Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.07.24. 14:12

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Két külföldi katalizátortolvajt fogtak el a debreceni rendőrök. Tegnap éjszaka fél tizenkettőkor kaptak bejelentést arról, hogy a Füredi úton parkoló autókat gyanús alakok környékezik. A helyszínre érkező egyenruhások a közelben elfogták a 40 és 27 éves bolgár férfiakat, az idősebb gyanúsított ellen hasonló okból már elfogatóparancsot adott ki a Székesfehérvári Rendőrkapitányság.

    A két bolgár férfival szemben lopás bűntett miatt folytatnak nyomozást, őket őrizetbe vették. Az intézkedés során egyébként autójuk csomagtartójában különböző szerszámokat és lopott katalizátorokat is találtak a rendőrök.

    Forrás: police.hu

  • A kilencvenes évek végének egyik legvágyottabb sportautója volt a Mercedes-Benz CLK GTR, amelyből mindössze huszonhat utcai példány készült, hogy homologizálhassák az azonos nevű versenyautót. Tipikus poszterautó volt, az elérhetetlenség, a plátói rajongás négykerekű szimbóluma. És ez a státusza azóta sem változott.

    Időről időre felbukkan egy-egy példány valamilyen aukción, tehát lehetőség azért még csak akadna a megszerzésére, de az árak csillagászatiak. Most például egy 1998-as gyártású darabot árvereznek, a szervezők 8,5 és 10 millió dollár közé saccolják az értékét. Megérhet tehát hárommilliárd forintot is, tehát ha meg is nyernéd ma a lottóötöst, ne reménykedj, alig a harmadát fedezné.

  • Egy svéd rendszámos Audit igazoltattak a martonvásári rendőrök, amikor a papírokból kiderült, hogy az autót a hatóságok 2010-ben kivonták a forgalomból, műszaki vizsgája pedig még korábban, 2007-ben járt le. A C4-es A6 Avant forgalmiját és rendszámait most bevonták az intézkedés során, a sofőrrel szemben szabálysértési bírságot szabtak ki.

    Lead 649?itok=1pKD QKY

    Forrás: police.hu

  • Nincs az a vezetési segédlet, ami megvédene minket a saját hülyeségünktől. Ezt a saját bőrén tapasztalta meg az a sofőr, aki Porsche Cayenne-jével a tengerparti homokba ásta magát. Többen próbálták tolni is, így segítve a szabadulást, de a rövidke videó nem tartalmaz happy endet, csak homokot szóró kerekeket. (ha nem látszik jól a videók, klikk a FB ikonra a jobb alsó sarokban)

    Oké, ilyen laza talajon mondjuk nem nehéz elásni a kocsit, az vesse rá az első követ, aki még nem járt hasonlóan. Pár éve nekünk éppen a Tannistesten sikerült egy Subaruval, azt egy kötéllel sikerült kirángatni.

    Stuck-Porsche-Cayenne
  • Sokszor hozhatja úgy a szükség, hogy a házi kedvenceknek is velünk kell utazniuk. Van, aki csak az állatorvosig merészkedik a kutyával, macskával, mások viszont akár nyaralni is magukkal viszik, vagy csak ismerőshöz szállítják, amíg ők maguk elutaznak. A veszprémi rendőrök legújabb videója abban próbál segíteni, hogy egyszerre legyen biztonságos és szabályos az utazás a négylábúaknak is.

    Az egyenruhások felhívják a figyelmet többek közt arra, hogy a kutyusok a KRESZ szerint rakománynak minősülnek, a megfelelő rögzítést speciális biztonsági övekkel, dobozokkal vagy szállítókosarakkal lehet megoldani.

    kutya2

    Korábban mi is készítettünk már átfogó anyagot a témában, azt is érdemes feleleveníteni.

