Ferrarit enni, inni, lélegezni

Ferrari Racing Days 2010 Hungaroring Hirdetés
2010.09.01. 15:56 Módosítva: 2010.09.01. 16:00
Ezt a cikket a(z) Ferrari Racing Days 2010 Hungaroring, nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Ültél már 599FXX-ben? Láttál közelről 250 SWB-t? Füstölt már neked gumit Felipe Massa igazi Formula-1-es versenyautóval? Ha akár egyetlen nem is előfordult a válaszaid között, akkor olvass tovább.

Gazdag ficsúrok és átmenetileg még a tutiban horgászó autónepperek gumit füstölnek a flaszteron, villognak kicsit a csupamell-nulladerék bércsajok mellett, majd jól összetörik a kocsijukat az első kanyarban. Nagyjából ilyen kép élhet egy átlagember fejében egy olyasfajta rendezvényről, mint a Ferrari Challenge Days.

Hibásan.

Fenti mentalitás a Ferrari-tulajdonosoknak csak egy vékony, kellemetlen rétegére jellemző, de sajnos épp ők mozognak sokat olyan körökben, ahol az átlag halandó is megfordul. Hja, van, akinek a pláza kávézója előtti díszburkolatra kell parkolnia, hogy mutassa, mije van. Talán, hogy elhiggye – neki sikerült kimásznia az iszapból.

Aztán vannak a többiek, szintén jómódúak. Akik Ferrarit gépszeretetből, márkarajongásból, autósport-imádatból vesznek. Őket ritkán látjuk a városban gázos módon parkolni, még kevésbé százhatvannal cikázni, hiszen ők nem ezért vettek ilyen autót. Hanem mert értik, érzik. Aki pedig közülük is extra komolyan veszi a márkaszeretetet, az legtöbbet a Ferrari Challenge Days (FCD) kupasorozaton tornáztatja meg autója motorját. Ez a széria azoknak szól, akik tudnak is, szeretnek is vezetni, s szívesen elmerészkednek Ferrarijaikkal a határig. Az FCD versenysorozat a javából, korunk leggyorsabb sportkocsijaival, olyan pilótákkal, akik nem tegnap láttak először sperrdiffit.

Magyar sztárunk is van itt Válint Tibor személyében – ha valaki éppen Ferrarikra nem izgul túlságosan, hát azért látogasson ki a Hungaroringre most hétvégén, hogy neki szurkoljon. Kevés magyar autóversenyző van ma a porondon, aki 2009-ben második tudott lenni egy nemzetközi, rangos sportkocsi-bajnokságon. Ő ilyen. Lehet neki szurkolni, itt lesz.

A szeptember 3-5-ig tartandó, Ferrari Racing Days 2010 Hungaroring elnevezésű dzsembori a hétversenyes Ferrari Challenge Days ötödik idei rendezvénye. Két versenyszám és két nagy show-futam köré épül az egész.

A legfontosabb és legnépesebb indulótábort felmutató futam az F430 Challenge, amelyben az olasz és az európai bajnokságsorozatokban részt vevő versenyzők kvalifikálnak, majd élesben összemérik erejüket, tudásukat. A másik versenyben a kifejezetten a pályára tervezett, Formula-1-technikájú kocsikkal, FXX-ekkel és 599XX-ekkel indulnak – ha tehetik, erre hozzanak füldugót.

A show-k: F1-Clienti demonstrációs futam, amelyben a régi Formula-1-es Ferrarik tulajdonosai mutatják be autóikat – készüljenek irgalmatlan érdekességekre, amiket talán soha nem látnak máskor. A másik szenzáció: akárcsak tavaly, vasárnap idén is itt lesz Felipe Massa egy 2008-as F1-es autóval. Olyan dolgokat művel az autóval, amit Formula-1-essel nem szokás, pláne nem illik, például lesz gumifüst is...

Aki pedig unja a menő autókat a szó egyik értelmében, az nézhet menő autókat a szó másik értelmében. Ki lesz állítva ugyanis a Ferrari teljes, mai modellpalettája. Ellentétben azzal, amikor utcán parkolva látunk ilyen autót, itt oda lehet menni, közelről meg lehet bámulni, le lehet fotózni mindet, s nem kapunk hegyomlásnyi testőrt a kép sarkába, adagnyi gázsprét az arcunkba. Sőt, mondok jobbat – bele is lehet ülni mindbe... Egy FXX próba, valaki? A Challenge Days a Ferrari barátságos oldala, olyan, amilyennek maguk a maestrók gondolják az egészet, ott, Maranellóban.

És az igazán telhetetleneknek: ha sem a versenyek, sem a gumifüst, sem az élő próbák nem bizonyulnak elégnek – lesz történelmi kiállítás is, a Ferrari bő hatvan évét felvonultató, seregnyi oldtimerrel. Én már hegyezem a cerkát arra...

Szavazzon!

Nem vészes a belépő ára sem, pláne ha valakinek jó a tribün: a pénteki jegy (zárójelben a 6-14 éves gyerekeknek szóló árak) 1600 (800), a kétnapos szombat-vasárnap 4900 (1600), a háromnapos belépő 7900 (2500) forint. A paddock már drágább móka, de ott tud csak rendesen benzinfüstös lenni a ruhánk, ami nélkül mit sem ér az egész. A pénteki 3900 (1800), a kétnapos 14 900 (3900), a teljes hétvégés 19 900 (5400) forint. Jó látni, milyen olcsó a jegy a gyerekeknek, a Ferrari szépen építi a jövőjét...

Száz szónak is egy a vége, gyertek a Hungaroringre, merüljetek el, váljatok egy hétvége alatt hardcore-tifosikká! Jó lesz nektek – nekünk.

Ezt a cikket a(z) Ferrari Racing Days 2010 Hungaroring, nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.