Frankfurtban már látható a csukott sportkocsi-tanulmány, amely
hamarosan gyártásba is kerülhet. A BMW másodszor már nem követte el azt
a hibát, mint a Z3 esetében: nem kísérleteznek a közönséget megosztó,
bár kétségtelenül praktikus kombiszerű kabinformával. A Z4 csukott
változata erőteljes ívű tetőt kapott, amely jól illik a hosszú orrhoz
és az autó jellegzetes oldalvonalaihoz. A legtöbb Chris Bangle tervezte
BMW-re jellemző kacsafarok-szerű hátsó légterelőt persze itt is
megtaláljuk, de a sajátos megoldás a kétüléses sportkocsin messze nem
tűnik olyan idegennek, mint mondjuk egy nagy limuzinon vagy túrakupén.
Részben a farrész érdekes kialakításának is köszönhető, hogy a Z4 Coupé
meglehetősen tágas csomagteret kínál, amelybe az alkotók szerint két
telipakolt golftáska gond nélkül elfér.
A tanulmányautó hosszú orrába a BMW hagyományaihoz méltóan egy erős
soros hathengerest építettek: a 265 lóerős motor igazán vehemensen
képes gyorsítani a kompakt kupét: a gyári adatok szerint 5,7 másodperc
kell a 100 km/h-s sebességhatár átlépéséhez, és a végsebesség is csak
az elektronikus korlátozás miatt nem haladja meg a 250 km/h-t. A
tanulmányautóra igen látványos, 19 hüvelykes felnik kerültek igen
alacsony profilú gumiabroncsokkal, bár valószínű, hogy a leendő
szériamodellen ennél ésszerűbb kompromisszumot kötnek a mérnökök. A mai
elvárásoknak megfelelően a Z4 kupéba is került menetstabilizáló program
- a BMW-nél DSC a neve -, valamint elektromos szervokormány. A
tanulmány belülről egyszerű, de anyagait tekintve a legjobb minőséget
képviseli: mindenütt bőr kárpitozást, valamint fa és alumínium
kezelőszerveket és díszítőelemeket látni a Z4 Coupéban.
A Z4 csukott változata - nyilván itt-ott átalakított, de alapvetően
a tanulmányautóhoz hasonló kivitelben - 2006 közepén, a roadster
felújításával egy időben kerülhet piacra. A BMW részéről egyértelműen a
Porsche Cayman ellenfelének szánt sportkocsi ismereteink szerint a
tanulmányban is használt háromliteres motorral érkezik, de később
várható egy még erősebb változat az M3-asban használt több mint 340
lovas, 3,2 literes hathengeressel is.