  • Már 180-nál tart a Nyugat-Európában történt áradások és földcsuszamlások áldozatainak száma, és több százan váltak otthontalanná egyik napról a másikra, de sokan voltak, akiknek nem csak az otthonuk, de a vállalkozásuk is tönkrement az esőzések következtében.

    porsche

    A Stuttgart közelében található Heilbronn Porsche Centerben álló Porschék sem jelentenek szívderítő látványt: három 992-es 911, három Cayenne és egy Macan áll/ül a 60 centis vízben, némelyikükről még a gyári védőfóliát sem szedték le. A kár legalább 200 millió forintnyi euró.

     Kitartást kívánunk minden érintettnek.

  • Ha azt hiszed, már mindent láttál, hatalmasat tévedsz. Ez a rettentő ízléses, aranyszínű Mercedes egy kairói parkoló sarkában próbált megbújni, de ezzel az arcunkba mászó, retinaszaggató visszafogottsággal valamiért nem sikerült észrevétlennek maradnia. Így nem tudott elbújni Jászberényi Sándor elől sem, neki köszönjük a fotókat.


    Ha pedig azt gondolnád, nem merjük közelebbről megmutatni: de. Hát tessék, itt van:

  • Vasárnap a Moszkva teret vetítjük a Totalcar Autósmoziban a Lupán . A filmben két autóé a főszerep: egy ezerkettes, piros Zsigulié és egy fehér Porsche 924-esé. Bár rövid ideig, de feltűnik azonban egy harmadik érdekes autó is a főszereplők használatában: egy sötétzöld (vagy inkább fekete?) Range Rover.

    1

    Jól kitalált autós jelenet, ahogy a 924-essel krúzolnak az alagúton át Petyáék, majd Kiglerből a visszapillantóba lesve kiszalad, hogy "Ki ez az állat" - mármint a Range-dzsel. Az autóval - és az érettségi tételekkel - pedig Royalék (Szabó Simon) érkeznek.

    Pár éve mi is kaptunk egy jó történetet arról, ahogy Valker Dávid és Miki hazahoztak egy V8-as Range Rovert Hollandiából, ezt ide kattintva olvashatjátok el.

    A filmet 20:45-től kezdjük, de már 7 órától várunk mindenkit egy kis klubestre, afféle mini Parkoló Parádéra. Jegyvásárlás:

  • Kevés autóra tudok jobban vágyni, mint egy Ultraviolet színű Porsche 911 GT3 RS-re. Az 500 lóerőre kihegyezett 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotor és a kevesebb mint 3,5 másodperces 0-100 így is több, mint amivel meg lehet birkózni józan ésszel.

    De ez nem mindenkinek elég. A floridai TKB Motorsports megépítette a ProCharger P1X kompresszorral szerelt változatot, amivel már 720 lóerőt és kicsit több mint 610 Nm nyomatékot tud a GT3 RS. Szóval aggasztóan sokat.

  • Vasárnap a Moszkva teret vetítjük a Totalcar Autósmoziban a Lupán. Csuja Imre monológja a piros Zsiguliról autós körökben már-már olyan klasszikus, mint Brad Pitt dumája a Blöffben a babakék lakókcsiról.

    DSC 9904

    A filmben egy másik jelenet még inkább fontos szerepet kap egy taxis Zsiguli, amiben Royal (Szabó Simon) alkudozása után egy egy üveg Ballantines viszkiért viteti el magát a csapat a Gellért-hegyre, házibuliba.

    A taxis Zsigulikról rengeteg történet és legenda keringett akkoriban, ezeket elevenítettük fel korábbi cikkünkben a Lada 50. évfordulója kapcsán.

    A filmet 20:45-től kezdjük, de már 7 órától várunk mindenkit egy kis klubestre, afféle mini Parkoló Parádéra. Jegyvásárlás:

  • A címben idézett párbeszéd a Moszkva térben hangzik el Jancsi bá (Csuja Imre) és Petya között, a szóban forgó Porsche pedig egy 924-es. Talán az Audi-kötődés miatt, talán a négyhengeres orrmotor miatt, de sokan nem tekintenek rá valódi Porscheként. A veteránosok is inkább talán az elmúlt néhány évben kezdtek iránta érdeklődni. A kor olcsó Porschéjéről ebben a cikkben írtunk részletesen.

