Így kell megölni egy 9 literes dízelmotort

2021.01.06. 16:15

Láttunk már elszabadult dízelmotort, pár éve Zách Dani meg is írta a Horvátországban kiégett, kétliteres BMW esetét, de mi van, ha ugyanez egy 9,3 literes V8-assal történik? Erre való a Youtube. Egész pontosan egy hetvenes évekbeli GMC Semi Truck-ba épített 8V71-es, kétütemű Detroit Diesel motorról van szó, ami a piszkálás után 4500-as fordulaton pörögve semmisítette meg önmagát, szűk 8 perc alatt.

Akinek nem ismerős a jelenség, röviden arról van szó, hogy ha a dízelmotor valahonnan plusz éghető anyagot kap (pl. kenőolajat a turbótól), az öngyulladás miatt nagyjából megállíthatatlan pörgésbe kezd, ami a legtöbb esetben a motor végét jelenti.

A szóban forgó motor nagy lökettérfogata esetén pedig nagy show-ra lehet számítani. Big engine goes big boom, az eredmény is ennek megfelelő: a szelepek és az egyik dugattyú eltört, illetve megolvadt, a hajtókar is megnyomorodott - a főtengely viszont szemre egészen épen megmaradt.

dugatty.png

Tipp: ha nem a Youtube-ra szánt, értelmetlen, mechanikai katasztrófát akarunk előidézni, ellenben a fent leírtaknak megfelelő, indokolatlan felpörgést észlelünk a motornál, próbáljuk minél előbb a legnagyobb sebességfokozatba téve lefullasztani a motort, akkor még van némi esély.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.