben 2024.04.28. 11:30-ig 1990 Ft/fő, a helyszínen váltva 2600 Ft/fő. A rendezvényre 14 éven aluli gyermekek nagykorú kísérővel, 18 év alattiak kísérő nélkül is ingyenesen léphetnek be.
A jegy egyszeri belépésre illetve behajtásra jogosít a Totalcar Parkoló Parádéra és annak minden kiegészítő programjára a Hungexpón (Bp. 1101, Albertirsai u. 10.).
Látogatói kapunyitás 12 órakor. Belépés: autóval az 6-os, gyalogosan a 3-as kapun.
A rendezvényre bármilyen gépjárművel ingyen be lehet hajtani, amennyiben az abban tartózkodó személyek érvényes jeggyel rendelkeznek.
Amennyiben gyalog jönnél, a MÁV járatai a Keleti pályaudvarból 5 perc alatt Kőbánya felső megállónál vannak, ami majdnem a Hungexpo 3-as, gyalogos bejáratnál van. A vonatot Budapest bérlettel is igénybe veheted.
A motorosoknak külön parkolót jelöltünk ki, amit táblával is jelzünk. Kérjük, lehetőleg oda parkoljatok.
A PP-re kutyák és egyéb háziállatok ingyenesen hozhatók, a látogató gazda felelősségére. A helyi házirend értelmében legyen nálatok az állat oltási könyve és szájkosara (feltenni nem kell). Ezt a bejáratnál szúrópróbaszerűen ellenőrizhetik!
A rendezvény szervezői fenntartják a jogot a belépők és behajtók számának korlátozására, tekintettel a helyszínek befogadási képességére és az aktuális szabályozásra.
Az eseményen bármilyen marketing tevékenység, árusítás csak a rendezőség engedélyével történhet!
A rendezvény területén nyílt láng használata tilos!
A rendezvényt "szinte" minden időben megtartjuk!
A rendezvény sajátosságaiból adódóan külön felhívjuk a látogatók a figyelmét a kulturált autó- és egyéb járműhasználatra!
Az autós rendezvény veszélyes üzem. A szervezők törekednek a biztonságos keretek biztosítására és betartatására, de ennek ellenére történhetnek balesetek. A jegy megvásárlásával ezt tudomásul veszi, és lemond minden kártérítési jogáról a szervezőkkel szemben.
Amennyiben ezt nem képesek betartani, a rendezvény szervezői fenntartják a jogot, hogy a további rendezvényekről kitiltsák a szabályok megszegőit!
Előjelentkezés árusnak (élelmiszert és italt árusítók sajnos nem tudnak jelentkezni!), szponzornak, stb.: rendezveny@mail.totalcar.hu