    DSF7387

    A 18 éves Kigler mindenesetre egyértelműen az élet császára a 924 volánja mögött a filmben, és úgy rúgja el a transaxle Porschének a Keleti Károly utca sarkán, ahogy kell. Gyere, nézd meg velünk a Moszkva teret a Lupa Drive-In-ben 2021.07.25-én.

    A filmet 20:45-től kezdjük, de már 7 órától várunk mindenkit egy kis klubestre, afféle mini Parkoló Parádéra. Jegyvásárlás:

  • Ajándékot venni egyébként is mindig olyan, mint vékony jégen tipegni, de a kerek házassági évforduló ezek közül is kiemelkedő. Csokor virág vagy bonbon helyett Glenn és Gigi Moss egy pár Rolls-Royce-szal ünnepelte a negyvenediket.

    Ahelyett, hogy egymáshoz passzoló autókat rendeltek volna, inkább mindkettőjüknek az egyéniségéhez illő Phantom és Dawn került a kollekcióba. A nagy luxuslimuzin a 20 darabos Tempus limitált szériából való, a Dawn Black Badge pedig élénk piros színt és kedves részleteket kapott.

    40. évfordulójuk tiszteletére az autó orrán lévő Spirit of Extasy szobor talapzatán olvasható a pontos dátum és a hely koordinátái, ahol a pár 1976-ban először találkozott, valamint az 1981-es esküvőre utaló vésés.

  • Nehéz eldönteni a kanadai LyteHorse Labs járművéről, hogy két, sorba kötött Segway-ként vagy inkább két, párhuzamosan kapcsolt elektromos rollerként kell-e értelmezni. A kettő- vagy négykerék-meghajtású koncepciót a legkülönbözőbb feladatokra szánják, utcai járőrök és nehéz terepen dolgozó mentőalakulatok is szerepelnek a lehetséges felhasználók között. 

    Fél méter mély vízben is képes lesz haladni, ráadásul 1,1 tonna vontatására is alkalmas, mindezt úgy, hogy alapesetben 129 kilométeres, nagyobb akkumulátorral pedig 162 kilométeres elektromos hatótávot ígérnek hozzá. A végsebesség 64 km/h. 

    Kép: Autoevolution
    Kép: Autoevolution

    A kiegészítők között olyan extrákat is találunk, mint a fűtött markolat és a golyóálló gumik, de ezeken felül is teljesen testreszabható a LyteHorse. A névben megpendített lovas párhuzam ellenére nyerget nem találunk rajta, a quadrollert állva kell majd használni. Ha megtetszett, nem kell sokáig várnod, már idén rendelhető lesz.

    Kép: autoevolution
    Kép: autoevolution
  • Valaki lehetőségként értelmezte a Lime Rock Park pályán tartott IMSA verseny pénteki edzését. A meg nem nevezett sofőr a piros zászlós perceket használta ki arra, hogy gyorsabban eljusson a pálya egy másik pontjára - ekkor senki nem tartózkodik a pályán - , ráadásul a menetiránnyal szemben indult el. A pálya személyzete gyorsan reagált, a buszt a biztonsági autókkal megállásra kényszerítették, a gyanúsítottat pedig átadták a rendőrségnek. Gondatlan veszélyeztetéssel vádolják, a buszt elkobozták, súlyosbító tényező, hogy a sofőr állítólag tudatosan hajtott a pályára.

    Senki nem sérült meg, a pályában sem esett kár, és új körrekordot sem sikerült felállítani a több mint 20 tonnás, öreg Prevost Marathonnal. 
    driving-your-prevost-rv-onto-the-race-track-is-a-bad-way-to-end-
  • A Mercedes dizájnfőnöke, Gorden Wagener tett közzé egy kedvcsináló fotót a szeptemberben leleplezendő Smart SUV-ről, amin az új formanyelven kívül sokminden ugyan nem látszik, de arra jó, hogy fenntartsa az érdeklődést a Geely-vel közösen fejlesztett elektromos kompakt crossover iránt. Ha minden igaz, az új Smartok eltávolodnak az elődeiktől, és egyenesen a Miniket veszik célba, a képen látható típust például a Countryman ellen szánják.

