Wartburg V8: nem álom, valóság

2012.10.02. 14:43

Különös tárgyakat szül a nosztalgia, különösen ha elszántsággal és stabil anyagi háttérrel párosul. Wartburgot ugyan huszonkét éve nem gyártanak, de az egykori NDK-ban még mindig sokan gondolnak rá jó szívvel – köztük van Nico Rissel is, aki nem elégedett meg a szép emlékekkel: megépítette a G-Wart 500-ast.

Amikor felmerült, hogy új off-road versenyautót kellene építeni aktuális hobbijához, úgy döntött, egy öreg Wartburg 1.3 Tourist karosszériája alá építkezik. Kiderült ugyanis, hogy a rövid Mercedes G osztály alváza passzol a Wartburg alá. A 450 euróért vásárolt, 1988-as kombiból persze nem maradt túl sok: csak a karosszériát tartotta meg, de ezt is merev bukócső-rendszer merevíti. Belül csak az ajtókárpitok, a műszerfal egy része és a kormány emlékeztet az eredeti konstrukcióra – arra viszont nagy összegben fogadnánk, hogy a jellegzetes, zengő ajtócsapódás-hang, a Wartburgok egyik jellegzetes tulajdonsága megmaradt.

A mechanika a keletnémet lemezek alatt persze teljes egészében Mercedes. Az alváz egy rövid 240 GD-ből jött, az ötliteres V8-as motort pedig egy 500 SEC-ből emelték át. Az óriási terep-gumik persze jócskán kilógnának a keskeny Wartburg karosszéria alól, így oldalanként vagy húsz centis sárvédő-szélesítéseket szereltek fel. Az egészben az a legszebb, hogy az átalakított Touristnak rendszáma is van, így közúton is használja a gazdája, környezete legnagyobb döbbenetére.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.