    1
  • Az első Goodyear Airwheelt az ohiói Akronban, a cég székhelyén mutatták be 1929 nyarán. Az Airwheel egy magas oldalfalú, ballonos abroncs volt, amit Alvin J. Musselman tervezett, ezért is kapta a Musselman Type nevet. A kerekeket eleinte repülőkön alkalmazták, csak a harmincas évektől próbálkoztak a személyautós felhasználással.

    Nem aprózták el a reklámozást, előbb egy utánfutó közepére szerelve hakniztak a városban, majd a Flxible Co. nevű céget kérték meg, hogy építsen nekik olyan buszokat, amelyekhez óriási lengőkarokkal hozzá lehetett kapcsolni az ötödik, 3,6 méter magas kereket. Két ilyen busz született, amelyek egy-egy meghosszabbított 1929-es Buick alvázra épültek, hogy aztán fel-alá utaztassák őket az Egyesült Államokban. 

    Először csak egy busz készült, azzal az Államok felét sikerült érinteni pár év alatt, nem sokkal később készült el a második, amellyel aztán párban folytatták a reklámtúrát a harmincas években. Ám mivel épp az első nagy gazdasági válság folyt, az Airwheel eleinte nem lett átütő siker.

    Érdekesség, hogy az '50-es években szintén óriási, majd három méteres kerekeket szereltek a B-36 Peacemaker bombázókra, így legalább a legnagyobb, repülőn használt kerék címét megszerezte a Goodyear. 

  • Július hónap „Milyen mélyre hajolnál lájkokért“ díjáért a Ford dolgozott meg a legkeményebben. A sajtóközlemény szerint egy neves parfümlaborral együttműködve megalkották a Régi Jó Világ Rendes Autóinak illatát, amit benzin, gumi és újautószagból kevertek ki.

    Ford Mach-Eau 1

    Az eset előzménye, hogy megkutatták, mi hiányzik a reménybeli villanyautó-vásárlóknak a leginkább, és meglepően sokan említették a benzinszagot (a Tik-Tok generáció alulreprezentáltságát jelzi, hogy a kutatás legnépszerűbb illata a frissen nyomott könyvé volt). A szagászati készítmény a benzolgyűrűkön kívül füstös, gumis és animális jegyeket tartalmaz, utóbbiakat azért, mert a Mustang egy ló (tényleg!).

    A parfümöt a Goodwood Festival of Speeden mutatták be, és természetesen nem árulják. Az üvegen a márkanév a Mach Eau. Azon már meg sem lepődünk, hogy a közleményt nem a cég dearborni, hanem a kölni központjából küldték ki.

    Forrás: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2021/07/14/ford-mach-eau.html

    Ford Mach-Eau 3.png
  • Amíg csak kívülről nézzük ezt a Mercedest, azt mondanánk, hogy egész jó ízlése van Bonónak. A U2 frontembere a zenekar bemutatkozó albuma, a Boy megjelenése után vette magának ezt a 450 SEL-t. Az akkor húszéves ír zenész a W116-os kínálat felsőbb régiójából választott, bár nem a 6,9 literes csúcsmodellt, csak a 4,5-ös V8-ast vitte haza.

    A beltérnél viszont úgy tűnik, elfogyott a jó ízlés, bár azt nem tudni, ezt a tehénbőr-mintázatot az ő megbízásából követte el egy ügyes kárpitos, vagy már valamelyik következő tulajdonosnak sikerült. Az viszont biztos, hogy az Alpine hangrendszerre nagyjából ötmillió forintnak megfelelő összeget adott ki. A közel sem makulátlan állapotú Mercit vasárnap árverezik el, az áráról még nincsenek információk.

  • Szívmelengető a tény, hogy a Porsche még mindig gondol azokra, akik a vezetés klasszikus élményét keresik egy autóban és erre az egyik legjobb a 911 GT3 Touring. Az a 911-es, amiben megvan a hegyes szívómotor és a kőkemény technika, de nincs rajta hatalmas szárny, csak az ikonikus forma.

    Talán az egyik legstílusosabb autó most a Porschénál, de az egyedi kívánságokkal foglalkozó részleg, az Exclusive Manufaktur kihozta belőle az éjszaka erkölcstelen császára hangulatot a fekete fényezéssel, a fekete felnikkel és a rúzsvörös bőrbe kötött utastérrel.

    Karbonbetétes a sportülések hátulján a betét és még a szellőzőrostélyok lamellái is bőrözöttek. A piros cérnával varrott kartámaszon pedig a Porsche Exclusive Manufaktur logója díszeleg.

    Nem ez a legízlésesebb kombináció, de annyi egész biztos, hogy ezt mind elhomályosítja az 510 lóerős, 4,0 literes, hathengeres bokszermotor, ami simán beleforog a 9000-be.

  • Nyolc perc - ennyire volt szüksége egy sofőrnek, hogy Toyota Aurisát valahogy leparkolja. Nem arról van szó, hogy hosszas keresgélés után csupán egyetlen szűk helyet talált volna, ahova alig fér be a japán kompakt. Nem, a parkolóban kettesével álltak üresen a helyek, mégis megizzasztotta a manőver. Pechjére valaki videóra is vette, hogy aztán egy stoppert is odabiggyesszen a jobb alsó sarokba. A gyorsított felvétel indokolt, bár kissé rontja az élvezhetőséget.

    Persze könnyen lehet, hogy eléggé kezdő vezetőről van szó, aki még csak most próbálkozik a parkolással éles körülmények között, mindenesetre van még mit gyakorolnia.

    parkolas

    Forrás: The Sun

  • A Forza Horizon esetében pont úgy, ahogy gondolod: kiviszik az autókat egy elhagyott repülőtérre/lezárt versenypályára, és mikrofonok tömkelegével felaggatva vezetik őket fel és alá a legkülönbözőbb szcenáriókban: gyorsítás, visszaváltás, gumiégetés, drift, stb.

     Sok olyan játék és szimulátor van, ami számítógép által generált hangokat használ, erről az eljárásról a BMW mesterséges kipufogó-hangja óta tudjuk, hogy nem menő, a Forza fejlesztői viszont a jó öreg mikrofonokhoz léptek vissza, dicsérik is a hamarosan debütáló játékot az autók élethű hangzása miatt. Nem tiszta, hogy a turbós Suprák és Lancia Fulvia Coupe HF-ek után mennyire kell feltekerni a mikrofonok érzékenységét mondjuk egy Teslához, mindenesetre biztos nem rossz munkanapok ezek a fejlesztőknek.

    forzahor.png
  • Anti folyton csak a kihívásokat keresi az Astrával, ehhez nem is nagyon kell mást hozzáfűzni.

    image0
  • A V10-es Lamborghini Huracanból épített Jumpacan egy imádnivaló elmebetegség a B is for Build csapattól. Az ötlet megszületése után pedig rengeteg tervezés és munka árán már működőképes is lett néhány hete. Persze innen  még messze a végleges állapot - már ha egyáltalán van ilyen egy efféle projektautónál. Most épp a hátsó futómű berugózását tesztelik:

     Az autó épülését ezen a Youtube csatornán lehet követni, de a The Drive Tribe-ra is készült róla részletes cikk.

    jumpacan.PNG
  • Aditya Narayan dizájn-menedzser a Fordnál, a Mustang Mach-E tervezésében is részt vett, de most nem a kék-oválos minőségében ejtünk róla szót. Független formatervezőként alkotott egy homage-tanulmányt az Alfa Romeo 111. születésnapjára, amelyhez legtöbbet az 1967-es Tipo 33 Periscopicából merített.

    A neve is egyszerűen Periscopica lett, és amellett, hogy hozza a szokásos tanulmányautós túlzásokat, átörökítette a híres Alfák dizájnelemeit: a nyitott tető fölé kinyúló légbeömlője a névadó modelltől származik, a középkonzol négyosztatú infotainmentje a márka négylevelű lóhere motívumát idézi. A sofőr előtti műszeregységen látható monoszkóp szintén a periszkópra húzott szellemes párhuzam.

    A forma az ívekkel és domborulatokkal borzasztó erős kiállást kölcsönöz az autónak, és a kövér BBS-ek is jól állnak neki, kár, hogy nem megy gyártásba, de szemet legeltetni, nyálat csorgatni tökéletes.

  • Egészen agyament versenyt hozott össze a Red Bull Racing. A Formula-1-es világbajnokságot vezető pilótájukat, Max Verstappent eresztették össze néhány - általuk - jellegzetesen britnek tartott ellenféllel. A kihívók közt szerepel egy piros emeletes busz, egy londoni taxi, egy Ford Focus ST, a volánnál egy bojrészerrel, egy munkás-Transit, valamint egy fesztiváljáratként üzemelő Volkswagen Polo. Ja, és a lényeg: egy Spitfire vadászgép. Kérem, tegyék meg tétjeiket.

     Forrás: Red Bull Racing Honda

    872044
  • Alig mutatták be az új 2-es BMW-t, az interneten máris felbukkant egy suttyomban lőtt kémfotó egy M2-es feliratú első lökhárítóról. Hogy valóban az autóhoz tartozik-e, nem tudjuk, de mellette és ellene is szólnak érvek: a képek valószínűleg Kínából származnak, ahol dívik a BMW-k európai ember számára felkavaró átépítése, elképzelhető, hogy egy ilyen egyedi lökhárító szerepel a képeken. További furcsa egybeesés, hogy a vesék szilái az új M3/M4-hez hasonlóan vízszintesen húzódnak.

    Ugyanakkor a márka Domagoj Dukec vezette dizájn-részlege manapság egyre-másra mutatja be a rajongótábor számára nehezen emészthető formaterveket, ebbe a sorba tulajdonképpen illik a fotón szereplő forma. Egyetlen hiba, hogy az új 2-es lámpaívének alsó része egyáltalán nem illik a lökhárító szögleteibe, de ez nem jelent semmit.

  • Most mondanám, hogy aki felismeri az autót, kap egy hangszórót, de Szváziföldnek is több esélye lenne foci-Eb-t nyerni. Igen, az egy afrikai ország. Szóval egy 1995-ös Toyota Crown látható a képeken, alaposan átalakítva, de ami a legszörnyűbb, hogy az egész kaszni be van húzva bivalybőrrel. A beltérben pedig a bőrön kívül a szőrme dominál.

    A szörnyet egy orosz oligarcha megrendelésére készítették, aki állítólag az angol királynőnek szánta ajándékba. Hogy végül az uralkodó utasította vissza, vagy el sem jutott a felajánlásig, nem tudni, mindenesetre egyáltalán nem lenne meglepő, ha előbbi történt volna. Később viszont valaki százmillió forintnyi összeget csengetett ki érte.

    Forrás: English Russia

  • Eladásra kínált golden retriever kölyökkutyákra hivatkozva beszélt meg találkozót a hirdetővel egy férfi Kaliforniában. Amikor viszont az üzletre került volna a sor, pénztárca helyett fegyvert kapott elő. Kiparancsolta áldozatát a Chevy Avalanche-ból, és elhajtott, nem törődve azzal, hogy három kiskutya is vele van.

    kutyarablo

    A rendőrök üldözőbe vették a Chevrolet-t, elég hosszúra nyúlt a hajsza, amelynek végül az vetett véget, hogy az autótolvaj tetőre rakta a pickupot. A kutyusoknak az ijedségen kívül nem esett bajuk, az egyenruhások gyorsan megnyugtatták őket.

  • Az Alfa Romeo Bertone GT Junior sofőrje az ablakból lobogó olasz zászlóval driftelte körbe a körforgalmat. A poszt helymegjelölése szerint persze mindez a Marson történt.

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

    Drift&Sip (@leopolemore) által megosztott bejegyzés

    alfa

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.